-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з вогнезахисної обробки дерев’яних конструкцій елементів горищ та покрівлі будівель житлових корпусів №№ 1, 2, 3а, 3б, 4 та будівлі адміністративного корпусу (77220000-8 - Послуги з просочування деревини)
Завершена
199 990.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
Період оскарження:
17.08.2023 10:10 - 22.08.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Незаконна вимога щодо Розрахунку договірної ціни
Номер:
6b5bd46ee47748d0ba9d49356befeed9
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-17-002012-a.b3
Назва:
Незаконна вимога щодо Розрахунку договірної ціни
Вимога:
Додаток 3 містить незаконну вимогу щодо Розрахунку договірної ціни, а саме:
"Розрахунки договірної ціни у відповідності до Кошторисних норм України, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021р. №281"
Будівлі Замовника, щодо яких здійснюється закупівля, не є об'єктами нового будівництва, вони давно здані в експлуатацію та функціонують, тому Розрахунок договірної ціни повинен здійснюватись за збірником розцінок для РЕМОНТН-БУДІВЕЛЬНИХ робіт, затверджених згідно наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 15 червня 2021 року № 156 - а саме за розцінкою КР20-21-3 "Вогнезахист дерев'яних конструкцій лат під покрівлю, покриттів та настилів по фермах" (шифр розцінки "КР" зі збірника для РЕМОНТН-БУДІВЕЛЬНИХ робіт).
Недоброчесні виконавці для завищення ціні тендерної пропозиції та незаконного отримання державних коштів за актами виконаних робіт використовують кошторисні розцінки КБ13-44-9, КБ10-57-3, КБ13-73-1, КБ 13-73-3 та інші зі збірника розцінок для НОВОГО БУДІВНИЦТВА (шифр розцінок "КБ" - затверджених САМЕ наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021р. №281). В подальшому це призводить до накладення штрафів на посадових осіб замовника та підрядника (виконавця) Держаудитслужбою (раніше - "КРУ") при документальних перевірках правильності складення Розрахунку договірної ціни.
У зв'язку з цим, вимагаємо видалити незаконну вимогу Розрахунку договірної ціни у відповідності до Кошторисних норм України, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021р. №281 та додати вимогу складання Розрахунку договірної ціни згідно наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 15 червня 2021 року № 156 - а саме за розцінкою КР20-21-3 "Вогнезахист дерев'яних конструкцій лат під покрівлю, покриттів та настилів по фермах" за збірником розцінок для РЕМОНТН-БУДІВЕЛЬНИХ робіт.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.08.2023 13:53
Вирішення:
Шановний учаснику, Додаток 3 не містить вимог та вказівок до конкретного використання якогось збірника, тим паче розцінок. На даний момент кошторисні норми України нараховують 43 збірника, тому учасник повинен використувавати збірник та розцінки у відповідності до потреб закупівлі та законодавства України.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
25.08.2023 15:02
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційна вимога щодо залучення третьої чи незалучення сторони для оцінки результатів вогнезахисного просочення. Замовник має обов'язково залучати третю сторону для перевірки результатів виконання робіт ДЛЯ БУДЬ-ЯКОГО ПЕРЕМОЖЦЯ або не залучати - також ДЛЯ БУДЬ-ЯКОГО ПЕРЕМОЖЦЯ
Номер:
d9b9ca8045af40ac93b0ad4f0c20bf79
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-17-002012-a.b2
Назва:
Дискримінаційна вимога щодо залучення третьої чи незалучення сторони для оцінки результатів вогнезахисного просочення. Замовник має обов'язково залучати третю сторону для перевірки результатів виконання робіт ДЛЯ БУДЬ-ЯКОГО ПЕРЕМОЖЦЯ або не залучати - також ДЛЯ БУДЬ-ЯКОГО ПЕРЕМОЖЦЯ
Вимога:
Розділ "Інші вимоги" Додатку 3 тендерної документації містить дискримінаційні вимоги щодо залучення чи незалучення третьої сторони для оцінки результатів вогнезахисного просочення.
Формулювання в підрозділі Інші вимоги є манипулятивним і дискримінаційним:
"У складі тендерної пропозиції Учасник надає гарантійний лист, що за бажанням замовника (в разі виникнення сумнівів щодо правильності та якості виконаних робіт (послуг)), після завершення вогнезахисного просочування, підтвердить його відповідність шляхом комісійної перевірки із залученням представників третьої сторони – органу з інспектування, що має атестат акредитації на відповідність у сфері інспектування вогнезахисного обробляння (просочування) тощо, виданий Національним агентством з акредитації України, та що за результатами підтвердження відповідності надасть Замовнику акти перевірки відповідності, підписані та скріплені печатками членів комісії, у тому числі третьої сторони (акредитованого органу з інспектування) (Для уникнення можливої змови, Замовник на власний розсуд залучає та обирає третю сторону, або не залучає її, для перевірки виконаних робіт (послуг). Якщо Замовник прийняв рішення про залучення Третьої сторони (акредитованого інспекційного органу), то всі витрати, пов’язані з виїздом фахівців інспекційного органу, проведення інспектування та підготовки інспекційної документації покладаються на суб’єкта господарювання, який здійснює роботи (послуги))."
- містить явні корупційні ознаки. Тому що згідно з формулюванням "або не залучає її" замовник може маніпулювати залученням або незалученням Третьої сторони (акредитованого інспекційного органу) в залежності від того хто переможе в закупівлі.
Замовник повинен чітко визначити рішення про залучення Третьої сторони (акредитованого інспекційного органу) ДЛЯ ВСІХ УЧАСНИКІВ або не залучати третю сторону ДЛЯ ВСІХ УЧАСНИКІВ, - до проведення торгів та укладення договору.
Вимагаємо змінити тендерну документацію - саме для уникнення можливої змови.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.08.2023 13:47
Вирішення:
Шановний учаснику, дана вимога ніяк не може нести дискримінаційний характер, так як можливе залучення інспекційного органу буде сприяти виконавця якісно надати послуги та усунути недоліки, та виявлені порушення, якщо такі матимуть місце, при цьому не витрачаючи на це бюджетні кошти. Наголошуємо, що у замовника на даний час відсутні кваліфіковані спеціалісти, які можуть контролювати та приймати заявлені послуги. Зауважимо, що надання послуг буде контролюватися та перевірятися на всіх етапах їх виконання.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
25.08.2023 15:02
Вимога
Залишено без розгляду
Тендерна документація містить дискримінаційні вимоги щодо витрати суміші та шарів нанесення, вимоги документів.
Номер:
7afc20a8580d4e939fab0db266ac6221
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-17-002012-a.b1
Назва:
Тендерна документація містить дискримінаційні вимоги щодо витрати суміші та шарів нанесення, вимоги документів.
Вимога:
Тендерна документація містить дискримінаційні вимоги.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема,
за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях
закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права
встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація
формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих
особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не
повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації
учасників.
Виконавець за предметом закупівлі надає послуги відповідно до вимог чинного законодавства у т. ч. з дотриманням “Правил з вогнезахисту”, що затверджені Наказом Міністерства внутрішніх справ України 26 грудня 2018 року N 1064 (надалі - “Правила з вогнезахисту”) та згідно ліцензії щодо виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого), згідно вимог постанови КМУ від 23.11.2016 № 852 «Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення».
Постанова КМУ від 23.11.2016 № 852 «Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» та “Правил з вогнезахисту”, що затверджені Наказом Міністерства внутрішніх справ України 26 грудня 2018 року N 1064 (надалі - “Правила з вогнезахисту”) містять виключний перелік вимог до суб'єкт господарювання, який має право виконувати роботи (надавати послуги) за предметом закупівлі.
Кількість шарів нанесення та витрата суміші не мають жодного значення - має значення лише результат, а саме досягнення Групи вогнезахисної ефективності – І (перша), підгрупа ІА.
У зв'язку з викладеним вище, та згідно рішення Антимонопольного комітету України №10093-р/пк-пз від 06.07.2023 та багатьох інших щодо аналогічного питання, вимагаємо видалити з тендерної документації (додаток 3) наступні вимоги та надання наступних документів:
"2. Вогнезахист дерев’яних конструкцій провести просочувальною сумішшю для поверхневої вогнезахисної обробки дерев’яних елементів горищних покриттів з витратою не більше 250 г/м2 (без врахування технологічних втрат) за 1-3 шари нанесення."
"Протокол випробувань з визначення групи вогнезахисної ефективності;
Протокол випробувань з визначення індексу поширення полум’я по поверхні деревини;
Протокол випробувань на відповідність вимогам за показником корозійної дії вогнезахищеної деревини;
Протокол випробувань з визначення групи горючості твердих речовин та матеріалів;
Протокол випробувань з визначення коефіцієнта димоутворення;
Протокол випробувань з визначення температури самозаймання;
Протокол випробувань з визначення групи займистості;
Протокол випробувань з токсичності продуктів горіння;
Протокол випробувань з визначення строку придатності вогнезахисного просочування, який визначено відповідно до результатів кліматичних або періодичних випробувань (даний протокол випробування додається учасником у складі пропозиції та повинен бути виданий акредитованою випробувальною лабораторією по діючому ГОСТ, ДСТУ або за затвердженою ДСНС методикою)"
"Коефіцієнт димоутворення – Матеріал з помірною димоутворювальною здатністю (Д2) (згідно ДСТУ 8829:2019)
- Індекс поширення полумя - І=0, не поширює полум’я поверхнею (згідно ДСТУ 8829:2019)
- Корозійна дія на метал – не гірше 0,015 г/(м2год) – (згідно ДСТУ 8829:2019)
- Токсичність продуктів горіння – мало небезпечна (Т1) (згідно ДСТУ 8829:2019)
- Група займистості – помірно займистий матеріал (В2) (згідно ДСТУ 8829:2019)
- Температура самозаймання просоченої деревини – не менше 500 оС (згідно ДСТУ 8829:2019)
- Термін експлуатації покриття згідно кліматичних випробувань (не менше) років – 5 років (методика № 181-2015 з визначення прогнозованого (очікуваного) строку придатності вогнезахисного покриву (просочення) для дерев’яних та металевих конструкцій яка затверджена ДСНС)."
"Також, задля уникнення поставки неофіційної продукції, учасник процедури закупівлі повинен надати лист від виробника щодо можливості постачання оригінальної продукції з посиланням на ідентифікатор даної закупівлі."
"3. Обов’язкова наявність у учасника проходження психофізіологічного обстеження працівників, які мають безпосереднє відношення до виконання робіт підвищеної небезпеки, за напрямками робіт підвищеної небезпеки, які будуть проводитися на об’єктах (копії протоколів психофізіологічного обстеження працівників та висновків психофізіологічної експертизи працівників про відповідність професійним вимогам до виконання робіт підвищеної небезпеки та тих, що потребують професійного добору)."
"6. Обов’язкова наявність у учасника документу, який підтверджує про те, що на підприємстві впроваджена система навчання вмінню надання першої медичної допомоги потерпілим при настанні нещасних випадків, порядок дій та способи;
7. Обов’язкова наявність у учасника посвідчень, сертифікатів, або інших документів про проходження навчальних курсів працівників, які мають безпосереднє відношення до виконання робіт підвищеної небезпеки, вмінню надання першої медичної допомоги потерпілим при настанні нещасних випадків, виданих організацією, яка має на це право;"
"- Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки зареєстрованих відповідним органом ДСНС України;"
"Копії документів, що підтверджують наявність власного транспорту, необхідного для надання послуг згідно з умовами закупівлі або договору/-ів оренди транспорту тощо чинні протягом всього періоду надання послуг;"
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.08.2023 13:42
Вирішення:
Шановний учаснику, Замовника цікавить можливість надання послуг якісно та у встановлені терміни. Тому при складанні тендерної документації, замовником визначені певні технічні вимоги та характеристики, які будуть направлені на участь кваліфікованих учасників, які будуть використовувати сертифікований вогнезахисний розчин, який в свою чергу повинен відповідати усім необхідним випробуванням та мати усі необхідні документи, що підтверджують його якість, для отримання якісних послуг у встановлені терміни. Наголошуємо, якщо у вас немає змоги надати той чи інший документ при наданні пропозиції відповідно до вимог тендерної документації, Замовник не має права змінювати вимоги до предмету закупівлі тільки тому, що у можливого учасника немає того чи іншого документа і він не хоче його отримувати, або хоче використовувати вогнезахисний розчин невідомого походження, який в свою чергу не має сертифікатів та супутніх документів у вигляді протоколів випробування, тощо. Зауважимо, що встановлені тендерною документацією вимоги не містять вимог, що обмежують конкуренцію та не призводять до дискримінації учасників, а направлені на отримання якісних послуг, які будуть відповідати нормативним вимогам. Зазначаємо, що послуги протипожежного призначення, в тому числі і послуги з вогнезахисної обробки дерев’яних конструкцій регламентуються та регулюються великою кількістю нормативно-правових документів, які включають законодавчу базу з питань пожежної безпеки, охорони праці, техніки безпеки, медичних оглядів, розробки проектної та кошторисної документації, регулювання в сфері містобудівної діяльності, податкового кодексу та багатьох інших законів та підзаконних актів. Постановою КМУ від 23 листопада 2016 р. №852, зазначені вимоги до суб’єкта господарювання для отримання певних видів ліцензій протипожежного призначення, але не зазначені вимоги до проектувальників та кошторисників, не зазначені вимоги охорони праці, техніки безпеки, не зазначені вимоги перевірки якості, не зазначені вимоги проходження обов’язкових медичних оглядів і т.д., які суб’єкт господарювання, який отримав певну ліцензію повинен неухильно дотримуватися. Зазначаємо, що в чинному законодавстві України відсутній вичерпний перелік необхідних документів, які Замовник повинен або має право вимагати від учасників щодо закупівлі. Тому, Замовник самостійно формує умови, з метою отримання якісних послуг. Отримати необхідні посвідчення, довідки, сертифікати відповідності встановленим вимогам, тощо, може будь-який суб’єкт господарювання, незалежно від організаційно-правової форми власності, який дотримується вимог безпеки, пожежної безпеки, екологічної безпеки, охорони праці і т.д. Звертаємо увагу учасника, що на ринку виконання протипожежних послуг з’явилася тенденція створювати фірми, які займаються виконанням протипожежних послуг на один рік, а потім їх закривати. При цьому створені фірми-одногодки не мають власного штатного персоналу, і відповідно не отримують необхідні посвідчення, дозволи, декларації, сертифікати і т.д., які регламентують питання якості, пожежної безпеки, охорони праці, та ін., окрім ліцензії на протипожежні послуги. Також фірми-одногодки не мають на своєму балансі власної матеріально-технічної бази, необхідних інструментів та обладнання
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
25.08.2023 15:02