• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Бензин А-95

Завершена

367 250.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 672.50 UAH
Період оскарження: 23.08.2023 09:28 - 28.08.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінація № 3

Номер: 30f59b93fb7b4dddb7921bd8f1010fc6
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-23-000823-a.a3
Назва: Дискримінація № 3
Вимога:
Выдповыдно до Додатку № 3 до тендерноъ документацыъ: " Учасник повинен надати документи, що засвідчують право власності автозаправних станцій (АЗС), оренди, суборенди." Скаржник не має власних/орендованих/суборендованих АЗС, а планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автотранспорту через мережу АЗС, яка не належить Скаржнику на праві власності або користування. Скаржник здійснює перепродаж талонів мережі АЗС «Укрнафта» та АЗС «Авіас», які придбані на умовах укладених між Скаржником та офіційними представниками мереж АЗС договорами Відповідно до зазначеної вище умови – Замовник дискримінує учасників, які не мають власних та/або орендованих АЗС або АЗС у користуванні, а здійснюють діяльність з продажу талонів на пальне на умовах партнерських договорів, укладених з уповноваженими власником представниками на продаж талонів. Тобто Вимога щодо права власності/оренди на АЗС є дискримінаційна у закупівлі, адже дозволяє брати участь у процедурі тільки тим учасникам, які мають АЗС у володінні або оренді або у користуванні. Вимагаючи від учасників наявність власних/орендованих АЗС або АЗС у користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників». Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, або на праві користування АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати власні або орендовані АЗС, або АЗС з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють продаж талонів, які надають їм право реалізації палива через партнерську мережу АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, без залучення партнерських АЗС. Учасники які не мають власних, орендованих АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації. Інші учасники, в тому числі Скаржник, у разі вилучення дискримінаційної вимоги, зможуть брати участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його постійним постачальникам, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону). В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС». У вкладенні надаємо рішення АМКУ, в якому встановлено дискримінаційність зазначеної умови.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Доброго дня Шановний Учаснику! Закон встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. На виконання п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується Замовником і повинна містити перелік складових визначених ч. 2 ст. 22 Закону, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики, вимоги, щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі, у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільне зазначити такі показники, посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація (вимоги) не повинна містити посилання на конкретну торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання необхідне, воно повинно бути обґрунтоване, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Замовник зазначає вимоги, встановлені ст. 17 Закону та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим вимогам згідно із законодавством. Згідно з ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідною до неї включити. Закупівля паливо-мастильних матеріалів (бензин) проводиться Замовником з метою забезпечення належного та безперебійного надання медичної допомоги, який надає медичну допомогу, в тому числі військовим, які боронять нашу державу від агресора, тому своєчасна заправка автомобілів є вкрай важливою складовою. Нажаль, відпуск палива, який фактично відбувається з АЗС партнерів не гарантує забезпечення своєчасного цілодобового та гарантованого відпуску пального, тому що партнер в будь який час може розірвати партнерську угоду (з учасником), та не несе будь яких зобов’язань і не виступає гарантом перед Замовником, щодо належного виконання зобов’язань по договору про закупівлю (оскільки не є стороною в договорі про закупівлю). Ці дії можуть привести до збоїв та до припинення відпуску палива на партнерських АЗС, а в результаті до невиконання вимог Договору про закупівлю. Враховуючи зазначене, вимоги Тендерної документації та перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у ст. 3 Закону та з дотриманням бюджетного та законодавства України в цілому. Участь у закупівлі можуть брати орендарі, власники, партнери які можуть підтвердити матеріально-технічну базу. Вимога щодо надання підтверджуючих документів щодо права користування запропонованою АЗС, та надання партнерських договорів - це гарантування безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС, та є підтвердженням наявності договірних відносин з безпосереднім власником товару, а також унеможливлює виникнення ситуації щодо недійсності талонів або наявності перешкод в частині неможливості здійснити заправку автомобілів. Разом з тим, при наявності партнерських договорів з власником нафтопродуктів/талонів, потенційний учасник підтверджує факт наявності комунікації з власником товару що є вкрай важливим для нас, бо ми являємося лікарнею яка лікує велику кількість військовослужбовців ЗСУ. Таким чином, дана вимога є законною та необхідною для безперебійного постачання нафтопродуктами для потреб організації, а також є гарантією надійності та стабільності постачальника. Дякуємо за розуміння.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінація № 2

Номер: 9c619224d2dc41b1bd1d2c0d2fc9b01d
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-23-000823-a.a2
Назва: Дискримінація № 2
Вимога:
Відповідно до Додатку № 3 до тендерної документації: "Учасник торгів повинен мати талони зареєстрованої торгової марки, за якими можна отримати на АЗС паливо безстрокової дії (торгова марка талонів та торгова марка АЗС повинні співпадати), та надати відповідні підтверджуючі документи щодо права власності або використання цієї торгової марки. Учасник зобов’язується надати договір поставки і вітчизняним виробником палива." Вимагаючи документального підтвердження наявність права в Учасника на використання найменувань (торгових марок) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників». Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання торгових марок/найменувань, проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів. При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права інтелектуальної власності (марки чи бренду). Для введення господарської діяльності з постачання палива відсутність права на використання об’єктів інтелектуальної власності не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель. Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару. У вкладенні надаємо рішення АМКУ, в якому встановлено дискримінаційність зазначеної умови ТД.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Доброго дня Шановний Учаснику! Щодо дії паливних карток (талонів) безстрокової дії, зазначаємо, що Замовник здійснює закупівлю талонів партіями протягом 2023 року, за умови наявних коштів для закупівлі. Отже, у разі здійснення закупівлі талонів у грудні 2023 року, замовник повинен мати гарантію, що у 2024 році зможе їх використати, без матеріальних втрат Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України Наказ Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 «Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому». Аналізуючи вищевикладену норму можна зробити висновок, що талон як засіб для отримання відповідної кількості пального, певної марки придбаний раніше за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу породжує певні правовідносини та встановлює зобов’язання між суб’єктами право, а саме продавцем талону та його покупцем. Так у продавця виникає обов’язок здійснити відпуск пального покупцю за пред’явленим ним талоном. Слід зауважити, що такі правовідносини виникають саме між покупцем та продавцем талонів, в зв’язку з тим, що талон не є засобом розрахунку та платіжним засобом, а є фактично засобом контролю відпуску раніше придбаного пального. Придбані учасником у власників мереж талони для подальшої передачі Замовнику не породжують між Замовником та власником мережі АЗС правовідносин та зобов’язань один перед одним. З точки зору власника та емітента талону певної мережі покупцем(споживачем) залишається виключно покупець талонів, а ні особа якій вони передані, що в свою чергу позбавляє Замовника певних прав у відносинах з власником мережі. Замовник надав право учаснику надати у складі пропозиції будь який документ, за яким йому надано право використання торгового знаку (торгової марки), тому, вказана вимога, жодним чином не обмежує учасників.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінація

Номер: 95eafeec50ed4fbdaf55372e5d8ab607
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-23-000823-a.a1
Назва: Дискримінація
Вимога:
В Додатку № 3 до тендерної документації встановлено: "Учасник зобов’язується надати підтверджуючі документи щодо права користування запропонованою АЗС (через які буде здійснюватися заправка) та додатково надає скановані копії партнерських договорів користування АЗС або копії документів на право власності на них, які повинні бути дійсними до кінця 2023 року. Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати копію діючої ліцензії на роздрібну торгівлю пальним. " Відповідно до зазначеної вище умови – Замовник хоч і дозволяє учасникам мати партнерські АЗС, але обмежує таке партнерство у вигляді користування, а саме оренди АЗС. Право користування має під собою таке ж юридичне значення, як і оренда (а ще емфітевзис, субаренда, переаренда, лізинг) та в галузі майнового права має однакові ознаки, які і є дискримінаційні. Тобто Вимога щодо права усіх видів "власні/орендовані/у користуванні" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) є дискримінаційна у закупівлі, адже дозволяє брати участь у процедурі тільки тим учасникам, які мають АЗС у володінні, користуванні або оренді. Вимагаючи від учасників наявність власних/орендованих АЗС або у користуванні, - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників». Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, або на праві користування АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати власні або орендовані АЗС, або АЗС з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють продаж талонів, які надають їм право реалізації палива через партнерську мережу АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, без залучення партнерських АЗС. Учасники які не мають власних, орендованих АЗС або АЗС у праві користуванні та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації. Інші учасники, в тому числі Скаржник, у разі вилучення дискримінаційної вимоги, зможуть брати участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його постійним постачальникам, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону). В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС». У вкладенні надаємо рішення АМКУ, в якому всановлено дискримінаційність зазначеної умови.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Доброго дня Шановний Учаснику! Закон встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. На виконання п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується Замовником і повинна містити перелік складових визначених ч. 2 ст. 22 Закону, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики, вимоги, щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі, у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільне зазначити такі показники, посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація (вимоги) не повинна містити посилання на конкретну торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання необхідне, воно повинно бути обґрунтоване, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Замовник зазначає вимоги, встановлені ст. 17 Закону та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим вимогам згідно із законодавством. Згідно з ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідною до неї включити. Закупівля паливо-мастильних матеріалів (бензин) проводиться Замовником з метою забезпечення належного та безперебійного надання медичної допомоги, який надає медичну допомогу, в тому числі військовим, які боронять нашу державу від агресора, тому своєчасна заправка автомобілів є вкрай важливою складовою. Нажаль, відпуск палива, який фактично відбувається з АЗС партнерів не гарантує забезпечення своєчасного цілодобового та гарантованого відпуску пального, тому що партнер в будь який час може розірвати партнерську угоду (з учасником), та не несе будь яких зобов’язань і не виступає гарантом перед Замовником, щодо належного виконання зобов’язань по договору про закупівлю (оскільки не є стороною в договорі про закупівлю). Ці дії можуть привести до збоїв та до припинення відпуску палива на партнерських АЗС, а в результаті до невиконання вимог Договору про закупівлю. Враховуючи зазначене, вимоги Тендерної документації та перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у ст. 3 Закону та з дотриманням бюджетного та законодавства України в цілому. Участь у закупівлі можуть брати орендарі, власники, партнери які можуть підтвердити матеріально-технічну базу. Вимога щодо надання підтверджуючих документів щодо права користування запропонованою АЗС, та надання партнерських договорів - це гарантування безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС, та є підтвердженням наявності договірних відносин з безпосереднім власником товару, а також унеможливлює виникнення ситуації щодо недійсності талонів або наявності перешкод в частині неможливості здійснити заправку автомобілів. Разом з тим, при наявності партнерських договорів з власником нафтопродуктів/талонів, потенційний учасник підтверджує факт наявності комунікації з власником товару що є вкрай важливим для нас, бо ми являємося лікарнею яка лікує велику кількість військовослужбовців ЗСУ. Таким чином, дана вимога є законною та необхідною для безперебійного постачання нафтопродуктами для потреб організації, а також є гарантією надійності та стабільності постачальника. Дякуємо за розуміння. Зазначаємо, що згідно абз. 58 ст. 1 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" від 19.12.95 р. № 481/95-ВР (далі по тексту – Закон № 481), роздрібна торгівля пальним – діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального зі зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки. Місце роздрібної торгівлі пальним місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування. Суб’єкти господарювання отримують ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним/зберігання пального на кожне місце торгівлі/зберігання пального. Відповідно до ч. 35 ст. 15 Закону № 481 зазначено, що суб’єкти господарювання (у тому числі іноземні суб’єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним. А оскільки, відпуск товару буде здійснюватися Замовнику на АЗС через паливороздавальну колонку, то Учасник повинен надати ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС, яку він запропонує. З метою передбачених ризиків (загроза для життя та здоров'я пацієнтів), безперебійної роботи та гарантованого забезпечення паливом відповідної якості та ефективного використання бюджетних коштів, а також захисту прав Замовника, вважаємо вимоги передбачені Тендерною документацією обґрунтованими та такими, що не містять порушень Закону України "Про публічні закупівлі", а отже законні та обґрунтовані підстави для внесення змін до Тендерної документації відсутні. Враховуючи вищезазначене, Замовником при складанні Тендерної документації дотримано усіх норм передбачених ст. 5 ЗУ "Про публічні закупівлі". Ми, як лікарня повинні отримувати касовий чек для списання палива. Ви можете звернутися до власника АЗС щодо надання Вам копії ліцензії на роздрібну торгівлю пальним. Замовник не бачить підстав до внесення змін до тендерної докусентації.
Статус вимоги: Відхилено