-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Знаки номерні транспортних засобів
Завершена
894 533.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 472.67 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 472.67 UAH
Період оскарження:
17.08.2023 19:08 - 23.08.2023 01:00
Вимога
Відхилено
щодо усунення незаконних вимог у тендерній документаці\
Номер:
01a0439dd9cb4c66868eab1b76903841
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-17-012675-a.c4
Назва:
щодо усунення незаконних вимог у тендерній документаці\
Вимога:
Пункт 14 Загальних положень тендерної документації у абз.2 передбачає, що ВСІ документи, що вимагаються цим оголошенням та додатками до нього, Учасник відбору повинен розмістити в електронній системі закупівель… з обов*язковим накладенням кваліфікованого електронного підпису (КЕП) або удосконаленого електронного підпису (УЕП).
Звертаю увагу, що кваліфікований електронний підпис (КЕП) та удосконалений електронний підпис (УЕП) є персоніфікованими і ідентифікуються з конкретною службовою особою Учасника закупівлі. За таких обставин, підписати КЕПом або УЕПом можливо лише оригінал документа, складений службовою особою Учасника закупівлі та від імені Учасника закупівлі.
Тендерна документація передбачає обов*язкове подання Учасником закупівлі документів, автором яких є інші, відмінні від учасника особи, наприклад сертифікат відповідності продукції (абз.3 додатку 3 до Оголошення, оригінал відгука виданий в поточному розі (абз.3 п.4 додатку 2) , тощо. Оригінали документів, складені третіми особами, підписуються їх відповідними службовими особами, тому не можуть бути оригіналами у разі, коли ці документи будуть підписані КЕП або УЕП учасника закупівлі, який не є автором зазначених документів. За вказаних обставин ці документи можуть вважатися виключно копіями документів, які засвідчені КЕП або УЕП службової особи учасника закупівлі. Тому, підписання КЕПом або УЕПом службової особи учасника закупівлі оригіналу документа, який не є його автором – неможливе і суперечить вимогам чинного законодавства щодо обов*язкових реквізитів електронного документа, у тому числі зазначеним у статті 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг».
Звертаю увагу також на те, що тендерна пропозиція, що подається учасником передбачає її підписання КЕП або УЕП в електронній системі закупівель, при цьому без накладення КЕП або УЕП тендерна пропозиція вважається неподаною.
З огляду на викладене прошу виключити з тендерної документації вимогу, викладену в абз.2 пункту 14 Загальних положень а саме «ВСІ документи, що вимагаються цим оголошенням та додатками до нього, Учасник відбору повинен розмістити в електронній системі закупівель… з обов*язковим накладенням кваліфікованого електронного підпису (КЕП) або удосконаленого електронного підпису (УЕП)».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
22.08.2023 14:24
Вирішення:
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17.03.2022 № 300 передбачає, що на період воєнного стану на території України та протягом шести місяців з дня його припинення чи скасування дозволяється використання електронних підписів чи печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім вчинення в електронній формі правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та / або державній реєстрації у випадках, установлених законом, та випадках, пов’язаних з високим ризиком для інформаційної безпеки, що визначається власниками відповідних інформаційних та інформаційно-комунікаційних систем з урахуванням обмежень, установлених абзацом другим частини другої статті 17 Закону України „Про електронні довірчі послуги“.
Електронний підпис допомагає ідентифікувати автора електронного документа. Саме накладений електронний підпис завершує створення електронного документа. Під час закупівлі Замовник дотримує вимоги щодо електронної ідентифікації та використання електронних документів, зокрема накладення електронного підпису на створений в електронній системі закупівель документ.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Щодо дискримінаційної вимоги в оголошенні
Номер:
92a63957020842f89c486cf273582ef5
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-17-012675-a.c3
Назва:
Щодо дискримінаційної вимоги в оголошенні
Вимога:
Оголошенням про проведення спрощеної закупівлі (далі - Оголошення) встановлено наступну вимогу до учасників: «Учасник надає сертифікати (видані на його ім’я), що підтверджує впровадження на підприємстві системи менеджменту якості, системи менеджменту протидії корупції. Зазначені документи повинні бути видані уповноваженим на те органом»
1. Вказані Сертифікати не передбачені чинним законодавством як обов’язкові для суб’єктів господарювання при постачанні номерних знаків. Жодна проведена закупівля з аналогічним предметом не містила такої вимоги.
2. Отримання вказаних сертифікатів є дуже вартісним та займає час від одного місяця до півроку. Було проведено перемовини з декількома уповноваженими на те компаніями і жодна не має можливості провести сертифікацію в такий короткий термін. Тоді, як прийом пропозицій відбувається в термін з 17.08.2023 до 23.08.2023, тобто в передбачений строк подання тендерних пропозицій такий сертифікат отримати не можливо, що обмежує участь у закупівлі тих учасників, які заздалегідь не отримали вказаний документ. З огляду на що виникає питання у зловживанні замовником в порушенні принципів здійснення закупівель, за якими усі учасники повинні бути в рівних умовах.
Тому, відповідна вимога в оголошенні підлягає виключенню, як незаконна та дискримінаційна.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.08.2023 16:58
Вирішення:
Найближчим часом будуть внесені відповідні зміни.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Про приведення вимог до номерних знаків у відповідність діючим нормативним актам
Номер:
633eb5241e9c40b6afa435f6836547a7
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-17-012675-a.c2
Назва:
Про приведення вимог до номерних знаків у відповідність діючим нормативним актам
Вимога:
В оголошені про проведення спрощеної закупівлі за предметом знаки номерні транспортних засобів (Алюміній, нікель, скандій, титан і ванадій – за кодом ДК 021:2015 – 14720000-4) зазначено вимогу в Додатку 3 до оголошення «Технічні (якісні) та кількісні характеристики предмета закупівлі», що
«номерні знаки для транспортних засобів повинні відповідати вимогам національних стандартів України: ДСТУ 3650:2019 «Дорожній транспорт. Знаки номерні транспортних засобів. Загальні технічні умови», які затверджені наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21 грудня 2019 р. № 465 «Про прийняття та скасування національних стандартів».
На підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним вимогам до предмета закупівлі Учасником у складі пропозиції надається:
Сертифікат відповідності (разом з протоколом випробувань) або висновок експертного дослідження щодо відповідності Товару вимогам ДСТУ 3650:2019, виданий уповноваженим органом на ім’я учасника, що має право займатися відповідною діяльністю.»
Відповідно до вимог ст.. 34 Закону України «Про дорожній рух» номерні знаки повинні відповідати встановленим зразкам та вимогам. Єдині зразки номерних знаків та вимоги до них, у тому числі тих, що виготовляються за індивідуальним замовленням, встановлюються Міністерством внутрішніх справ України.
Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 02 березня 2021 року № 166 «Про деякі питання номерних знаків транспортних засобів», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 22 березня 2021 року за № 353/35975, затверджено Вимоги до номерних знаків транспортних засобів, у тому числі до типу 15, який є предметом закупівлі.
Наказом Дочірнього підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 16.11.2021 № 435 скасовано чинність національних стандартів з 01 грудня 2021 року: ДСТУ 3650:2019 «Дорожній транспорт. Знаки номерні транспортних засобів. Загальні технічні умови.»
Експертні установи відмовляються надавати Сертифікат відповідності (разом з протоколом випробувань) або висновок експертного дослідження щодо відповідності Товару вимогам ДСТУ 3650:2019, оскільки цей нормативний документ скасовано.
На підставі вищевикладеного вимагаємо привести вимоги, викладені в оголошені про закупівлю, в частині відповідності знаків номерних транспортних засобів технічним параметрам, діючим нормативним документам, а саме Вимогам до номерних знаків транспортних засобів, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 02 березня 2021 року № 166 «Про деякі питання номерних знаків транспортних засобів», виключивши посилання на відповідність номерних знаків вимогам національного стандарту України: ДСТУ 3650:2019 «Дорожній транспорт. Знаки номерні транспортних засобів. Загальні технічні умови» у тексті Додатку 3 до оголошення, а також змінити пункт 2.1 проекту Договору (Додаток №7 до оголошення), виклавши його у наступній редакції:» 2.1. Продавець повинен передати у власність Покупця товар якість якого повинна відповідати Вимогам до номерних знаків транспортних засобів, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 02 березня 2021 року № 166 «Про деякі питання номерних знаків транспортних засобів», що підтверджується сертифікатами відповідності, декларацією виробника, протоколами досліджень продукції, тощо. Належним чином засвідчені копії документів про якість товару надаються Продавцем Покупцю в момент поставки товару.»
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.08.2023 16:55
Вирішення:
Найближчим часом будуть внесені відповідні зміни.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Усунення дискримінаційних вимог
Номер:
71d6e8b9a2f04f639db226b0f0720f99
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-17-012675-a.b1
Назва:
Усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Замовник під час проведення закупівлі за предметом- знаки номерні транспортних засобів (Алюміній, нікель, скандій, титан і ванадій – за кодом ДК 021:2015 – 14720000-4) порушує основні принципи закупівель, що визначені в cт.3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасника та запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовник висунув наступні вимоги у п. 6 Додатку №1 до оголошення про закупівлю : Учасник надає сертифікати (видані на його ім’я), що підтверджує впровадження на підприємстві системи менеджменту якості, системи менеджменту протидії корупції. Зазначені документи повинні бути видані уповноваженим на те органом.
При цьому замовником не вказано сертифікати впровадження на підприємстві системи менеджменту якості, системи менеджменту протидії корупції повинні відповідати яким нормативним документам.
Сертифікація системи управління якістю та системи менеджменту протидії корупції є добровільною, не віднесена до законодавчо регульованої сфери та не може вимагатись замовником від учасника закупівлі в обов’язковому порядку, вартість отримання таких сертифікатыв станове 35 000 грн. та більше (якщо замовник має на увазі сертифікат ISO).
Тобто учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, що може вплинути на ціну тендерної пропозиції. Тому вимога Замовника про надання учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації уповноваженою організацією є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України “Про публічні закупівлі”.
Замовник ставить Учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, причому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і до того ж не зобов’язані його отримувати), а інших – у вигідніше становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, вищезазначена вимога є дискримінаційною, тому вбачається корупційна складова в даній вимозі, яка висунута під конкретного учасника.
Вимагаємо, дотримуючись принципу недискримінації учасників, виключити вимоги щодо надання учасником сертифікатів, що підтверджує впровадження на підприємстві системи менеджменту якості, системи менеджменту протидії корупції.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.08.2023 16:34
Вирішення:
Найближчим часом будуть внесені відповідні зміни.
Статус вимоги:
Задоволено