-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
дизельне паливо (Карпатський офіс)
Товарна номенклатура: дизельне паливо за ДК 021:2015: 09134200-9 (дизельне паливо))
Торги не відбулися
168 417 700.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 842 088.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 842 088.50 UAH
Період оскарження:
23.08.2023 17:14 - 28.08.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
ed9e7c1800bb4884890e9fb45e4c5772
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-23-011916-a.c4
Назва:
Скарга
Скарга:
Протоколом рішення уповноваженої особи №923 від 27.09.2023року було визначено переможцем ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НЕКСЕН ОЙЛ" та прийнято рішення укласти з ним договір на закупівлю.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2023-08-23-011916-a (1).PDF 02.10.2023 15:44
- ПРОТОКОЛ № 923 (розгляд та акцепт Нексен Ойл дизель Карпатський).docx 02.10.2023 15:44
- Скарга UA-2023-08-23-011916-a.docx 02.10.2023 15:44
- Скарга UA-2023-08-23-011916-a.PDF.p7s 02.10.2023 15:44
- рішення від 04.10.2023 № 15792.pdf 04.10.2023 14:36
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.10.2023 № 16332.pdf 13.10.2023 09:53
- рішення від 12.10.2023 № 16332.pdf 17.10.2023 10:59
- Пояснення Інвест Енерго Трейдінг.pdf 10.10.2023 20:15
- Пояснення_дизпальне_Карпатський_скарга інвестенерготрейдінг (1).docx 10.10.2023 20:15
- ПРОТОКОЛ № 1135 (виконання рішення АМКУ дизельне паливо Карпатський офіс).docx 02.11.2023 12:06
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.10.2023 16:17
Дата розгляду скарги:
12.10.2023 10:30
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.10.2023 14:36
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.10.2023 11:00
Коментар замовника щодо усунення порушень:
ПРОТОКОЛ № 1135
РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ
02 листопада 2023 р. м. Київ
17.10.2023 р. уповноваженою особою через електронну систему закупівель було отримано рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 12.10.2023 № 16332-р/пк-пз (надалі – Рішення) за результатами розгляду скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "ІНВЕСТ ЕНЕРГО ТРЕЙДІНГ" від 02 жовтня 2023 № UA-2023-08-23-011916-a.c4 щодо визначення Товариства з обмеженою відповідальністю «НЕКСЕН ОЙЛ» переможцем процедури закупівлі за ДК 021:2015: 09130000-0 нафти і дистилятів (дизельного палива (Карпатський офіс)) (оголошення № UA-2023-08-23-011916-a від 23.08.2023 р.).
Вказаним Рішенням ДП «Ліси України» було зобов’язано скасувати рішення про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю «НЕКСЕН ОЙЛ» переможцем процедури закупівлі за ДК 021:2015: 09130000-0 нафти і дистилятів (дизельного палива (Карпатський офіс)) від 27.09.2023 р. № 923 та відхилити його пропозицію.
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Зважаючи на викладене, з метою виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 12.10.2023 № 16332-р/пк-пз та керуючись статтями 11, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) (далі - Особливості), уповноважена особа вирішила:
1. Скасувати рішення про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю «НЕКСЕН ОЙЛ» переможцем процедури закупівлі за ДК 021:2015: 09130000-0 нафти і дистилятів (дизельного палива (Карпатський офіс)) від 27.09.2023 р. № 923.
2. Відхилити тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «НЕКСЕН ОЙЛ» щодо участі у процедурі закупівлі за ДК 021:2015: 09130000-0 нафти і дистилятів (дизельного палива (Карпатський офіс)) на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
3. Забезпечити оприлюднення інформації про відхилення тендерної пропозиції в електронній системі закупівель у встановленому Законом порядку.
4. Забезпечити повідомлення у встановленому порядку Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель про рішення прийняте даним протоколом.
Уповноважена особа _______________ Т.В. Мельник
Вимога
Є відповідь
Вимога
Номер:
024257d8bc7f45219638657710e52450
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-23-011916-a.a3
Назва:
Вимога
Вимога:
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо визначення переможцем процедури Товариство з обмеженою відповідальністю «НЕКСЕН ОЙЛ» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.PDF 28.09.2023 13:15
- ПРОТОКОЛ № 956 (розгляд вимога дизель Карпати) .docx 02.10.2023 16:32
Дата подачі:
28.09.2023 13:15
Вирішення:
ДЕРЖАВНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ГОСПОДАРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЛІСИ УКРАЇНИ», за результатами аналізу вимоги товариства з обмеженою відповідальністю «ІНВЕСТ ЕНЕРГО ТРЕЙДІНГ» (далі – Учасник) 28 вересня 2023 № UA-2023-08-23-011916-a.a3 щодо ненадання у складі тендерної пропозиції ТОВ «НЕКСЕН ОЙЛ» гарантійного листа щодо поставки першої партії товару, що пропонується та є предметом закупівлі, за ціною не вище ніж зазначено у тендерній пропозиції за результатами тендеру та укладеного договору повідомляє.
Пунктом 2.6 Додатку 2 до Тендерної документації встановлено вимогу, що учасник має підтвердити у складі тендерної пропозиції, шляхом надання гарантійного листа щодо поставки першої партії товару, що пропонується до постачання та є предметом закупівлі, за ціною не вище ніж зазначено у тендерній пропозиції за результатами тендеру та укладеного договору.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «НЕКСЕН ОЙЛ» надано довідку від 28.09.2023 № 2808-2/2, відповідно до якої: «Товариство з обмеженою відповідальністю «НЕКСЕН ОЙЛ» підтверджує можливість здійснити поставку товару, що є предметом закупівлі з урахуванням вимог, наведених у Додатку №2 тендерної Документації.».
Отже, ТОВ «НЕКСЕН ОЙЛ» зазначеною довідкою підтвердило, що згодне з усіма вимогами, які зазначені у Додатку 2 до Тендерної документації, чим виконало вимогу встановлену у пункті 2.6 Додатку 2 до Тендерної документації.
Аналогічної позиції притримується і Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України (далі – Колегія), зокрема, у своєму рішенні від 29.04.2020 № 8271-р/пк-пз, де оскаржується відсутності у складі пропозиції переможця договірної ціни у сканованому вигляді, Колегія зазначає, що така інформація була наявна у кошторисах та розрахунках переможця, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині.
Такої ж думки щодо наявності необхідної інформації у інших документах тендерної пропозиції учасника притримується Колегія і у рішеннях від 16.06.2020 № 1186-р/пк-пз та від 14.06.2023 № 8685-р/пк-пз.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відкликано скаржником
Вимога
Номер:
e8de29cb81ad4e21a37fc59cb6f283de
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-23-011916-a.c2
Назва:
Вимога
Вимога:
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо визначення переможцем процедури Товариство з обмеженою відповідальністю «НЕКСЕН ОЙЛ» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.PDF 28.09.2023 13:05
Дата подачі:
28.09.2023 13:05
Опис причини скасування:
відсутня частина вимоги
Дата скасування:
28.09.2023 13:14
Вимога
Відхилено
Просимо Замовника внести змінити у Додаток 2 до тендерної документації, у зв’язку з дискримінаційними вимоги, які унеможливлюють нашу участь у закупівлі крім того порушує наші законні права та інтереси, а крім того обмежує коло потенційних учасників
Номер:
1e2888e00faf4189b7f68e471b0c1dd3
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-23-011916-a.c1
Назва:
Просимо Замовника внести змінити у Додаток 2 до тендерної документації, у зв’язку з дискримінаційними вимоги, які унеможливлюють нашу участь у закупівлі крім того порушує наші законні права та інтереси, а крім того обмежує коло потенційних учасників
Вимога:
Висловлюємо свою повагу та звертаємось до Замовника щодо Тендерної документації а саме:
Просимо Замовника внести змінити у Додаток 2 до тендерної документації, у зв’язку з дискримінаційними вимоги, які унеможливлюють Нашу участь у закупівлі крім того порушує Наші законні права та інтереси, а крім того обмежує коло потенційних Учасників
Пов'язані документи:
Учасник
- Ліси України.docx 25.08.2023 15:41
- ПРОТОКОЛ № 702 (розгляд звернення пальне) Карпатський офіс.docx 28.08.2023 20:16
Дата подачі:
25.08.2023 15:41
Вирішення:
ПРОТОКОЛ № 702
РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ
28 серпня 2023 р. м. Київ
28 серпня 2023 року уповноваженою особою через електронну систему закупівель було отримано звернення стосовно внесення змін до Додатку 2 до тендерної документації на закупівлю за ДК 021:2015-09130000-9 Нафта і дистиляти (паливо дизельне Євро5 (Карпатський офіс)), а саме:
1). п. 3.1.2. копії сертифікатів відповідності виданих призначеним органом з оцінки відповідності на товар, що є предметом закупівлі та пропонується до постачання, чинних на дату подання тендерної пропозиції;
2). п. 3.1.3. копії паспортів якості на товар, що є предметом закупівлі та пропонується до постачання, за якими на дату подання тендерної пропозиції не сплинув гарантійний термін зберігання товару, та які мають містити посилання на номер сертифікату відповідності наданого учасником у складі тендерної пропозиції відповідно до вимог пункту 3.1.2. Розділу ІІІ цього Додатку;
3). п. 3.1.4. копію протоколу випробувань щодо відповідності продукції вимогам ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» (проведений за фізико-хімічним показниками у повному обсязі, зокрема на паливо дизельне літнє), що пропонується учасником до постачання. При цьому фактично отримані результати випробувань мають відповідати результатам випробувань зазначених у паспорті якості виробника, який надано у складі тендерної пропозиції відповідно до вимог пункту 3.1.3. Розділу ІІІ цього Додатку, в частині відповідності кожного з показників всім фізико-хімічним показникам товару, що встановлені ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови». Протокол випробувань повинен бути виданий на ім'я учасника акредитованою/атестованою лабораторією, яка має відповідну сферу акредитації/атестації, не раніше 2023 року та містити посилання на паспорт якості виробника, який надано у складі тендерної пропозиції відповідно до вимог пункту 3.1.3. Розділу ІІІ цього Додатку. На підтвердження акредитації/атестації лабораторії у складі тендерної пропозиції надається відповідний документ (атестат/сертифікат тощо).
4). п. 3.1.5. гарантійний лист від учасника, що при поставці товару в осінньо-зимовий період замовнику буде надано протокол випробувань щодо відповідності продукції вимогам ДСТУ 7688:2015 «Палива дизельне Євро. Технічні умови» (проведений за фізико-хімічним показниками у повному обсязі, зокрема на паливо дизельне зимове). При цьому фактично отримані результати випробувань мають відповідати результатам випробувань зазначених у паспорті якості виробника, який надано у складі тендерної пропозиції, в частині відповідності кожного з показників всім фізико-хімічним показникам товару, що встановлені ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови». Протокол випробувань повинен бути виданий на ім'я учасника акредитованою/атестованою лабораторією, яка має відповідну сферу акредитації/атестації, не раніше 2023 року та містити посилання на паспорт якості виробника, який надано у складі тендерної пропозиції відповідно до вимог пункту 3.1.3. Розділу ІІІ цього Додатку.
Уповноважена особа детально опрацювала зазначені звернення та встановила наступне.
Щодо 1 питання.
Згідно абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей.
Відповідно до пункту 4 частини 2 статті 22 Закону до тендерної документації повинна бути включена інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Враховуючи вказані вимоги законодавства замовником у пункті 3.1. Розділу ІІІ Додатку 2 до тендерної документації було включено вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції на підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, а саме ДСТУ 7688:2015, копії сертифікату відповідності виданого органом з оцінки відповідності.
Таким чином, вимога щодо включення до тендерної документації сертифікату відповідності ґрунтується на правовій нормі пункту 4 частини 2 статті 22 Закону, а не ДСТУ 7688:2015, як помилково стверджується у зверненні. Замовником не зазначено вимог більше тих, що визначені в Законі, з урахуванням Особливостей.
Звертаємо увагу, що п. 29 Особливостей зобов’язує замовників при встановленні вимог до предмету закупівель орієнтуватися на відповідні національні стандарти (за їх наявності). Ні Закон, ні Особливості не містять положення про можливість використання Технічного регламенту № 927 при встановленні вимог до предмету закупівель.
Враховуючи викладене, у замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації щодо пп 3.1.2. п. 3.1. Розділу ІІІ Додатку 2 до тендерної документації.
Щодо 2 питання.
Крім обґрунтувань, визначених у питанні 1, звертаємо увагу на вимоги пункту 10.1 ДСТУ 7688:2015, а саме дизельне паливо приймають партіями. Партією вважають будь-яку кількість дизельного палива однієї марки одного екологічного класу, яка виготовлена під час безперервного технологічного процесу за затвердженою технологією, однорідна за показниками якості й компонентним складом, та яку супроводжують одним документом про якість, виданим під час приймання на основі випробування сукупної проби.
Таким чином, паспорт якості підтверджує відповідність лише конкретної партії товару, а не всього запропонованого учасником товару в цілому, яка має бути підтверджена саме сертифікатом відповідності (визначеного в п.3.1.2).
Враховуючи викладене, у замовника відсутні підстави для внесення змін до пп 3.1.3. п. 3.1. Розділу ІІІ Додатку 2 до тендерної документації.
Щодо 3 та 4 питання.
Визначена в пп 3.1.4. п. 3.1. Розділу ІІІ Додатку 2 вимога, що результати випробувань мають відповідати результатам випробувань зазначених у паспорті якості виробника, який надано у складі тендерної пропозиції, слід тлумачити в контексті речення в цілому, з урахуванням тексту «в частині відповідності кожного з показників всім фізико-хімічним показникам товару, що встановлені ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови». Дана вимога спрямована на відображення в результатах випробувань показників по всіх визначених в Таблиці 1 ДСТУ 7688:2015 назвах показників дизельного палива. При цьому, самі фізико-хімічні показники мають відповідати вимогах ДСТУ, а не показникам в паспорті якості виробника, який надано у складі тендерної пропозиції.
Враховуючи викладене, у замовника відсутні підстави для внесення змін до пп 3.1.4. та пп 3.1.5. п. 3.1. Розділу ІІІ Додатку 2 до тендерної документації.
Зважаючи на викладене та керуючись статтею 11 Закону, а також п. 51 Особливостей, уповноважена особа вирішила:
1. Надати відповідь на звернення наступного змісту:
«Щодо 1 питання.
Згідно абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей.
Відповідно до пункту 4 частини 2 статті 22 Закону до тендерної документації повинна бути включена інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Враховуючи вказані вимоги законодавства замовником у пункті 3.1. Розділу ІІІ Додатку 2 до тендерної документації було включено вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції на підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, а саме ДСТУ 7688:2015, копії сертифікату відповідності виданого органом з оцінки відповідності.
Таким чином, вимога щодо включення до тендерної документації сертифікату відповідності ґрунтується на правовій нормі пункту 4 частини 2 статті 22 Закону, а не ДСТУ 7688:2015, як помилково стверджується у зверненні. Замовником не зазначено вимог більше тих, що визначені в Законі, з урахуванням Особливостей.
Звертаємо увагу, що п. 29 Особливостей зобов’язує замовників при встановленні вимог до предмету закупівель орієнтуватися на відповідні національні стандарти (за їх наявності). Ні Закон, ні Особливості не містять положення про можливість використання Технічного регламенту № 927 при встановленні вимог до предмету закупівель.
Враховуючи викладене, у замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації щодо пп 3.1.2. п. 3.1. Розділу ІІІ Додатку 2 до тендерної документації.
Щодо 2 питання.
Крім обґрунтувань, визначених у питанні 1, звертаємо увагу на вимоги пункту 10.1 ДСТУ 7688:2015, а саме дизельне паливо приймають партіями. Партією вважають будь-яку кількість дизельного палива однієї марки одного екологічного класу, яка виготовлена під час безперервного технологічного процесу за затвердженою технологією, однорідна за показниками якості й компонентним складом, та яку супроводжують одним документом про якість, виданим під час приймання на основі випробування сукупної проби.
Таким чином, паспорт якості підтверджує відповідність лише конкретної партії товару, а не всього запропонованого учасником товару в цілому, яка має бути підтверджена саме сертифікатом відповідності (визначеного в п.3.1.2).
Враховуючи викладене, у замовника відсутні підстави для внесення змін до пп 3.1.3. п. 3.1. Розділу ІІІ Додатку 2 до тендерної документації.
Щодо 3 та 4 питання.
Визначена в пп 3.1.4. п. 3.1. Розділу ІІІ Додатку 2 вимога, що результати випробувань мають відповідати результатам випробувань зазначених у паспорті якості виробника, який надано у складі тендерної пропозиції, слід тлумачити в контексті речення в цілому, з урахуванням тексту «в частині відповідності кожного з показників всім фізико-хімічним показникам товару, що встановлені ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови». Дана вимога спрямована на відображення в результатах випробувань показників по всіх визначених в Таблиці 1 ДСТУ 7688:2015 назвах показників дизельного палива. При цьому, самі фізико-хімічні показники мають відповідати вимогах ДСТУ, а не показникам в паспорті якості виробника, який надано у складі тендерної пропозиції.
Враховуючи викладене, у замовника відсутні підстави для внесення змін до пп 3.1.4. та пп 3.1.5. п. 3.1. Розділу ІІІ Додатку 2 до тендерної документації.»
2. Забезпечити оприлюднення відповіді на звернення в електронній системі закупівель у встановленому Законом порядку.
Уповноважена особа _______________ В. Цимбалюк
Статус вимоги:
Відхилено