-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Ізмаїл Одеської області
Торги відмінено
400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 000.00 UAH
Період оскарження:
13.02.2018 13:16 - 25.02.2018 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі»
Номер:
f5b401a07f9b4eb79da025266139b112
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-02-13-001794-b.c2
Назва:
Скарга у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі»
Скарга:
ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» приймає участь у Процедурі закупівлі, оголошеній Замовником.
При цьому Замовником були порушені принципи здійснення закупівель, визначені статтею 3 Закону, а також права та законні інтереси суб'єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв'язку з чим, користуючись своїми законними правами, ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують права та законні інтереси суб'єкта оскарження, є рішення Замовника стосовно відхилення тендерної пропозиції (надалі – Пропозиція) ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП», а також визначення переможцем Процедури закупівлі ДП «Український державний науково-дослідний інститут проектування міст «ДІПРОМІСТО» імені Ю. М. Білоконя»
та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір із вказаним учасником Процедури закупівлі.
Підтвердженням цього є повна відповідність Пропозиції суб'єкта оскарження вимогам Замовника, у тому числі, встановленим у тендерній документації (надалі – Документація) умовам, а також відповідність ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» та його Пропозиції нормам законодавства, у тому числі, Закону.
Відповідно до протокольного рішення тендерного комітету Замовника від 05.03.2018 № 25 Пропозиція суб'єкта оскарження була відхилена Замовником з наступної підстави: «розглянувши документи переможця аукціону закупівлі «Послуги з розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Ізмаїл Одеської області» ТОВ РЕНЕСАНС-ГРУП, тендерний комітет Ізмаїльської міської ради виявив:
невідповідність ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» кваліфікаційному критерію (ст. 16 ч. 2 Закону України «Про публічні закупівлі»). А саме інформація та документи, які свідчать про досвід виконання аналогічного договору (предмет закупівлі за кодом ДК 021:2015- 71340000-3 комплексні інженерні послуги) відсутня;
невідповідність ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» вимогам тендерної документації (ст. 30 ч. І п. 4 Закону України «Про публічні закупівлі») виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради. А саме виписка з протоколу засновників відсутня».
Стосовно першої підстави відхилення зазначаємо наступне.
Пунктом 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Документації встановлено, зокрема, що Пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів, серед іншого, з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям.
У пункті 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Документації зазначено, зокрема, що «учасник подає пропозицію конкурсних торгів з урахуванням кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16, з урахуванням вимог статті 17 Закону та згідно з додатком 1 документації конкурсних торгів».
Слід зазначити, що в пункті 1 розділу «Загальні положення» Документації вказано, що тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України № 922-VIII «Про публічні закупівлі». Терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі. При цьому в Закону відсутні визначення термінів, зокрема, «пропозиція конкурсних торгів» та «документація конкурсних торгів».
Крім того, у додатку 1 Документації наведена форма пропозиції учасника Процедури закупівлі.
Разом з цим у додатку 4 Документації визначений перелік документів, які учасник зобов'язаний надати для підтвердження відповідності Пропозиції кваліфікаційним та іншим вимогам Замовника.
Пунктом 3 розділу І додатку 4 Документації від учасника Процедури закупівлі вимагається надання «інформації та документів, які свідчать про досвід виконання аналогічного договору (договорів) (копія договору (договорів) аналогічного характеру, підписана і засвідчена Учасником, або зведена інформація про виконання аналогічних договорів).
Відповідно до підпункту 4.1 пункту 4 розділу «Загальні положення» Документації назва предмета закупівлі: «ДК 021:2015-71340000-3 «Комплексні інженерні послуги» (послуги на розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Ізмаїл Одеської області)».
Таким чином, Замовник у відповідності до вимог законодавства визначив предмет закупівлі за Процедурою закупівлі за четвертим знаком Єдиного закупівельного словника (ДК 021:2015),
а саме:
71340000-3 Комплексні інженерні послуги Integrated engineering services
Слід зазначити, що Єдиним закупівельним словником (ДК 021:2015) не передбачено окремих кодів стосовно провадження діяльності у сфері землеустрою (у тому числі, грошової/негрошової оцінки землі) та забезпечення сталого розвитку землекористування.
У складі Пропозиції ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» міститься зведена інформація про виконання аналогічних договорів у вигляді довідки «про виконання аналогічного договору», в якій, серед іншого, зазначена інформація про виконання двох аналогічних договорів (аналогічного характеру), а саме:
- договір від 15.02.2017 № 36, предметом якого є: «виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок загальною площею…»;
- договір від 15.04.2017 № 155, предметом якого є: «виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок загальною площею…».
Слід зазначити, що у складі Пропозиції
ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» містяться також копії вказаних вище договорів, відгуки стосовно їх виконання, а також документи, що підтверджують виконання цих договорів.
Згідно з практикою Постійно діючої адміністративної Колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Колегія) аналогічними договорами вважаються договори, які виконувались за тим самим кодом ЄЗС (за четвертим знаком), за яким визначений предмет закупівлі (якщо замовником у тендерній документації не визначеного іншого). Зазначена практика підтверджується численними рішеннями Колегії з цього питання, які розміщені на веб-порталі Уповноваженого органу та доступ до яких є вільним.
Слід зазначити, що в Документації Замовником не було конкретизовано того, які договори слід вважати аналогічними (аналогічного характеру).
Крім того, зазначаємо, що виготовлення проектів землеустрою є комплексними інженерними послугами, що підтверджується, зокрема, наступним.
Правові та організаційні основи діяльності у сфері землеустрою визначає Закон України «Про землеустрій» (надалі – Закон про землеустрій), який спрямований на регулювання відносин, які виникають між органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами із забезпечення сталого розвитку землекористування.
Статтею 1 Закону про землеустрій визначено, зокрема, наступне:
діяльність у сфері землеустрою – наукова, технічна, виробнича та управлінська діяльність органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб, що здійснюється при землеустрої;
документація із землеустрою (землевпорядна документація) – затверджені в установленому порядку текстові та графічні матеріали, якими регулюється використання та охорона земель державної, комунальної та приватної власності, а також матеріали обстеження і розвідування земель, авторського нагляду за виконанням проектів тощо;
землеустрій – сукупність соціально-економічних та екологічних заходів, спрямованих на регулювання земельних відносин та раціональну організацію території адміністративно-територіальних одиниць, суб’єктів господарювання, що здійснюються під впливом суспільно-виробничих відносин і розвитку продуктивних сил;
проект землеустрою – сукупність економічних, проектних і технічних документів щодо обґрунтування заходів з використання та охорони земель, які передбачається здійснити за таким проектом.
Згідно зі статтею 41 Закону про землеустрій консалтингові послуги з питань землеустрою передбачають, зокрема, надання інформаційних послуг з питань земельного законодавства, здійснення цивільно-правових угод, оцінки земель, оподаткування, оренди та інших послуг щодо земельних ділянок.
Відповідно до статті 38 Закону про землеустрій земельно-оціночні роботи при здійсненні землеустрою виконуються з метою визначення якісних характеристик, економічної цінності та вартості земель у порядку, встановленому законом. Оцінка земель проводиться для порівняльного аналізу і прогнозу ефективності використання землі як природного ресурсу та основного засобу виробництва, а також при здійсненні цивільно-правових угод, для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, справляння державного мита та в інших випадках, визначених законом.
Також статтею 38 Закону про землеустрій встановлено, що залежно від призначення оцінки земель проводиться економічна та грошова оцінка земель за методиками, затвердженими Кабінетом Міністрів України.
Таким чином, грошова оцінка земель є частиною земельно-оціночних робіт, які проводяться під час розробки проектів землеустрою.
При цьому, статтею 26 Закону про землеустрій визначено, що розробниками документації із землеустрою є, зокрема, юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою (такою юридичною особою є
ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП»).
Отже, послуги з розробки/виготовлення проектів землеустрою (які були предметами наданих
ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» аналогічних договорів) носять характер комплексних послуг та здійснюються інженерами-землевпорядниками, а тому відносяться до «комплексних інженерних послуг», визначених за кодом ЄЗС 71340000-3, за яким Замовником визначений предмет закупівлі за Процедурою закупівлі.
Враховуючи викладене, ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» у складі своєї Пропозиції надало інформацію та документи, які свідчать про досвід виконання аналогічного договору (предмет закупівлі за кодом ДК 021:2015- 71340000-3 комплексні інженерні послуги), як у розумінні вимог Закону і практики органу оскарження (Колегії), так і в розумінні норм законодавства у сфері землеустрою, зокрема, Закону про землеустрій.
Отже, Пропозиція ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» була відхилена Замовником неправомірно з вищевказаної підстави.
Стосовно другої підстави відхилення заперечуємо наступне.
Документація не містила окремих вимог стосовно необхідності надання учасником Процедури закупівлі у складі його Пропозиції виключно «виписки з протоколу засновників».
Так, пунктом 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Документації встановлено, зокрема, що «повноваження щодо підпису документів пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджується випискою з протоколу засновників, наказом про призначення, довіреністю, дорученням або іншим документом, що підтверджує повноваження посадової особи учасника на підписання документів».
Підпунктом 2 пункту 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Документації встановлено, серед іншого, наступне: «повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджується одним із наступних документів: випискою з протоколу засновників, наказом про призначення, довіреністю або дорученням оформлених у відповідності до чинного законодавства».
Пунктом 4 розділу І додатку 4 Документації встановлена наступна вимога: «документи, що підтверджують повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції і договору Учасника (виписка з протоколу засновників, наказ про призначення, довіреність, доручення або інший документ, що підтверджує повноваження посадової особи учасника (оригінал або завірена копія одного із вказаних документів).
Таким чином, у якості підтвердження повноважень щодо підпису документів Пропозиції
ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» вказаний учасник у складі своєї Пропозиції надав, зокрема, наказ про призначення (на посаду директора
Наголюка А. В.), а також інші документи, які підтверджують ці повноваження, зокрема, виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Враховуючи викладене, Пропозиція ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» була відхилена Замовником неправомірно з вищевказаної підстави.
Виходячи з інформації, наведеної вище, Пропозиція ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» була відхилена Замовником неправомірно із вказаних у протоколі від 05.03.2018 № 25 підстав, у зв'язку з чим, Замовник, застосувавши дискримінаційний підхід, визначив ДП «Український державний науково-дослідний інститут проектування міст «ДІПРОМІСТО» імені
Ю. М. Білоконя» переможцем Процедури закупівлі із порушенням вимог чинного законодавства України.
При цьому повідомляємо, що тендерна пропозиція суб'єкта оскарження у повній відповідності до умов, зокрема, тендерної документації була завантажена через електронний майданчик та є такою, що повністю відповідає усім вимогам/умовам Замовника, у тому числі, учасник ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» відповідає визначеним статтею 16 Закону кваліфікаційним критеріям, а також надав відповідне документальне підтвердження (у складі своєї завантаженої тендерної пропозиції) цього.
Разом з тим, учасник ДП «Український державний науково-дослідний інститут проектування міст «ДІПРОМІСТО» імені Ю. М. Білоконя» (який був визнаний переможцем Процедури закупівлі) не підтвердив свою відповідність зазначеним вище вимогам/умовам, у тому числі кваліфікаційним критеріям, встановленим статтею 16 Закону, а також не надав документально підтвердження своєї відповідності вимогам Замовника та умовам тендерної документації.
Після завершення аукціону пропозиція суб'єкта оскарження є найбільш економічно вигідною та ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» мало бути визначене переможцем Процедури закупівлі, разом з цим, Замовник, застосувавши дискримінаційний підхід, відхилив найдешевшу тендерну пропозицію (суб'єкта оскарження) з неправомірних підстав та визначив переможцем Процедури закупівлі
ДП «Український державний науково-дослідний інститут проектування міст «ДІПРОМІСТО» імені
Ю. М. Білоконя», тендерна пропозиція якого мала бути відхилена у відповідності до норм законодавства, у тому числі, Закону.
Таким чином, дії, бездіяльність, рішення Замовника стосовно відхилення тендерної пропозиції
ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП», а також визначення переможцем Процедури закупівлі
ДП «Український державний науково-дослідний інститут проектування міст «ДІПРОМІСТО» імені
Ю. М. Білоконя» та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір із вказаним учасником Процедури закупівлі порушують, зокрема, права суб'єкта оскарження на перемогу у Процедурі закупівлі, об'єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій учасників Процедури закупівлі (у тому числі тендерної пропозиції суб'єкта оскарження), недискримінаційний підхід, прозорість на всіх стадіях закупівель тощо, а також інші права та законні інтереси
ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП»
ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» вимагає:
1) здійснення органом оскарження ретельної перевірки всієї (в цілому) тендерної пропозиції
ДП «Український державний науково-дослідний інститут проектування міст «ДІПРОМІСТО» імені
Ю. М. Білоконя» на предмет її відповідності усім у сукупності вимогам тендерної документації, у тому числі, на предмет застосування Замовником дискримінаційного підходу під час розгляду тендерних пропозицій;
2) встановлення органом оскарження порушень законодавства під час здійснення Замовником Процедури закупівлі;
3) зобов'язання Замовника скасувати його рішення стосовно відхилення тендерної пропозиції
ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» та визначення переможцем Процедури закупівлі ДП «Український державний науково-дослідний інститут проектування міст «ДІПРОМІСТО» імені Ю. М. Білоконя» та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір із вказаним учасником Процедури закупівлі.
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження. Задовільнивши вищевказані вимоги, будуть наявні підстави для поновлення Процедури закупівлі з останнього законного/правомірного рішення/дії Замовника, а також відновлення порушених прав та законних інтересів ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП», зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі тощо.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ 15.03.2018 18:13
- Рішення від 19.03.2018 № 2418, лист Замовнику.pdf 20.03.2018 22:13
- Інформація про резолютивну частину рішення від 04.04.2018 № 3133.pdf 05.04.2018 21:56
- Рішення від 04.04.2018 № 3133.pdf 10.04.2018 11:27
- Пояснення по суті Скарги Протокол 32.pdf 23.03.2018 13:03
- Протокол 35 .pdf 11.04.2018 12:37
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.03.2018 17:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.04.2018 11:28
Дата виконання рішення Замовником:
11.04.2018 12:37
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Виконати рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 3133-р/пк-пз від 04.04.2018 закупівлі «Послуги з розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Ізмаїл Одеської області» № UA-2018-02-13-001794-b.
Вимога
Є відповідь
Звернення у відповідності до ЗУ "Про публічні закупівлі"
Номер:
31533a6e3f6e405d89d761d9b5a17ec8
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-02-13-001794-b.b1
Назва:
Звернення у відповідності до ЗУ "Про публічні закупівлі"
Вимога:
Голові тендерного комітету
Виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради
Первушину Р. В.
проспект Суворова, 62,
м. Ізмаїл, Одеська обл., 68600
e-mail:
vukonkomizmail@ukr.net
urzemlya2014@ukr.net
Щодо надання інформації
про пропозицію переможця торгів
та усунення порушення під час
проведення процедури закупівлі
Звернення
у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон)
Виконавчим комітетом Ізмаїльської міської ради (надалі – Замовник) проводиться процедура закупівлі – «послуги з розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Ізмаїл Одеської області» з очікуваною вартістю 400 000,00 грн (інформація опублікована в електронній системі публічних закупівель Prozorro за номером оголошення: UA-2018-02-13-001794-b) (надалі – Процедура закупівлі).
ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» взяло участь у Процедурі закупівлі та не було визнане переможцем вказаного тендеру.
Разом з цим, згідно з протоколом засідання тендерного комітету Замовника № 26 переможцем Процедури закупівлі було визначено
ДП «Український державний науково-дослідний інститут проектування міст «ДІПРОМІСТО» імені Ю. М. Білоконя» та оприлюднене повідомлення про намір укласти договір із вказаним учасником Процедури закупівлі.
Відповідно до абзацу другого частини першої статті 32 Закону учасник, якого не визнано переможцем торгів за результатами оцінки та розгляду його пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про пропозицію переможця торгів, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення.
Враховуючи викладене, вимагаємо надати інформацію про пропозицію переможця торгів (ДП «Український державний науково-дослідний інститут проектування міст «ДІПРОМІСТО» імені Ю. М. Білоконя»), у тому числі, щодо зазначення її переваг порівняно з пропозицією ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП».
Вищевказану інформацію надати з урахуванням вимог статей 14 та 32 Закону.
Крім того, вимагаємо усунути порушення законодавства з питань публічних закупівель під час проведення Процедури закупівлі, зокрема, в частині неправомірного відхилення тендерної пропозиції (надалі – Пропозиція) ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» і пов'язаного з цим незаконного визначення переможцем торгів ДП «Український державний науково-дослідний інститут проектування міст «ДІПРОМІСТО» імені Ю. М. Білоконя» та пояснюємо це наступним.
Вважаємо, що незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують права та законні інтереси ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП», є рішення Замовника стосовно відхилення Пропозиції ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП», а також визначення переможцем Процедури закупівлі ДП «Український державний науково-дослідний інститут проектування міст «ДІПРОМІСТО» імені Ю. М. Білоконя» та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір із вказаним учасником Процедури закупівлі.
Підтвердженням цього є повна відповідність Пропозиції
ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» вимогам Замовника, у тому числі, встановленим у тендерній документації (надалі – Документація) умовам, а також відповідність ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» та його Пропозиції нормам законодавства, у тому числі, Закону.
Відповідно до протокольного рішення тендерного комітету Замовника від 05.03.2018 № 25 Пропозиція ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» була відхилена Замовником з наступної підстави: «розглянувши документи переможця аукціону закупівлі «Послуги з розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Ізмаїл Одеської області»
ТОВ РЕНЕСАНС-ГРУП, тендерний комітет Ізмаїльської міської ради виявив:
- невідповідність ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» кваліфікаційному критерію (ст. 16 ч. 2 Закону України «Про публічні закупівлі»). А саме інформація та документи, які свідчать про досвід виконання аналогічного договору (предмет закупівлі за кодом ДК 021:2015- 71340000-3 комплексні інженерні послуги) відсутня;
- невідповідність ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» вимогам тендерної документації (ст. 30 ч. І п. 4 Закону України «Про публічні закупівлі») виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради. А саме виписка з протоколу засновників відсутня».
Стосовно першої підстави відхилення зазначаємо наступне.
Пунктом 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Документації встановлено, зокрема, що Пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів, серед іншого, з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям.
У пункті 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Документації зазначено, зокрема, що «учасник подає пропозицію конкурсних торгів з урахуванням кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16, з урахуванням вимог статті 17 Закону та згідно з додатком 1 документації конкурсних торгів».
Слід зазначити, що в пункті 1 розділу «Загальні положення» Документації вказано, що тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України № 922-VIII «Про публічні закупівлі». Терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі. При цьому в Закону відсутні визначення термінів, зокрема, «пропозиція конкурсних торгів» та «документація конкурсних торгів».
Крім того, у додатку 1 Документації наведена форму пропозиції учасника Процедури закупівлі.
Разом з цим у додатку 4 Документації визначений перелік документів, які учасник зобов'язаний надати для підтвердження відповідності Пропозиції кваліфікаційним та іншим вимогам Замовника.
Пунктом 3 розділу І додатку 4 Документації від учасника Процедури закупівлі вимагається надання «інформації та документів, які свідчать про досвід виконання аналогічного договору (договорів) (копія договору (договорів) аналогічного характеру, підписана і засвідчена Учасником, або зведена інформація про виконання аналогічних договорів).
Відповідно до підпункту 4.1 пункту 4 розділу «Загальні положення» Документації назва предмета закупівлі: «ДК 021:2015-71340000-3 «Комплексні інженерні послуги» (послуги на розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Ізмаїл Одеської області)».
Таким чином, Замовник у відповідності до вимог законодавства визначив предмет закупівлі за Процедурою закупівлі за четвертим знаком Єдиного закупівельного словника (ДК 021:2015), а саме:
71340000-3 Комплексні інженерні послуги Integrated engineering services
Слід зазначити, що Єдиним закупівельним словником (ДК 021:2015) не передбачено окремих кодів стосовно провадження діяльності у сфері землеустрою та забезпечення сталого розвитку землекористування.
У складі Пропозиції ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» міститься зведена інформація про виконання аналогічних договорів у вигляді довідки «про виконання аналогічного договору», в якій, серед іншого, зазначена інформація про виконання двох аналогічних договорів (аналогічного характеру), а саме:
- договір від 15.02.2017 № 36, предметом якого є: «виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок загальною площею…»;
- договір від 15.04.2017 № 155, предметом якого є: «виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок загальною площею…».
Слід зазначити, що у складі Пропозиції ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» містяться також копії вказаних вище договорів, відгуки стосовно їх виконання, а також документи, що підтверджують виконання цих договорів.
Згідно зі сталою практикою Постійно діючої адміністративної Колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Колегія) аналогічними договорами вважаються договори, які виконувались за тим самим кодом ЄЗС (за четвертим знаком), за яким визначений предмет закупівлі (якщо замовником у тендерній документації не визначеного іншого). Зазначена практика підтверджується численними рішеннями Колегії з цього питання, які розміщені на веб-порталі Уповноваженого органу та доступ до яких є вільним.
Крім того, зазначаємо, що виготовлення проектів землеустрою є комплексними інженерними послугами, що підтверджується, зокрема, наступним.
Правові та організаційні основи діяльності у сфері землеустрою визначає Закон України «Про землеустрій» (надалі – Закон про землеустрій), який спрямований на регулювання відносин, які виникають між органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами із забезпечення сталого розвитку землекористування.
Статтею 1 Закону про землеустрій визначено, зокрема, наступне:
- діяльність у сфері землеустрою – наукова, технічна, виробнича та управлінська діяльність органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб, що здійснюється при землеустрої;
- документація із землеустрою (землевпорядна документація) – затверджені в установленому порядку текстові та графічні матеріали, якими регулюється використання та охорона земель державної, комунальної та приватної власності, а також матеріали обстеження і розвідування земель, авторського нагляду за виконанням проектів тощо;
- землеустрій – сукупність соціально-економічних та екологічних заходів, спрямованих на регулювання земельних відносин та раціональну організацію території адміністративно-територіальних одиниць, суб’єктів господарювання, що здійснюються під впливом суспільно-виробничих відносин і розвитку продуктивних сил;
- проект землеустрою – сукупність економічних, проектних і технічних документів щодо обґрунтування заходів з використання та охорони земель, які передбачається здійснити за таким проектом.
Згідно зі статтею 41 Закону про землеустрій консалтингові послуги з питань землеустрою передбачають, зокрема, надання інформаційних послуг з питань земельного законодавства, здійснення цивільно-правових угод, оцінки земель, оподаткування, оренди та інших послуг щодо земельних ділянок.
Відповідно до статті 38 Закону про землеустрій земельно-оціночні роботи при здійсненні землеустрою виконуються з метою визначення якісних характеристик, економічної цінності та вартості земель у порядку, встановленому законом. Оцінка земель проводиться для порівняльного аналізу і прогнозу ефективності використання землі як природного ресурсу та основного засобу виробництва, а також при здійсненні цивільно-правових угод, для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, справляння державного мита та в інших випадках, визначених законом.
Також статтею 38 Закону про землеустрій встановлено, що залежно від призначення оцінки земель проводиться економічна та грошова оцінка земель за методиками, затвердженими Кабінетом Міністрів України.
Таким чином, грошова оцінка земель є частиною земельно-оціночних робіт, які проводяться під час розробки проектів землеустрою.
При цьому, статтею 26 Закону про землеустрій визначено, що розробниками документації із землеустрою є, зокрема, юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою (такою юридичною особою є ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП»).
Отже, послуги з розробки/виготовлення проектів землеустрою (які були предметами наданих ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» аналогічних договорів) носять характер комплексних послуг та здійснюються інженерами-землевпорядниками, а тому відносяться до «комплексних інженерних послуг», визначених за кодом ЄЗС 71340000-3, за яким Замовником визначений предмет закупівлі за Процедурою закупівлі.
Враховуючи викладене, ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» у складі своєї Пропозиції надало інформацію та документи, які свідчать про досвід виконання аналогічного договору (предмет закупівлі за кодом ДК 021:2015- 71340000-3 комплексні інженерні послуги), як у розумінні вимог Закону і практики органу оскарження (Колегії), так і в розумінні норм законодавства у сфері землеустрою, зокрема, Закону про землеустрій.
Отже, Пропозиція ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» була відхилена Замовником неправомірно з вищевказаної підстави.
Стосовно другої підстави відхилення заперечуємо наступне.
Документація не містила окремих вимог стосовно необхідності надання учасником Процедури закупівлі у складі його Пропозиції виключно «виписки з протоколу засновників».
Так, пунктом 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Документації встановлено, зокрема, що «повноваження щодо підпису документів пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджується випискою з протоколу засновників, наказом про призначення, довіреністю, дорученням або іншим документом, що підтверджує повноваження посадової особи учасника на підписання документів».
Підпунктом 2 пункту 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Документації встановлено, серед іншого, наступне: «повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджується одним із наступних документів: випискою з протоколу засновників, наказом про призначення, довіреністю або дорученням оформлених у відповідності до чинного законодавства».
Пунктом 4 розділу І додатку 4 Документації встановлена наступна вимога: «документи, що підтверджують повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції і договору Учасника (виписка з протоколу засновників, наказ про призначення, довіреність, доручення або інший документ, що підтверджує повноваження посадової особи учасника (оригінал або завірена копія одного із вказаних документів).
Таким чином, у якості підтвердження повноважень щодо підпису документів Пропозиції ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» вказаний учасник у складі своєї Пропозиції надав, зокрема, наказ про призначення (на посаду директора Наголюка А. В. ), а також інші документи, які підтверджуються ці повноваження, зокрема, виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Враховуючи викладене, Пропозиція ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» була відхилена Замовником неправомірно з вищевказаної підстави.
Виходячи з інформації, наведеної вище, Пропозиція ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» була відхилена Замовником неправомірно із вказаних у протоколі від 05.03.2018 № 25 підстав, у зв'язку з чим, Замовник, застосувавши дискримінаційний підхід, визначив ДП «Український державний науково-дослідний інститут проектування міст «ДІПРОМІСТО» імені Ю. М. Білоконя» переможцем Процедури закупівлі із порушенням вимог чинного законодавства України.
При цьому повідомляємо, що тендерна пропозиція ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» у повній відповідності до умов, зокрема, тендерної документації була завантажена через електронний майданчик та є такою, що повністю відповідає усім вимогам/умовам Замовника, у тому числі, учасник ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» відповідає визначеним статтею 16 Закону кваліфікаційним критеріям, а також надав відповідне документальне підтвердження (у складі своєї завантаженої тендерної пропозиції) цього.
Разом з тим, учасник ДП «Український державний науково-дослідний інститут проектування міст «ДІПРОМІСТО» імені Ю. М. Білоконя» (який був визнаний переможцем Процедури закупівлі) не підтвердив свою відповідність зазначеним вище вимогам/умовам, у тому числі кваліфікаційним критеріям, встановленим статтею 16 Закону, а також не надав документально підтвердження своєї відповідності вимогам Замовника та умовам тендерної документації.
Після завершення аукціону пропозиція ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» є найбільш економічно вигідною та ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» мало бути визначене переможцем Процедури закупівлі, разом з цим, Замовник, застосувавши дискримінаційний підхід, відхилив найдешевшу тендерну пропозицію з неправомірних підстав та визначив переможцем Процедури закупівлі ДП «Український державний науково-дослідний інститут проектування міст «ДІПРОМІСТО» імені Ю. М. Білоконя», тендерна пропозиція якого мала бути відхилена у відповідності до норм законодавства, у тому числі, Закону.
Таким чином, дії, бездіяльність, рішення Замовника стосовно відхилення тендерної пропозиції ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП», а також визначення переможцем Процедури закупівлі ДП «Український державний науково-дослідний інститут проектування міст «ДІПРОМІСТО» імені Ю. М. Білоконя» та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір із вказаним учасником Процедури закупівлі порушують, зокрема, права ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» на перемогу у Процедурі закупівлі, об'єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій учасників Процедури закупівлі (у тому числі тендерної пропозиції ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП»), недискримінаційний підхід, прозорість на всіх стадіях закупівель тощо, а також інші права та законні інтереси ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП».
У зв'язку з викладеним вище, ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» вимагає:
1) надати інформацію про пропозицію переможця торгів (ДП «Український державний науково-дослідний інститут проектування міст «ДІПРОМІСТО» імені Ю. М. Білоконя»), у тому числі, щодо зазначення її переваг порівняно з пропозицією ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП»;
2) скасувати рішення стосовно відхилення тендерної пропозиції
ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» та визначення переможцем Процедури закупівлі
ДП «Український державний науково-дослідний інститут проектування міст «ДІПРОМІСТО» імені Ю. М. Білоконя» та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір із вказаним учасником Процедури закупівлі.
Директор
ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» А. НАГОЛЮК
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 28.pdf 09.03.2018 17:45
Дата подачі:
06.03.2018 13:28
Вирішення:
Виступив Первушин Р.В. – голова тендерного комітету, керуючий справами виконкому
Розглянувши вищевказану скаргу пропоную надати таку відповідь на вимогу та відхилити скаргу.
І. Відповідь на першу підставу:
Невідповідність ТОВ РЕНЕСАНС-ГРУП кваліфікаційному критерію (ст.16 ч.2 Закону України «Про публічні закупівлі»). А саме інформація та документи, які свідчать про досвід виконання аналогічного договору (предмет закупівлі за кодом ДК 021:2015-71340000-3 комплексні інженерні послуги) відсутня.
Основними критеріями аналогічного договору є подібний за змістом, правовою природою, предметом закупівлі.
Договори, які були надані ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» не є аналогічними за змістом та предметом закупівлі.
Предметом договорів, які були надані ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП», є розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
В свою чергу предметом закупівлі Ізмаїльської міської ради є «Послуги з розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Ізмаїл Одеської області».
Тендерною документацією Ізмаїльської міської ради щодо проведення процедури відкритих торгів на закупівлю конкретизований вид послуги щодо якої проводиться закупівля, а саме: «Послуга з розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Ізмаїл Одеської області».
ТОВ РЕНЕСАНС-ГРУП надав нам договори з предметом договору «виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», що не відповідає нашій вимогі.
Статтею 50 Закону України «Про землеустрій» визначено, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється у разі формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання) або зміни цільового призначення земельної ділянки.
Цією ж статтею унормовано склад проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та порядок погодження та затвердження даного виду документації.
Нормативно-правовою базою виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок є:
- Земельний Кодекс України;
- Закон України «Про землеустрій»;
- Закон України «Про державний земельний кадастр»;
Проекти відведення земельних ділянок складаються у випадку:
- безкоштовної передачі земельних ділянок громадянам із земель державної або комунальної власності;
- надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування;
- зміни цільового призначення земельних ділянок або формування нових земельних ділянок;
- формування земельної ділянки як об'єкта цивільних прав;
- продажу земельних ділянок державної та комунальної власності громадянам та юридичним особам;
- підготовки земельних ділянок до продажу на земельних торгах.
Проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок не підлягають обов’язковій державній експертизі землевпорядної документації відповідно до статті 9 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації».
Ми у тендерній документації та у проекті договору зазначали предмет договору за кодом ДК 021:2015-71340000-3 комплексні інженерні послуги (послуги з розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Ізмаїл Одеської області).
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.
В основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель тощо.
Нормативно-правовою базою проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є:
- Земельний Кодекс України;
- Закон України «Про оцінку земель»;
- Податковий Кодекс України;
- Методика грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 за № 213;
- «Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів», затверджений наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 489 від 25.11.2016 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.12.2016 за № 1647/29777;
- Стандарт державного комітету України із земельних ресурсів: «Оцінка земель. Правила розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів» СОУ ДКЗР 00032632-012:2009.
Технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок підлягає обов’язковій державній експертизі землевпорядної документації відповідно до статті 9 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації».
Крім того Додатком 8 Вимог «Порядку ведення Державного земельного кадастру», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 за № 1051, виготовлення технічної документації та роботи з грошової оцінки землі визначені за різними кодами видів документації із землеустрою, а саме:
Код 004 - Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок;
Код 022 - Технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок населених пунктів.
Згідно зі сталою практикою Постійно діючої адміністративної Колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель аналогічними договорами є подібні за змістом, правовою природою, предметом закупівлі. Зазначена практика підтверджується численними рішеннями Колегії з цього питання, які розміщені на веб-порталі Уповноваженого органу та доступ до яких є вільним.
ІІ. Відповідь на другу підставу:
Невідповідність ТОВ РЕНЕСАНС-ГРУП вимогам тендерної документації (ст.30 ч.1 п.4 Закону України «Про публічні закупівлі») виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради. А саме виписка з протоколу засновників відсутня.
Відповідно до Додатку 4, п.4 учасник зобов’язаний надати «Документи, що підтверджують повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції і договору Учасника (виписка з протоколу засновників, наказ про призначення, довіреність, доручення або інший документ, що підтверджує повноваження посадової особи учасника (оригінал або завірена копія одного із вказаних документів)». ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» надано наказ № 6 від 31.08.2017 про прийняття на роботу Нагалюка А. В. на посаду директора, де зазначено, що Нагалюк А. В. приступає до виконання обов’язків. Підставою, зазначеною у наказі є заява Нагалюка А. В. та протокол загальних зборів.
Відповідно до п.6.10 статуту ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» до компетенції загальних зборів належить обрання і відкликання директора.
Однак відповідний протокол загальних зборів ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» не надано в тендерній документації виконавчому комітету Ізмаїльської міської ради.
Враховуючи вище наведене ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» не відповідає кваліфікаційному критерію та вимогам тендерної документації.
ІІІ. Інформація про пропозицію переможця торгів («Послуги з розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Ізмаїл Одеської області» ДП Український державний науково-дослідний інститут проектування міст "ДІПРОМІСТО" імені Ю.М. Білоконя), у тому числі, щодо зазначення її переваг порівняно з пропозицією ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП»:
Розглянувши документи учасника аукціону закупівлі «Послуги з розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Ізмаїл Одеської області» ДП Український державний науково-дослідний інститут проектування міст "ДІПРОМІСТО" імені Ю.М. Білоконя, встановили що пропозиція учасника аукціону ДП Український державний науково-дослідний інститут проектування міст "ДІПРОМІСТО" імені Ю.М. Білоконя відповідає вимогам тендерної документації та кваліфікаційному критерію.
ДП Український державний науково-дослідний інститут проектування міст "ДІПРОМІСТО" імені Ю.М. Білоконя надали у своїй пропозиції аналогічні договори з предметом закупівлі «розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель».
Пропоную затвердити відповідь на скаргу від ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» до закупівлі «Послуги з розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Ізмаїл Одеської області» та відхилити скаргу.
Статус вимоги:
Відхилено