-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
«Виготовлення технічної документації із землеустрою, щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення під польовими шляхами а вдміністративних межах Машівської селищної ради Полтавського району Полтавської облаті (ДК 021:2015: 71340000-3 "Комплексні інженерні послуги")
Завершена
280 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 800.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 800.00 UAH
Період оскарження:
18.08.2023 11:55 - 23.08.2023 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга ТОВ "ПРАВОВИЙ АРГУМЕНТ" на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції у закупівлі «Виготовлення технічної документації із землеустрою, щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення під польовими шляхами а вдміністративних межах Машівської селищної ради Полтавського району Полтавської облаті (ДК 021:2015: 71340000-3 "Комплексні інженерні послуги") Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-08-18-004766-a
Номер:
6a64389f4d6c471dbbb1f374bd4f8a88
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-18-004766-a.b3
Назва:
Скарга ТОВ "ПРАВОВИЙ АРГУМЕНТ" на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції у закупівлі «Виготовлення технічної документації із землеустрою, щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення під польовими шляхами а вдміністративних межах Машівської селищної ради Полтавського району Полтавської облаті (ДК 021:2015: 71340000-3 "Комплексні інженерні послуги")
Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-08-18-004766-a
Скарга:
Скарга ТОВ "ПРАВОВИЙ АРГУМЕНТ" на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції
Відділом комунального майна, містобудування, архітектури та земельних ресурсів Машівської селищної ради (код ЄДРОПУ 42586409) – надалі «Замовник» 18.08.2023 року в системі Рrozorro оголошено про проведення відкритих торгів (з особливостями) UA-2023-08-18-004766-a, назва предмету закупівлі: «Виготовлення технічної документації із землеустрою, щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення під польовими шляхами в адміністративних межах Машівської селищної ради Полтавського району Полтавської області (ДК 021:2015: 71340000-3 «Комплексні інженерні послуги»).
В електронній системі закупівель 28.08.2023 оголошено результати тендера «Виготовлення технічної документації із землеустрою, щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення під польовими шляхами в адміністративних межах Машівської селищної ради Полтавського району Полтавської області (ДК 021:2015: 71340000-3 "Комплексні інженерні послуги") ідентифікатор закупівлі: UA-2023-08-18-004766-a, відповідно до якого переможцем обрано ТОВ «ПРАВОВИЙ АРГУМЕНТ» з ціновою пропозицією 160 000,00 грн.
14.09.2023 (дата розміщення в системі 15.09.2023 о 13.30 год.) за результатами розгляду пропозиції Скаржника, Замовником було прийнято рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ПРАВОВИЙ АРГУМЕНТ» (протокол від 14.09.2023о 11.25 год), як таку, що не відповідає умовам тендерної документації (копія протоколу додається).
Ухвалюючи рішення про відхилення пропозиції Скаржника, Замовник зазначив, що: «Учасник ТОВ «ПРАВОВИЙ АРГУМЕНТ» ЄДРПОУ 44389371 частково усунув невідповідність, але не надав пояснення про наявність – електронних тахеометрів (додаток 1 до тендерної документації).
ТОВ «ПРАВОВИЙ АРГУМЕНТ» категорично не погоджується із ухваленим рішенням, викладеним у протоколі від 14.09.2023, вважаємо, що Замовник відхилив пропозицію, яка відповідала вимогам чинного законодавства та технічній специфікації до предмета закупівлі, в виконавець є таким, що має належну кваліфікацію, технічні, людські та інші ресурси для виконання поставлених Замовником завдань.
Вважаємо дії Замовника такими, що порушують права та інтереси ТОВ «ПРАВОВИЙ АРГУМЕНТ» як учасника закупівлі, а також порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (із змінами) надалі – Закон № 922- VIII, з наступних підстав.
Відповідно до абз. 4 п.п 1 п. 44 постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022, який використав Замовник в якості відхилення запропонованої Скаржником тендерної пропозиції, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли, зокрема:
1) учасник процедури закупівлі: не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Звертаємо увагу, що зазначена норма має диспозитивний характер, тобто Замовник наділений двома легітимними варіантами юридичної поведінки у такому випадку – як відхилити тендерну пропозицію, так і прийняти її.
Тобто, Замовник мав повне право прийняти тендерну пропозицію Товариства, враховуючи низьку вартість робіт, наявність кваліфікованих спеціалістів, а також наявність аналогічного досвіду у сфері проведення інвентаризації землі та наявності обладнання (приймач супутникових навігаційних систем двочастотний «STONEX» S850 з контролем UT12P, виробник Італія) для вчинення необхідного обсягу робіт.
04.09.2023 Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено вимогу про усунення невідповідності з вимогою «Виконати умови тендерної документації, у рамках проведення процедури відритих торгів з особливостями, щодо закупівлі «Виготовлення технічної документації із землеустрою, щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення під польовими шляхами в адміністративних межах Машівської селищної ради Полтавського району Полтавської області (ДК 021:2015: 71340000-3 "Комплексні інженерні послуги"),у повній мірі та надати роз’яснення поданих матеріалів, у складі пропозиції……
05.09.2023 ТОВ «ПРАВОВИЙ АРГУМЕНТ» оприлюднено повідомлення про усунення невідповідності в інформації та поданих документах у тендерній пропозиції за № 94 від 15.09.2023 (додається).
Так, скаржником у поданому повідомленні подано інформацію про усунення невідповідності, які прийняті Замовником, зокрема, і надано роз'яснення про наявність – електронних тахеометрів (додаток 1 до тендерної документації), яка не взята до уваги Замовником при ухваленні рішення про відхилення пропозиції Скаржника, наступного змісту.
Згідно з п. 2.1 розділу ІІ наказу Міністерства аграрної політики та продовольства від 11.04.2013 № 255 «про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою» виконавець (розробник) робіт із землеустрою повинен володіти (мати у власності або в користуванні) такими засобами обчислювальної та інформаційної техніки, технічними засобами для виконання геодезичних та інших робіт при здійсненні землеустрою:
- геодезичні інструменти та обладнання для вимірювання відстаней, горизонтальних та вертикальних кутів з метою визначення координат і висот точок місцевості або геодезичний супутниковий приймач для визначення координат точок місцевості (не вимагається для виконавців робіт із землеустрою, які розробляють документацію із землеустрою, що не потребує визначення координат точок місцевості та/або координат поворотних точок меж);
- комп’ютерна, обчислювальна та інша інформаційна техніка і ліцензійне програмне забезпечення, необхідне для забезпечення технологічного процесу виконання робіт із землеустрою.
Тобто, нормами чинного законодавства України не встановлено конкретну кількість геодезичних інструментів та обладнання для вимірювання відстаней, горизонтальних та вертикальних кутів з метою визначення координат і висот точок місцевості для виконання геодезичних та інших робіт при здійсненні землеустрою.
Також, зазначаємо, що п. 2.1 розділу ІІ наказу Міністерства аграрної політики та продовольства від 11.04.2013 № 255 «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою» є альтернативною нормою та посилається на необхідність обов'язкової наявності або геодезичних інструментів та обладнання для вимірювання відстаней, горизонтальних та вертикальних кутів з метою визначення координат і висот точок місцевості або геодезичний супутниковий приймач для визначення координат точок місцевості.
Враховуючи той факт, що тендерна документація має вимогу щодо наявності супутникового обладнання - двочастотних GPS-приймачів (не менше однієї одиниці), що згідно наказу Міністерства аграрної політики та продовольства від 11.04.2013 № 255 «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою» вже дає можливість виконання робіт із землеустрою та повністю виконує вимоги п. п. 1.1, п. 1 Додатку 1 ТД Замовника.
Окрім, того зі сторони Замовника відсутня будь яка аргументація та обґрунтування наявності в Учасників одночасно двочастотних GPS-приймачів та електронного тахеометра.
Зазначений у Додатку 1 до ТД перелік обладнання встановлений Замовником необґрунтовано та без будь яких посилань на нормативні акти, які встановлюють необхідність наявності того чи іншого обладнання для виконання робіт.
Наявність у користуванні у ТОВ «ПРАВОВИЙ АРГУМЕНТ» приймача супутникових навігаційних систем двочастотний GNSS S850A + IMU (№ S8503121100985), виробник «STONEX» Італія, який водночас виконує ті ж самі функції, що і електронний тахеометер, дає можливість виконання робіт із землеустрою із «Виготовлення технічної документації із землеустрою, щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення під польовими шляхами в адміністративних межах Машівської селищної ради Полтавського району Полтавської області» та повністю виконує вимоги п. п. 1.1, п. 1 Додатку 1 ТД Замовника.
Зазначений у Додатку 1 до ТД перелік обладнання встановлений Замовником необґрунтовано та без будь яких посилань на нормативні акти, які встановлюють необхідність наявності того чи іншого обладнання для виконання робіт, а встановлення вимоги про наявність двочастотних GPS-приймачів та електронного тахеометра, встановлене лише для збільшення кількості обладнання та обмеження можливості бажаючих Учасників для участі у закупівлі, оскільки зазначене Замовником обладнання, виконує одні і ті ж функції, є дискримінаційним та таким, що суперечать чинному законодавству України, що значно звужують коло потенційних учасників даної процедури закупівлі та обмежують конкуренцію.
Окрім зазначеного вище, зазначаємо, що Замовником при встановленні дискримінаційної вимоги щодо наявності обладнання для виконання робіт по предмету закупівлі, не враховано такі характеристики, якими володіє двочастотний приймач супутникових навігаційних систем для виконання робіт із землевпорядкування (геодезичних робіт) як:
1. Швидкість і продуктивність: двочастотні приймачі супутникових навігаційних систем є швидшими у використанні ніж електронний тахеометр, особливо при великих ділянках. Вони дозоляють збирати дані на відстані, не потребуючи прямої видимості до точок, на відміну від електронного тахеометра.
2. Простота використання: вони вимагають меншого технічного навчання порівняно з тахеометрами. Процем збору даних за допомогою супутникового приймача є більш простим і менше часомістким.
3. Велика кількість супутникових систем: супутникові системи мають велику кількість активних супутників, що покривають практично всю поверхню Землі. Це дозволяє отримувати стабільний сигнал навігації практично у будь-якій точці.
4. Можливість вимірювання великих відстаней: супутникові приймачі здатні вимірювати великі відстані і розраховувати площі без необхідної прямої видимості до точок. Це дозволяє виконувати землевпорядкування на великих ділянках з меншими витратами часу.
5. Запис даних: супутниковий приймач може записувати дані на місці, що дозволяє пізніше аналізувати чи використовувати їх для подальшого вимірювання.
6. Висока точність: супутниковий приймач забезпечує достатньо високу точність, особливо двочастотна модель.
З урахуванням цих переваг, супутниковий приймач є найбільш вигідним інструментом для виконання геодезичних та землевпорядних робіт, особливо там де важлива швидкість збору даних.
Проте, Замовником не взято до уваги відповідні переваги супутникових приймачів, і враховуючи короткі терміни надання послуг по закупівлі, вбачається, що Замовником умисно задвоєно прилади для виконання відповідних до закупівлі робіт для обмеження кола учасників, що є дискримінаційною вимогою, відповідно до вимог Закону № 922- VIII. Окрім того, Замовником у тендерній документації не зазначено, яким характеристикам повинен відповідати електронний тахеометр, для того щоб виконати роботи по закупівлі у встановлені терміни.
Тобто, Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги у ТД щодо наявності в Учасника електронного тахеометра, а встановлення такої вимоги без належного обгрунтування є дискримінаційною та такою, що обмежує коло Учасників.
Такими своїми діями, Замовник умисно обмежує конкурентоспроможність Учасників та порушує вимоги ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме вимоги Закону щодо принципу добросовісної конкуренції між учасниками, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, а також принцип недискримінації учасників та рівність ставлення до них.
Зауважуємо, що згідно з ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, а частиною 4 статті 22 цього Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На підставі вищевикладеного, вважаємо, що відсутність електронного тахеометра у Скаржника, причому без будь якого належного обгрунтування Замовником його наявності для виконання робіт по закупівлі, не є правомірною підставою для відххилення економічно вигідної пропозиції ТОВ «ПРАВОВИЙ АРГУМЕНТ» при наявності у Товариства, яке обрано переможцем, приймача супутникових навігаційних систем двочастотний GNSS S850A + IMU (№ S8503121100985), виробник «STONEX» Італія, який водночас виконує ті ж самі функції, що і електронний тахеометер, але є простішим у використанні, скорочує затрати часу для виконання робіт, є швидшим у зорі та обробітку даних, є більш високоточним, що дає можливість виконання робіт із «Виготовлення технічної документації із землеустрою, щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення під польовими шляхами в адміністративних межах Машівської селищної ради Полтавського району Полтавської області» та повністю виконує вимоги п. п. 1.1, п. 1 Додатку 1 ТД Замовника.
Таким чином, Товариством повністю розкрито спосіб і можливість виконання робіт у встановлені Замовником строки при наявності зазначеного обладнання. Окрім того, відсутність не виконаних договорів із Замовником, а наявність позитивного досвіду з виконання робіт по інвентаризації земель на території Замовника повністю підтверджує спроможність виконання робіт по закупівлі, а причина відхилення є надуманою, необгрунтованою та такою, що порушує прав та інтереси Товариства, як надавача і виконавця послуг у сфері землевпорядкування, до є дискримінацією Товариства відповідно до вимог Закону «Про публічні закупівлі».
Враховуючи викладене, вважаємо, що Замовник порушив принципи здійснення закупівель встановлені ч. 2, 4, 5 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол від 04.09.2023.pdf 19.09.2023 12:51
- Довідка ро наявність досвіду інвентаризації - п.3.1 Додатку 1.pdf 19.09.2023 12:51
- Вимога про усунення дискримінаційних вимог.pdf 19.09.2023 12:51
- Скарга на рішення Замовника до АМКУ.pdf 19.09.2023 12:51
- Повідомлення про усунення невідповідностей.pdf 19.09.2023 12:51
- рішення від 21.09.2023 № 15088.pdf 21.09.2023 15:57
- інформація про резолютивну частину рішення від 03.10.2023 № 15774.pdf 04.10.2023 13:28
- рішення від 03.10.2023 № 15774.pdf 05.10.2023 17:04
- пояснення на АМКУ1.pdf 26.09.2023 15:18
- пояснення на АМКУ1.docx 26.09.2023 15:18
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.09.2023 13:10
Дата розгляду скарги:
03.10.2023 10:30
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.09.2023 15:57
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
05.10.2023 17:07
Скарга
Скасована
Скарга ТОВ "ПРАВОВИЙ АРГУМЕНТ" на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції у закупівлі «Виготовлення технічної документації із землеустрою, щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення під польовими шляхами а вдміністративних межах Машівської селищної ради Полтавського району Полтавської облаті (ДК 021:2015: 71340000-3 "Комплексні інженерні послуги") Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-08-18-004766-a
Номер:
372e9f28e9b44c8f8fa0c246b4de0cc0
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-18-004766-a.b2
Назва:
Скарга ТОВ "ПРАВОВИЙ АРГУМЕНТ" на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції у закупівлі «Виготовлення технічної документації із землеустрою, щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення під польовими шляхами а вдміністративних межах Машівської селищної ради Полтавського району Полтавської облаті (ДК 021:2015: 71340000-3 "Комплексні інженерні послуги")
Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-08-18-004766-a
Скарга:
Скарга ТОВ "ПРАВОВИЙ АРГУМЕНТ" на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції
Відділом комунального майна, містобудування, архітектури та земельних ресурсів Машівської селищної ради (код ЄДРОПУ 42586409) – надалі «Замовник» 18.08.2023 року в системі Рrozorro оголошено про проведення відкритих торгів (з особливостями) UA-2023-08-18-004766-a, назва предмету закупівлі: «Виготовлення технічної документації із землеустрою, щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення під польовими шляхами в адміністративних межах Машівської селищної ради Полтавського району Полтавської області (ДК 021:2015: 71340000-3 «Комплексні інженерні послуги»).
В електронній системі закупівель 28.08.2023 оголошено результати тендера «Виготовлення технічної документації із землеустрою, щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення під польовими шляхами в адміністративних межах Машівської селищної ради Полтавського району Полтавської області (ДК 021:2015: 71340000-3 "Комплексні інженерні послуги") ідентифікатор закупівлі: UA-2023-08-18-004766-a, відповідно до якого переможцем обрано ТОВ «ПРАВОВИЙ АРГУМЕНТ» з ціновою пропозицією 160 000,00 грн.
14.09.2023 (дата розміщення в системі 15.09.2023 о 13.30 год.) за результатами розгляду пропозиції Скаржника, Замовником було прийнято рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ПРАВОВИЙ АРГУМЕНТ» (протокол від 14.09.2023о 11.25 год), як таку, що не відповідає умовам тендерної документації (копія протоколу додається).
Ухвалюючи рішення про відхилення пропозиції Скаржника, Замовник зазначив, що: «Учасник ТОВ «ПРАВОВИЙ АРГУМЕНТ» ЄДРПОУ 44389371 частково усунув невідповідність, але не надав пояснення про наявність – електронних тахеометрів (додаток 1 до тендерної документації).
ТОВ «ПРАВОВИЙ АРГУМЕНТ» категорично не погоджується із ухваленим рішенням, викладеним у протоколі від 14.09.2023, вважаємо, що Замовник відхилив пропозицію, яка відповідала вимогам чинного законодавства та технічній специфікації до предмета закупівлі, в виконавець є таким, що має належну кваліфікацію, технічні, людські та інші ресурси для виконання поставлених Замовником завдань.
Вважаємо дії Замовника такими, що порушують права та інтереси ТОВ «ПРАВОВИЙ АРГУМЕНТ» як учасника закупівлі, а також порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (із змінами) надалі – Закон № 922- VIII, з наступних підстав.
Відповідно до абз. 4 п.п 1 п. 44 постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022, який використав Замовник в якості відхилення запропонованої Скаржником тендерної пропозиції, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли, зокрема:
1) учасник процедури закупівлі: не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Звертаємо увагу, що зазначена норма має диспозитивний характер, тобто Замовник наділений двома легітимними варіантами юридичної поведінки у такому випадку – як відхилити тендерну пропозицію, так і прийняти її.
Тобто, Замовник мав повне право прийняти тендерну пропозицію Товариства, враховуючи низьку вартість робіт, наявність кваліфікованих спеціалістів, а також наявність аналогічного досвіду у сфері проведення інвентаризації землі та наявності обладнання (приймач супутникових навігаційних систем двочастотний «STONEX» S850 з контролем UT12P, виробник Італія) для вчинення необхідного обсягу робіт.
04.09.2023 Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено вимогу про усунення невідповідності з вимогою «Виконати умови тендерної документації, у рамках проведення процедури відритих торгів з особливостями, щодо закупівлі «Виготовлення технічної документації із землеустрою, щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення під польовими шляхами в адміністративних межах Машівської селищної ради Полтавського району Полтавської області (ДК 021:2015: 71340000-3 "Комплексні інженерні послуги"),у повній мірі та надати роз’яснення поданих матеріалів, у складі пропозиції……
05.09.2023 ТОВ «ПРАВОВИЙ АРГУМЕНТ» оприлюднено повідомлення про усунення невідповідності в інформації та поданих документах у тендерній пропозиції за № 94 від 15.09.2023 (додається).
Так, скаржником у поданому повідомленні подано інформацію про усунення невідповідності, які прийняті Замовником, зокрема, і надано роз'яснення про наявність – електронних тахеометрів (додаток 1 до тендерної документації), яка не взята до уваги Замовником при ухваленні рішення про відхилення пропозиції Скаржника, наступного змісту.
Згідно з п. 2.1 розділу ІІ наказу Міністерства аграрної політики та продовольства від 11.04.2013 № 255 «про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою» виконавець (розробник) робіт із землеустрою повинен володіти (мати у власності або в користуванні) такими засобами обчислювальної та інформаційної техніки, технічними засобами для виконання геодезичних та інших робіт при здійсненні землеустрою:
- геодезичні інструменти та обладнання для вимірювання відстаней, горизонтальних та вертикальних кутів з метою визначення координат і висот точок місцевості або геодезичний супутниковий приймач для визначення координат точок місцевості (не вимагається для виконавців робіт із землеустрою, які розробляють документацію із землеустрою, що не потребує визначення координат точок місцевості та/або координат поворотних точок меж);
- комп’ютерна, обчислювальна та інша інформаційна техніка і ліцензійне програмне забезпечення, необхідне для забезпечення технологічного процесу виконання робіт із землеустрою.
Тобто, нормами чинного законодавства України не встановлено конкретну кількість геодезичних інструментів та обладнання для вимірювання відстаней, горизонтальних та вертикальних кутів з метою визначення координат і висот точок місцевості для виконання геодезичних та інших робіт при здійсненні землеустрою.
Також, зазначаємо, що п. 2.1 розділу ІІ наказу Міністерства аграрної політики та продовольства від 11.04.2013 № 255 «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою» є альтернативною нормою та посилається на необхідність обов'язкової наявності або геодезичних інструментів та обладнання для вимірювання відстаней, горизонтальних та вертикальних кутів з метою визначення координат і висот точок місцевості або геодезичний супутниковий приймач для визначення координат точок місцевості.
Враховуючи той факт, що тендерна документація має вимогу щодо наявності супутникового обладнання - двочастотних GPS-приймачів (не менше однієї одиниці), що згідно наказу Міністерства аграрної політики та продовольства від 11.04.2013 № 255 «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою» вже дає можливість виконання робіт із землеустрою та повністю виконує вимоги п. п. 1.1, п. 1 Додатку 1 ТД Замовника.
Окрім, того зі сторони Замовника відсутня будь яка аргументація та обґрунтування наявності в Учасників одночасно двочастотних GPS-приймачів та електронного тахеометра.
Зазначений у Додатку 1 до ТД перелік обладнання встановлений Замовником необґрунтовано та без будь яких посилань на нормативні акти, які встановлюють необхідність наявності того чи іншого обладнання для виконання робіт.
Наявність у користуванні у ТОВ «ПРАВОВИЙ АРГУМЕНТ» приймача супутникових навігаційних систем двочастотний GNSS S850A + IMU (№ S8503121100985), виробник «STONEX» Італія, який водночас виконує ті ж самі функції, що і електронний тахеометер, дає можливість виконання робіт із землеустрою із «Виготовлення технічної документації із землеустрою, щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення під польовими шляхами в адміністративних межах Машівської селищної ради Полтавського району Полтавської області» та повністю виконує вимоги п. п. 1.1, п. 1 Додатку 1 ТД Замовника.
Зазначений у Додатку 1 до ТД перелік обладнання встановлений Замовником необґрунтовано та без будь яких посилань на нормативні акти, які встановлюють необхідність наявності того чи іншого обладнання для виконання робіт, а встановлення вимоги про наявність двочастотних GPS-приймачів та електронного тахеометра, встановлене лише для збільшення кількості обладнання та обмеження можливості бажаючих Учасників для участі у закупівлі, оскільки зазначене Замовником обладнання, виконує одні і ті ж функції, є дискримінаційним та таким, що суперечать чинному законодавству України, що значно звужують коло потенційних учасників даної процедури закупівлі та обмежують конкуренцію.
Окрім зазначеного вище, зазначаємо, що Замовником при встановленні дискримінаційної вимоги щодо наявності обладнання для виконання робіт по предмету закупівлі, не враховано такі характеристики, якими володіє двочастотний приймач супутникових навігаційних систем для виконання робіт із землевпорядкування (геодезичних робіт) як:
1. Швидкість і продуктивність: двочастотні приймачі супутникових навігаційних систем є швидшими у використанні ніж електронний тахеометр, особливо при великих ділянках. Вони дозоляють збирати дані на відстані, не потребуючи прямої видимості до точок, на відміну від електронного тахеометра.
2. Простота використання: вони вимагають меншого технічного навчання порівняно з тахеометрами. Процем збору даних за допомогою супутникового приймача є більш простим і менше часомістким.
3. Велика кількість супутникових систем: супутникові системи мають велику кількість активних супутників, що покривають практично всю поверхню Землі. Це дозволяє отримувати стабільний сигнал навігації практично у будь-якій точці.
4. Можливість вимірювання великих відстаней: супутникові приймачі здатні вимірювати великі відстані і розраховувати площі без необхідної прямої видимості до точок. Це дозволяє виконувати землевпорядкування на великих ділянках з меншими витратами часу.
5. Запис даних: супутниковий приймач може записувати дані на місці, що дозволяє пізніше аналізувати чи використовувати їх для подальшого вимірювання.
6. Висока точність: супутниковий приймач забезпечує достатньо високу точність, особливо двочастотна модель.
З урахуванням цих переваг, супутниковий приймач є найбільш вигідним інструментом для виконання геодезичних та землевпорядних робіт, особливо там де важлива швидкість збору даних.
Проте, Замовником не взято до уваги відповідні переваги супутникових приймачів, і враховуючи короткі терміни надання послуг по закупівлі, вбачається, що Замовником умисно задвоєно прилади для виконання відповідних до закупівлі робіт для обмеження кола учасників, що є дискримінаційною вимогою, відповідно до вимог Закону № 922- VIII. Окрім того, Замовником у тендерній документації не зазначено, яким характеристикам повинен відповідати електронний тахеометр, для того щоб виконати роботи по закупівлі у встановлені терміни.
Тобто, Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги у ТД щодо наявності в Учасника електронного тахеометра, а встановлення такої вимоги без належного обгрунтування є дискримінаційною та такою, що обмежує коло Учасників.
Такими своїми діями, Замовник умисно обмежує конкурентоспроможність Учасників та порушує вимоги ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме вимоги Закону щодо принципу добросовісної конкуренції між учасниками, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, а також принцип недискримінації учасників та рівність ставлення до них.
Зауважуємо, що згідно з ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, а частиною 4 статті 22 цього Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На підставі вищевикладеного, вважаємо, що відсутність електронного тахеометра у Скаржника, причому без будь якого належного обгрунтування Замовником його наявності для виконання робіт по закупівлі, не є правомірною підставою для відххилення економічно вигідної пропозиції ТОВ «ПРАВОВИЙ АРГУМЕНТ» при наявності у Товариства, яке обрано переможцем, приймача супутникових навігаційних систем двочастотний GNSS S850A + IMU (№ S8503121100985), виробник «STONEX» Італія, який водночас виконує ті ж самі функції, що і електронний тахеометер, але є простішим у використанні, скорочує затрати часу для виконання робіт, є швидшим у зорі та обробітку даних, є більш високоточним, що дає можливість виконання робіт із «Виготовлення технічної документації із землеустрою, щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення під польовими шляхами в адміністративних межах Машівської селищної ради Полтавського району Полтавської області» та повністю виконує вимоги п. п. 1.1, п. 1 Додатку 1 ТД Замовника.
Таким чином, Товариством повністю розкрито спосіб і можливість виконання робіт у встановлені Замовником строки при наявності зазначеного обладнання. Окрім того, відсутність не виконаних договорів із Замовником, а наявність позитивного досвіду з виконання робіт по інвентаризації земель на території Замовника повністю підтверджує спроможність виконання робіт по закупівлі, а причина відхилення є надуманою, необгрунтованою та такою, що порушує прав та інтереси Товариства, як надавача і виконавця послуг у сфері землевпорядкування, до є дискримінацією Товариства відповідно до вимог Закону «Про публічні закупівлі».
Враховуючи викладене, вважаємо, що Замовник порушив принципи здійснення закупівель встановлені ч. 2, 4, 5 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол від 04.09.2023.pdf 19.09.2023 12:12
- Скарга на рішення Замовника до АМКУ.pdf 19.09.2023 12:12
- Повідомлення про усунення невідповідностей.pdf 19.09.2023 12:12
- Вимога про усунення дискримінаційних вимог.pdf 19.09.2023 12:12
- Довідка ро наявність досвіду інвентаризації - п.3.1 Додатку 1.pdf 19.09.2023 12:12
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
21.09.2023 00:02
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога до Замовника про усунення дискримінаційних вимог та внесення змін до тендерної документації
Номер:
77cdde2219654f868534e543c7caf5bb
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-18-004766-a.a1
Назва:
Вимога до Замовника про усунення дискримінаційних вимог та внесення змін до тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовник!
Ознайомившись з тендерною документацією до закупівлі нами виявлені вимоги, які є дикримінаціними, не відповідають чинному законодавству України та обмежуть конкуренцію.
Відповідно, у тендерній документації по процедурі (надалі – ТД): відкриті торги (з особливостями) UA-2023-08-18-004766-a, затвердженій протоколом уповноваженої особи № 2 від 18.08.2023 Замовником у Додатку 1 «Кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують відповідність учасників цим критеріям» встановлено дискримінаційні вимоги, які суперечать чинному законодавству України, що значно звужують коло потенційних учасників даної процедури закупівлі та обмежують конкуренцію.
Зазначаємо наступні підстави, що свідчать про наявність дискримінаційних вимог у тендерній документації, а саме:
1. Щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази.
Відповідно до п.п. 1.1. п. 1 Додатку 1 до ТД Учасник повинен надати довідку, складену на фірмовому бланку Учасника (за наявності) та завірену печаткою Учасника (за наявності), що містить інформацію про наявність у Учасника у власності/користуванні матеріально-технічної бази необхідної для надання послуг відповідно до предмета закупівлі наступного обладнання, зокрема:
- двочастотних GPS-приймачів - не менше 1-ї одиниці, з яких не менше одного із частотою отримання даних не менше 10 Гц, що повинно підтверджуватись технічними характеристика наданими у складі тендерної пропозиції;
- електронні тахеометри - не менше 1-ох одиниць.
Згідно з п. 2.1 розділу ІІ наказу Міністерства аграрної політики та продовольства від 11.04.2013 № 255 «про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою» виконавець (розробник) робіт із землеустрою повинен володіти (мати у власності або в користуванні) такими засобами обчислювальної та інформаційної техніки, технічними засобами для виконання геодезичних та інших робіт при здійсненні землеустрою:
- геодезичні інструменти та обладнання для вимірювання відстаней, горизонтальних та вертикальних кутів з метою визначення координат і висот точок місцевості або геодезичний супутниковий приймач для визначення координат точок місцевості (не вимагається для виконавців робіт із землеустрою, які розробляють документацію із землеустрою, що не потребує визначення координат точок місцевості та/або координат поворотних точок меж);
- комп’ютерна, обчислювальна та інша інформаційна техніка і ліцензійне програмне забезпечення, необхідне для забезпечення технологічного процесу виконання робіт із землеустрою.
Тобто, нормами чинного законодавства України не встановлено конкретну кількість геодезичних інструментів та обладнання для вимірювання відстаней, горизонтальних та вертикальних кутів з метою визначення координат і висот точок місцевості для виконання геодезичних та інших робіт при здійсненні землеустрою.
Також, зазначаємо, що п. 2.1 розділу ІІ наказу Міністерства аграрної політики та продовольства від 11.04.2013 № 255 «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою» є альтернативною нормою та посилається на необхідність обов'язкової наявності або геодезичних інструментів та обладнання для вимірювання відстаней, горизонтальних та вертикальних кутів з метою визначення координат і висот точок місцевості або геодезичний супутниковий приймач для визначення координат точок місцевості.
Враховуючи той факт, що тендерна документація має вимогу щодо наявності супутникового обладнання - двочастотних GPS-приймачів (не менше однієї одиниці), що згідно наказу Міністерства аграрної політики та продовольства від 11.04.2013 № 255 «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою» вже дає можливість виконання робіт із землеустрою та повністю виконує вимоги п. п. 1.1, п. 1 Додатку 1 ТД Замовника.
Зазначений у Додатку 1 до ТД перелік обладнання встановлений Замовником необґрунтовано та без будь яких посилань на нормативні акти, які встановлюють необхідність наявності того чи іншого обладнання для виконання робіт, а встановлення вимоги про наявність двочастотних GPS-приймачів та електронного тахеометра, встановлене лише для збільшення кількості обладнання та обмеження можливості бажаючих Учасників для участі у закупівлі, оскільки деяке обладнання, виконує одні і ті ж функції.
Окрім того, зі сторони Замовника відсутня будь яка аргументація та обґрунтування наявності в Учасників одночасно двочастотних GPS-приймачів та електронного тахеометра.
Крім цього, Замовником встановлено, що GPS-приймач має бути із частотою отримання даних не менше 10 Гц, при цьому відсутня будь яка аргументація щодо необхідності використання такого обладнання у технічному завданні, що є неаргументованим та підтверджує, що Замовник встановлює дискримінаційні вимоги задля обмеження конкуренції та без реальної необхідності.
2. Щодо ліцензійного програмного забезпечення.
Відповідно до п.п. 1.2. п. 1 Додатку 1 до ТД Учасник повинен надати довідку про наявність в учасника права користування, володіння, або іншого правового статусу ліцензійного програмного забезпечення, необхідного для виконання Договору про закупівлю.
Програмне забезпечення, функціонал якого дозволяє створювати у своєму програмному середовищі файлові бази геоданих, а також здійснювати графічне відображення, систематизацію та аналіз просторових даних; програмне забезпечення, функціонал якого дозволяє публікацію геоданих в мережі Інтернет, з можливістю доступу до даних декількох користувачів із організацією прав доступу.
Для підтвердження наявності в Учасника відповідного програмного забезпечення, а також придатності його для виконання вимог цього пункту, Учасником надаються оригінали довідок ліцензіара (виробника або уповноваженого представника виробника).
Замовник вимагає в Учасників надати оригінали довідок ліцензіара (виробника або уповноваженого представника виробника) для підтвердження наявності в Учасника відповідного програмного забезпечення, а також придатності його для виконання вимог п.п. 1.2 п. 1 Додатку 1 до ТД.
При цьому наразі велика кількість ліцензійного програмного забезпечення передбачений виробниками для технологічного прогресу виконання робіт із землеустрою одночасно має функціонал, що дозволяє працювати та створювати файли у форматах файлових баз геоданих, а також здійснювати графічне відображення, систематизацію та аналіз просторових даних; програмне забезпечення, функціонал якого дозволяє публікацію геоданих в мережі Інтернет, з можливістю доступу до даних декількох користувачів із організацією прав доступу.
Відповідна вимога Замовника дублює вимоги виробника до ліцензійного програмного забезпечення та створює штучні кваліфікаційні вимоги, оскільки ліцензійне програмне забезпечення, функціонал якого передбачений виробником для технологічного процесу виконання робіт із землеустрою буде цілком достатньо для виконання робіт передбачених предметом закупівлі.
Водночас встановлення додаткового критерію для підтвердження наявності в Учасника відповідного програмного забезпечення, а також придатності його для виконання вимог предмету закупівлі у форм оригіналу довідки ліцензіара, а не відповідної ліцензії на право легального використання програмного забезпечення є дискримінаційним та не обґрунтованим Замовником та порушує права учасників на участь у закупівлі.
3. Щодо кількості сертифікованих інженерів-землевпорядників та сертифікованих інженерів-геодезистів.
Так, відповідно до п.п. 2.1 п. 2 Додатку 1 до ТД Учасник закупівлі має надати довідку довільної форми за підписом уповноваженої особи учасника та скріплена печаткою (у разі її використання) про підтвердження наявності у Учасника штатних на постійній основі працевлаштування працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід з надання послуг, що є предметом закупівлі, а саме:
2.1.1. Трьох сертифікованих інженерів-землевпорядників, що є відповідальними за дотримання вимог законодавства при виконанні робіт із землеустрою.
2.1.2. Сертифікованого інженера-геодезиста (загальнодержавні топографічні знімання).
Вимога, щодо наявності в Учасника 3 (трьох) сертифікованих інженерів-землевпорядників за основним місцем роботи є дискримінаційною, а встановлюючи її Замовник умисно обмежує конкурентоспроможність Учасників та порушує норми чинного законодавства України у сфері землеустрою та у сфері публічних закупівель, оскільки:
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 26 Закону України «Про землеустрій» розробниками документації із землеустрою є:
- юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою;
- фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» суб'єктами топографо-геодезичної і картографічної діяльності є, зокрема, юридичні та фізичні особи, які володіють необхідним технічним та технологічним забезпеченням та у складі яких за основним місцем роботи є сертифікований інженер-геодезист, що є відповідальним за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт.
Згідно з нормами ст. 5-1 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» професійною топографо-геодезичною і картографічною діяльністю за відповідними напрямами можуть займатися особи, які мають вищу освіту у сфері геодезії та/або землеустрою. Топографо-геодезичні і картографічні роботи при здійсненні землеустрою виконуються особами, які отримали кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника відповідно до Закону України «Про землеустрій».
Сертифікованим інженером-геодезистом може бути особа, яка має стаж роботи за спеціальністю не менше одного року, склала кваліфікаційний іспит та одержала кваліфікаційний сертифікат за відповідним напрямом робіт. Відомості про сертифікованих інженерів-геодезистів вносяться до Державного реєстру сертифікованих інженерів-геодезистів відповідно до вимог цього Закону.
Проте, чинне законодавство України передбачає і врегульовує питання працевлаштування фізичних осіб як на підставі трудових, так і цивільних відносин.
Так, у ст. 21 Кодексу законів про працю (далі — КЗпП) зазначено, що трудовий договір — це угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, а власник підприємства або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов’язується виплачувати працівникові зарплату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.
Відповідно до ст. 626 Цивільного кодексу України (далі — ЦКУ) цивільно-правовий договір — це домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов’язків.
Питання, пов’язані з обліком штатних працівників, регулюються наказом Держкомстату від 28.09.2005 № 286 «Про затвердження Інструкції зі статистики кількості працівників», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.11.2005 за № 1442/11722.
Згідно з пунктом 1.1 цієї Інструкції її дія поширюється на всіх юридичних осіб, їхні філії, представництва та інші відокремлені підрозділи (далі — підприємства), а також на фізичних осіб — підприємців, які використовують найману працю. Абзацом 4 пункту 1.8 цієї ж Інструкції передбачається три види працівників: штатні працівники; зовнішні сумісники; працюючі за цивільно-правовими договорами.
Отже, вимога щодо наявності лише штатних працівників є необґрунтованою та дискримінаційною щодо Учасників і тих суб’єктів господарювання, які відповідно до норм чинного законодавства використовують працівників, що працюють за цивільно-правовими договорами та / або за сумісництвом.
Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги у ТД щодо наявності у штаті Учасника 3 (трьох) сертифікованих інженерів-землевпорядників та сертифікованого інженера-геодезиста та повинен внести відповідні зміни до поточної редакції ТД.
За умови не внесення Замовником змін до ТД участь у процедурі закупівлі зможуть взяти лише обмежене коло Учасників чим Замовник умисно обмежує конкурентоспроможність Учасників.
Встановлюючи вищезазначену кваліфікаційну вимогу, Ви як Замовник, окрім вимог ст. 26 Закону України «Про землеустрій», також порушуєте ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме вимоги Закону щодо принципу добросовісної конкуренції між учасниками, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, а також принцип недискримінації учасників та рівність ставлення до них.
Зауважуємо, що згідно з ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, а частиною 4 статті 22 цього Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На підставі вищевикладеного, керуючись чинним законодавством у сфері землеустрою, Цивільним кодексом України, Кодексом законів про працю України, ст. 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі»
ПРОСИМО:
1. Усунути дискримінаційні умови зазначені вище шляхом внесення змін до тендерної документації для дотримання принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, встановлених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» щоб не обмежувати конкуренцію та не призводити до дискримінації учасників, а саме:
- щодо кількості кваліфікованих сертифікованих інженерів-землевпорядників та сертифікованих інженерів геодезистів, надавши можливість участі у закупівлі Учасникам, у яких відносини з кваліфікованими працівниками оформлені не лише на підставі трудових договорів, а і на підставі цивільно-правових угод, договірів підряду та надання послуг;
- щодо матеріально-технічної бази необхідної для надання послуг відповідно до предмета закупівлі – не створювати штучних умов для обмеження участі у закупівлі , встановлюючи дискримінаційні вимоги щодо наявності обладнання, яке виконує одинакові функції під час використання для проведення геодезичних робіт;
- щодо ліцензійного програмного забезпечення, обмежитись наявністю в Учасника ліцензій легального використання програмного забезпечення використання ліцензійного програмного забезпечення.
У разі, якщо Замовник не відреагуєте на нашу вимоги, ми будемо змушені звернутися до Антимонопольного комітету України зі скаргою про порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації по процедурі відкриті торги (з особливостями) UA-2023-08-18-004766-a.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога про усунення дискримінаційних вимог.pdf 22.08.2023 12:02
- відповідь.docx 24.08.2023 09:42
Дата подачі:
22.08.2023 12:02
Вирішення:
Шановний Учасник, ознайомившись зі змістом Ваших зауважень/вимог до тендерної документації (ТД) до закупівлі за ідентифікатором № UA-2023-08-18-004766-a «Виготовлення технічної документації із землеустрою, щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення під польовими шляхами в адміністративних межах Машівської селищної ради Полтавського району Полтавської області (Код ДК 021:2015: 71340000-3 «Комплексні інженерні послуги»)» надаємо відповідь на наступні запитання/вимоги:
1) щодо кількості кваліфікованих сертифікованих інженерів-землевпорядників та сертифікованих інженерів геодезистів, надавши можливість участі у закупівлі Учасникам, у яких відносини з кваліфікованими працівниками оформлені не лише на підставі трудових договорів, а і на підставі цивільно-правових угод, договірів підряду та надання послуг.
Відповідь: Замовник має право встановлювати наукові, технічні, економічні та інші вимоги до документації із землеустрою відповідно статті 27 абзацу Б Закону України «Про землеустрій» (Документ 858-IV, чинний, поточна редакція — Редакція від 31.03.2023, підстава - 2849-IX). Крім цього, статті 29 абзац 3, статті 34 абзац 1 Закону України «Про землеустрій», а також закону України «Про Державний земельний кадастр» (Документ 3613-VI, чинний, поточна редакція — Редакція від 06.05.2023, підстава - 3050-IX) статті 11 пункту 1 для якісного надання послуги.
Наявність в Учасника не менше 3-х сертифікованих інженерів-землевпорядників та сертифікованого інженера-геодезиста, було встановлено насамперед виходячи з вимоги якісного надання послуг відповідно технічного завдання та обмеженого терміну виконання.
2) щодо матеріально-технічної бази необхідної для надання послуг відповідно до предмета закупівлі – не створювати штучних умов для обмеження участі у закупівлі, встановлюючи дискримінаційні вимоги щодо наявності обладнання, яке виконує одинакові функції під час використання для проведення геодезичних робіт.
Відповідь: Згідно положень пункту 2 частини 2 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник торгів самостійно встановлює спосіб підтвердження відповідності учасників установленим кваліфікаційним критеріям, зокрема щодо критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій».
Закон "Про Державний земельний кадастр" - Стаття 11 із змінами, внесеними згідно із Законом № 124-IX від 20.09.2019:
П.1. Відомості про об'єкти Державного земельного кадастру під час внесення їх до Державного земельного кадастру мають відповідати існуючим характеристикам об'єктів у натурі (на місцевості), визначеним з точністю відповідно до державних стандартів, норм та правил, технічних регламентів.
СТ. 1 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» також дає більш детальне визначення поняття «кадастрові зйомки» як комплексу робіт, спрямованих на вивчення необхідних топографічних елементів місцевості щодо пунктів геодезичної мережі (зокрема меж земельних ділянок з їх найменуваннями, кількісними та якісними показниками) і нанесення їх на планшет для створення планів (карт), що служать основою для кадастрів.
Основним нормативним документом щодо кадастрових зйомок в Україні є наказ Укргеодезкартографії від 09.04.1998 № 56 «Про затвердження Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-97)».
В процесі інвентаризації земельної ділянки проводиться топографо-геодезична зйомка території та меж земельної ділянки, визначають координати меж, складають плани для ведення Виконання кадастрової зйомки здійснюється сертифікованим інженером-геодезистом з використанням спеціальних приладів (тахеометр, RTK GNSS-системи).
3) щодо ліцензійного програмного забезпечення, обмежитись наявністю в Учасника ліцензій легального використання програмного забезпечення використання ліцензійного програмного забезпечення
Відповідь: Оригінал довідки від виробника ліцензованого програмного забезпечення підтверджує легальність використання учасником програмного забезпечення та надається у довільній формі.
ТАКИМ ЧИНОМ, ВСТАНОВЛЕНІ ВИМОГИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ, НЕ ЯВЛЯЮТЬСЯ ДИСКРИМІНАЦІЙНИМИ, НЕ ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ВІДПОВІДАЮТЬ ЧИННОМУ ЗАКОНОДАВСТВУ УКРАЇНИ.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
26.08.2023 00:01