• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Актуарні розрахунки згідно Міжнародних стандартів бухгалтерського обліку 19 „Виплати працівникам”, 37 „Забезпечення, умовні зобов’язання та умовні активи”)

Актуарні розрахунки згідно Міжнародних стандартів бухгалтерського обліку 19 „Виплати працівникам”, 37 „Забезпечення, умовні зобов’язання та умовні активи” для потреб Апарату управління ПАТ "Центренерго". Кількість: 1 послуга

Завершена

165 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 1 650.00 UAH
Період оскарження: 25.08.2023 15:37 - 01.09.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Усунунти невідповідність вимоги про фінансову спроможність чинному законодавству України

Номер: 6b6044d9297b4922986802505054f009
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-25-009654-a.b8
Назва: Усунунти невідповідність вимоги про фінансову спроможність чинному законодавству України
Вимога:
Шановний Замовнику! Звертаємо вашу увагу на невідповідність однієї з кваліфікаційних вимог Тендерної документації чинному законодавству України. Відповідно до частини третьої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text (далі – Закон) замовник може встановити кваліфікаційний критерій щодо фінансової спроможності учасника. Закон передбачає, що у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності, замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Таким чином, замовник може встановити в тендерній документації вимогу підтвердити учасником його обсяг річного доходу (виручки) у розмірі очікуваної вартості закупівлі або менше неї, але ніяк не більше. Очікувана вартість закупівлі складає 165 000 грн. https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-08-25-009654-a Натомість, замовник в п.3 Додатку 2 до Тендерної документації встановлює вимогу щодо підтвердження річного доходу 300 000 грн., що майже в два рази перевищує обсяг, встановлений законом для даної закупівлі. Крім того, Замовник вимагає підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість за 2021 рік та за 2022 рік. Відповідно до Закону Учасник зобов’язаний надати Замовнику підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі не більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Тобто, ця вимога, встановлена законом, стосується обсягу річного доходу (виручки) виключно за попередній рік.. Тому відповідність обсягу річного доходу (виручки) очікуваній вартості закупівлі має перевірятися тільки за рік. Таким чином, замовник не може встановити, що очікуваній вартості має відповідати обсяг річного доходу учасника за декілька років. Про це є відповідне роз’яснення на платформі Держзакупівлі https://dzplatforma.com.ua/article/28-yak-perevriti-fnansovu-spromojnst-uchasnika З огляду на вищевикладене порушення законодавства, вимагаємо від Замовника привести вищевказану кваліфікаційну вимогу у відповідність до законодавства України на умовах та в терміни, встановлені Законом України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний потенційний Учаснику, повідомляємо наступне: відповідно до Міжнародного стандарту бухгалтерського обліку 19 „Виплати працівникам”, Міжнародного стандарту бухгалтерського обліку 37 „Забезпечення, умовні зобов’язання та умовні активи”, щорічно станом на кінець звітного року проводиться оцінка довгострокових зобов’язань за винагородами працівникам, пов’язаних з компенсацією витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пільгових пенсій та згідно умовам колективного договору ПАТ „Центренерго. ПАТ „Центренерго” зобов’язане компенсувати Державному пенсійному фонду суми додаткових пенсій певним категоріям його теперішніх і колишніх працівників, а також має юридичне зобов’язання перед своїми працівниками здійснювати одноразові виплати згідно колективного договору. ПАТ „Центренерго” відповідно до вимог чинного законодавства, повинно провести рекультивацію земель, які зазнали змін у структурі рельєфу, екологічному стані ґрунтів і материнських порід внаслідок постійного зберігання продуктів горіння палива на земельних ділянках. Відповідно до Міжнародного стандарту бухгалтерського обліку 37 „Забезпечення, умовні зобов’язання та умовні активи”, щорічно станом на кінець звітного року проводиться оцінка довгострокових зобов’язань резерву на рекультивацію земельних ділянок (актуарні розрахунки). Оскільки ПАТ «Центренерго» турбується про якість та достовірність складання фінансової звітності відповідно до МСФЗ, прийняття та затвердження незалежними аудиторами Консолідованого актуарного звіту про оцінку довгострокових зобов’язань Товариства за винагородами працівників та Звіту про оцінку резерву на рекультивацію золовідвалів, підтвердження фінансової звітності незалежним аудитором, отримання позитивного звіту незалежного аудитора і є замовником послуг, то відповідно до статті 16 Закону має право вимагати від учасників процедури наявність фінансової спроможності, що підтверджується фінансовою звітністю. Враховуючи вищезазначене, під час підготовки документації для проведення процедури закупівлі послуг 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Актуарні розрахунки згідно Міжнародних стандартів бухгалтерського обліку 19 „Виплати працівникам”, 37 „Забезпечення, умовні зобов’язання та умовні активи”), в 2023 році ПАТ «Центренерго» зазначило кваліфікаційні критерії до учасників торгів, що сприяють якісному відбору компанії.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 04.09.2023 21:04
Вимога
Відхилено

Вимагаємо внести зміни до кваліфікаційної вимоги надання підтвердження досвіду щодо надання двох звітів (одного з МСБО 19, а другого з МСБО 37) виключно в одному договорі.

Номер: de80a2cd2f474ae68ad69833374be4b7
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-25-009654-a.b7
Назва: Вимагаємо внести зміни до кваліфікаційної вимоги надання підтвердження досвіду щодо надання двох звітів (одного з МСБО 19, а другого з МСБО 37) виключно в одному договорі.
Вимога:
Шановний Замовнику! У вашій відповіді зазначено, що ПАТ «Центренерго» з 2014 по 2022 рік замовляє послуги з актуарних розрахунків для оцінки зобов’язань за МСБО 19 та зобов’язань з рекультивації за МСБО 37 за одним договором з одним учасником. Аналіз 100% закупівель в Прозорро, що відбулись з моменту запуску Прозорро, вказує на те, що серед 100% усіх замовників тільки ПАТ «Центренерго» замовляє послуги з актуарних розрахунків для оцінки зобов’язань за МСБО 19 та зобов’язань з рекультивації за МСБО 37 за одним договором з одним учасником, а саме – з ТОВ «Інститут Ризику». Застосування цього досвіду в якості кваліфікаційної вимоги призводить для створення режиму найбільшого сприяння саме цьому учаснику, обмежує конкуренції та доступ для інших. Оскільки інші учасники можуть надавати і надають такі звіти в різних договорах з одним замовником. Відтак, жоден інший учасник, крім ТОВ «Інститут Ризику» формально не відповідатиме вимогам ПАТ «Центренерго». Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимагаємо внести зміни до кваліфікаційної вимоги 2.2 в Додатку 2 про надання підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів стосовно обов’язковості надання двох звітів (одного з МСБО 19, а другого з МСБО 37) ВИКЛЮЧНО в одному договорі. Тобто, дозволити підтвердження цього досвіду окремими договороми.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний потенційний Учаснику, на вище зазначене питання ПАТ «Центренерго» уже надавали відповідь. Предметом договору закупівлі є 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Актуарні розрахунки згідно Міжнародних стандартів бухгалтерського обліку 19 „Виплати працівникам”, 37 „Забезпечення, умовні зобов’язання та умовні активи”). В кваліфікаційних критеріях зазначено, що документальним підтверджененням досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) є Довідка довільної форми* про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Укладання одного договору в результаті проведеної закупівлі послуг на виконання актуарних розрахунків не заборонено чинним законодавством та не порушує вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

Чи буде вважатись відповідністю кваліфікаціним вимогам надання послуг за МСБО 19 та МСБО 37 в різних договорах, а не в одному

Номер: f29ea8c62f224c22b0891297f14b4cdc
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-25-009654-a.b6
Назва: Чи буде вважатись відповідністю кваліфікаціним вимогам надання послуг за МСБО 19 та МСБО 37 в різних договорах, а не в одному
Вимога:
Шановний Замовнику! В наданій вами відповіді зазначено, що «в результаті укладених договорів на надання актуарних послуг надається Консолідований актуарний звіт про оцінку довгострокових зобов”язань Товариства за винагородами працівників та Звіт про оцінку резерву на рекультивацію золовідвалів». Тобто, виконавець актуарних розрахунків має надати замовнику два звіти – один за МСБО 19 і ще один за МСБО 37. Просимо уточнити, чи вважається виконанням кваліфікаційної вимоги щодо досвіду виконання аналогічних договорів, підтвердження надання учасником послуг з актуарної оцінки за МСБО 19 трьом різним підприємствам (від 3000 працівників на кожному) за окремими договорами, та надання послуг з актуарної оцінки за МСБО 37 трьом іншим підприємствам (незалежно від кількості працівників) за окремими договорами, результати яких прийняті визначеним вами переліком аудиторів ? Чи це підтвердження (надання звіту за МСБО 19 та звіту за МСБО 37) має бути відображено одночасно тільки в одному договорі для кожного з трьох різних підприємства?
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Доброго дня! Розглянувши Вашу вимогу повідомляємо наступне: предметом договору закупівлі є 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Актуарні розрахунки згідно Міжнародних стандартів бухгалтерського обліку 19 „Виплати працівникам”, 37 „Забезпечення, умовні зобов’язання та умовні активи”). В кваліфікаційних критеріях зазначено, що документальним досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) є Довідка довільної форми* про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Аналогічним договором вважається: - в частині актуарних розрахунків пенсійних забезпечень (резервів)) - виконаний договір на надання послуг з актуарних розрахунків пенсійних забезпечень (резервів) за 2020 або 2021 або 2022 рік (або станом на 31 грудня цих років) підприємству (компанії), що має зобов’язання за пенсіями на пільгових умовах для своїх працівників, зайнятих на роботах на списках № 1 та № 2 виробництв, робіт, професій, посад та показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затверджених Кабінетом Міністрів України. При цьому, загальна кількість працюючих працівників у такому підприємстві мала складати не менше 3 тис. осіб. - в частині проведення оцінки за зобов’язаннями на рекультивацію земельних ділянок) - виконаний договір на надання послуг з проведення оцінки за зобов’язаннями на рекультивацію земельних ділянок з використанням актуарних розрахунків за 2020 або 2021 або 2022 рік (або станом на 31 грудня цих років) підприємству (компанії), що має зобов’язання з рекультивації земельних ділянок. У довідці має бути зазначено не менше 3-х аналогічних договорів. З них не менш 2-х договорів мають бути з наданням послуг різним великим підприємствам, що становлять суспільний інтерес (у контексті Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 № 996) або підприємств галузі електроенергетики. Враховуючи вищезазначене, Учасник надає довідку в довільній формі про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) з предметом закупівлі 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Актуарні розрахунки згідно Міжнародних стандартів бухгалтерського обліку 19 „Виплати працівникам”, 37 „Забезпечення, умовні зобов’язання та умовні активи”).
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Уточнити приклад довідки про досвід виконання аналогічних договорів в частині МСБО 37

Номер: 8d58a86a06f14ef78b61e5c6a48f38ba
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-25-009654-a.b5
Назва: Уточнити приклад довідки про досвід виконання аналогічних договорів в частині МСБО 37
Вимога:
Шановний Замовнику! Поясніть, будь ласка, яким чином кількість працівників замовника впливає на оцінку зобов'язань з рекультивації порушених земель за МСБО 37 та якість надання послуг з актуарних розрахунків в частині МСБО 37? На відміну від оцінки зобов'язань з виплат працівникам за МСБО 19, яка залежить від кількості працііників, оцінка зобов'язань з рекультивації порушених земель за МСБО 37 та її формули визначаються обсягом видобутку або збитків навколишньому середовищу. В свою чергу, обсяг видобутку або збитків навколишньому середовищу, який передбачає наступну рекультивацію, визначається не кількістю працівників, не галуззю, не вартістю активів, не класом підприємства (велике, середнє , мале), яке має суспільний інтерес. Такий приклад довідки, в якому "змішались в купі" МСБО 19 та МСБО 37, вказує або на низький рівень компетенції того, хто її складав, або на формальний підхід, або на штучне обмеження кола учасників шляхом створення режиму найбільшого сприяння лише одному (тому хто раніше надавав такі ж послуги Замовнику та ще одному замовнику за такими ж договорами в 2020-2022 р.р.).Тому пропонуємо уточнити приклад довідки про досвід виконання аналогічних договорів в частині МСБО 37 з урахуванням поставлених питань та наданих зауважень. Наприклад, запропонувати окрему довідку для досвіду за МСБО 37 без подання в ній зайвої інформації, що не має відношення до питань рекультивації. як це зазначено вище.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Доброго дня! Розглянувши Вашу вимогу повідомляємо наступне: відповідно до Міжнародного стандарту бухгалтерського обліку 19 „Виплати працівникам”, Міжнародного стандарту бухгалтерського обліку 37 „Забезпечення, умовні зобов’язання та умовні активи”, щорічно станом на кінець звітного року проводиться оцінка довгострокових зобов’язань за винагородами працівникам, пов’язаних з компенсацією витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пільгових пенсій та згідно умовам колективного договору ПАТ „Центренерго. ПАТ „Центренерго” відповідно до вимог чинного законодавства, повинно провести рекультивацію земель, які зазнали змін у структурі рельєфу, екологічному стані ґрунтів і материнських порід внаслідок постійного зберігання продуктів горіння палива на земельних ділянках. Відповідно до Міжнародного стандарту бухгалтерського обліку 37 „Забезпечення, умовні зобов’язання та умовні активи”, щорічно станом на кінець звітного року проводиться оцінка довгострокових зобов’язань резерву на рекультивацію земельних ділянок (актуарні розрахунки). ПАТ „Центренерго” зобов’язане компенсувати Державному пенсійному фонду суми додаткових пенсій певним категоріям його теперішніх і колишніх працівників, а також має юридичне зобов’язання перед своїми працівниками здійснювати одноразові виплати згідно колективного договору. За період з 2014 року по 2022 рік та на поточний 2023 рік ПАТ „Центренерго” проводить процедуру закупівлі послуг 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Актуарні розрахунки згідно Міжнародних стандартів бухгалтерського обліку 19 «Виплати працівникам», 37 «Забезпечення, умовні зобов'язання та умовні активи»), яка включає виконання актуарних розрахунків по оцінці довгострокових зобов’язань за винагородами працівникам, пов’язаних з компенсацією витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пільгових пенсій та згідно умовам колективного договору ПАТ „Центренерго”, а також оцінку довгострокових зобов’язань резерву на рекультивацію земельних ділянок відповідно до одного договору укладеному з учасником закупівлі. Укладання одного договору в результаті проведеної закупівлі послуг на виконання актуарних розрахунків не заборонено чинним законодавством та не порушує вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Оскільки ПАТ «Центренерго» турбується про якість та достовірність складання фінансової звітності відповідно до МСФЗ, прийняття та затвердження незалежними аудиторами Консолідованого актуарного звіту про оцінку довгострокових зобов’язань Товариства за винагородами працівників та Звіту про оцінку резерву на рекультивацію золовідвалів, підтвердження фінансової звітності незалежним аудитором, отримання позитивного звіту незалежного аудитора і є замовником послуг, то відповідно до статті 16 Закону має право вимагати від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. В пункті 2 Додатку 2 до Тендерної документації "Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)" зазначено наступне: 2.1. Довідка довільної форми* про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) та вказана інформація, які договори вважаються аналогічними. А також надано *Приклад довідки про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Враховуючи те, що в критеріях зазначено, довідка довільної форми, Учасник закупівлі може надати свій варіант довідки, в якій повинна бути зазначена вся інформація, що стосується визначення аналогічних договорів. Аналогічним договором вважається: – (в частині актуарних розрахунків пенсійних забезпечень (резервів)) - виконаний договір на надання послуг з актуарних розрахунків пенсійних забезпечень (резервів) за 2020 або 2021 або 2022 рік (або станом на 31 грудня цих років) підприємству (компанії), що має зобов’язання за пенсіями на пільгових умовах для своїх працівників, зайнятих на роботах на списках № 1 та № 2 виробництв, робіт, професій, посад та показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затверджених Кабінетом Міністрів України. При цьому, загальна кількість працюючих працівників у такому підприємстві мала складати не менше 3 тис. осіб. - (в частині проведення оцінки за зобов`язаннями на рекультивацію земельних ділянок) - виконаний договір на надання послуг з проведення оцінки за зобов’язаннями на рекультивацію земельних ділянок з використанням актуарних розрахунків за 2020 або 2021 або 2022 рік (або станом на 31 грудня цих років) підприємству (компанії), що має зобов’язання з рекультивації земельних ділянок. Враховуючи вищезазначене, під час підготовки документації для проведення процедури закупівлі послуг 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги, в 2023 році ПАТ «Центренерго» зазначило кваліфікаційні критерії до учасників торгів, що сприяють відбору компанії. Зазначені в тендерній документації критерії до учасників торгів не порушують вимог Закону, а тільки покращують якість надання послуг з актуарних розрахунків.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Кількість працівників

Номер: a1fc2f1a706f4b6ea884805eabdab1bb
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-25-009654-a.a4
Назва: Кількість працівників
Вимога:
Звідки береться вимога 3 тис. працівників у тендерній документації, якщо середня чисельність працівників у підрозділах Замовника 1650 осіб?
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Доброго дня! Розглянувши Вашу вимогу повідомляємо, що ПАТ «Центренерго» має у своєму складі наступні структурні підрозділи: Вуглегірська, Зміївська, Трипільська теплові електростанції, Ременерго та апарату управління. Відокремлені структурні підрозділи не мають статусу юридичної особи і у своїй господарській діяльності виступають виключно від імені та в інтересах ПАТ «Центренерго» та здійснюють свою діяльність на підставі чинного законодавства України, Статуту Товариства та Положення про відокремлений підрозділ. Відокремлені підрозділи мають окремий код ЄДРПОУ, незакінчений баланс, що є частиною самостійного балансу Товариства, не складають окремі фінансові звіти, а подають щомісячно до апарату управління інформацію про показники фінансової звітності за формами: а) Звіт про фінансовий стан; б) Звіт про прибутки і збитки та інший сукупний дохід. Фінансова звітність ПАТ „Центренерго”, консолідується та складається в апараті управління Товариства. Договори на актуарні послуги укладаються від імені ПАТ ПАТ «Центренерго», а не окремо в розрізі відокремлених підрозділів. В результаті укладених договорів на надання актуарних послуг надається Консолідований актуарний звіт про оцінку довгострокових зобов”язань Товариства за винагородами працівників та Звіт про оцінку резерву на рекультивацію золовідвалів. Середньооблікова чисельність працівників Товариства в 2023 році складала 3 399 співробітників (2022 р.: 4 955 співробітників). Враховуючи вищезазначене, при підготовці документів на закупівлю послуг однією з вимог в наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) є загальна кількість працюючих працівників у такому підприємстві мала складати не менше 3 тис. осіб. В переліку критеріїв до учасників вимога про «загальну кількість працюючих працівників у такому підприємстві мала складати не менше 3 тис.осіб» - не порушує Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Суміщення вимог

Номер: d840ebbea3d5420aaaaec1540159e169
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-25-009654-a.a3
Назва: Суміщення вимог
Вимога:
Замовник обмежує коло учасників тендеру, суміщаючи необхідність мати досвід у МСБО 19 та МСБО 37 в рамках одного підприємства. Компанія, що має 100 договорів для суспільно значимих підприємств та підприємств електроенергетики по МСБО 19 і 100 договорів за МСБО 37 НЕ МОЖЕ прийняти участь у закупівлі. Прошу надати можливість такому підприємству взяти участь у закупівлі. Наприклад вимогою мати 6 договорів із них 3 МСБО 19 і три МСБО 37.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Доброго дня! Розглянувши Вашу вимогу повідомляємо, що ПАТ «Центренерго» зобов’язане компенсувати Державному пенсійному фонду суми додаткових пенсій певним категоріям його теперішніх і колишніх працівників, а також має юридичне зобов’язання перед своїми працівниками здійснювати одноразові виплати згідно колективного договору. Відповідно до Міжнародного стандарту бухгалтерського обліку 19 „Виплати працівникам”, Міжнародного стандарту бухгалтерського обліку 37 „Забезпечення, умовні зобов’язання та умовні активи”, щорічно станом на кінець звітного року проводиться оцінка довгострокових зобов’язань за винагородами працівникам, пов’язаних з компенсацією витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пільгових пенсій та згідно умовам колективного договору ПАТ «Центренерго». ПАТ „Центренерго” відповідно до вимог чинного законодавства, повинно провести рекультивацію земель, які зазнали змін у структурі рельєфу, екологічному стані ґрунтів і материнських порід внаслідок постійного зберігання продуктів горіння палива на земельних ділянках. Відповідно до Міжнародного стандарту бухгалтерського обліку 37 „Забезпечення, умовні зобов’язання та умовні активи”, щорічно станом на кінець звітного року проводиться оцінка довгострокових зобов’язань резерву на рекультивацію земельних ділянок (актуарні розрахунки). За період з 2014 року по 2022 рік та на поточний 2023 рік ПАТ «Центренерго» проводить процедуру закупівлі послуг 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Актуарні розрахунки згідно Міжнародних стандартів бухгалтерського обліку 19 «Виплати працівникам», 37 «Забезпечення, умовні зобов'язання та умовні активи»), яка включає виконання актуарних розрахунків по оцінці довгострокових зобов’язань за винагородами працівникам, пов’язаних з компенсацією витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пільгових пенсій та згідно умовам колективного договору ПАТ «Центренерго», а також оцінку довгострокових зобов’язань резерву на рекультивацію земельних ділянок відповідно до договору укладеному з одним учасником. Укладання одного договору в результаті проведеної закупівлі послуг на виконання актуарних розрахунків не заборонено чинним законодавством та не порушує вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги: Задоволено
Скарга
Скасована

Суміщення вимог

Номер: e51091de8e0d48b28fc54388a4cf266e
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-25-009654-a.a2
Назва: Суміщення вимог
Скарга:
Замовник обмежує коло учасників тендеру, суміщаючи необхідність мати досвід у МСБО 19 та МСБО 37 в рамках одного підприємства. Компанія, що має 100 договорів для суспільно значимих підприємств та підприємств електроенергетики по МСБО 19 і 100 договорів за МСБО 37 НЕ МОЖЕ прийняти участь у закупівлі. Прошу надати можливість такому підприємству взяти участь у закупівлі. Наприклад вимогою мати 6 договорів із них 3 МСБО 19 і три МСБО 37.
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 27.08.2023 17:44
Автор: Голуб Віктор Анатолійович, Голуб Віктор 380681278344 victor-golub@meta.ua
Вимога
Вирішена

про неправомірність дискримінаційної вимоги щодо пов’язування досвіду Учасника щодо надання послуг з актуарних розрахунків із переліком аудиторів, визначених Замовником

Номер: 79a3d4a3be9d4e26a9678ddc9031e645
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-25-009654-a.c1
Назва: про неправомірність дискримінаційної вимоги щодо пов’язування досвіду Учасника щодо надання послуг з актуарних розрахунків із переліком аудиторів, визначених Замовником
Вимога:
Шановний Замовнику! Уважно вивчивши кваліфікаційні вимоги, викладені в Додатку 2 до Тендерної документації (далі – ТД) на закупівлю ДК 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Актуарні розрахунки згідно Міжнародних стандартів бухгалтерського обліку 19 „Виплати працівникам”, 37 „Забезпечення, умовні зобов’язання та умовні активи”) https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-08-25-009654-a повідомляємо про неправомірність дискримінаційної вимоги щодо пов’язування досвіду Учасника щодо надання послуг з актуарних розрахунків із переліком аудиторів, визначених Замовником. Дана вимога є не відповідає законодавству, обмежує конкуренцію та потребує корегування Замовником з таких підстав. Згідно частини третьої статті 7 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2258-19#n457 (далі – Закон) Замовник має право вільного вибору суб’єкта аудиторської діяльності із дотриманням вимог цього Закону та інших нормативно-правових актів. Водночас, Замовник є юридичною особою, фінансова звітність якої підлягає перевірці та аудиту суб’єктами аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес. В свою чергу, Учасник може надавати Замовнику послуги з актуарних розрахунків виключно на підставі договору, стороною якого він буде зазначений та з умовами якого має погодитись згідно вимог ТД. Відповідно до Технічних вимог та умов проекту Договору, визначених у Тендерній документації, результати актуарних розрахунків, виконаних Учасником за договором із Замовником, будуть обов’язково перевірятись суб’єктами аудиторської діяльності, які вибрані Замовником. Тобто, Замовник передбачає обов’язкову взаємодію між ним, Учасником та третьою стороною (аудитором, з визначеного Замовником переліку) або між ним, аудитором, з визначеного Замовником переліку, та третьою стороною (якою буде Учасник). Це може бути усна або письмова домовленість щодо обміну інформацією (вихідними даними, результатами, відповідями на питання тощо) трьома сторонами з метою перевірки якості актуарних розрахунків. Водночас, частиною другою статті 29 Закону https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2258-19#n457 ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ встановлювати в договорах між юридичною особою, фінансова звітність якої підлягає перевірці, та третьою стороною вимоги чи критерії до суб’єктів аудиторської діяльності, які можуть бути призначені для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності цієї юридичної особи, або зазначати ПЕРЕЛІК суб’єктів аудиторської діяльності, з яких може бути зроблено вибір, або найменування конкретного суб’єкта аудиторської діяльності. Проте, Замовник порушує цю норму Закону, оскільки НЕПРАВОМІРНО зазначає у вимогах до Учасника, який має погодитись виконати вимоги Замовника та Договору( на умовах, встановлених Замовником у Додатку 1 до ТД), ПЕРЕЛІК суб’єктів аудиторської діяльності, з яких може бути зроблено вибір, та/або найменування конкретного суб’єкта аудиторської діяльності (як зазначено у Додатку 2 до ТД), для якого Учасник буде третьою стороною. Відповідно до Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» станом на дату затвердження ТД Замовником в «Реєстрі суб’єктів аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес» (далі – Реєстр) налічується понад 70 суб’єктів аудиторської діяльності, які з 2018 року проводять обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес Усі ці суб’єкти мають бути рівними перед законом і Замовником, так само як Замовник та Учасник мають бути рівними перед законом. Попри це, Замовник штучно обмежує коло суб’єктів аудиторської діяльності, які мають право проводити і проводять обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес, лише 7 аудиторськими фірмами з 70 фірм, включених до Реєстру, а відтак дискримінує їх. Замовник таким обмеженням ставить під сумнів компетентність та кваліфікацію 90% аудиторських фірм України (в тому числі й тих, які входять до міжнародних аудиторських мереж), які пройшли контроль якості уповноваженим органом, перед їх включенням до Реєстру. Надання послуг з актуарних розрахунків Учасником неправомірно поставлена Замовником у залежність від третьої сторони (минулих договірних відносин Учасника з третьою стороною), якою є замовники, що обирали суб’єктів аудиторської діяльності з переліку, визначеного Замовником, або залежить від відносин Учасника із суб’єктом аудиторської діяльності з переліку, визначеного Замовником. Проте, Учасник не зобов’язаний був укладати та не укладав договори з юридичними особами, фінансова звітність яких підлягала аудиту суб’єктами аудиторської діяльності, що входять до визначеного Замовником для Учасника, як третьої сторони, або визначеного Замовником переліку суб’єктів аудиторської діяльності, вибір з яких був зроблений або може бути зроблено Замовником. Разом з тим, Учасник за останні три роки не мав і не має права відмовити юридичним особам в наданні послуг з актуарних розрахунків лише на тій підставі, що вони не обирали аудитора з конкретного переліку суб’єктів аудиторської діяльності, визначених даним Замовником. Учасник також не мав та не має права зазначати в договорах із замовниками послуг з актуарних розрахунків перелік суб’єктів аудиторської діяльності, з яких може бути зроблено вибір цими замовниками, або найменування конкретного суб’єкта аудиторської діяльності, який прийматиме (перевірятиме, погоджувати) результати актуарних розрахунків, виконаних Учасником за договором. Згідно частини другої статті 42 Конституції України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80#Text не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція. Вимоги Замовника, відображені в Тендерній документації, свідчать про наміри нав’язування Учаснику непотрібної співпраці з підприємствами, які обрали аудиторами суб’єктів з переліку, визначеного Замовником, ставлять Учасника у нерівне становище з тими учасниками, які вже надавали послуги таким підприємствам та Замовнику, а також створює перешкоди доступу на ринок послуг з актуарних розрахунків для Учасника, так й інших суб'єктів господарювання (аудиторів, що не входять до переліку, визначеного Замовником). Водночас, Замовник такими вимогами створює сприятливі умови минулорічному надавачу послуг та обмежує доступ на ринок іншим учасникам. Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Частиною четвертою ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» також визначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Таким чином, вимоги Замовника щодо підтвердження прийняття результатів актуарних розрахунків Учасника аудиторами з конкретного переліку суб’єктів аудиторської діяльності, визначених даним Замовником, не відповідають Конституції України та Законам України, є дискримінаційними та такими, що штучно обмежують конкуренцію, оскільки кількість учасників, що надають послуги з актуарних розрахунків, суттєво обмежується до одного-двох та робить закупівлю неефективною. З метою приведення кваліфікаційних вимог у відповідність законодавству, скасування дискримінаційних вимог та обмежень конкуренції пропонуємо Замовнику: замінити в п.2.1. Додатку 2 до ТД речення «Прийняття (погодження) актуарних розрахунків має бути хоча б однією з перелічених компаній E&Y, PwC, Deloitte, KPMG, Baker Tilly, BDO, GRANT THORNTON LEGIS.» на речення такого змісту: «Прийняття (погодження) актуарних розрахунків має бути хоча б однією з компаній, які проводили обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес, відповідно до законодавства України та включені до «Реєстру суб’єктів аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес.».
Вирішення: Доброго дня! Розглянувши Вашу вимогу повідомляємо наступне: за критеріями, визначеними статтею 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», ПАТ «Центренерго» відноситься до підприємств, що становлять суспільний інтерес. При підготовці документів на проведення процедури закупівлі послуг 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги, ПАТ «Центренерго» визначає стратегію проведення процедури, кваліфікаційні критерії до учасників торгів виходячи з попереднього досвіду проведення актуарної оцінки довгострокових та пенсійних зобов’язань та витрат ПАТ «ЦЕНТРЕНЕРГО» згідно вимог міжнародного стандарту МСБО 19 «Виплати працівникам» та з актуарної оцінки довгострокових зобов’язань резерву на рекультивацію земельних ділянок згідно вимог міжнародного стандарту МСБО 37 «Забезпечення, умовні зобов’язання та умовні активи». Проведення процедури закупівлі послуг з актуарної оцінки довгострокових та пенсійних зобов’язань ПАТ «Центренерго» керується вимогами Постанови НБУ від 23.05.2022р. №103 «Про затвердження Положення про кваліфікаційні вимоги до осіб, які можуть займатись актуарними розрахунками» (далі - Постанова). Вимоги, зазначені в Тендерній документації на закупівлю послуг : ДК 021:2015 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Актуарні розрахунки згідно МСФО 19 «Виплати працівникам», 37 «Забезпечення, умовні зобов’язання та умовні активи») відповідають вказаним в Постанові критеріям та вимогам статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі (далі – Закон). Згідно статті 16 Закону замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям та установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Оскільки ПАТ «Центренерго» турбується про якість та достовірність складання фінансової звітності відповідно до МСФЗ, прийняття та затвердження незалежними аудиторами Консолідованого актуарного звіту про оцінку довгострокових зобов`язань Замовника за винагородами працівників та Звіту про оцінку резерву на рекультивацію золовідвалів, підтвердження фінансової звітності незалежним аудитором, отримання позитивного звіту незалежного аудитора і є замовником послуг, то відповідно до вимог Закону, Замовник має право вимагати від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Статус вимоги: Задоволено