• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

код ДК 021:2015 - 18930000-7 Мішки та пакети (Пакет для автоклавування при температурі 134°С, 400х600 мм. ПП з символом «Biohazard», НК 024:2023 – 62172 Мішок для збирання лабораторних біологічно небезпечних відходів, код ДК 021:2015 - 18937000-6 Пакувальні мішки; Пакет для автоклавування при температурі 134°С, 600х760 мм. ПП з символом «Biohazard», НК 024:2023 – 62172 Мішок для збирання лабораторних біологічно небезпечних відходів, код ДК 021:2015 - 18937000-6 Пакувальні мішки; Пакет для збору медичних відходів, червоний, з застібкою та стікером, 600х1000 мм НК 024:2023 – 62172 Мішок для збирання лабораторних біологічно небезпечних відходів, код ДК 021:2015 - 18937000-6 Пакувальні мішки)

Завершена

142 300.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 423.00 UAH
Період оскарження: 22.08.2023 22:45 - 27.08.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога скасування незаконних умов тендерної документації.

Номер: cbb8c50834b7493c89166e0d2fc0fced
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-22-013562-a.a1
Назва: Вимога скасування незаконних умов тендерної документації.
Вимога:
Відповідно до оголошення UA-2023-08-22-013562-a, яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 22 серпня 2023 року Замовником – КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР СЛУЖБИ КРОВІ", було оголошено процедуру відкритих торгів з особливостями на закупівлю ДК 021:2015: 18937000-6 Пакувальні мішки. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 30 серпня 2023 року о 00:00 год. На нашу думку, умови, викладені у тендерній документації є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно та штучно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, а саме обмежують участь ВІТЧИЗНЯНИХ виробників вищезазначеної продукції, виходячи з наступного: Відповідно до вимог тендерної документації Розділ І. Загальні положення п.5 Недискримінація учасників: «1.5.1. Вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.» В той же час, Додаток 3 до тендерної документації містить вимогу до кожного з видів товару: «В складі пропозиції учасником мають бути надані копії сертифікатів, що свідчать про сертифікацію виробника/виробництва відповідно вимогам стандартів: ISO 13485, ISO 45001:2018 та ISO 14001.». Зазначена вище вимога Замовника є незаконною, необґрунтованою і дискримінаційною, а відтак обмежує коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, зважаючи на таке: 1. Сертифікат якості ISO– це добровільний документ, який підтверджує, що у компанії власника сертифіката усі вироби/процеси відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією зі Стандартизації. Україна взяла за основу досвід європейських колег та побудувала свою ідентичну систему — ДСТУ (колишній ГОСТ) або ТУ. Виробництво пакетів та контейнерів для збору, зберігання та утилізації медичних відходів не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, оскільки ці товари не входять до «Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні», Наказ 01.02.2005 №28 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 4 травня 2005 р. за № 466/10746, (Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства економічного розвитку і торгівлі за № 1308 від 06.11.2013 р., №451 від 06.05.2015р., №452 від 06.05.2015р., №1143 від 13.11.2015 р., №1699 від 17.12.2015р 2. Вимоги, щодо наявності у виробника сертифікату якості ISO на матеріали для утилізації медичних відходів відсутні: в наказі МОЗУ №325 від 08.06.2015 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 07 серпня 2015 р. за № 959/27404), в наказі МОЗУ №1602 від 06.09.2022 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 08 листопада 2022 р. за № 1387/38723), оскільки це дискримінаційні вимоги по відношенню до вітчизняних виробників, які працюють згідно вимог законодавства України. 3. Згідно наказам МОЗУ №325 від 08.06.2015 та №1602 від 06.09.2022, ємності для збору, зберігання та утилізації медичних відходів мають відповідати Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання (Постанова КМУ № 289 від 24.12.2004 р.).. 4. Продукція вітчизняних виробників виготовляється згідно ТУ У які розроблено у відповідності до : - вимог Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання (Постанова КМУ № 289 від 24.12.2004 р.), - ДСТУ 7275:2012 «Національий стандарт України «ПАКЕТИ З ПОЛІМЕРНИХ ТА КОМБІНОВАНИХ МАТЕРІАЛІВ», - Наказу МОЗ України 08 червня 2015 року № 325 (у редакції наказу МОЗ України від 06 вересня 2022 року № 1602) «ДЕРЖАВНІ САНІТАРНО-ПРОТИЕПІДЕМІЧНІ ПРАВИЛА І НОРМИ щодо поводження з медичними відходами», Підтвердженням того, що споживачі мають право використовувати пакети для утилізації медичних відходів є наявність Декларації відповідності, у якій зазначено документи, яким відповідає товар у повній відповідності до вимог чинного законодавства України, а саме: Технічних умов та Технічного регламенту з підтвердженням відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання (Постанова КМУ № 289 від 24.12.2004 р.). ПРОШУ: 1.Внести зміни в Додаток 1 до тендерної документації, а саме: - прибрати необґрунтовані, дискримінаційні та упереджені вимоги відповідності запропонованого товару відповідно вимогам стандартів: ISO 13485, ISO 45001:2018 та ISO 14001: - внести в перелік документів, яким повинен відповідати запропонований товар Декларацію відповідності ТР відповідності пакувальних матеріалів, інструкцію українською мовою, сертифікат якості (паспорт) на партію товару згідно до вимог діючого законодавства України.
Вирішення: Шановний Учаснику! Ваша вимога UA-2023-08-22-013562-a.a1 від 24 серпня 2023 року розглянута Замовником та повідомляємо наступне. Відповідно до додатку 3 тендерної документації в складі пропозиції учасником мають бути надані копії сертифікатів, що свідчать про сертифікацію виробника/виробництва відповідно вимогам стандартів: ISO 13485, ISO 45001:2018 та ISO 14001. Пунктом 28 Особливостей встановлено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. У відповідності до п. п. 3, 4 ч. 2, ч. 3, ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник зазначає у тендерній документації такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону; інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби); тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Як визначено ч. 5 ст. 23 Закону України "Про публічні закупівлі", замовник може вимагати від учасників, у тому числі, і сертифікати, які підтверджують відповідність предмета закупівлі екологічним, якісним чи іншим характеристикам, установленим у тендерній документації. Отже, згідно з чинним законодавством передбачено, що Замовник може вимагати від учасників сертифікати та не забороняє вимагати сертифікат ISO. З метою забезпечення своєчасної поставки товару потрібної якості Замовником вказано вимогу щодо надання копії сертифікатів, що свідчать про сертифікацію виробника/виробництва відповідно вимогам стандартів: ISO 13485, ISO 45001:2018 та ISO 14001. Окрім того, наявність в виробника діючого сертифікату ISO є гарантією якості, безпечності та застосування у своїй діяльності міжнародних стандартів під час виробництва товару. Ці загальновстановлені стандарти визначають характеристики та норми, жорстко регламентують всі процеси сертифікованого підприємства. Саме завдяки такій стандартизації замовник може бути впевнений у високий якості предмету закупівлі, дотримання технологічних процесів, забезпечення захисту навколишнього середовища. Міжнародні стандарти дозволяють отримати технологічні, економічні і соціальні вигоди. Вони допомагають гармонізувати виробництво предмета закупівлі, що робить їх більш ефективними та безпечними для навколишнього середовища, адже технічні, якісні характеристики предмета закупівлі передбачають необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Для отримання даних сертифікатів не встановлено жодних обмежень у законодавстві, що дозволяє будь-якому учаснику їх отримати, а Замовник матиме підтвердження репутації, добропорядності, надійності учасника та якості предмета закупівлі. Щодо внесення в перелік документів, яким повинен відповідати запропонований товар Декларацію відповідності ТР відповідності пакувальних матеріалів, інструкцію українською мовою, сертифікат якості (паспорт) на партію товару згідно до вимог діючого законодавства України то слід зазначити, що відповідно до п.2.2 додатку 4 тендерної документації Постачальник зобов'язаний у момент передачі Товару надати в розпорядження Покупця оригінали або завірені копії документів, що засвідчують відповідність Товару вимогам стандарту або технічних умов відповідно до діючого законодавства України (оформлені державною (українською) мовою: сертифікат та/або декларації з додатками про відповідність виробів технічному регламенту, сертифікат аналізу та інструкцію виробника на товар українською мовою.
Статус вимоги: Відхилено