-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 – 15110000-2 М'ясо ( 15114000-0 потрухи)
Категорія Замовника: юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями (крім тих, які визначені у пунктах 1 і 2 частини 1 статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі") та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з ознак передбачених в п.3 ч.1 ст.2 Закону України "Про публічні закупівлі". Місцезнаходження Замовника: вул. Оріхівське шосе, буд. 10-А, Комунарський район, м. Запоріжжя, Запорізька область, Україна, 69033; Ідентифікаційний код Замовника 05498909; мова якою повинні готуватися тендерні пропозиції: українська мова
Завершена
93 996.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 488.78 UAH
мін. крок: 0.5% або 488.78 UAH
Період оскарження:
23.08.2023 20:53 - 28.08.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Номер:
72f1d5fbf7d74a91b18f7d3f1d5a28e2
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-23-012627-a.a1
Назва:
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Вимога:
За результатами розгляду тендерної пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації Замовником була відхилена Пропозиція Скаржника.
Відповідно до Пртокольного рішення (Протокол) № 171/2 Уповноваженої особи комунального некомерційного підприємства «Обласний клінічний заклад з надання психіатричної допомоги» ЗОР від 07.09.2023 (надалі – Протокол № 171/2) Пропозиція Скаржника була відхилена згідно пп 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених Постановю КМУ від 12.10.2022р № 1178 (зі змінами), а саме: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до п. 43 цих Особливостей.
В обгрунтування підстави відхилення Уповоноваженою особою – головним експертом (з питань розвитку та фінансової аналітики підприємства) Ляшенко С.Г. у Протоколі № 171/2 зазначаено: учасник ТОВ «ПРОДХАУС» в складі пропозиції надав проект договору про закупівлю зі специфікацією та тендерну цінову пропозицію в яких вказано назву предмету закупівлі ДК 021:2015 15110000-2 М'ясо (15114000-0 потрухи) тоді як Замовником в Додатку №4 до тендерної документації вказано найменування продукції відповідно Державного стандарту України назва предмету закупівлі – субпродукти м’ясні. Таким чином, замовник вважає що тенедерна пропозиція ТОВ «ПРОДХАУС» не відповідає вимогам п.1 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку № 4.
Скаржник категорично не погоджується з таким твердженням Замовника та відповідно рішенням щодо відхилення його тендерної пропозиції з наступних причин :
По перше:
Відповідно до п.1. Розділу ІІІ Тендерної документації Тендерна пропозиція подається відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень ч. 1, ч.4, ч.6 та ч.7 статті 26 Закону. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокерма:
Підтвердженням відповідності пропозиції Учасника необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі - згідно Додатку 4 до тендерної документації.
В складі пропозиції Скаржника надно підтвердження відповідності технічним та якісним характеристикам предмету закупівлі у вигляді Довідки в довільній формі (файл «Технічні вимоги.pdf» ) що відповідає способу підтвердження Технічних вимог згідно останнього абзацу Додатку 4 :Відповідність цим технічним та якісним характеристикам предмету закупівлі учасник надає в складі своєї пропозиції (шляхом надання довідки в довільній формі, в якій зазначити про погодження з інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, що зазначені Замовником в додатку №4).
Таким чином Скаржником підтверджено відповідність технічним та якісним характеристикам предмету закупівлі. Отже, твердження Замовника щодо того що тендерна пропозиція Скаржника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації не відповідає дійсності.
По-друге :
Скаржник категорично не погоджується з твердженням Замовника що в проекті договору про закупівлю зі специфікацією та тендерній цінові пропозиції Скаржником вказано назву предмету закупівлі яка не відповідає Додатку №4 до тендерної документації з наступних причин:
Скаржником ТОВ «Продхаус» в складі пропозиції надано тендерну цінову пропозицію (файл «Цінова пропозиція.pdf») форма якої повністю відповідає Формі «Тендерної цінової пропозиції» затвердженої Замовником у Додатку 1 до тендерної документації а також Проект договору зі специфікацією заповнений, підписаний та скріплений печаткою уповноваженої особи Скаржника, згідно Додатку 3 (файл «Проект догвору.pdf»
Учасником ТОВ «Продхаус» заповнені відповідні графи форми тендерної пропозиції у відповідності з Тендерною документацією замовника, а саме :
У тендерній документації Замовника зазначено саме таку назву предмету закупівлі яку вказано Скаржником в своїй тендерній пропозиції , а саме:
- на титульному листі тендерної документації зазначено : ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ по процедурі відкриті торги (з особливостями) на закупівлю товару Код ДК 021:2015 – 15110000-2 М'ясо ( 15114000-0 потрухи)
- пункт 4.1. Розділу І назва предмета закупівлі Код ДК 021:2015 – 15110000-2 М'ясо ( 15114000-0 потрухи)
- В оголошенні про проведення закупівлі UA-2023-08-23-012627-a також зазначено Назва предмету закупівлі - ДК 021:2015 – 15110000-2 М'ясо ( 15114000-0 потрухи).
Скаржник звертає увагу, що відповідно до Статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII, ред. від 01.01.2023 Визначено поняття Предмет закупівлі (п. 22) предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Відповідно до п. 3 Порядку визначення предмету закупівлі (затвердженого Наказом Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства № 708 від 15.04.2020) Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
За твердженням Замовника, Скаржник мав зазначити у графі « Найменування продукції відповідно державного стандарту України. Назва предмету закупілві» - Субпродукти м’ясні, (згідно Додатку 4) що н є визначенням предмету закупівлі як в розумінні Закону так і в розумінні Тенедерної документації замовника .
Згідно з оголошенням про проведення закупівлі UA-2023-08-23-012627-a назва «Субпродути м’ясні» значиться як назва номенклатурної позиції предмета закупівлі. Поняття номенклатурна позиція предмета закупівлі – визначається як конкретне найменування одиниці товару/послуги, що закуповується в межах предмета закупівлі.
По третє: Уповноваженою особою Замовника грубо порушені права Скаржника та вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев’ятої статті 26 Закону, оскільки Замовником не надано можливість виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, грубо порушив
Стосовно зазначених підстав відхилення Скаржник наголошує, що Замовник не заперечує факту надання Скаржником документів, що вимагалися умовами технічної специфікації та іншими вимогами до предмета закупівлі тендерної документації. У той же час, виходячи з тексту Протокольного рішення (Протокол) № 171/2 Уповноваженої особи комунального некомерційного підприємства «Обласний клінічний заклад з надання психіатричної допомоги» ЗОР від 07.09.2023 Замовником було встановлено певні невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції.
Відповідно до пункту 43 Особливостей «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.»
Згідно з частиною дев’ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, грубо порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев’ятої статті 26 Закону.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 173_2.pdf 11.09.2023 22:07
Дата подачі:
08.09.2023 15:07
Вирішення:
Згідно ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю.
Відповідно до п. 10 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 року №1178 (надалі по тексту – Особливості), Замовники, здійснюють закупівлі товарів, предмет закупівлі, яких визначається відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. №708, за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника.
Також відповідно «Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України №1082 від 11.06.2020 року розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника.
У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Тож під час розміщення в електронній системі закупівель інформації про предмет закупівлі в окремих електроних полях зазначається інформація, щодо:
назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі;
коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Конкретна назва предмета закупівлі – це назва кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Таким чином Замовником у тендерній документації по даній процедурі закупівлі та в оголошенні про проведення відкритих торгів, що оприлюднені в електронній системі закупівель було визначено предмет закупівлі за кодом ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника та конкретну назву предмета закупівлі відповідно ДСТУ, а саме:
- Субпродукти м’ясні (без зазначення «або еквівалент»);
Отже оскільки ТОВ "ПРОДХАУС" в тендерній ціновій пропозиції було змінено предмет закупівлі та вказано конкретну назву предмету закупівлі, як код ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.), та не відповідає назві предмету закупівлі у Додатку 4 тендерній документації і в оголошенні про проведення відкритих торгів, що оприлюднені Замовником в електронній системі закупівель, то відповідно Замовником і було відхилено тендерну пропозицію Учасника на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
При цьому звертаємо увагу на той факт, що Замовник не міг скористатися п. 43 Особливостей і розмістити повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель тому, що невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо».
Статус вимоги:
Відхилено