• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Легкові автомобілі (автомобіль швидкої медичної допомоги типу А2)

Торги відмінено

1 800 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 18 000.00 UAH
Період оскарження: 02.02.2018 16:32 - 15.03.2018 00:00
Скарга
Відхилено

СКАРГА щодо порушення замовником вимог законодавства та встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації

Номер: 93d6ecdb59fa478f917b515429c4af0a
Ідентифікатор запиту: UA-2018-02-02-000798-a.c2
Назва: СКАРГА щодо порушення замовником вимог законодавства та встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації
Скарга:
Вінницьким обласним клінічним госпіталем ветеранів війни оголошено відкриті торги із закупівлі «Легкові автомобілі (автомобіль швидкої медичної допомоги типу А2) - код Основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник"– 34110000-1», ідентифікатор закупівлі UA-2018-02-02-000798-a. Замовником внесено зміни до Тендерної документації, затверджені протоколом Тендерного комітету № 60 від 26.02.2018 року. Вважаємо, що Тендерна документація Замовника щодо проведення процедури відкритих торгів на закупівлю UA-2018-02-02-000798-a з відповідними змінами порушує вимоги законодавства про публічні закупівлі та містить вимоги щодо предмету закупівлі, що порушують принципи здійснення закупівель, виходячи з наступного: 1. Згідно пункту 3.6.2 Тендерної документації Технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі зазначені у Додатку №2 до тендерної документації. Звертаємо увагу, що саме у зазначений Додаток № 2 Замовником були внесені зміни і він був викладений в новій редакції. Відповідно до п. 7 Додатку 2 до Тендерної документації загальні технічні, кількісні та якісні характеристики автомобіля швидкої медичної допомоги типу А2 встановлюються відповідно до вимог національного стандарту України ДСТУ 7032:2009. Надалі Замовником наведено таблицю з Технічними вимогами. У зазначеній таблиці міститься опис базового автомобіля з переліком обладнання такого базового автомобіля. У графі «Вимоги» Замовником зазначено: відповідно до комплектації базового автомобіля та згідно вимог ДСТУ 7032:2009. Вимогами ДСТУ 7032:2009 не передбачено більшість того обладнання, що зазначено замовником у таблиці. Відповідно, якщо базовий автомобіль, який може запропонувати учасник не містить зазначеного обладнання, хоча при цьому цілком відповідає вимогам ДСТУ 7032:2009, це буде приводом для відхилення учасника через невідповідність запропонованого ним товару технічним вимогам замовника. Отже, вважаємо, що встановлення Замовником у Додатку 2 до Тендерної документації технічних вимог, що не передбачені ДСТУ 7032:2009, суперечить пункту 7 Додатку 2 документації та порушує принципи здійснення закупівель, а саме – принцип відкритості та прозорості, принцип недискримінації учасників та принцип максимальної економії та ефективності та фактично порушує права учасника пропонувати товар, що цілком відповідає встановленим державним стандартам. Замовник встановлює дискримінаційні вимоги, що фактично позбавляють учасника права участі у даній закупівлі. Вважаємо встановлення замовником таких нічим не обгрунтованих вимог, що не відповідають стандартам є порушенням принципів, що передбачені ст. 3 Закону «Про публічні закупівлі», а саме - принципу максимальної економії та ефективності; принципу запобігання корупційним діям і зловживанням. Вважаємо, що встановлення нічим необгрунтованих вимог щодо встановлення вище перерахованого обладнання призведе до суттєвого збільшення вартості автомобіля, а відповідно, - до необгрунтованого витрачання бюджетних коштів. У свою чергу, учасник, запропонувавши автомобіль, що цілком відповідає вимогам ДСТУ може бути усунений Замовником від участі у закупівлі через відсутність у базовому автомобілі, що пропонується учасником, обладнання, що необгрунтовано зазначено замовником у технічних вимогах. Зокрема, комплектація базового автомобіля Hyundai, який міг би запропонувати учасник, не передбачає наявності текстильної обшивки суцільнометалевої перегородки, ковпаків коліс, датчику води в паливному фільтрі, поворотних фар, автоматичного закриття дверей під час руху авто, переднього підлокітнику, вікон у лівій бічній панелі, попільнички та прикурювача, русифікації приладової панелі. При цьому, даний автомобіль цілком відповідає вимогам ДСТУ 7032:2009. Як видно із зазначеного переліку, все це обладнання жодним чином не впливає на технічні та експлуатаційні характеристики автомобіля, але через його відсутність у базовому автомобілі учасник може бути усунений від участі у закупівлі, що грубим чином порушує його право на добросовістну конкуренцію та чесний відбір учасників. Таким чином, вважаємо, що Замовником порушені вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та встановлені декілька вимог, що є дискримінаційними. Згідно з ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Допущені Замовником порушення порушують право скаржника на участь у закупівлі на умовах добросовістної конкуренції, прозорості, відкритості та недискримінації учасників.
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 06.04.2018 17:24
Автор: ООО "БРІОРСОН", Юрій Збор +380951702199 briorson_1@ukr.net
Скарга
Відхилено

СКАРГА щодо порушення замовником вимог законодавства та встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації

Номер: 1e4dd82ca9754989ab716dd413878314
Ідентифікатор запиту: UA-2018-02-02-000798-a.c1
Назва: СКАРГА щодо порушення замовником вимог законодавства та встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації
Скарга:
Вінницьким обласним клінічним госпіталем ветеранів війни оголошено відкриті торги із закупівлі «Легкові автомобілі (автомобіль медичної допомоги) - код Основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник"– 34110000-1», ідентифікатор закупівлі UA-2018-02-02-000798-a. Вважаємо, що Тендерна документація Замовника щодо проведення процедури відкритих торгів на закупівлю UA-2018-02-02-000798-a порушує вимоги законодавства про публічні закупівлі та містить дискримінаційні вимоги щодо предмету закупівлі, що порушує принципи здійснення закупівель, виходячи з наступного: 1. Замовником визначено назву предмету закупівлі «Легкові автомобілі (автомобіль медичної допомоги) - код Основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник"– 34110000-1». Відповідно до п. 18 ст. 1 Закону «Про публічні закупівлі» предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом. В свою чергу Порядок визначення предмету закупівлі затверджений Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 454 від 17.03.2016. Згідно з п. 1 розділу ІІ зазначеного порядку предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11 жовтня 2010 року № 457, за показником п'ятого знака із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників третьої – п'ятої цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749, а також конкретної назви товару чи послуги Відповідно до Єдиного закупівельного словника код «34110000-1» визначає предмет закупівлі – «Легкові автомобілі». Замовник визначив назву товару як «Легкові автомобілі (автомобіль медичної допомоги)», крім того, у підпункті 1 пункту 1 Додатку 2 до тендерної документації Замовник зазначив, що Кольоро-графічне оформлення автомобіля повинно відповідати вимогам ДСТУ-3849-99. Звертаємо увагу, що згідно п. 11 ДСТУ-3849-99 цей стандарт розповсюджується на оперативні та спеціальні транспортні засоби, які експлуатуються на вулицях та автомобільних дорогах. Таким чином, виходячи з назви предмету закупівлі (автомобіль медичної допомоги) та вимог замовника щодо відповідності ДСТУ-3849-99, який розповсюджується тільки на спеціальні транспортні засоби, приходимо до висновку, що Замовник фактично оголосив закупівлю автомобілів спеціального призначення та визначив предмет закупівлі не у відповідності до Єдиного закупівельного словника. Згідно із останнім такому предмету закупівлі відповідає код 34114000-9 Транспортні засоби спеціального призначення. Неправильно визначивши предмет закупівлі Замовник порушив положення п. 18 ст. 1 Закону «Про публічні закупівлі» та принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, оскільки визначивши предмет закупівлі таким чином, Замовник вочевидь намагався уникнути посилань на ДСТУ 7032:2009, яким визначено вимоги до автомобілів швидкої медичної допомоги та їх устаткування. 2. Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» Тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". У порушення зазначених вимог Закону Замовником не наведено жодних посилань на стандартні характеристики та вимоги. Вимоги ДСТУ 7032:2009 деталізуються для різних автомобілів медичної допомоги у порядку зростання рівня складності медичної допомоги, яку надають паціентові. Із вимог Замовника, викладених в тендерній документації взагалі не можливо визначити до якого типу автомобілів відносяться ці вимоги і, відповідно, якому стандарту вони мають відповідати. Такі дії Замовника порушують приписи п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» та порушують принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. 3. У Додатку 2 до тендерної документації Замовником наведено таблицю з вимогами до характеристик базового автомобіля. У цій таблиці Замовником визначено вимогу до об′єму двигуна автомобіля – 2298 см куб. Визначення саме такого об′єму двигуна жодним чином не обгрунтовано замовником та не містить будь-яких посилань на стандартні характеристики та вимоги. Встановлення такої вимоги усуває від участі учасників, які б могли запропонувати до постачання автомобіль з іншим об′ємом двигуна, що відповідає всім встановленим державним стандартам та має не гірші технічні характеристики. Також слід зазначити, що ДСТУ 7032:2009 не містить вимог щодо об′єму двигуна автомобіля швидкої медичної допомоги. Звертаємо увагу, що такий об′єм двигуна мають тільки автомобілі марок Peugeot та Citroen, що свідчить про порушення Замовником принципу недискримінації учасників. Автомобіль Hyundai, який міг би запропонувати учасник, має об′єм двигуна 2500 см куб, відповідає встановленим державним стандартам, має кращі технічні характеристики, але через встановлення Замовником дискримінаційних обмежень щодо об′єму двигуна, учасника фактично буде дискваліфіковано через невідповідність запропонованого ним товару цій вимозі Замовника та усунуто від участі у закупівлі. Машини, які міг би запропонувати учасник, мають дещо більший об′єм двигуна, відповідно – мають кращі експлуатаційні характеристики, відповідно Замовник мав би можливість придбати кращій автомобіль, витративши ту ж саму суму грошових коштів. Таким чином, в результаті зловживань, допущених змовником та встановлення цієї дискримінаційної вимоги бюджетні кошти можуть бути витрачені не з найбільшою економністю та ефективністю, що є грубим порушенням принципів здійснення закупівель. Відповідно до ч. 4 Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників Крім того, дана вимога про наявність саме такого об′єму двигуна порушує принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Таким чином, вимога Змовника щодо об′єму двигуна у 2298 см куб. є дискримінаціною та такою, що порушує принцип відкритості та прозорості публічних закупівель. 4. У Додатку 2 до тендерної документації у таблиці Замовником визначено вимогу щодо об’єму вантажного відділення 13 м куб. Знов таки, визначення саме такого об′єму вантажного відділення жодним чином не є правомірним та не містить будь-яких посилань на стандартні характеристики та вимоги. Встановлення такої вимоги усуває від участі учасників, які б могли запропонувати до постачання автомобіль з іншим об′ємом, що відповідає всім встановленим державним стандартам та має кращі технічні характеристики. Також слід зазначити, що ДСТУ 7032:2009 не містить вимог щодо максимального об′єму вантажного відділення автомобіля швидкої медичної допомоги. Звертаємо увагу, що саме такий об′єм вантажного відділення мають автомобілі марок Peugeot та Citroen, що свідчить про порушення Замовником принципу недискримінації учасників. Автомобіль Hyundai, який міг би запропонувати учасник, має об′єм 13,09 м куб, що лише на 9 куб см перевищує показник, що зазначений Замовником. Незрозуміло, якими мотивами керувався Замовник, встановлюючи саме таке обмеження об′єму медичного салону, оскільки якщо учасник може запропонувати автомобіль з більшим об′ємом салону за ті ж самі гроші, це буде автомобіль із кращими експлуатаційними характеристиками, оскільки більший об′єм салону буде більш зручний для персоналу та забезпечить можливість більш комфортного здійснення медичних маніпуляцій у салоні, і відповідно бюджетні кошти будуть витрачені більш ефективно. У той же час, встановлення такого незрозумілого обмеження фактично усуває від участі учасників, які б могли запропонувати замовнику автомобіль з кращими технічними характеристиками, відповідно Замовник міг би забезпечити найбільш ефективне та економне витрачання бюджетних коштів. Відповідно до ч. 4 Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників Таким чином, вимога Змовника щодо об′єму вантажного відділення у 13 м куб. є дискримінаціною та такою, що порушує принципи відкритості та прозорості публічних закупівель та максимальної економії та ефективності. 5. У Додатку 2 до тендерної документації у таблиці Замовником визначено вимогу щодо місткості баку – від 80-100 л. Визначення саме такого об′єму баку жодним чином не обгрунтовано замовником та не містить будь-яких посилань на стандартні характеристики та вимоги. Встановлення такої вимоги необгрунтовано усуває від участі учасників, які б могли запропонувати до постачання автомобіль з іншим об′ємом баку, що відповіда
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 12.03.2018 18:17
Автор: ООО "БРІОРСОН", Юрій Збор +380951702199 briorson_1@ukr.net