• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 - 72210000-0 - Послуги з розробки пакетів програмного забезпечення (Послуги з підтримки та доопрацювання модулів інформаційної системи «Моніторинг соціально значущих хвороб» )

Торги не відбулися

1 462 744.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 14 627.44 UAH
Період оскарження: 18.08.2023 16:04 - 25.08.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 8bff712eb06140c096ed463848842d3e
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-18-010486-a.a1
Назва: СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
18.08.2023 року Державна установа "Центр громадського здоров'я Міністерства охорони здоров'я України" (далі — Замовник) оголосило процедуру закупівлі за ДК 021:2015 - 72210000-0 - Послуги з розробки пакетів програмного забезпечення (Послуги з підтримки та доопрацювання модулів інформаційної системи «Моніторинг соціально значущих хвороб» ) (далі — Процедура закупівлі). Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 29.08.2023 14:06 Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники: — ФОП Різник Богдан Андрійович, —ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІЛАЙФ". За результатами аукціону найбільш вигідною пропозицією обрано пропозицію Скаржника - Фізичної особи-підприємця Різника Богдана Андрійовича. 01 вересня 2023 о 11:28 Замовником Державною установою "Центр громадського здоров'я Міністерства охорони здоров'я України" опубліковано Протокол №146 про продовження строку розгляду тендерної пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною поданої під час проведення процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015 - 72210000-0 - Послуги з розробки пакетів програмного забезпечення (Послуги з підтримки та доопрацювання модулів інформаційної системи «Моніторинг соціально значущих хвороб» ) (далі – Закупівля) та про оприлюднення повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції — у вигляді прийнятого протокольного рішення, згідно з яким Замовник вирішив продовжити строк розгляду тендерної пропозиції Учасника, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною під час проведення Закупівлі, до 20 робочих днів з дня визначення її як найбільш економічно вигідної. 05 вересня 2023 о 17:55 Замовником Державною установою "Центр громадського здоров'я Міністерства охорони здоров'я України" опубліковано Протокол №150 (далі – Протокол) про прийняття рішення про відміну процедури закупівлі за ДК 021:2015 - 72210000-0 - Послуги з розробки пакетів програмного забезпечення (Послуги з підтримки та доопрацювання модулів інформаційної системи «Моніторинг соціально значущих хвороб» ) (далі – Закупівля) на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) та про зазначення в електронній системі закупівель підстави для відміни Закупівлі, згідно з яким Замовник вирішив відмінити Закупівлю на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей. Замовником вказано в даному протоколі наступне: «Під час проведення процедури щодо Закупівлі було отримано службову записку від В.о. начальника відділу інформаційних технологій С.І. Михайлова наступного змісту: «26 липня 2023 року Відділу інформаційних технологій проініціював закупівлю предмету за кодом ДК 021:2015 - 72210000-0 - Послуги з розробки пакетів програмного забезпечення (Послуги з підтримки та доопрацювання модулів інформаційної системи «Моніторинг соціально значущих хвороб»). Інформую, що технічна специфікація за вказаною закупівлею потребує значного доопрацювання та буде змінена Відділом інформаційних технологій в найближчий час. У зв’язку з цим, прошу відмінити тендер із закупівлі предмету за кодом ДК 021:2015 - 72210000-0 - Послуги з розробки пакетів програмного забезпечення (Послуги з підтримки та доопрацювання модулів інформаційної системи «Моніторинг соціально значущих хвороб») через відсутність подальшої потреби в закупівлі послуг за даною технічною специфікацією». Враховуючи викладене, подальша потреба в Закупівлі за даною технічною специфікацією відсутня. Відповідно до підпункту 1 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні.» Фізична особа-підприємець Різник Богдан Андрійович не погоджується з прийнятим рішенням Замовника, вважає його безпідставним та прийнятим з порушенням прав Скаржника та норм законодавства України у сфері публічних закупівель, у т. ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), вважає, що Замовником належним чином не підтверджено причини відміни закупівлі за вибраних ним підстав, з огляду на наступне: 1) Замовником був опублікований лише Протокол №150 від 05 вересня 2023 року про відміну відкритих торгів, в якому вказано, що «під час проведення процедури щодо Закупівлі було отримано службову записку від В.о. начальника відділу інформаційних технологій С.І. Михайлова», в якій вказано, «що технічна специфікація за вказаною закупівлею потребує значного доопрацювання та буде змінена Відділом інформаційних технологій в найближчий час». Але Замовник не опублікував даної службової записки, підписаної В.о. начальника відділу інформаційних технологій С.І. Михайловим. Також затвердженим наказом Міністерства Юстиції України від 12.04.2012 року №578\5 «Про затвердження Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів» узагалі не міститься і не розглядається такий вид документа як службова записка. Тому вказана службова записка є неправомірною та не має юридичної сили. 2) Замовник вказує, «що технічна специфікація за вказаною закупівлею потребує значного доопрацювання та буде змінена Відділом інформаційних технологій в найближчий час». Вважаю, що дана причина не є достатньо обґрунтованою, не містить додаткових роз’яснень, які саме зміни будуть внесені в технічну специфікацію та з якою метою, , та не відповідає причині скасування тендерної закупівлі, вказаної Замовником - «Відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг», адже Замовником жодним чином не було підтверджено обставин, за якими в нього відсутня потреба в даній закупівлі, навпаки, Замовник в майбутньому планує знову проводити дану закупівлю. Неправомірно відмінивши тендер, Замовник порушив вимоги статті 32 Закону, відповідно до якої Замовник відміняє тендер у разі, зокрема, відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Також наголошую на тому, що відповідно до частини 2 статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» в Замовника було право на внесення змін в тендерну документацію протягом всього періоду прийому пропозицій (для відкритих торгів) з власної ініціативи, яким Замовник не скористався! 3) Дана закупівля (ідентифікатор закупівлі: UA-2023-08-18-010486-a) з надання послуги з підтримки та доопрацювання модулів інформаційної системи «Моніторинг соціально значущих хвороб» містила в собі послугу з розробки модулю «Сероепідмоніторинг». Замовником 18.08.2023 р. була оголошена закупівля (ідентифікатор закупівлі: UA-2023-08-18-010113-a) з надання аналогічних послуг, в який входять послуги з розробки модулю Синдромний епіднагляд, з розробки модулю Антибіотикорезистентність, з розробки модулю Модуль дозорного епіднагляду. За даною закупівлею (ідентифікатор закупівлі: UA-2023-08-18-010113-a) був визначений переможець та Замовником було опубліковано оголошення про намір укласти договір з Фізичною особою-підприємцем Івановим Сергієм Олександровичем. Хочу зауважити на тому, що в двох зазначених вище закупівлях в перелік послуг входять послуги з розробки аналогічних модулів. Технічну специфікацію закупівлі з ідентифікатором UA-2023-08-18-010113-a Замовник залишив без змін, що вказує на те, що технічна специфікація в закупівлі з ідентифікатором UA-2023-08-18-010486-a була викладена з правильним змістом та не потребує доопрацювання. Також Фізична особа-підприємець Різник Богдан Андрійович має застереження, що Замовник може повторно викласти відмінену закупівлю (ідентифікатор закупівлі: UA-2023-08-18-010486-a) зі змінами не лише в технічній специфікації, але й в кваліфікаційних критеріях, що може призвести до того, що Учасник ФОП Різник Богдан Андрійович не зможе повторно прийняти участь у даній закупівлі, а зміни в тендерній документації будуть на користь будь-якого іншого учасника, що веде за собою дискримінацію Фізичної особи-підприємця Різника Богдана Андрійовича. 4) Неправомірне рішення Замовника щодо відміни тендерної закупівлі тягне за собою наслідок неправомірного відхилення тендерної пропозиції Фізичної особи-підприємця Різника Богдана Андрійовича. Таким чином, я вбачаю порушення своїх прав в не реалізації свого права стати переможцем процедури закупівлі. 5) Посилаючись на постанову Вищого Господарського Суду України від 29 серпня 2017 року Справа № 910/18244/16, Суд постановив, що Замовником тендерної закупівлі були порушені права та законні інтереси позивача як учасника процедури закупівлі; Замовником не доведено наявності підстав для відміни торгів, передбачених абзацом другим частини першої статті 31 Закону, а саме не доведено, що потреба у закупівлі Технічного переоснащення, яка проводилася 19.07.2016, відпала, в той час як проведення протягом менш як двох місяців повторних торгів із закупівлі того самого Технічного переоснащення свідчить про те, що потреба у такій закупівлі у замовника не відпала. Вважаю, що Замовник порушує ст.32 Закону «Про публічні закупівлі», а саме: неправомірна відміна тендерної закупівлі, та невідповідність причини відміни тендерної закупівлі до відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Безпідставні, неправомірні рішення Замовника призводить до порушення прав Фізичної особи-підприємця Різника Богдана Андрійовича на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінацію мене як учасника, об'єктивне та неупереджене визначення переможця закупівлі. На підставі наведеного, керуючись статтею 5, 18, Закону України "Про публічні закупівлі" ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати рішення відмінити тендерну закупівлю Замовником (Державна установа "Центр громадського здоров'я Міністерства охорони здоров'я України", ЄДРПОУ 40524109), викладене в Протоколі №150 від 05.09.2023, неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 3. Скасувати рішення Замовника (Державна установа "Центр громадського здоров'я Міністерства охорони здоров'я України", ЄДРПОУ 40524109), викладене в Протоколі №150 від 05.09.2023, про відміну тендерної закупівлі. 4. Зобов’язати Замовника повернутись до етапу кваліфікації переможця тендерної закупівлі (Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-08-18-010486-a).
Пов'язані документи: Замовник Орган оскарження Учасник
Дата розгляду скарги: 26.09.2023 10:30
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.09.2023 16:53
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.10.2023 14:29
Дата виконання рішення Замовником: 10.10.2023 11:04
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасовано рішення про відміну процедури закупівлі на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей відповідно до ДК 021:2015 - 72210000-0 - Послуги з розробки пакетів програмного забезпечення («Послуги з підтримки та доопрацювання модулів інформаційної системи «Моніторинг соціально значущих хвороб») від 05 вересня 2023 № 150
Автор: ФОП Різник Богдан Андрійович, Різник Богдан Андрійович +380967883180 bohdanrsoleproprietor@gmail.com