-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
33750000-2 Засоби для догляду за малюками
Завершена
764 550.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 645.50 UAH
мін. крок: 1% або 7 645.50 UAH
Період оскарження:
21.08.2023 20:50 - 14.09.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
скарга
Номер:
d61b54d7e64c4e2f939e28d60b335a5a
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-21-012490-a.b2
Назва:
скарга
Скарга:
встановлення дискримінаційних вимог
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА!!!.docx 25.08.2023 19:24
- 1.технічні характеристики SUPER SENI PLUS.pdf 25.08.2023 19:24
- СКАРГА.pdf 25.08.2023 19:24
- 3. Технічні характеристики підгузників для дорослих TENA.pdf 25.08.2023 19:24
- 4. Технічні характеристики EVA OPTIMA hospital L.pdf 25.08.2023 19:24
- 5.технічні характеристики підгузки Dailee Care Super.pdf 25.08.2023 19:24
- 2. Технічні харакеристики ID (Паспорт тех характеристик iD Slip).pdf 25.08.2023 19:24
- рішення від 29.08.2023 № 13573.pdf 29.08.2023 18:30
- інформація про резолютивну частину рішення від 06.09.2023 № 14187.pdf 07.09.2023 13:43
- рішення від 06.09.2023 № 14187.pdf 11.09.2023 14:17
- Лист щодо скарги ТОВ ТЕЛОС КОМПАНІ.PDF 31.08.2023 12:46
- Порівняльна таблиця підгузки.PDF 31.08.2023 12:46
- Відповідь на скаргу АМКУ (щодо порушення замовниким порядку проведення процедури закупівлі).doc 31.08.2023 12:46
- Перелік змін 1 до ТД від 25.08.2023.docx 31.08.2023 12:46
- Порівняльна таблиця.docx 31.08.2023 12:46
- Перелік змін до ТД від 27.08.2023.docx 31.08.2023 12:46
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.08.2023 19:24
Дата розгляду скарги:
06.09.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.08.2023 18:31
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.09.2023 14:17
Дата виконання рішення Замовником:
12.09.2023 12:25
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до РІШЕННЯ №14187-р/пк-пз від 06.09.2023 Комісії Антимонопольного комітету України, Красносільський дитячий будинок - інтернат вносить відповідні зміни до тендерної документації в частині встановлення у Документації вимог що порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника,
пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників,відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті
5 Закону, та усуває наведені невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації.
Вимога
Відхилено
дискримінаційні вимоги
Номер:
48c10710852c4aa899b2a5ff4af4da33
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-21-012490-a.c1
Назва:
дискримінаційні вимоги
Вимога:
усі технічні характеристики в сукупності притаманні товару лише однієї торгової марки, що дискримінує учасників у можливості прийняти участь із пропозицією іншого товару. формальний дозвіл подавати еквівалент жодним чином не забезпечує такої можливості, оскільки еквіваленту за усіма ознаками вказаного товару не існує.
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога сені.docx 23.08.2023 11:28
Дата подачі:
23.08.2023 11:28
Вирішення:
Шановний Учаснику, технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі формувались враховуючи багаторічний досвід роботи Красносільського дитячого будинку – інтернату який є соціально – медичною установою ІІІ-ІV профілю для постійного проживання дітей з вадами фізичного та розумового розвитку та психічними розладами, а також враховуючи те, що предмет закупівлі в подальшому буде використовуватися особами з інвалідністю, що мають особливі потреби, в зв’язку із чим було встановлено, що таке посилання на торгову марку є необхідним для можливості здійснення закупівлі товару, який за своїми якісними та медико-технічними характеристиками найбільше відповідатиме вимогам та потребам дітей.
Обґрунтування необхідності посилання на конкретну торгову марку (виробника, тощо):
-Відповідно до ч.2 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі», у разі якщо предмет закупівлі в подальшому буде використовуватися фізичними особами, технічні специфікації повинні складатися з урахуванням потреб осіб з інвалідністю або проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів
-Відповідно до Закону України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні» заклади зобов’язані забезпечити потреби пацієнтів засобами реабілітації, які найбільш враховують їх потреби та покращують якість життя.
-Згідно пункту 18 індивідуальної програми реабілітації інваліда, статті №23 Закону України «Про реабілітацію інвалідів в Україні» інвалід бере участь у виборі конкретних технічних та інших засобів реабілітації, виробів медичного призначення в межах ІПР. Забезпечення людей з інвалідністю, що мають стому відбуваються на підставі Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».
-Відповідно до Конвенції про права осіб з інвалідністю від 13.12.2006 року, статтею 25 передбачено:
- держави-учасниці надають послуги у сфері охорони здоров'я, які необхідні особам з інвалідністю безпосередньо з причини їхньої інвалідності, зокрема послуги з ранньої діагностики, а в підхожих випадках - корекції та послуги, покликані звести до мінімуму та запобігти подальшому виникненню інвалідності.
Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня.
Тобто, «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі і не є дискримінаційними. Відсутність в учасника всього переліку товарів, визначених як предмет по даній закупівлі, не позбавляє його права закупити їх на ринку, звісно, якщо є бажання співпрацювати з виробниками чи іншими суб’єктами даної сфери торгівлі.
Відповідність запропонованого учасником товару вимогам певних стандартів, які вказані у технічній частині даної тендерної документації не забороняє замовнику у такій документації встановлювати інші вимоги щодо предмета закупівлі, які відповідатимуть його потребам.
Отже, вимога про наявність на упаковці підгузника обхвату талії та всі матеріали повинні бути не алергенні, не токсичні, не містити латекс, не повинні викликати подразнень та висипань на шкірі не є дискримінаційною згідно з законодавством України, оскільки не ґрунтується на ознаках, які є об'єктивною підставою для дискримінації. Така вимога є спрямованою на захист прав споживачів та забезпечення відповідності закупленого товару вимогам замовника та потребам кінцевих отримувачів даного товару. Також вказана вимога про наявність інформації про обхват талії є частиною вимог щодо відповідності закупівельного процесу принципам прозорості та відкритості. Якщо на упаковці продукту вказано інформацію про обхват талії, це дозволяє замовнику та кінцевому споживачеві бути більш інформованим , та володіти повною інформацією про характеристики продукту, який вони використовують, на що мають право згідно Закону України «Про захист прав споживачів», а також робити обґрунтований вибір продукту на підставі своїх потреб і вимог.
Сподіваємось, що Ви ще раз проаналізуєте визначені нами вимоги (зі змінами), та зможете взяти участь у закупівлі з будь-якими товарами, що можуть вживатись у значенні еквіваленту у відповідності до визначених нами технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі , ми сподіваємось, Ви, розумієте, наскільки важливо зберегти максимальний комфорт для тих, хто безпосередньо буде використовувати даний товар.
Статус вимоги:
Відхилено