• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Електрична енергія з постачанням та передачею, код 09310000-5 – Електрична енергія за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»

Завершена

155 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 550.00 UAH
Період оскарження: 17.08.2023 09:05 - 22.08.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги

Номер: 858a6c482cf149eb81d4dea3099b5a1b
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-17-000611-a.a1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Тендерною документацією передбачено надання учасниками документів про створення Учасником на території Львівської області або суміжних областей – Тернопільської / Рівненської / Волинської / Закарпатської / Івано-Франківської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів) Таким чином зазначені вище вимоги передбачають підтвердження наявності в учасника тендеру відповідної матеріально-технічної бази (офісних приміщень) виключно на території Львівської області або суміжних областей – Тернопільської / Рівненської / Волинської/ Закарпатської / Івано-Франківської області. Відповідно до розділу 8.3. «Процедура розгляду скарг та вирішення спорів» «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (далі – Правила роздрібного ринку електричної енергії): «8.3.6. Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. 8.3.17. Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.» Таким чином, «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» не передбачено наявність відповідних структурних підрозділів в конкретно визначеному регіоні України (області). Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Пунктом 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином вимога щодо наявності структурного підрозділу саме на території Львівської області або суміжних областей – Тернопільської / Рівненської / Волинської / Закарпатської / Івано-Франківської області не є обґрунтованою та дискримінує потенційних учасників з інших областей України, що є порушенням ст. 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Незаконність зазначеної вимоги підтверджено висновками Антимонопольного комітету України, зокрема рішенням комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг № 11881-р/пк-пз від 01.08.2023 (номер оголошення UA-2023-07-10-010043-a). Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення законодавства та привести тендерну документацію у відповідність шляхом виключення з неї вимог щодо наявності в учасника структурного підрозділу на території Львівської області або суміжних областей – Тернопільської / Рівненської / Волинської / Закарпатської / Івано-Франківської області. Просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих чи правоохоронних органів.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учаснику, розглянувши вашу вимогу UA-2023-08-17-000611-a.a1 повідомляємо, відповідно до пункту 8.3.6. та пункту 8.3.17. Глави 8.3. Розділу VIII "Правил роздрібного ринку електричної енергії" постачальник електричної енергії зобов‘язаний здійснювати особистий прийом споживачів. А споживач в свою чергу має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником та споживачем. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав Замовника, як споживача електричної енергії та є економічно недоцільною. Відповідно до ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Враховуючи вищенаведене, у Замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги: Відхилено