• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Реконструкція адміністративної будівлі (літ.А) без зміни функціонального призначення на вул. Рибальська, 18 у Печерському районі м. Києва

Торги не відбулися

223 092 048.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 115 460.24 UAH
Період оскарження: 25.08.2023 14:01 - 01.09.2023 00:00
Вимога
Відхилено

дискримінація

Номер: 62fe6d7b40524bc6a9eca8efefbb0f2f
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-25-006905-a.c2
Назва: дискримінація
Вимога:
В п.3.3. тендерної документації від учасників вимагається надати «Оригінал листа-відгуку від кожного контрагента, інформація про укладення договору з яким вказана учасником в довідці згідно п.п.3.1, із зазначенням дати і номеру договору (на який надано відгук), предмету цього договору та інформації про виконання зобов’язань за договором якісно/належним чином у встановлені строки, про відсутність претензій або судових позовів щодо невиконання або неналежного виконання або порушень учасником умов договору». Лист-відгук є суб’єктивною оцінкою замовника, оскільки в процесі виконання будівельних робіт між замовником та підрядником виникають різного роду конфліктні ситуації, які призводять до людського фактору взаємовідносин. Ми вважаємо, що цей лист це підгрунтя корупції і ні юридичної ні законної сили не має. Мета Закону, є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників В абзаці 2. П. 3.5. ТД у визначенні поняття аналогічного договору від учасників вимагається, що «в складі робіт, що виконувалися за аналогічним договором, повинні були виконуватись роботи з монтажу/встановлення/влаштування внутрішніх інженерних мереж (водопостачання або опалення або водовідведення або каналізації); повинні були виконуватись роботи з оздоблення/опорядження/тощо внутрішніх або зовнішніх стін; повинні були виконуватись електромонтажні роботи; повинні були виконуватись роботи з влаштування «чистих» приміщень (або монтаж/встановлення/ влаштування блоків витяжних з НЕРА фільтром (-ами)). Якщо в учасника відсутній аналогічний договір, який би містив весь наведений вище перелік складу робіт, що виконувалися за аналогічним договором, то учасник може підтвердити склад робіт, що виконувалися за аналогічним договором, шляхом подання декількох аналогічних договорів, які разом підтвердять наявність досвіду у виконанні всього складу наведених вище робіт. В разі якщо наданий аналогічний договір або наданий акт (-и) (примірна форма КБ-2в) чи довідка (-и) (примірна форма КБ-3) не містить в собі інформацію стосовно класу наслідків (відповідальності) об‘єкта будівництва або категорії складності об’єкта будівництва, Учасником в обов’язковому порядку додатково надається будь-який(і) інший (і) документ(ти), що містить(ять) таку інформацію (допускається без додатків)». Нормами чинного законодавства не передбачено встановлення обмежень під час визначення замовником кваліфікаційних критеріїв, які передбачено статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема шляхом визначення обсягів виконаних робіт та їх складу за певний період, а лише передбачено можливість для замовника вимагати від учасників процедури закупівлі надати інформацію про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Таким чином, в ТД замовником безпідставно встановлено умову щодо конкритизації переліку складу наданих послуг / виконаних робіт, а саме: монтажу/встановлення/влаштування внутрішніх інженерних мереж (водопостачання або опалення або водовідведення або каналізації); повинні були виконуватись роботи з оздоблення/опорядження/тощо внутрішніх або зовнішніх стін; повинні були виконуватись електромонтажні роботи; повинні були виконуватись роботи з влаштування «чистих» приміщень (або монтаж/встановлення/ влаштування блоків витяжних з НЕРА фільтром (-ами)), оскільки така вимога автоматично усуває учасників, які не мають повного переліку цих обсягів виконання робіт, проте повністю відповідають іншим вимогам тендерної документації, що зумовлює штучне обмеження конкуренції та призводить до дискримінації учасників. Вимагаємо: виключити з тендерної документації п.3.3. та в другому абзаці п.3.5 з визначення аналогічного договору прибрати вимогу «в складі робіт, що виконувалися за аналогічним договором, повинні були виконуватись роботи з монтажу/встановлення/влаштування внутрішніх інженерних мереж (водопостачання або опалення або водовідведення або каналізації); повинні були виконуватись роботи з оздоблення/опорядження/тощо внутрішніх або зовнішніх стін; повинні були виконуватись електромонтажні роботи; повинні були виконуватись роботи з влаштування «чистих» приміщень (або монтаж/встановлення/ влаштування блоків витяжних з НЕРА фільтром (-ами)). Якщо в учасника відсутній аналогічний договір, який би містив весь наведений вище перелік складу робіт, що виконувалися за аналогічним договором, то учасник може підтвердити склад робіт, що виконувалися за аналогічним договором, шляхом подання декількох аналогічних договорів, які разом підтвердять наявність досвіду у виконанні всього складу наведених вище робіт. В разі якщо наданий аналогічний договір або наданий акт (-и) (примірна форма КБ-2в) чи довідка (-и) (примірна форма КБ-3) не містить в собі інформацію стосовно класу наслідків (відповідальності) об‘єкта будівництва або категорії складності об’єкта будівництва, Учасником в обов’язковому порядку додатково надається будь-який(і) інший (і) документ(ти), що містить(ять) таку інформацію (допускається без додатків)».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: У відповідь на вимогу № UA-2023-08-25-006905-a.c2 щодо дискримінаційних вимог тендерної документації (далі – ТД) повідомляємо наступне. Ч. 2. ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Згідно п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості: один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Таким чином замовник самостійно визначає спосіб підтвердження відповідності учасників установленим кваліфікаційним вимогам. Відповідно до п.п. 3.3. п. 3 Додатку 2 до ТД на підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору необхідно надати: оригінал листа-відгуку від кожного контрагента, інформація про укладення договору з яким вказана учасником в довідці згідно п.п.3.1, із зазначенням дати і номеру договору (на який надано відгук), предмету цього договору та інформації про виконання зобов’язань за договором якісно/належним чином у встановлені строки, про відсутність претензій або судових позовів щодо невиконання або неналежного виконання або порушень учасником умов договору. ТД не містить жодних дискримінаційних вимог до такого листа-відгуку: відсутні вимоги до його оформлення, дати отримання, суб’єкта видачі відгуку. Необхідність надання відгуку у складі тендерної пропозиції на підтвердження досвіду виконання аналогічного договору є звичайною практикою замовників у більшості тендерних документацій та не визнається Органом оскарження дискримінацією. Чинне законодавство не містить заборон та обмежень для встановлення Замовником вимог щодо надання листів-відгуків. Лист-відгук є підтвердженням добросовісності учасника у ході співпраці з контрагентом по аналогічному договору, якісного виконання зобов’язань за договором у встановлені строки, відсутності претензій або судових позовів щодо невиконання або неналежного виконання або порушень учасником умов договору. У випадку належного виконання учасником аналогічних договорів отримання такого відгуку за виконаним договором абсолютно не є проблемою для добросовісного учасника. Небажання учасника надати лист-відгук не може слугувати підтвердженням наявності дискримінаційної умови в ТД, а є свідченням того, що по аналогічному договорі має місце неякісне виконання робіт, претензії чи судові позови щодо невиконання або неналежного виконання або порушень учасником умов договору. Із зрозумілих причин замовник не зацікавлений у проблемному субпідряднику, що неякісно виконує роботи та умови договору. Відповідно до абз. 2 п.п. 3.5. п. 3 Додатку 2 до ТД передбачено, що в складі робіт, що виконувалися за аналогічним договором, повинні були виконуватись роботи з монтажу/встановлення/влаштування внутрішніх інженерних мереж (водопостачання або опалення або водовідведення або каналізації); повинні були виконуватись роботи з оздоблення/опорядження/тощо внутрішніх або зовнішніх стін; повинні були виконуватись електромонтажні роботи; повинні були виконуватись роботи з влаштування «чистих» приміщень (або монтаж/встановлення/ влаштування блоків витяжних з НЕРА фільтром (-ами)). Якщо в учасника відсутній аналогічний договір, який би містив весь наведений вище перелік складу робіт, що виконувалися за аналогічним договором, то учасник може підтвердити склад робіт, що виконувалися за аналогічним договором, шляхом подання декількох аналогічних договорів, які разом підтвердять наявність досвіду у виконанні всього складу наведених вище робіт. В разі якщо наданий аналогічний договір або наданий акт (-и) (примірна форма КБ-2в) чи довідка (-и) (примірна форма КБ-3) не містить в собі інформацію стосовно класу наслідків (відповідальності) об‘єкта будівництва або категорії складності об’єкта будівництва, Учасником в обов’язковому порядку додатково надається будь-який(і) інший (і) документ(ти), що містить(ять) таку інформацію (допускається без додатків). Технічна специфікація по закупівлі містить широкий перелік робіт, що є предметом закупівлі, значну частину з яких займають роботи з монтажу внутрішніх інженерних мереж, опорядження стін, електромонтажні роботи та влаштування «чистих» приміщень, що в тому числі передбачають влаштування блоків витяжних з НЕРА фільтрами. Оскільки в розумінні ТД аналогічним є практично будь-який договір виконання робіт (з будівництва або нового будівництва або капітального ремонту або реконструкції або реставрації), є необхідним підтвердження його аналогічності саме до предмета закупівлі, тобто наявності в учасника досвіду виконання таких робіт, як монтаж внутрішніх інженерних мереж, опорядження стін, електромонтажні роботи та влаштування «чистих» приміщень. Сам по собі факт наявності в учасника досвіду виконання будь-яких робіт не може вважатись досвідом виконання саме аналогічних до предмета цієї закупівлі робіт. Адже якщо учасник не має будь-якого досвіду монтажу внутрішніх інженерних мереж, опорядження стін, електромонтажних робіт та влаштування «чистих» приміщень, то як він зможе виконати роботи за предметом цієї закупівлі? Наявність досвіду виконання таких робіт стане належним підтвердженням наявності в учасника досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору та доведе спроможність учасника виконати роботи за предметом цієї закупівлі. Вимоги щодо досвіду виконання конкретних обсягів зазначених робіт ТД не містить. Варто зауважити, що якщо в учасника відсутній аналогічний договір, який би містив весь наведений вище перелік складу робіт, що виконувалися за аналогічним договором, то учасник може підтвердити склад робіт шляхом подання декількох аналогічних договорів, які разом підтвердять наявність досвіду у виконанні всього складу наведених вище робіт. Тому вимога абз. 2 п.п. 3.5. п. 3 Додатку 2 до ТД не усуває учасників, які не мають досвіду виконання повного переліку цих робіт в одному договорі, а дає можливість підтвердити досвід виконання робіт шляхом подання декількох договорів. Отже відсутнє штучне обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Відсутні підстави для задоволення вимоги та внесення змін до ТД.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаціні умови

Номер: d2a68d037f4f4c8faf02be33a434b6e1
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-25-006905-a.c1
Назва: Дискримінаціні умови
Вимога:
Шановний Замовнику! Ретельно вивчивши Тендерну документацію, ми зіткнулися з дискримінаційними вимогами, що стосуються документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів, а саме: 1. Оригінал або копію сертифіката готовності чи акта готовності об’єкта до експлуатації, наданого до кожного аналогічного договору, інформація про який наведена в довідці, або оригінал чи копію акта введення в експлуатацію, наданого до кожного аналогічного договору, інформація про який наведена в довідці, або оригінал чи копію виданого відповідними органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката до кожного аналогічного договору, інформація про який наведена в довідці. За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати вищевказаний сертифікат по кожному договору, в той час як достанім підтвердженням виконання договору є акт приймання виконаних будівельних робіт (примірна форма КБ-2в), та довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (примірна форма КБ-3), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, зокрема до нас, як до потенційних учасників. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також наші права та законні інтереси, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вищевикладене ВИМАГАЄМО внести зміни до Тендерної документації. У випадку незадоволення нашої Вимоги, ми будемо змушені звернутися за захистом наших порушених прав та законних інтересів до Антимонопольного комітету України
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: У відповідь на вимогу № UA-2023-08-25-006905-a.c1 щодо дискримінаційних вимог тендерної документації (далі – ТД) повідомляємо наступне. Відповідно до п.п. 3.5. п. 3 Додатку 2 до ТД на підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору необхідно надати: оригінал або копію сертифіката готовності чи акта готовності об’єкта до експлуатації, наданого до кожного аналогічного договору, інформація про який наведена в довідці, або оригінал чи копію акта введення в експлуатацію, наданого до кожного аналогічного договору, інформація про який наведена в довідці, або оригінал чи копію виданого відповідними органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката до кожного аналогічного договору, інформація про який наведена в довідці. Зазначена вимога не є дискримінаційною, оскільки саме завершення будівельних робіт на об’єкті та введення його в експлуатацію є підтвердженням належного досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів. Об’єкт вводиться в експлуатацію виключно у разі виконання усіх робіт по договору в повному обсязі згідно проєктної документації і дотримання державних будівельних норм. Завершення будівельних робіт не означає автоматичне введення в експлуатацію. Для здачі в експлуатацію необхідно перевірити відповідність фактично побудованого об’єкта проекту та здійснити технічну інвентаризацію об’єкта, пройти огляд об’єкта співробітниками контролюючого органу (на даний час - ДІАМУ). Таким чином введення в експлуатацію є підтвердженням належного виконання усіх робіт з дотриманням державних будівельних норм та готовність будівлі до експлуатації. Натомість акт приймання виконаних будівельних робіт і довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрат свідчать виключно про приймання робіт замовником та не є гарантією належного виконання усіх робіт з дотриманням державних будівельних норм, ці документи не дають гарантії того, що об’єкт буде введений в експлуатацію. Акт приймання виконаних будівельних робіт (примірна форма КБ-2в), та довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (примірна форма КБ-3) не є достатнім підтвердженням виконання договору, оскільки ці документи свідчать про приймання контрагентом по договору виконаних робіт, а не про виконання усіх умов договору. Тим паче, що ТД вимагається надання принаймні одного акту (-ів) приймання виконаних будівельних робіт (примірна форма КБ-2в), та однієї довідки (-ок) про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (примірна форма КБ-3) до аналогічного договору, інформація про який наведена в довідці, які можуть бути проміжними та, відповідно, будуть підтверджувати прийняття частини робіт, а не виконання аналогічного договору. Отже, відсутні підстави для задоволення вимоги та внесення змін до ТД. На підтвердження відсутності дискримінаційності вимоги п.п. 3.5. п. 3 Додатку 2 до ТД щодо надання передбачених ним документів надаємо приклади рішень Органу оскарження.
Статус вимоги: Відхилено