• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

код ДК 021:2015 - 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Асфальтування (благоустрій) території Ліцею №4 ім. Павла Жука за адресою м.Хмельницький, вул.Перемоги,9)

Завершена

2 503 410.10 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 25 034.10 UAH
Період оскарження: 24.08.2023 14:19 - 29.08.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога щодо усунення дискримінаційних умов документації

Номер: aad901b6e9c340ccb0989054b9dfb33b
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-24-007060-a.c1
Назва: Вимога щодо усунення дискримінаційних умов документації
Вимога:
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, а частиною 5 цієї статті передбачено, що Замовники, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом та забороняється зловживання правами. Ч.1.ст.24 Закону передбачено, що учасник може звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. В Тендерної документації містяться вимоги, які є дискримінаційними і порушують принципи закупівлі, визначені в Законі. 1. Вимога замовника в п.п.1 п. 1.1 ч. 1 Розділу ІІІ до Тендерної документації зазначено, що учасник у складі тендерної пропозиції повинен подати : «Копія звіту про функціонування системи управління охороною здоров’я та безпекою праці згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)» (аудит третьої сторони), виданого за результатами проведення аудиту, складеного уповноваженою особою органу стандартизації, метрології та сертифікації або іншим органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності) згідно пунктів ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)», дата видачі якого не раніше 2023 року. Звіт має бути виданий органом з оцінки відповідності, відміннім від органу оцінки відповідності, яким було видано сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)» (іншим незалежним суб’єктом).» Ця вимога є незаконною та дискримінаційною, оскільки обмежує коло потенційних учасників. Так як, Замовник і так зазначив вимогу, що Сертифікат учасника ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)», повинен бути виданий Учаснику органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності), який був акредитований НААУ на момент видачі сертифікату. То чому цей же орган, який видав сертифікат і є акредитований НААУ не являються валідним? Чому ще ми повинні отримувати Звіт на виданий сертифікат компетентним органом з перевірки системи управління охороною здоров’я та безпекою праці ще від якось іншого органу сертифікації. Яким документом це передбачено? Якою статтею ЗУ «Про публічні закупівлі це передбачено? Як наявність цього звіту вплине на виконання робіт за предметом закупівлі?? В Україні взагалі діє принцип добровільної сертифікації. Таким чином ця вимогам дискримінаційна та протиправна. Відповідно до зазначеного, просимо внести зміни до Тендерної документації в цій частині, а саме прибрати вимогу: «Звіт має бути виданий органом з оцінки відповідності, відміннім від органу оцінки відповідності, яким було видано сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)» (іншим незалежним суб’єктом)». 2. Вимога замовника в п.п.1 п. 1.1 ч. 1 Розділу ІІІ до Тендерної документації зазначено, що учасник у складі тендерної пропозиції повинен подати: «Копія звіту про функціонування системи енергетичного менеджменту згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» (аудит третьої сторони), виданого за результатами проведення аудиту, складеного уповноваженою особою органу стандартизації, метрології та сертифікації або іншим органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності) згідно пунктів ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», дата видачі якого не раніше 2023 року. Звіт має бути виданий органом з оцінки відповідності, відміннім від органу оцінки відповідності, яким було видано сертифікат на СЕнМ згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» (іншим незалежним суб’єктом)». Ця вимога є незаконною та дискримінаційною, оскільки обмежує коло потенційних учасників. За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які будуть мати Звіт про функціонування системи енергетичного менеджменту, виданний органом відміннім від органу оцінки відповідності, яким було видано Сертифікат на систему енергетичного менеджменту згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання. То чому цей же орган, який видав сертифікат і є акредитований НААУ не являються валідним? Чому ще ми повинні отримувати Звіт на виданий сертифікат компетентним органом з перевірки системи енергетичного менеджменту ще від якось іншого органу сертифікації. Яким документом це передбачено? Якою статтею ЗУ «Про публічні закупівлі це передбачено? Як наявність цього звіту вплине на виконання робіт за предметом закупівлі?? В Україні взагалі діє принцип добровільної сертифікації. Таким чином ця вимогам дискримінаційна та протиправна. Відповідно до зазначеного, просимо внести зміни до Тендерної документації в цій частині, а саме прибрати вимогу: «Звіт має бути виданий органом з оцінки відповідності, відміннім від органу оцінки відповідності, яким було видано сертифікат на СЕнМ згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» (іншим незалежним суб’єктом)». 3. Вимога замовника в п.5.1 ч.5 Розділу ІІІ до Тендерної документації «З метою можливості виконання робіт без авансу, учасники повинні підтвердити наявність у них статутного капіталу для юридичних осіб в сумі не менше 50 % від вартості закупівлі». Зважаючи на вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону - тендерну документацію розробляє та затверджує замовник. Вона повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема один або декілька кваліфікаційних критеріїв для учасників відповідно до статті 16 та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям згідно із законодавством. Однак визначені статтею 16 Закону критерії відповідності Учасника не містять таких вимог, як наявність у Учасника статутного капіталу у визначеному Замовником розмірі, що надає йому права брати участь у процедурі закупівлі. Тобто, дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації вимог, щодо підтвердження наявності в Учасника статутного капіталу в сумі не менше сумі його тендерної пропозиції, порушують вимоги пункту 4 частини першої статті 5 Закону та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, як то передбачено пунктом 3 частини першої статті 5 Закону. Аналогічна правова позиція висловлена Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в Рішенні № 5728-р/пк-пз від 25.03.2020 року при розгляді скарги Приватного підприємства «Реламакс» від 04.03.2020 № UA-2020-02-24-002415-c.a3. Відповідно до зазначеного, просимо внести зміни до Тендерної документації в цій частині, а саме прибрати вимогу «З метою можливості виконання робіт без авансу, учасники повинні підтвердити наявність у них статутного капіталу для юридичних осіб в сумі не менше 50 % від вартості закупівлі». 4. Вимога Замовника в п.1.1. ч.1 Розділі 3 Тендерної документації щодо надання копій паспортів (всі сторінки) для підтвердження повноваження посадової особи або представника учасника, у разі підписання хоча б одного із документів в складі тендерної пропозиції таким представником є обмежуючою, оскільки відповідно ст. 32 Конституції України не допускається обробка даних про фізичну особу, які є конфіденційною інформацією, без її згоди. В підготовці тендерної пропозиції приймає участь не один працівник, а певна кількість (інженери з проектно-кошторисної роботи, представники учасника, уповноважені здійснювати огляду об’єкта та інші). Працівники відмовляються надавати свої персональні дані (а саме копії паспорту всіх сторінок), адже вони будуть доступні для загального публічного доступу для мільйонів користувачів в мережі інтернет і можуть бути використані для вчинення шахрайських дій. А разі, відмови працівників учасника від надання персональних даних це може стати підставою для відхилення тендерних пропозицій потенційних учасників з причин, що не залежать від них. Крім того зазначена вимога є безглуздою та протиправною, оскільки жодним нормативно-правовим документом у сфері публічних закупівель не передбачена. Отже, зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до потенційних учасників Процедури закупівлі, порушує Закон України «Про публічні закупівлі» перешкоджають приймати участь в даній закупівлі, а також штучно звужує коло учасників. Зважаючи на це, просимо внести зміни до Тендерної документації в цій частині, а саме прибрати вимогу щодо надання копій паспортів (всі сторінки) для підтвердження повноваження посадової особи або представника учасника, у разі підписання хоча б одного із документів в складі тендерної пропозиції. У випадку незадоволення нашої вимоги, ми будемо вимушені звернутись до органів Держаудистлужби з метою усунення зазначених порушень.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: На вашу вимогу повідомляємо наступне: 1. Щодо надання паспортних даних Повноваження щодо підпису документів у складі тендерної пропозиції та договору про закупівлю, а так само інші повноваження на представництво інтересів учасника під час проведення процедури закупівлі, підтверджуються: для посадових (службових) осіб учасника, які уповноважені підписувати документи пропозиції та вчиняти інші юридично значущі дії від імені учасника на підставі положень установчих документів (в тому числі підписувати договір про закупівлю за результатами торгів) – копії розпорядчих документів, про призначення (обрання) на посаду відповідної особи - копія наказу про призначення та/ або протоколу зборів засновників, тощо, разом з копіями паспорту або іншого документу, що посвідчує особу уповноваженого згідно чинного законодавства, а так само разом із витягом з установчих документів учасника, що містить інформацію щодо повноважень (функцій, тощо) такої особи; для осіб, що уповноважені представляти інтереси учасника під час проведення процедури закупівлі, та які не входять до кола осіб, які представляють інтереси учасника без довіреності – довіреність, оформлена у відповідності до вимог чинного законодавства, зі строком дії не менше ніж до завершення строку дійсності тендерної пропозиції, разом з копіями паспорту або іншого документу, що посвідчує особу згідно чинного законодавства. Правові відносини, пов’язані із захистом і обробкою персональних даних регулюються Законом України « Про захист персональних даних», що спрямований на захист основоположних прав і свобод людини і громадянина, зокрема права на невтручання в особисте життя, у зв’язку з обробкою персональних даних. Визначення поняття персональних даних наведено у зазначеному законі, а саме: персональні дані – це відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. В свою чергу, фізична особа, персональні дані якої обробляються є суб’єктом персональних даних; володілець персональних даних - фізична або юридична особа, яка визначає мету обробки персональних даних, встановлює склад цих даних та процедури їх обробки, якщо інше не визначено законом. Мета обробки персональних даних має бути сформульована в законах, інших нормативно-правових актах, положеннях, установчих чи інших документах, які регулюють діяльність володільця персональних даних, та відповідати законодавству про захист персональних даних. Крім того, даним законом передбачено, що обробка персональних даних здійснюється для конкретних і законних цілей, визначених за згодою суб'єкта персональних даних, або у випадках, передбачених законами України, у порядку, встановленому законодавством. Не допускається обробка даних про фізичну особу, які є конфіденційною інформацією, без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини. Пунктом 36 Особливостей передбачено, що не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі інформація, що містить персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» і документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 Особливостей. Замовник, орган оскарження та Держаудитслужба мають доступ в електронній системі закупівель до інформації, яка визначена учасником процедури закупівлі конфіденційною. Тобто, потенційний учасник має можливість частину інформації своєї пропозиції визначити як конфіденційну і тим самим закрити широкому загалу доступ до відомостей, оприлюднення яких учасник вважає небажаним. 2. Щодо надання звіту: Відповідно до ч. 5 ст. 23 Закону України "Про публічні закупівлі" Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Оскільки Замовником встановлено вимогу щодо підтвердження додержання умов перевезення предмету закупівлі, у відповідності до абц. 2 ч. 5 ст. 23 Закону, такий документ може бути виданий органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України. Відповідно до пп. 33 п. 1 наказу Державного підприємства "Український науково – дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 18.12.2015 № 193 "Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, скасування національних стандартів України" (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0193774-15#Text), прийняти національні стандарти України, гармонізовані з міжнародними та європейськими нормативними документами, з набранням чинності з 01 січня 2017 року: ДСТУ ISO/IEC Вказаний документ видається необмеженою кількістю спеціалізованих та акредитованих організацій за умови відповідності діяльності суб’єкта господарювання вимогам Стандарту. Отже вказана вимога стосується усіх без винятку учасників процедури закупівлі та можливість оформлення якої не є проблемою для спеціалізованого суб’єкта господарювання у сфері встановлення систем протипожежного захисту. 26 Статтею 2 Закону України "Про охорону праці" передбачено: "Дія цього Закону поширюється на всіх юридичних та фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, та на всіх працюючих". Відповідно до статті 18 Закону України "Про охорону праці" працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії. Статтею 13 Закону України "Про охорону праці" задекларовано наступну вимогу: "Роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, а саме: створює відповідні служби і призначає посадових осіб, які забезпечують вирішення конкретних питань охорони праці, затверджує інструкції про їх обов'язки, права та відповідальність за виконання покладених на них функцій, а також контролює їх додержання …" Підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об’єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій - стаття 70 Кодексу ЦЗУ. 3. Щодо статутного капіталу: Одним із вагомих фінансових факторів виступає розмір власного капіталу. Адже коли компанією сформовані не достатні страхові резерви, статутний капітал виступає джерелом для виконання зобов’язань за договорами страхування. Наявність зазначеного розміру статутного капіталу надає змогу переконатися в можливості виконання компанією прийнятих на себе зобов’язань у повному обсязі без наявних ризиків для Замовника – державної компанії. При цьому можливіть зазначених ризиків може бути підтверджена компанією вже після укладання відповідних договорів відносин та не є гарантією саме здійснення таких кроків. Замовник, посилаючись на частину третю статті 22 Закону, зазначає, що він дотримався обмежень, встановлених ч.3 ст. 16 Закону, а кваліфікаційні вимоги до учасників закупівлі, встановлені Установою не є дискримінаційною, адже вони сформована з врахуванням потреб та критеріїв надання якісних послуг, а на ринку присутні більше ніж два Учасника, які можуть запропонувати послуги і які відповідають вимогам тендерної документації. Цю правову позицію підтримує Верховний Суд. Він наголошує, що Закон не надає вичерпного переліку підтвердних документів, які може вимагати замовник для того чи іншого кваліфікаційного критерію, передбаченого статтею 16 Закону. Такі висновки містяться у постановах Верховного Суду від 17 червня 2020 року у справі № 826/16606/18, від 16 квітня 2020 року у справі № 640/5949/19, від 13 травня 2020 року у справі № 826/7832/18. Також варто зазначити, що Ваша організація має статутний капітал в розмірі більше 4 млн. грн, тому вами не обгрунтовано, яким саме чином зазначена вимога порушує ваші права та не дає можливості прийняти участь в процедурі закупівлі.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 01.09.2023 00:03