-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
канцелярські товари та приладдя
Торги відмінено
470 266.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 351.33 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 351.33 UAH
Період оскарження:
23.08.2023 15:43 - 08.09.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовником стосовно неправомірної дискваліфікації ТОВ «Компанія Укрканцторг»
Номер:
1a79d3f1efa84e6bb00b2f26778fd227
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-23-009953-a.b2
Назва:
СКАРГА
щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовником
стосовно неправомірної дискваліфікації ТОВ «Компанія Укрканцторг»
Скарга:
Опис наведено у Скарзі № 043 від 03.11.2023 року
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 2 до ТД ТХ +порівняльна табл., тощо.pdf 04.11.2023 19:15
- Скарга до АМКУ про неправомірне відхилення.rar 04.11.2023 19:15
- Скарга до АМКУ про неправомірне відхилення.doc 04.11.2023 19:15
- Сертификат (ориг) (1).pdf 04.11.2023 19:16
- Рішення про відхилення ТП ТОВ КОМПАНІЯ УКРКАНЦТОРГ.pdf 04.11.2023 19:16
- Лист про розгляд Скарги реєстр. номер №043-1.pdf 06.11.2023 11:51
- Скарга до АМКУ про неправомірне відхилення.doc 06.11.2023 11:51
- Скарга до АМКУ про неправомірне відхилення.rar 06.11.2023 11:51
- рішення від 08.11.2023 № 17881.pdf 08.11.2023 15:25
- інформація про резолютивну частину рішення від 15.11.2023 № 18378.pdf 16.11.2023 16:13
- рішення від 15.11.2023 № 18378.pdf 20.11.2023 15:11
- Інформація, документи та матеріали щодо проведення процедури закупівлі.docx 11.11.2023 00:00
- Інформація, документи та матеріали щодо проведення процедури закупівлі.pdf 11.11.2023 00:00
- Рішення про скасування рішення про відхилення ТП УКРКАНЦТОРГ.pdf.asice.zip 04.12.2023 16:21
- Рішення про скасування рішення про відхилення ТП УКРКАНЦТОРГ.pdf.asice.zip 04.12.2023 16:27
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.11.2023 11:21
Дата розгляду скарги:
15.11.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.11.2023 15:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.11.2023 15:11
Коментар замовника щодо усунення порушень:
За результатами розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю «КОМПАНІЯ УКРКАНЦТОРГ» від 06 листопада 2023 року № UA-2023-08-23-009953-a.b2 Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження) 15 листопада 2023 року прийнято рішення № 18378-р/пк-пз, згідно з яким Міністерство аграрної політики та продовольства України зобов’язано скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «КОМПАНІЯ УКРКАНЦТОРГ» за процедурою закупівлі – «канцелярські товари та приладдя», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-08-23-009953-a.
На виконання рішення Органу оскарження від 15 листопада 2023 року № 18378-р/пк-пз, 04 грудня 2023 року уповноваженою особою, відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі/спрощених закупівель у Міністерстві аграрної політики та продовольства України (далі – Уповноважена особа) прийнято рішення, згідно з яким скасовано рішення Уповноваженої особи від 01 листопада 2023 року про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «КОМПАНІЯ УКРКАНЦТОРГ» за процедурою закупівлі – «канцелярські товари та приладдя», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-08-23-009953-a.
Вимога
Відхилено
Технічна специфікація
Номер:
acc87a60efad40318d5f669388c2963d
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-23-009953-a.b1
Назва:
Технічна специфікація
Вимога:
Зміна технічних вимог до паперу, позиція №22, через їхній дискримінаційний характер
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога папір.docx 24.08.2023 17:30
Дата подачі:
24.08.2023 17:30
Вирішення:
За результатом розгляду звернення до замовника з вимогою № UA-2023-06-26-004972-a.c1 від 24 серпня 2023 року щодо усунення порушення під час проведення тендеру, отримане через електронну систему закупівель 24 серпня 2023 року о 17:30 год (без ідентифікації особи, яка звернулася), стосовно внесення змін до технічної специфікації на закупівлю товару (номенклатурна позиція № 22), викладеної в додатку 2 до тендерної документації, у зв’язку з їх дискримінаційним характером, повідомляємо.
Тендерна документація сформована відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – «Закон») з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (із змінами і доповненнями) (далі – «Особливості здійснення публічних закупівель»),
Відповідно до пунктів 3, 4 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), а також, у разі потреби, інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам.
При цьому технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону, згідно з якою встановлена заборона на встановлення дискримінаційних вимог до учасників.
Разом з тим, положеннями абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до пункту 14 Особливостей здійснення публічних закупівель, закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
Таким чином, Замовник самостійно визначає відповідно до Закону та Особливостей здійснення публічних закупівель предмет закупівлі, у тому числі технічні, якісні та кількісні його характеристики, на підставі наявної потреби у відповідних товарах (роботах чи послугах) з дотриманням принципу недискримінації учасників.
Додатком 2 до тендерної документації визначені необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, зокрема відповідні технічні специфікації на товари, що закуповуються, у тому числі за номенклатурною позицією № 22.
Порядок складання та вимоги до змісту технічних специфікацій визначений статтею 23 Закону. Відповідно до положень частини першої, абзацу 2 частини третьої, частини четвертої статті 23 Закону, технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, у разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб'єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва.
В свою чергу, технічна специфікація товару, що закуповуються за номенклатурною позицією № 22 та викладена в додатку 2 до тендерної документації, містить посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, передбачені існуючими міжнародними стандартами з додаванням виразу «або еквівалент», та не містить посилань на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва.
Так, в зв’язку з неможливістю надати опис усіх необхідних характеристик товару, що закуповуються за номенклатурною позицією № 22 додатку 2 до тендерної документації, технічна специфікація містить посилання на вимоги, передбачені існуючими міжнародними стандартами, прийнятими Міжнародною організацією зі стандартизації (ISO) (від англ. International Organization for Standardization), імплементовані як національні стандарти України, зокрема як гармонізовані європейські стандарти групи стандартів ISO 11475, ISO 2471, ISO 2470-2, що встановлюють необхідні показники якості товару в частині вимог щодо його білизни, непрозорості та яскравості відповідно.
При цьому, замовником забезпечено виконання вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону при складанні технічної специфікації, та передбачена можливість пропонувати еквівалент товару, що закуповується за номенклатурною позицією № 22 додатку 2 до тендерної документації, за умови відповідних або кращих технічних і якісних характеристик такого еквівалента, про що зазначено у примітках за виноскою 1).
Зважаючи на викладене, за результатами розгляду вимог, викладених у зверненні до замовника з вимогою № UA-2023-06-26-004972-a.c1 від 24 серпня 2023 року щодо усунення порушення під час проведення тендеру не встановлено наявність дискримінаційних умов, що обмежують коло потенційних учасників. Твердження про встановлені вимоги до характеристик білизни, непрозорості та яскравості товару, що закуповується за номенклатурною позицією № 22 додатку 2 до тендерної документації, відповідність яким може бути підтерджено лише одним виробником товару, є безпідставними, не обгрунтованими і нічим не доведеними.
У зверненні до замовника з вимогою № UA-2023-06-26-004972-a.c1 від 24 серпня 2023 року не зазначено яким чином встановлені вимоги до характеристик білизни, непрозорості та яскравості товару, що закуповується за номенклатурною позицією № 22 додатку 2 до тендерної документації обмежують коло потенційних учасників, не визначено коло учасників, права та законні інтереси яких обмежено чи порушено вказаними вимогами тендерної документації, а також не доведено та документально не підтверджено наявність встановлених дискримінаційних вимог.
Додатково повідомляємо про те, що замовником прийняте рішення про внесення змін до тендерної документації та продовження терміну подання тендерних пропозицій, відповідно до вимог положень пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель. Вказані зміни прийняті з урахуванням необхідності дотримання принципів здійснення публічних закупівель, визначених частинами першою та четвертою статті 5 Закону, та спрямовані на розширення кола потенційних учасників процедури закупівлі, а також на забезпечення дотримання вимог міжнародних стандартів, імплементованих як національні стандарти України, якими встановлені якісні характеристики товарів, що закуповуються за номенклатурними позиціями №№ 1-22 додатку 2 до тендерної документації відповідно до законодавства.
Відповідь на звернення до замовника з вимогою № UA-2023-06-26-004972-a.c1 від 24 серпня 2023 року щодо усунення порушення під час проведення тендеру надано завідувачем сектору тендерних закупівель Управління бухгалтерського обліку та господарського забезпечення апарату Міністерства аграрної політики та продовольства України, уповноваженою особою, відповідальною за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель.
Статус вимоги:
Відхилено