-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Заходи (ремонтні роботи) з усунення аварій в житловому фонді (поточний ремонт конструктивних елементів будинку за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Соборності, буд.93
Торги не відбулися
367 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 670.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 670.00 UAH
Період оскарження:
17.08.2023 11:25 - 23.08.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Номер:
f307561b3dd449aab016980bbad9c953
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-17-004092-a.a1
Назва:
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Вимога:
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №29 від 30 серпня 2023 року було неправомірно відхилена тендерна пропозиція ФО-П Клименко О.І. з наступних підстав, а саме: учасником в складі тендерної документації надано локальний кошторис з розрахунком договірної ціни №36 до складу якого не включено кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами у зв’язку із чим ціна пропозиції переможця складена всупереч вимог «Кошторисні норми України. Настанова з вартості визначення будівництва».
Вищевказаний протокол підлягає скасуванню з наступних підстав:
Відповідно до п. 4 Додатку 1 Тендерної документації вказано, що учасник закупівлі надає договірну ціну (тверда) яка складається учасником відповідно до обсягів, заявлених Замовником, згідно з вимогами «Кошторисні норми України. Настанова з визначення вартості будівництва» та інших нормативних документів у сфері ціноутворення у будівництві.
Відповідно до п. 1.1. «Кошторисні норми України. Настанова з визначення вартості будівництва» (надалі – Настанова) ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво). Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об’єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором.
Тобто, Настанова використовується виключно при новому будівництві, реконструкції та капітальному ремонті. Натомість, предметом даної закупівлі є поточний ремонт конструктивних елементів багатоквартирного будинку.
Відповідно до п. 5.1. ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Відповідно до п. 5.33. Настанови до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні), та на підставі на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Таким чином, до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Проте, станом на сьогоднішній день Кабінетом Міністрів України не встановлені прогнозні індекси цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що підтверджується листом Міністерства розвитку громад та територій України № 7/15.1/13735-22 від 15.12.2022 (копія додається).
Таким чином, ФО-П Клименко О.І., так само як і інші учасники закупівлі, не могли в повному обсязі виконати вимоги п. 5.33. Настанови з огляду на той факт, що Кабінетом Міністрів України не встановлені прогнозні індекси цін виробників промислової продукції на наступні періоди.
Окремо звертаємо Вашу увагу, що проаналізувавши тендерні пропозиції інших учасників, було виявлено, що жодним з них не було виконано в тендерній документації вимоги п. 5.33. Настанови.
При цьому, враховуючи, що Настанова застосовується виключно при новому будівництві, реконструкції та капітальному ремонті, що суперечить предмету даної закупівлі, посилання на порушення вимог Настанови як на підставу для відхилення тендерної пропозиції переможця закупівлі є протиправним та таким, що суперечить вимогам чинного законодавства України. Аналогічні положення закріплені в пп. 12 Розділу 3 Тендерної документації до даної закупівлі, а саме: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо скасувати протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №29 від 30 серпня 2023 року та розглянути тендерну пропозицію ФО-П Клименко О.І. та у випадку виявлення недоліків в документах надати вимогу про виправлення невідповідності в інформації та/або документах.
У випадку безпідставного незадоволення даної вимоги ми будемо вимушені звернутись до АМКУ з метою захисту своїх прав та інтересів, як учасника закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
Дата подачі:
30.08.2023 20:00
Вирішення:
Шановний КЛИМЕНКО ОЛЕКСАНДР ІВАНОВИЧ!
На вашу вимогу пояснюємо наступне:
Додаток 1 Документації містить інші вимоги:
Учасник повинен надати у складі своєї пропозиції розрахунки ціни пропозиції у відповідності до технічних, якісних та інших характеристик предмета закупівлі, що визначні додатком 1 до Оголошення, які повинні складатися з:
Локальний кошторис з розрахунком договірної ціни: Дефектний акт; Відомість ресурсів; Загальновиробничі витрати; Графік надання послуг.
Договірна ціна (тверда) складається учасником відповідно до обсягів, заявлених Замовником, згідно з вимогами "Кошторисні норми України. Настанова з визначення вартості будівництва" та інших нормативних документів у сфері ціноутворення у будівництві.
При цьому, документи, які складаються згідно кошторисних норм та надаються учасником у складі кошторисної частини пропозиції, повинні містити відбиток печатки інженера-проектувальника в частині кошторисної документації (який зазначається Учасником у кваліфікаційній частині його пропозиції і має трудові відносини із цим Учасником) та мають бути завірені його особистим підписом.
Відповідно до пункту 5.1 частини 5 "Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) Загальні положення зі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)" Настанови з визначення вартості будівництва:
Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
У Вас, як у учасника закупівлі було право на оскарження умов тендерної документації замовника з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Також відповідно до ч.2 розділу 5 тендерної документації відсутність будь-яких запитань або уточнень стосовно змісту та викладення вимог тендерної документації з боку учасників процедури закупівлі, які отримали цю документацію у встановленому порядку, означатиме, що учасники процедури закупівлі, що беруть участь в цих торгах, повністю усвідомлюють зміст цієї тендерної документації та вимоги, викладені Замовником при підготовці цієї закупівлі.
Відповідно до вищенаведеного вимога щодо скасування рішення замовника щодо відхилення Вашої пропозиції є безпідставною.
Також рекомендуємо Вам ознайомитись з рішенням Комісії з розгляду скарг АМКУ від 21.06.2023 № 9091 по аналогічному питанню за посиланням UA-2023-05-22-002379-a
Статус вимоги:
Відхилено