-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Вугілля кам’яне марки Г(Г1) (13-100), Вугілля кам’яне марки Г(Г1) (25-50), Вугілля кам’яне марки Г(Г2) (25-200), торфобрикети, брикети вугільні, дрова
Торги відмінено
6 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 60 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 60 000.00 UAH
Період оскарження:
25.08.2023 15:29 - 30.09.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА НА РІШЕННЯ УЧАСНИКА
Номер:
2aba2ac9f1d040be84764850054d8a26
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-25-009448-a.b6
Назва:
СКАРГА НА РІШЕННЯ УЧАСНИКА
Скарга:
Тендерна документація, опублікована у електронній системі публічних закупівель 25 серпня 2023 року, містить явно дискримінаційні умови та такі, що порушують вільну конкуренцію, наші права на участь у закупівлі. Також вимоги тендерної документації суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ (Арциз).pdf.asice.zip 01.09.2023 22:38
- Скарга АМКУ (Арциз).pdf 01.09.2023 22:38
- Технічні умови на вугільний брикет Енерго восток надані Промтопресурс.pdf 01.09.2023 22:38
- лист ФОП Сливинський .pdf 01.09.2023 22:39
- Лист ТОВ ЕНЕРГО ВОСТОК АНТРАЦИТ.pdf 01.09.2023 22:39
- ДСТУ 7146-2010 зі змінами.pdf 01.09.2023 22:39
- 36. ДСТУ 2042-92 (1).pdf 01.09.2023 22:40
- 7.витяг Промтопресурс 07.04.2023.pdf 01.09.2023 22:40
- рішення від 05.09.2023 № 14070.pdf 05.09.2023 16:32
- інформація про резолютивну частину рішення від 13.09.2023 № 14635.pdf 14.09.2023 12:29
- рішення від 13.09.2023 № 14635.pdf 18.09.2023 14:21
- 36. ДСТУ 2042-92.pdf 07.09.2023 16:43
- Відповідь на скаргу.doc 07.09.2023 16:43
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.09.2023 22:54
Дата розгляду скарги:
13.09.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.09.2023 16:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
18.09.2023 14:21
Дата виконання рішення Замовником:
28.09.2023 16:41
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відмінити закупівлю відкритих торгів з особливостями згідно з предметом закупівлі Вугілля кам’яне марки Г(Г1) (13-100), Вугілля кам’яне марки Г(Г1) (25-50), Вугілля кам’яне марки Г(Г2) (25-200), торфобрикети, брикети вугільні, дрова. За кодом ДК 021:2015: 09110000-3 - Тверде паливо з підстави, що передбачена згідно з п. 2 ст. 50 Закону, а саме: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. При проведенні закупівлі не вірно вказано код класифікатора ДК, також внесення змін до обсягів закупівлі.
Вимога
Є відповідь
Незаконна вимога/ дискримінація
Номер:
5c8f66327a2c46da835deace909b3386
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-25-009448-a.b5
Назва:
Незаконна вимога/ дискримінація
Вимога:
Згідно вимог Додатку 2 до тендерної документації,
Учасник повинен підтвердити наявність договірних відносин з виробником на кожен вид товару, який пропонується для постачання, або будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію та відвантаження продукції (не вимагається для учасників, що є безпосередніми виробниками товару (за умови надання у складі тендерної пропозиції документального підтвердження такого статусу), шляхом подання у складі пропозиції копії договору щодо відвантаження (купівлі-продажу, поставки, тощо) запропонованого товару на користь такого учасника.
На всі документи видані не на ім’я учасника необхідно надати листи-дозволи на використання документів від власника документів, видані на ім’я учасника або постачальника учасника із вказанням номеру ідентифікатору закупівлі.
Замовнику, ЖОДНИМ норамтивно -правовим документом НЕ передбачено таких вимог НІ НА ЯКИЙ з ПРЕДМЕТУ ДАНИХ ТОРГІВ.
Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива….замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Ні на вугілля, ні на дрова, ні на вугільний брикет, ні на торфяний брикет НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО таких документів.
Приберінь незаконну вимогу, в іншому випадку звернемось до АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
28.08.2023 16:31
Вирішення:
Замовник прийняв до розгляду
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Незаконна вимога + дискримінація.
Номер:
ce7a8e3c9a9c4ee8bea119d13884b4e9
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-25-009448-a.b4
Назва:
Незаконна вимога + дискримінація.
Вимога:
Згідно вимог Додатку 2: 4. Враховуючи те, що на брикети вугільні відсутні національні стандарти України, Замовник встановлює вимоги з урахуванням потреби та принципів проведення публічних закупівель. Запропонований товар повинен відповідати ТУ виробника. Учасникам у складі тендерної пропозиції необхідно надати: документ про якість на брикети на вугільній основі із зазначенням виробника, виданий випробувальним центром (лабораторією), який має чинний атестат акредитації. Також, на підтвердження відповідності технічним та якісним характеристикам встановленим замовником необхідно надати копію нормативно-технічного документу (технічних умов виробника) за якими виготовляються брикети вугільні. Крім того, учасник надає експертний висновок про підтвердження належності палива до альтернативного, виданого атестованою лабораторією.
В ТД та у електронній системі закупівель вказано предмет закупівлі – тверде паливо.
Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально- побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Зауважимо, що наразі в Україні відсутній окремий стандарт, який визначає якісні характеристики брикетів, тому вони не є предметом цієї скарги.
Однак, в Україні діє ДСТУ 7493:2013 "ВУГІЛЛЯ БУРЕ, КАМ'ЯНЕ, АНТРАЦИТ І ВУГІЛЬНІ БРИКЕТИ. Правила приймання за якістю", згідно якого, «Цей стандарт поширюється на буре, кам’яне вугілля, антрацит і вугільні брикети (далі — паливо) — товарну продукцію постачальників (шахт, розрізів, сортувалень, збагачувальних та брикетних фабрик, виробничих об’єднань тощо) і встановлює правила приймання палива за якістю у постачальника та контролю його якості у споживача. Тобто такий стандарт встановлює перелік документів і вимоги щодо документального підтвердження якості як вугілля так і вугільних брикетів.
Відповідно до положень ДСТУ 7493:2013 єдиними документами, які надаються під час поставки вугілля та брикетів є товаро-транспортна накладна та посвідчення про якість:
Відповідно до пункту 5.7 ДСТУ 7493:2013 під час відправляння партії палива споживачеві постачальник за даними попередньої оцінки якості у транспортно-супроводжувальних документах надає інформацію про приймання партії палива, зазначає граничні показники якості за нормативними документами за видами споживання або виробничими показниками якості та номер посвідчення про якість.
Згідно з пунктом 5.8 ДСТУ 7493:2013 за результатами лабораторних випробувань об’єднаної товарної проби оформлюють посвідчення про фактичну якість палива в партії з обов'язковим зазначенням "фактичні дані", яке надсилають споживачу у термін до 24 год з моменту закінчення відбору проби від партії, але не пізніше надходження палива до споживача.
Посвідчення про якість має бути викладене державною мовою або іншою, погодженою зі споживачем, і містити такі дані:
назву підприємства-постачальника;
назву споживача;
номер та дату договору про постачання;
номер партії;
номери вагонів або інших транспортних засобів;
масу брутто і нетто;
позначення нормативного документа, за яким відвантажено паливо;
марку зугілля, розмір кусків, назву продукції;
значення показників якості, передбачені нормативними документами за видами споживання або виробничими показниками якості підприємства-постачальника для палива як давальницької сировини, призначеного для подальшого перероблення.
Примітка. Незалежно від виду поштового відправлення, яким надсилають споживачу посвідчення про якість палива в партії, колію посвідчення про якість палива в партії мас бути відправлено споживачу швидкими електронними засобами зв'язку (з обов’язковим підтвердженням Г; одержання споживачем) не пізніше ніж 24 год з моменту закінчення відбирання проби від партії.
Відтак, вбачається, що чинним стандартом для даного виду товару передбачено надання лише посвідчення про якість, жодних інших документів, в тому числі і договір, гарантійні листи -дозволи на докумети, ТУ, експертний висновок про підтвердження належності палива до альтернативного, виданого атестованою лабораторією НЕ передбачено. Крім того даним ДСТУ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО, що документ про якість на брикети на вугільній основі повинен бути виданий випробувальним центром (лабораторією), який має чинний атестат акредитації.
Отже, у разі здійснення закупівлі твердого палива (брикет паливний вугільний), Замовник не може установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені ДСТУ 7493:2013 "ВУГІЛЛЯ БУРЕ, КАМ'ЯНЕ, АНТРАЦИТ І ВУГІЛЬНІ БРИКЕТИ. Правила приймання за якістю", тобто не може вимагати будь-які інші документи, окрім посвідчення про якість.
Ми щиро не розуміємо чому Замовник не керується нормами чинного законодавства та національними стандартами, у тому числі ДСТУ 7493:2013, а намагається вигадати документи, що необхідно надати учасникам, " Ми в таких діях вбачаємо лише одну мету Замовника – обмежити коло учасників. Наголосимо, що наше товариство не є виробником даного виду товару і ми не є контролюючим органом і не можемо вимагати від виробника (при тому, що ми навіть не маємо з ним господарських відносин) надання документів, що безпідставно бажає отримати Замовник.
Встановивши вимоги у вказаній редакції Замовник порушив порядок проведення торгів, що передбачений Особливостями (п. 29) та унеможливив нашу участь у даних торгах, крім того такими вимогами Замовник звузив коло потенційних учасників.
Вимагаємо внести зміни у ТД шляхом виключення вимоги з тендерної документації.
Якщо вимога буде проігнорована, то будемо вимушені звернутись до АМКУ (маємо вже успішну правктику з даного питаня - UA-2023-08-03-012668-a).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
28.08.2023 16:28
Вирішення:
Замовник прийняв до розгляду
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
поршення вимог закрнодавства/дискримінація
Номер:
c86d39eb20204f7ab86e52168ac46f6e
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-25-009448-a.c3
Назва:
поршення вимог закрнодавства/дискримінація
Вимога:
Згідно вимог додатку 2 до предмету (Дрома) В складі тендерної документації необхідно надати відповідні дозвільні документи на деревину, а саме експертний висновок про підтвердження належності палива до альтернативного, виданого атестованою лабораторією.
ТУУ-00994207-005:2018 НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО Такого документу. Крім того, ЖОДНИМ ДСТУ для товару - дрова НЕ передбачено такого документу.
Тож, вбачається, що вами встановлено цю вимогу для "улюбленого" учасника - під окремий "пакет" документів, що є грубим порушенням вимог Закону.
Приберість незаконну вимогу, у іншому випадку звернемся до АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
28.08.2023 16:22
Вирішення:
Замовник прийняв до розгляду
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Порушення п. 29 Особлиовостей/дискримінація
Номер:
8f0d5803418444d0b0299ecd8134f271
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-25-009448-a.b2
Назва:
Порушення п. 29 Особлиовостей/дискримінація
Вимога:
Згідно вимог Додатку 2 Предметом торгів є Брикети вугільні Вологiсть , % у межах: 8,0-10,0
Зольнiсть , %у межах: 15,0-25,0
Нижча теплота згоряння ккал/кг у межах: 4500-5500
Розмір у межах:
Довжина – 50-100 мм
Діаметр 25-50 мм
По-перше, просимо вказати технічний документ, згідно якого ви визначили такі технічні Вимоги брикету.
Зауважимо, що такі "показники" якості є тільки в одного виробника - це означає, що дані торги обмежують коло потенційних уасників ТІЛЬКИ 1 ВИРОБНИКОМ Брикетів.
Відповідно дана вимога є дисктримінаційною та такою, що порушує вимоги Закону та особливостей.
Ми не зобовязані співпрацювати з одним виробником товару, тим паче, що наш товар має кращі показники якості щонайменш по показнику" Нижча теплота згорання". І ось викникає яка ситуація - ми можемо пропонувати кращий товар, проте через дискримінаційні вимоги (ті вимоги, що ви прописали під улюбленці - одного виробника) ми обмежені в участі у цих торгах.
Це прямий доках незаконних дій, Ваших, Замовнику.
Відтак, ми вимагаємо, щоб ви внести зміни і встановили вимои таким чином, щоб була збережена конкуренція у даному предмету (вугільного брикету).
У разі ігнорування - ми звернемось до АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
28.08.2023 16:19
Вирішення:
Замовник прийняв до розгляду
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Порушення п. 29Особливостей/дискримінація
Номер:
17fed311d8c24262b8d043f34766233b
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-25-009448-a.c1
Назва:
Порушення п. 29Особливостей/дискримінація
Вимога:
Згідно вимог тендерної документацій (Додаток 2 до ТД) Предметом торгів є
Вугілля кам’яне марки Г (Г1) (13-100)
Вугілля кам’яне марки Г(Г1) (25-50)
Вугілля кам’яне марки Г(Г2) (25-200)
Вугілля кам’яне є твердим паливом і відповідно код ДК Замовником обрано ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо.
Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива….замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Заважимо, що для кам'яного вугілля, що використовуються для побутових потреб передбачено стандарти:
- ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ'ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ. Технічні умови" – встановлює технічні вимоги до вугілля кам’яного, що дозволено використовувати для побутових потреб.
- ДСТУ 3472-2015 "Вугілля буре, кам'яне та антрацит. Класифікація" – встановлює поділ вугілля за марками.
Відповідно до розділу 3 ДСТУ 7146:2010 зазначено, зокрема:
3.1. Для побутових потреб використовують вугілля марок Д, ДГ, Г, П, А та Ж згідно з ДСТУ 3472 Донецького та Львівсько-Волинського басейну, з розмірами кусків згідно з ГОСТ 19242, а також вугілля, що імпортують, якщо воно за класифікаційними показниками відповідає ДСТУ 3472, а за розміром кусків (крім 6—100 мм) — ГОСТ 19242.
3.2 Для побутових потреб використовують збагачене розсортоване та незбагачене розсортоване вугілля.
3.3 За якісними, технологічними та фізико-механічними показниками вугілля повинно відповідати вимогам, зазначеним у таблиці 1.
3.4 За якісними показниками, що характеризують безпечність, вугілля повинно відповідати вимогам, зазначеним у таблиці 2.
Згідно ДСТУ 7146:2010 передбачено марка вугілля згідно ДСТУ 3472: Г та Г** з розміром кусків як захначено у ТД (таблиця 1 стор 3-4 стандарту).
Відповідно до таблиці 1 ДСТУ 3472-2015 зазначається, зокрема: Вид вугілля - Кам'яне: Марка вугілля - Газове, Марка – Г Група - Г1, Група - Г2).
Слід зазначити, що ДСТУ 7146:2010 та ДСТУ 3472-2015 не передбачають вугілля марки Г(Г2) (25-200), Г (Г1) 13-100, Г(Г1) 25-50 з технічними характеристиками, що наведені у ТД,
Ми не розуміємо чому Замовник відокремлює предметом даних торгів Вугілля кам’яне марки г (Г1) 13-100, Вугілля кам’яне марки Г(Г1) (25-50), Вугілля кам’яне марки Г(Г2) (25-200), і не розуміємо де в ДСТУ 7146:2010 або ДСТУ 3472:2015 він знайшов технічні характеристики до таких марок, що зазначені у ТД. У ДСТУ 7146:2010 є вимоги Г (13-100), Г (25-50), Г (25-200).
Встановивши такі вимоги Замовник порушив порядок проведення торгів, що встановлений п. 29 Особливостей також, порушив, принципи проведення даних торгів і наші права на участь у них.
Зауважимо, що Замовник не має права відхилятись від норм національних стандартів і тим самим звужувати коло потенційних учасників і порушувати права учасників на участь.
Вимагаємо внести зміни у тендерну документацію.
Зауважимо, Замовнику, що аналогічні питання були предметом розгляду у багатьох скаргах, ось наприклад - за процедурою UA-2023-07-25-008748-a.
Також, зазначимо, що у разі ігнорування скарги чи надання "відписки" на цю вимогу ми будемо вимушені завернутись до АМКУ за захистом своїх порушених прав.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
28.08.2023 16:09
Вирішення:
Замовник прийняв до розгляду
Статус вимоги:
Відхилено