• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

дизельне паливо (Поліський офіс)

Товарна номенклатура: дизельне паливо за ДК 021:2015: 09134200-9 (дизельне паливо))

Завершена

191 843 160.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 959 215.80 UAH
Період оскарження: 23.08.2023 17:27 - 28.08.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Просимо Замовника внести змінити у Додаток 2 до тендерної документації, у зв’язку з дискримінаційними вимоги, які унеможливлюють нашу участь у закупівлі крім того порушує наші законні права та інтереси, а крім того обмежує коло потенційних учасників,

Номер: 7c0ce2c88b434bc891dcf69942a8daaa
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-23-012041-a.a1
Назва: Просимо Замовника внести змінити у Додаток 2 до тендерної документації, у зв’язку з дискримінаційними вимоги, які унеможливлюють нашу участь у закупівлі крім того порушує наші законні права та інтереси, а крім того обмежує коло потенційних учасників,
Вимога:
Висловлюємо свою повагу та звертаємось до Замовника щодо Тендерної документації а саме: Просимо Замовника внести змінити у Додаток 2 до тендерної документації, у зв’язку з дискримінаційними вимоги, які унеможливлюють Нашу участь у закупівлі крім того порушує Наші законні права та інтереси, а крім того обмежує коло потенційних Учасників,
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: ПРОТОКОЛ № 703 РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ 28 серпня 2023 р. м. Київ 28 серпня 2023 року уповноваженою особою через електронну систему закупівель було отримано звернення стосовно внесення змін до Додатку 2 до тендерної документації на закупівлю за ДК 021:2015-09130000-9 Нафта і дистиляти (паливо дизельне Євро5 (Поліський офіс)), а саме: 1). п. 3.1.2. копії сертифікатів відповідності виданих призначеним органом з оцінки відповідності на товар, що є предметом закупівлі та пропонується до постачання, чинних на дату подання тендерної пропозиції; 2). п. 3.1.3. копії паспортів якості на товар, що є предметом закупівлі та пропонується до постачання, за якими на дату подання тендерної пропозиції не сплинув гарантійний термін зберігання товару, та які мають містити посилання на номер сертифікату відповідності наданого учасником у складі тендерної пропозиції відповідно до вимог пункту 3.1.2. Розділу ІІІ цього Додатку; 3). п. 3.1.4. копію протоколу випробувань щодо відповідності продукції вимогам ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» (проведений за фізико-хімічним показниками у повному обсязі, зокрема на паливо дизельне літнє), що пропонується учасником до постачання. При цьому фактично отримані результати випробувань мають відповідати результатам випробувань зазначених у паспорті якості виробника, який надано у складі тендерної пропозиції відповідно до вимог пункту 3.1.3. Розділу ІІІ цього Додатку, в частині відповідності кожного з показників всім фізико-хімічним показникам товару, що встановлені ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови». Протокол випробувань повинен бути виданий на ім'я учасника акредитованою/атестованою лабораторією, яка має відповідну сферу акредитації/атестації, не раніше 2023 року та містити посилання на паспорт якості виробника, який надано у складі тендерної пропозиції відповідно до вимог пункту 3.1.3. Розділу ІІІ цього Додатку. На підтвердження акредитації/атестації лабораторії у складі тендерної пропозиції надається відповідний документ (атестат/сертифікат тощо). 4). п. 3.1.5. гарантійний лист від учасника, що при поставці товару в осінньо-зимовий період замовнику буде надано протокол випробувань щодо відповідності продукції вимогам ДСТУ 7688:2015 «Палива дизельне Євро. Технічні умови» (проведений за фізико-хімічним показниками у повному обсязі, зокрема на паливо дизельне зимове). При цьому фактично отримані результати випробувань мають відповідати результатам випробувань зазначених у паспорті якості виробника, який надано у складі тендерної пропозиції, в частині відповідності кожного з показників всім фізико-хімічним показникам товару, що встановлені ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови». Протокол випробувань повинен бути виданий на ім'я учасника акредитованою/атестованою лабораторією, яка має відповідну сферу акредитації/атестації, не раніше 2023 року та містити посилання на паспорт якості виробника, який надано у складі тендерної пропозиції відповідно до вимог пункту 3.1.3. Розділу ІІІ цього Додатку. Уповноважена особа детально опрацювала зазначені звернення та встановила наступне. Щодо 1 питання. Згідно абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей. Відповідно до пункту 4 частини 2 статті 22 Закону до тендерної документації повинна бути включена інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). Враховуючи вказані вимоги законодавства замовником у пункті 3.1. Розділу ІІІ Додатку 2 до тендерної документації було включено вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції на підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, а саме ДСТУ 7688:2015, копії сертифікату відповідності виданого органом з оцінки відповідності. Таким чином, вимога щодо включення до тендерної документації сертифікату відповідності ґрунтується на правовій нормі пункту 4 частини 2 статті 22 Закону, а не ДСТУ 7688:2015, як помилково стверджується у зверненні. Замовником не зазначено вимог більше тих, що визначені в Законі, з урахуванням Особливостей. Звертаємо увагу, що п. 29 Особливостей зобов’язує замовників при встановленні вимог до предмету закупівель орієнтуватися на відповідні національні стандарти (за їх наявності). Ні Закон, ні Особливості не містять положення про можливість використання Технічного регламенту № 927 при встановленні вимог до предмету закупівель. Враховуючи викладене, у замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації щодо пп 3.1.2. п. 3.1. Розділу ІІІ Додатку 2 до тендерної документації. Щодо 2 питання. Крім обґрунтувань, визначених у питанні 1, звертаємо увагу на вимоги пункту 10.1 ДСТУ 7688:2015, а саме дизельне паливо приймають партіями. Партією вважають будь-яку кількість дизельного палива однієї марки одного екологічного класу, яка виготовлена під час безперервного технологічного процесу за затвердженою технологією, однорідна за показниками якості й компонентним складом, та яку супроводжують одним документом про якість, виданим під час приймання на основі випробування сукупної проби. Таким чином, паспорт якості підтверджує відповідність лише конкретної партії товару, а не всього запропонованого учасником товару в цілому, яка має бути підтверджена саме сертифікатом відповідності (визначеного в п.3.1.2). Враховуючи викладене, у замовника відсутні підстави для внесення змін до пп 3.1.3. п. 3.1. Розділу ІІІ Додатку 2 до тендерної документації. Щодо 3 та 4 питання. Визначена в пп 3.1.4. п. 3.1. Розділу ІІІ Додатку 2 вимога, що результати випробувань мають відповідати результатам випробувань зазначених у паспорті якості виробника, який надано у складі тендерної пропозиції, слід тлумачити в контексті речення в цілому, з урахуванням тексту «в частині відповідності кожного з показників всім фізико-хімічним показникам товару, що встановлені ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови». Дана вимога спрямована на відображення в результатах випробувань показників по всіх визначених в Таблиці 1 ДСТУ 7688:2015 назвах показників дизельного палива. При цьому, самі фізико-хімічні показники мають відповідати вимогах ДСТУ, а не показникам в паспорті якості виробника, який надано у складі тендерної пропозиції. Враховуючи викладене, у замовника відсутні підстави для внесення змін до пп 3.1.4. та пп 3.1.5. п. 3.1. Розділу ІІІ Додатку 2 до тендерної документації. Зважаючи на викладене та керуючись статтею 11 Закону, а також п. 51 Особливостей, уповноважена особа вирішила: 1. Надати відповідь на звернення наступного змісту: «Щодо 1 питання. Згідно абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей. Відповідно до пункту 4 частини 2 статті 22 Закону до тендерної документації повинна бути включена інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). Враховуючи вказані вимоги законодавства замовником у пункті 3.1. Розділу ІІІ Додатку 2 до тендерної документації було включено вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції на підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, а саме ДСТУ 7688:2015, копії сертифікату відповідності виданого органом з оцінки відповідності. Таким чином, вимога щодо включення до тендерної документації сертифікату відповідності ґрунтується на правовій нормі пункту 4 частини 2 статті 22 Закону, а не ДСТУ 7688:2015, як помилково стверджується у зверненні. Замовником не зазначено вимог більше тих, що визначені в Законі, з урахуванням Особливостей. Звертаємо увагу, що п. 29 Особливостей зобов’язує замовників при встановленні вимог до предмету закупівель орієнтуватися на відповідні національні стандарти (за їх наявності). Ні Закон, ні Особливості не містять положення про можливість використання Технічного регламенту № 927 при встановленні вимог до предмету закупівель. Враховуючи викладене, у замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації щодо пп 3.1.2. п. 3.1. Розділу ІІІ Додатку 2 до тендерної документації. Щодо 2 питання. Крім обґрунтувань, визначених у питанні 1, звертаємо увагу на вимоги пункту 10.1 ДСТУ 7688:2015, а саме дизельне паливо приймають партіями. Партією вважають будь-яку кількість дизельного палива однієї марки одного екологічного класу, яка виготовлена під час безперервного технологічного процесу за затвердженою технологією, однорідна за показниками якості й компонентним складом, та яку супроводжують одним документом про якість, виданим під час приймання на основі випробування сукупної проби. Таким чином, паспорт якості підтверджує відповідність лише конкретної партії товару, а не всього запропонованого учасником товару в цілому, яка має бути підтверджена саме сертифікатом відповідності (визначеного в п.3.1.2). Враховуючи викладене, у замовника відсутні підстави для внесення змін до пп 3.1.3. п. 3.1. Розділу ІІІ Додатку 2 до тендерної документації. Щодо 3 та 4 питання. Визначена в пп 3.1.4. п. 3.1. Розділу ІІІ Додатку 2 вимога, що результати випробувань мають відповідати результатам випробувань зазначених у паспорті якості виробника, який надано у складі тендерної пропозиції, слід тлумачити в контексті речення в цілому, з урахуванням тексту «в частині відповідності кожного з показників всім фізико-хімічним показникам товару, що встановлені ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови». Дана вимога спрямована на відображення в результатах випробувань показників по всіх визначених в Таблиці 1 ДСТУ 7688:2015 назвах показників дизельного палива. При цьому, самі фізико-хімічні показники мають відповідати вимогах ДСТУ, а не показникам в паспорті якості виробника, який надано у складі тендерної пропозиції. Враховуючи викладене, у замовника відсутні підстави для внесення змін до пп 3.1.4. та пп 3.1.5. п. 3.1. Розділу ІІІ Додатку 2 до тендерної документації.» 2. Забезпечити оприлюднення відповіді на звернення в електронній системі закупівель у встановленому Законом порядку. Уповноважена особа _______________ В. Цимбалюк
Статус вимоги: Відхилено