-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015:ДК 021:2015 - 34120000-4 - Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб (автобус спеціалізований для перевезення школярів)
Завершена
3 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 000.00 UAH
Період оскарження:
21.08.2023 14:46 - 16.09.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
aa78e0e2f5654c0abe602970337c60e2
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-21-008122-a.a2
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «АВТОМОБІЛЬНА КОМПАНІЯ «УКРАВТОСНАБ» або Учасник, або Скаржник) є офіційним дилером автобусів виробництва ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ЗАПОРІЗЬКИЙ АВТОМОБІЛЕБУДІВНИЙ ЗАВОД" та планує брати участь у тендері, оголошеному ВИКОНАВЧИМ КОМІТЕТОМ КРАСНОЛУЦЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ (далі - Замовник) на закупівлю: Автобус спеціалізований для перевезення школярів (ДК 021:2015 : 34120000-4 Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб), ідентифікатор закупівлі: UA-2023-08-21-008122-a.
При цьому, замовником в тендерній документації встановлено дискримінаційні вимоги, що не дозволяють ПП «АК «УКРАВТОСНАБ» подати тендерну пропозицію, а саме обмеження визначені поза межами ДСТУ 7013:2009.
Пов'язані документи:
Учасник
- ISO ЗАЗ 9 укр.pdf 25.08.2023 14:10
- Скарга.doc 25.08.2023 14:10
- Тендерна документація.doc 25.08.2023 14:10
- Витяг ЄДР 26.06.23.pdf 25.08.2023 14:10
- Скарга.pdf 25.08.2023 14:10
- ISO ЗАЗ 9 англ.pdf 25.08.2023 14:10
- UA_46A(b)_0729_04 повний - 08.11.2022 (1).pdf 25.08.2023 14:10
- Розяснення.pdf 25.08.2023 14:10
- Рішення від 29.08.2023 №13560.pdf 29.08.2023 15:57
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06.09.2023 №14217.pdf 07.09.2023 14:32
- Рішення від 06.09.2023 №14217.pdf 08.09.2023 18:04
- пояснення.PDF 31.08.2023 16:40
- Пояснення.docx 31.08.2023 16:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.08.2023 14:25
Дата розгляду скарги:
06.09.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.08.2023 15:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
08.09.2023 18:05
Дата виконання рішення Замовником:
14.09.2023 16:16
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником виконано рішення АМКУ шляхом внесення змін до тендерної документації
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги
Номер:
2bfffbb8511843cabf62c4e64f545220
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-21-008122-a.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовник ! В Додатку №1 до Тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі є вимоги до учасників, які на нашу думку значно звужують коло потенційних учасників, а саме :
- надання сертифікату на систему екологічного менеджменту ISO, що виданий на учасника закупівлі,
- сертифікату на систему управління якістю ISO, що виданий на учасника закупівлі;
- сертифікату на систему управління щодо протидії корупції ISO, що виданий на учасника закупівлі.
Також є вимога, що Автобус повинен бути оснащений системою кондиціювання повітря у відповідності то вимог проектно-конструкторських умов виробника та тендерної документації.
Наголошуємо, що єдиним критерієм відповідності шкільного автобуса встановленим нормам та стандартам є відповідність його державному стандарту – ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги», який затверджений Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 27 квітня 2009 року №168. Саме цей стандарт на законодавчому рівні встановлює всі необхідні технічні параметри, які необхідні для шкільного автобуса, тобто визначає ті характеристики, що впливають на властивості шкільного автобуса, на його призначення та можливість використовувати за своїм цільовим призначенням.
Шкільний автобус, що пройшов сертифікацію сертифікаційного органу, повністю відповідає всім вимогам законодавства, встановленим нормам і стандартам.
ДСТУ 7013:2009 не містить жодних вимог щодо оснащення системою кондиціювання повітря у відповідності то вимог проектно-конструкторських умов виробника та тендерної документації у разі дотримання виробником усіх інших вимог, встановлених у ДСТУ 7013:2009. Зазначений стандарт визначає всі технічні параметри для шкільного автобусу. Єдиним критерієм відповідності автобусу встановленому стандарту є наявність сертифікату типу та виданому на його основі сертифікату відповідності.
Але встановлені Замовником технічні вимоги до предмета закупівлі щодо оснащення системою кондиціювання повітря у відповідності то вимог проектно-конструкторських умов виробника та тендерної документації не узгоджуються з вимогами ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги», що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, яким передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
3 цього приводу Антимонопольний комітет України надав рекомендації від 01.06.2021 № 16-pк «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» (далі – Рекомендації АМКУ) у яких зазначив, що встановлення вимог до шкільного автобуса, не передбачених ДСТУ 7013:2009, є дискримінаційною умовою для учасників торгів у тендерній документації Замовників, що унеможливлює доступ до закупівлі усіх охочих дилерів/ дистриб’юторів шкільних автобусів.
Тому просимо прибрати вимоги, де є згадка про будь-які сертифікати ISO, які видані безпосередньо на учасника, та вимогу щодо оснащення автобуса системою кондиціювання повітря у відповідності то вимог проектно-конструкторських умов виробника та тендерної документації
У разі незадоволення нашої вимоги, будемо змушені оскаржувати умови тендерної документації в АМКУ.
Дякуємо!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
22.08.2023 17:26
Вирішення:
Доброго дня, шановний учаснику! На Ваші питання повідомляємо, що наявність в учасника зазначених у тендерній документації сертифікатів ISO гарантує якісне виконання своїх зобов’язань щодо поставки шкільного автобусу та його гарантійного обслуговування (ремонту), оскільки одним з основних принципів побудови якості системи менеджменту відповідно до вимог Стандартів ISO є орієнтація на Замовника та процесний підхід до діяльності, де діяльність складається з ряду взаємозалежних процесів, при цьому вихідні дані одного процесу є вхідними даними для наступного, тому процесний підхід полягає в системній діяльності по визначенню процесів, їхньої послідовності й взаємодії, управлінню процесами й зв’язками між ними, що попереджуватиме безсистемні дії працівників різних підрозділів, що повинні взаємодіяти між собою і є обов’язковою умовою для відповідності замовника Стандартам якості. Крім цього, наявність в учасника сертифікатів про відповідність системи управління якістю учасника вимогам ISO свідчитиме про те, що на підприємстві правильно побудовані бізнес-процеси та приймаються найбільш оптимальні управлінські рішення, які впливають на якісне виконання своїх зобов’язань щодо поставки автобусу та його гарантійного обслуговування (ремонту), в тому числі своєчасність його поставки. Замовник звертає увагу, що отримати зазначені сертифікати може будь-яке підприємство (організація, установа), що організувало свою діяльність у відповідності до цих стандартів. Обов’язковою умовою для отримання зазначених у тендерній документації сертифікатів суб’єктом господарювання є успішне проходження незалежного технічного аудиту, який дає можливість підтвердити всю необхідну для здійснення поставки автобусу матеріально технічну базу.
Будь-яка організація має можливість зібрати необхідний пакет документів, тому сама вимога про надання сертифікату ISO не є дискримінаційною для учасника торгів. Однак, вимоги замовника надати сертифікат відповідності до стандарту, який вже втратив чинність або ще не набрав її, або від чітко визначеного акредитованого органу сертифікації належать до дискримінаційних і підлягають оскарженню вАМКУ.
До того ж Закону “Про публічні закупівлі” у статті 23 вказано, що замовник має право вимагати від учасників підтвердження вимог, встановлених у документації й повинен зазначати які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Крім цього, звертаємо увагу на позицію Верховного Суду, а саме, незгода суб`єкта господарювання з умовами тендерної документації процедури закупівлі, в якій він має намір взяти участь, як і невідповідність тендерної пропозиції суб`єкта господарювання вказаним вимогам, не є підставою для визнання умов тендерної документації дискримінаційними.
Таким чином, ця вимога тендерної документації щодо надання учасниками процедури закупівлі сертифікатів про відповідність системи управління якістю учасника вимогам ISO є обґрунтованою та такою, що не суперечить положенням статтями 5, 22 Закону.
Замовник розгляне питання внесення змін до документації згідно вашої вимоги, але хочемо зауважити що Закон України «Про публічні закупівлі» не обмежує замовника в визначення вимог, в тому числі технічних, функціональних та якісних характеристик товару.
Відповідно до пункту 5 «Вимоги до комфортності автобусів» наказу Міністерства транспорту та зв’язку України № 285 від 12.04.2007 року «Про затвердження Порядку визначення класу комфортності автобусів, сфери їхнього використання за видами сполучень та режимами руху», автобуси можуть комплектуватися і системами клімат-контролю і системою кондиціонування повітря і системою обігріву і тонованими вікнами і індивідуальним освітленням і іншими опціями.
Отже додаткове обладнання, що встановлюється в сертифіковані шкільні автобуси, які відповідають ДСТУ 7013:2009, інформація про яке міститься в документах з експлуатації та ремонту колісного засобу, затверджених його виробником і не суперечить вимогам «Єдиних вимог до конструкції та технічного стану колісних транспортних засобів, що експлуатуються» може бути встановлене додатково до базової комплектації автобусів, і не суперечить чинному законодавству України, та має на меті покращити якісні характеристики товару та підвищити комфортність транспортного засобу.
Хочемо зазначити, що всі шкільні автобуси, які серійно виробляються в Україні відповідають вимогам ДСТУ7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги», що підтверджується сертифікатами відповідності і сертифікатами типу завершеного колісного транспортного засобу. Кожен виробник шкільних автобусів має право вносити конструктивні зміни в транспортні засоби, які не суперечать вимогам ДСТУ 7013:2009 та впливають на якість товару та покращують його експлуатаційні характеристики.
Будь які шкільні автобуси можуть бути укомплектовані згідно вимог тендерної документації, тому вимога щодо встановлення дискримінаційних умов документації, та неможливості прийняття участі в даній закупівлі недостовірна.
Отже, якщо вважати вимогу щодо наявності кондиціонеру робочого місця водія дискримінаційною, то визначення поняття «дискримінація» не підпадає під цю вимогу, тому що така вимога є об’єктивною та обґрунтованою і способи досягнення (облаштування робочого місця водія є системою кондиціонування) є реальними. А якщо і інші виробники шкільних автобусів можуть виконати зазначену умову документації то така умова не є дискримінаційною, тому що не обмежує в участі потенційних можливих учасників закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено