• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015; 33750000-2 – Засоби для догляду за малюками (33751000-9 – Підгузки), 3 найменування.

Торги відмінено

354 708.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 773.54 UAH
Період оскарження: 21.08.2023 10:48 - 25.09.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

скарга

Номер: fb831681317e42a985b592134b951c20
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-21-002673-a.b2
Назва: скарга
Скарга:
встановлення дискримінаційних вимог
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 11.09.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.08.2023 19:02
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.09.2023 14:51
Дата виконання рішення Замовником: 20.09.2023 09:41
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником внесено зміни до Тендерної документації згідно Рішення АМКУ.
Автор: ТОВ "ТЕЛОС КОМПАНІ", Олександр Телос Компані +380973061043 telos_manger2@ukr.net
Вимога
Відхилено

дискримінуючі вимоги, що позбавляють учасників можливості прийняти участь у закупівлі.

Номер: 35754ccc43114e248d43da8804154fd3
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-21-002673-a.c1
Назва: дискримінуючі вимоги, що позбавляють учасників можливості прийняти участь у закупівлі.
Вимога:
Обхват талії за першою позицією підгузників розміру м, що вказаний у технічних характеристиках предмету закупівлі, визначених замовником, притаманний виключно одній торгові марці підгузників - підгузники ТМ "Flexi Life", еквівалентів за даною характеристикою яким не існує.При підготовці до участі у даній закупівлі, нами було проведено аналіз сайтів мережі інтернет, зокрема офіційних сайтів виробників товару, маркетплейсів та моніторингу системи прозоро, однак не вдалося знайти щонайменше двох виробників чи торгових марок предмету закупівлі, який би відповідав усім в сукупності вимогам, зазначених Замовником. На етапі формування технічних вимог та перед оголошенням закупівлі добросовісний Замовник задля виключення можливості порушення чинного законодавства у сфері публічних закупівель в частині дискримінації потенційних учасників, зобов’язаний самостійно провести аналіз ринку на предмет ціни та загальних характеристик необхідного товару. Вказані умови тендерної документації суперечать Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, статті 5 Закону щодо забезпечення принципів добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій та запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. До того ж метою Закону є створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. В звязку із викладеним, просимо внести зміни та викласти обхват талії даного підгузника у редакції : "Обхват талії: 85-115+/- 5 см."
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Дякуємо Вам за виявлену уважність, нами детально проаналізована Ваша вимога, у відповідь на яку повідомляємо наступне. Згідно абзацу 2 пункту 3 статті 23 Закону України "Про публічні закупівлі" - у разі, якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". Так, Замовником в Додатку 2 до тендерної документації зазначено, що будь-які посилання у даних технічних, якісних та кількісних характеристиках на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, передбачає наявність виразу «або еквівалент» (медико-технічні характеристики еквіваленту не повинні бути гіршими). В разі подачі еквіваленту товару, що вказаний у даних технічних, якісних та кількісних характеристиках, Учасник подає порівняльну характеристику в довільній формі запропонованого ним товару та товару, що визначений в цьому додатку з відомостями щодо відповідності вимогам Замовника. Потрібно відзначити, що тендерна документація, як і сама процедура закупівлі, складена та проводиться у чіткому дотримані основоположних принципів статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме: добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії та ефективності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників; об'єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до пункту 28 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 №1178 (зі змінами) (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Перелік складових, який повинна містити тендерна документація, визначено частиною другою статті 22 Закону. При цьому частиною третьою статті 22 Закону встановлено, зокрема, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Встановленим в тендерній документації та додатках до неї вимогам відповідає продукція щонайменше двох виробників. Документ, який свідчить про співпрацю (взаємодію) із виробником або офіційним представником є документом вільним до укладання. Тобто, будь-який суб’єкт господарювання, який здійснює свою діяльність на законних підставах у сфері торгівлі виробами медичного призначення має можливість до укладання такого документу. В свою чергу, в вимозі не надано інформацію та не обгрунтовано, яким чином наведена вище вимога тендерної документації порушує права та законні інтереси Учасника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі. Також Учасником не зазначено, постачальником продукції якого виробника він являєтесь та які товари (аналогічна продукція) може бути запропоновано для участі у закупівлі, що унеможливлює встановлення наявності порушеного права Учасника. Учасник (автор вимоги) не доводить та документально не підтверджує неможливість поставити товар з зазначеними в тендерній документації медико-технічними характеристиками та не довів, яким чином дана вимога перешкоджає Учаснику взяти участь у процедурі закупівлі. Таким чином, жодних порушень чинного законодавства у сфері публічних закупівель Замовником не було допущено, а твердження Учасника щодо встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації є безпідставними.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Відхилено

скарга

Номер: 9569e8ff72904c47bae49c6698b752dc
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-21-002673-a.c3
Назва: скарга
Скарга:
оскаржується рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі.
Дата розгляду скарги: 19.10.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.10.2023 14:15
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 31.10.2023 14:32
Автор: ТОВ "ТЕЛОС КОМПАНІ", Наталя Кулик +380973061043 telos_manger2@ukr.net