-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія з розподілом
Завершена
260 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 300.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 300.00 UAH
Період оскарження:
17.08.2023 21:22 - 10.09.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
3042ccaa1799464c9ffe6d25986f029a
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-17-012915-a.a5
Назва:
Скарга
Скарга:
на дискримінаційні умови тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- наказ створення ЦОС.pdf 21.08.2023 16:29
- Лист НКРЕКП.pdf.p7s 21.08.2023 16:29
- наказ створення ЦОС.pdf.p7s 21.08.2023 16:29
- Лист НКРЕКП.pdf 21.08.2023 16:29
- Положення ЦОС.pdf 21.08.2023 16:29
- скарга_ГЕТ (2) віорд.doc.p7s 21.08.2023 16:29
- скарга_ГЕТ (2) віорд.doc 21.08.2023 16:29
- Положення ЦОС.pdf.p7s 21.08.2023 16:29
- скарга_ГЕТ (2).pdf 21.08.2023 16:29
- скарга_ГЕТ (2).pdf.p7s 21.08.2023 16:29
- рішення від 23.08.2023 № 13295.pdf 23.08.2023 17:02
- Інформація про резолютивну частину рішення від 05.09.2023 № 14088.pdf 06.09.2023 13:28
- рішення від 05.09.2023 № 14088.pdf 08.09.2023 12:00
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.08.2023 16:49
Дата розгляду скарги:
05.09.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.08.2023 17:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
08.09.2023 12:01
Дата виконання рішення Замовником:
08.09.2023 17:09
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Брошнівським професійним лісопромисловий ліцеєм були внесені зміни з тендерну документацію за процедурою закупівлі Електрична енергія з розподілом відповідно до рішення від 05.09.2023 № 14088 та усунено невідповідносні
Скарга
Виконана замовником
Незаконні вимоги
Номер:
a2137ddd8346488ba2ae3217107a41c2
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-17-012915-a.a4
Назва:
Незаконні вимоги
Скарга:
скарга на незаконні вимоги тендерної документації Замовника
Пов'язані документи:
Учасник
- Черкасистандартметрологія (Люкс Енерджи).pdf 21.08.2023 14:55
- Тендерна документація на закупівлю електричної енергії.pdf 21.08.2023 14:55
- СКАРГА UA-2023-08-17-012915-a .pdf 21.08.2023 14:55
- ДСТУ EN 50160-2014.pdf 21.08.2023 14:55
- Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії.pdf 21.08.2023 14:55
- Про ринок електричної енергії.pdf 21.08.2023 14:55
- СКАРГА UA-2023-08-17-012915-a .docx 21.08.2023 14:55
- СКАРГА UA-2023-08-17-012915-a .docx.p7s 21.08.2023 14:55
- Тендерна документація на закупівлю електричної енергії.docx 21.08.2023 14:55
- Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії.pdf.p7s 21.08.2023 14:55
- Про ринок електричної енергії.pdf.p7s 21.08.2023 14:55
- ДСТУ EN 50160-2014.pdf.p7s 21.08.2023 14:55
- Черкасистандартметрологія (Люкс Енерджи).pdf.p7s 21.08.2023 14:55
- Тендерна документація на закупівлю електричної енергії.docx.p7s 21.08.2023 14:55
- СКАРГА UA-2023-08-17-012915-a .pdf.p7s 21.08.2023 14:55
- Тендерна документація на закупівлю електричної енергії.pdf.p7s 21.08.2023 14:55
- рішення від 23.08.2023 № 13284.pdf 23.08.2023 15:46
- інформація про резолютивну частину рішення від 31.08.2023 № 13858.pdf 01.09.2023 14:42
- рішення від 31.08.2023 № 13858.pdf 05.09.2023 12:11
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.08.2023 17:49
Дата розгляду скарги:
31.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.08.2023 15:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.09.2023 12:12
Дата виконання рішення Замовником:
07.09.2023 11:35
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Брошнівським професійним лісопромисловий ліцеєм були внесені зміни з тендерну документацію за процедурою закупівлі Електрична енергія з розподілом відповідно до рішення від 31.08.2023 року №13858, а саме усунено невідповідносні сертифікати.
Скарга
Скасована
Дискримінаційні вимоги
Номер:
da994b9f5c7b474097b49d628e91637a
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-17-012915-a.a3
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Скарга:
скарга на незаконні вимоги ТД Замовника
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА UA-2023-08-17-012915-a .docx 21.08.2023 14:16
- Тендерна документація на закупівлю електричної енергії.docx 21.08.2023 14:16
- ДСТУ EN 50160-2014.pdf 21.08.2023 14:16
- СКАРГА UA-2023-08-17-012915-a .pdf 21.08.2023 14:16
- Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії.pdf 21.08.2023 14:16
- Про ринок електричної енергії.pdf 21.08.2023 14:16
- Тендерна документація на закупівлю електричної енергії.pdf 21.08.2023 14:16
- Черкасистандартметрологія (Люкс Енерджи).pdf 21.08.2023 14:16
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
21.08.2023 14:34
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні умови ТД
Номер:
582d50e4fb8a4741afc68b4e7078a88d
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-17-012915-a.c2
Назва:
Дискримінаційні умови ТД
Вимога:
Шановний замовнику!
Відповідно до вимог Вашої тендерної документації, Додатку 2 (технічна специфікація), до тендерної документації на закупівлю товару: Електрична енергія, код 09310000-5 – Електрична енергія, за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», учасники у складі своєї тендерної пропозиції зобов'язані надати – документальне підтвердження наявності у Учасника:
- ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги».
- ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці;
- ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування»;
- ISO 37001:2016 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування»;
- ISO 27001:2013 «Iнфopмaцiйнi тeхнoлoгiї. Мeтoди зaхиcту cиcтeми упpaвлiння iнфopмaцiйнoю бeзпeкoю. Вимoги»;
- ISO 50001:2018 «Cиcтeми eнepгeтичнoгo мeнeджмeнту. Вимoги тa нacтaнoвa щoдo викopиcтaння»;
- звіту за результатами наглядових аудитів, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію.
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія і не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні в зв’язку із втратою чинності з 01.01.2018 Декрету Кабінету Міністрів України від 10.05.1993 №46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію», та припиненням існування державної системи сертифікації.
Також повідомляємо, що «Перелік продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні» (затверджений наказом Держспоживстандарту України від 01.02.2005 №28 та зареєстрований у Міністерстві юстиції України 04.05.2005 за №466/10746) втратив чинність згідно з наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 26.01.2018 № 93.
Згідно з абз. 2 п. 29 Особливостей (затверджених Постановою КМ України №1178 від 12.10.2022р.) - у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту (в т.ч. електричної енергії), замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом.
Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)», який не передбачає обов’язковість наявності в Постачальника електричної енергії вищезазначених сертифікатів. Практикою органу оскарження підтверджується неправомірність вимоги щодо надання зазначених сертифікатів (закупівлі UA-2023-04-26-009178-a, UA-2023-03-01-012510-a).
Отримання вище описаних сертифікатів ІSO не є обов'язковим. Це добровільна справа будь-якого постачальника. Діяльність постачальників електроенергії регулюють низка законів та підзаконних нормативно-правових актів, зокрема, Закон України «Про ринок електричної енергії»; Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти, прийняті на виконання Закону України «Про ринок електричної енергії», які не встановлюють обов'язкову наявність ЖОДНОГО сертифікату ISO у постачальників електричної енергії. Вимога щодо наявності даних сертифікату є дискримінаційною, оскільки суттєво зменшує коло можливих учасників аукціону, а наявність такого чи подібного сертифікату в того чи іншого учасника жодним чином не впливає на якість, своєчасність та ефективність при здійсненні постачання електроенергії .
Під час підготовки пропозиції встановлена наявність положень, що суперечать принципам, які покладені в природу процедури закупівлі, зокрема, принципам встановленим у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням та ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі - тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Така вимога передбачена Додатком 1 до тендерної документації «1.1. На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати: 1.1.1. довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) за період 2021, 2022 роки (не менше одного договору) Аналогічним вважається договір, за яким учасник постачав електричну енергію незалежно від того, чи включались послуги з передачі та/або розподілу». Зазначена умова призводить до неможливості участі участі в процедурі учасників, які мають досвід виконання аналогічних договорів в інших роках , ніж це передбачено документацією. Тобто учасники , які почали здійснювати господарську діяльність з постання електричної енергії на підставі відповідної ліцензії у 2023 не мають змоги підтвердити відповідність вимозі Тендерної документації, згідно додатку 1 до Тендендерної документації, відповідно до якого інформація про виконання аналогічного за предметом закупівлі договору має відповідати проміжку 2021, 2022 років. При цьому Замовник вказує, що інформація та документи можуть надаватися про частково виконаний договір, дія якого не закінчена, що дає змогу Учаснику, який має аналогічний досвід протягом 2023, в тому числі і частково виконаний договір, дія якого не закінчена, надати підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» в частині наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Також наголошуємо, що зазначені вимоги Замовника можуть носити лише рекомендаційний, але не обов’язковий характер (тобто Учасники можуть надати/не надавати такі документи на власний розсуд, без застосування в наслідок цього Замовником будь-яких засобів впливу на Учасників, наприклад таких як відхилення пропозицій). До того ж чинне законодавство України, надає право Замовнику відмовитися від товарів/робіт/послуг якщо їх якість не відповідає умовам договору.
Ураховуючи викладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Слід зазначити, що відповідно до ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч.1 ст.5 Закону, закупівлі здійснюються з дотриманням принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, добросовісної конкуренції серед учасників. Згідно з ч.4 ст.22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до Тендерної документації даної закупвлі згідно п. 1 Розділу 3, а також пункту 2 та пункту 3, учасник має надати інформацію щодо відсутності підстав, установлених у статті 17 Закону. Хочемо зауважити, що відповідно до останніх змін відповідно до Постанови № 471 від 12.05.2023 року кваліфікаційні вимоги визначаються відповідно до п. 47 ОСОБЛИВОСТЕЙ, а не статті 17 Закону “Про публічні закупівлі”. Просимо привести тендерну документацію до діючого законодавста.
Враховуючи викладене, просимо Вас усунути порушення норм законодавства в сфері публічних закупівель шляхом виключення (видалення) з тендерної документації вищезазначених дискримінаційних вимог. На підставі вище викладеної інформації, просимо внести зміни до ТД та прибрати дискримінаційні вимоги.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.08.2023 13:45
Вирішення:
Шановний учаснику! Згідно частини 3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити”, також частиною 5 статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі», замовник може вимагати від учасників, у тому числі, і сертифікати, які підтверджують відповідність предмета закупівлі екологічним чи іншим характеристикам, установленим у тендерній документації. Тобто Закон: передбачає, що замовник може вимагати від учасників сертифікати; не забороняє вимагати саме сертифікат ISO.Стосовно рішень АМКУ, то завжди можна підібрати для прикладу такі, які будуть позитивними як для однієї сторони, так і для другої. Головним в торгах має бути доброчесна конкуренція, відсутність аномально низької ціни з її подальшим нарощуванням і інші відхилення від прозорого середовища у сфері публічних закупівель. Стосовно надання підтвердження відповідності вимогам стандартів системи управління ISO. Одним із доказів необхідного рівня якості товарів чи наданих послуг є підтвердження відповідності технічних і споживчих характеристик товару (послуги тощо) загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ГОСТ, ТУ) шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації ISO. Звертаємо також вашу увагу, що дискримінаційними вважаються тільки ті вимоги, яким можуть відповідати лише один або не більше двох учасників / або якщо такі вимоги встановлюють переваги чи привілеїв окремим учасникам. Наша умова щодо надання учасниками підтвердження відповідності вимогам стандартів на системи управління ISO не являється дискримінаційною, оскільки не встановлює жодних переваг чи привілеїв окремим учасникам. Окрім того, ми проаналізували за допомогою відкритих джерел, зокрема через електронну систему закупівель ProZorro, вже проведені іншими замовниками процедури відкритих торгів на закупівлю електричної енергії. Також розглянули значну кількість поданих тендерних пропозицій учасників, що знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель ProZorro. Враховуючи проведений аналіз документів, ми дійшли висновку про наявність достатньої кількості учасників із наявними документами на підтвердження відповідності вимогам стандартів ISO .Також, як вбачається із багатьох рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Колегія) (рішення № 2309 -р/пк-пз від 06.02.2020; №19422-р/пк-пз від 27.12.2019)Колегія схвально відноситься до умови тендерної документації щодо надання документів на підтвердження відповідності Учасників вимогам стандартів ISO. Таким чином, вважаємо дану вимогу тендерної документації правомірною та доцільною.
У додаток 1 до тендерної документації на підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору внесено зміни та додано за 2023 рік.
В тендерну документацію внесені зміни відповідно до діючого законодавства. Враховуючи викладене Ваша вимога частково буде задоволена.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні вимоги
Номер:
3aafc3670f3d496cba30e4a203823039
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-17-012915-a.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Тендерною документацією передбачено надання учасниками документів про створення Учасником на території в регіоні Замовника власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів)
Таким чином зазначені вище вимоги передбачають підтвердження наявності в учасника тендеру відповідної матеріально-технічної бази (офісних приміщень) виключно на території в регіоні Замовника.
Відповідно до розділу 8.3. «Процедура розгляду скарг та вирішення спорів» «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (далі – Правила роздрібного ринку електричної енергії):
«8.3.6. Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником.
8.3.17. Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством.
У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором.
Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.»
Таким чином, «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» не передбачено наявність відповідних структурних підрозділів в конкретно визначеному регіоні України (області).
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Пунктом 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Таким чином вимога щодо наявності структурного підрозділу саме на території в регіоні Замовника не є обґрунтованою та дискримінує потенційних учасників з інших областей України, що є порушенням ст. 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Незаконність зазначеної вимоги підтверджено висновками Антимонопольного комітету України, зокрема рішенням комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг № 11881-р/пк-пз від 01.08.2023 (номер оголошення UA-2023-07-10-010043-a).
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення законодавства та привести тендерну документацію у відповідність шляхом виключення з неї вимог щодо наявності в учасника структурного підрозділу на території в регіоні Замовника.
Просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих чи правоохоронних органів.
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 01.08.2023 № 11881.pdf 18.08.2023 13:12
Дата подачі:
18.08.2023 13:12
Вирішення:
Шановний Учаснику! Ваша скарга задоволена та відповідні зміни внесені в тендерну документацію вираз на території в регіоні Замовника вилучено.
Статус вимоги:
Задоволено