-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний ремонт стоматологічних кабінетів філії №2 КНП «Консультативно-діагностичний центр Дніпровського району м. Києва» за адресою: пр-т Павла Тичини, 22
Завершена
745 467.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 454.67 UAH
мін. крок: 1% або 7 454.67 UAH
Період оскарження:
21.08.2023 15:36 - 02.09.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Протокол огляду об'єкта
Номер:
e09ee13d212c4ff5ba27656d7fc22ce7
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-21-009472-a.c1
Назва:
Протокол огляду об'єкта
Вимога:
Шановний замовник!
Додатком 2 до ТД передбачено, що обов'язковою умовою участі в процедурі закупівлі є здійснення учасником попереднього обстеження (огляду) об’єкта При цьому уповноважена особа, яка здійснює обстеження (огляд) об’єкта повинна надати представнику замовника документ, що посвідчує таку особу, для забезпечення складання Протоколу, який підтверджує факт обстеження (огляду) об’єкта учасником, із обов’язковим зазначенням назви об’єкту, ПІБ уповноважених представників замовника та учасника, а також інформації щодо результатів обстеження. Сканкопія Протоколу обстеження об’єкту за підписом сторін надається у складі тендерної пропозиції. Витрати на відвідування об’єкту учасник несе за власні кошти. При цьому Замовник не несе відповідальності за будь-які майнові та немайнові ризики, пов’язані з ознайомлювальною поїздкою.
Вважаємо, що така вимога є незаконною та дискримінуючою з огляду на
наступне: встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право учасника на
конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики,
адже для участі у тендері необхідно отримувати протокол за підписом представника Замовника.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні
принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним
діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників. Встановлення
Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання протоколу огляду об'єктів є
необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав,
незалежних від суб'єкта господарювання Замовник може не підписати наведений вище
протокол що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною
відхилення такої Пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до
всіх суб'єктів господарювання.
Зазначаємо, що огляд об'єкту потенційним учасником разом із
Замовником до подання Пропозиції та проведення аукціону, прямо порушує норми
чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні
учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення)
лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням та
погодженням Протоколу з результатами обстеження об'єкту надання послуг. Дії Замовника
щодо ініціювання, а тим більше проведення переговорів з потенційними учасниками щодо
огляду об'єкта та підписання за результатами зустрічі відповідного документа до моменту
розкриття їх тендерних пропозицій - є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на
кількість учасників та їх склад. Встановлення Замовником вимоги, щодо надання
учасником Протоколу з результатами обстеження об’єкта, підписаного учасником та
Замовником до подання тендерних пропозицій, містить корупційні та дискримінаційні
ознаки, оскільки безпосереднє підписання такого документа, та, як наслідок, і повнота тендерної пропозиції, в складі якої він повинен подаватися, залежить не від учасника, а
напряму від самого Замовника.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими
принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права
встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна
документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до
дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог
порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена
недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його
участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення
до них, передбачені статтею 5 Закону. Такі ж принципи закладено і в Постанові КМУ 1178.
Враховуючи вище викладене, вимагаємо усунути наведені вище
невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині - видалення вимоги про огляд та надання протоколу огляду.
Аналогічної правової позиції дотримується Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з
розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у Рішенні №19223-р/пк-пз 13.10.2020 року та інших аналогічних.
В разі не усунення дискримінаційних вимог в ТД, ми будемо змушені звернутися зі скаргою до Органу оскарження за захистом своїх прав та законних інтересів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.08.2023 17:26
Вирішення:
Відповідні зміни будуть внесені в тендерну документацію
Статус вимоги:
Задоволено