• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Автобус спеціалізований для перевезення школярів

Торги не відбулися

1 750 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 750.00 UAH
Період оскарження: 26.03.2018 11:41 - 07.04.2018 00:00
Вимога
Відкликано скаржником

Дискримінаційні умови закупівлі

Номер: a429fabd6cfe404ead84ac70bc8b583b
Ідентифікатор запиту: UA-2018-03-26-000192-a.b1
Назва: Дискримінаційні умови закупівлі
Вимога:
Тендерна документація, а саме Додаток 2 до тендерної документації «Технічні вимоги» містять не обгрунтованні обмеження, що у свою чергу прямо унеможливлюють прийняття участі іншим можливим учасникам закувлі, та свідчать про домовленість із одним виробником автобусів Тобто Замовник при написанні тендерної документації в частині визначення технічних характеристик автобуса спеціалізованого для перевезення школярів встановив дискримінаційні вимоги в частині об’єм двигуна: визначивши останній не менше 5,5 л, а також визначив габаритні розміри, довжина - не більше 8500. Достатньо юридично правових підстав вважати, що Документація (Додаток 2 до тендерної документації «Технічні вимоги» в частині встановлення об’єму двигуна не менше 5,5л, а також визначення габаритних розмірів, довжина - не більше 8500) прямо призводить до порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VII, що є недопустимим у розумінні останнього, а саме; Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VII закупівля здійснюється за такими принципами: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія та ефективність на всіх стадіях закупівель; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників; - об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів; - запобігання корупційним діям і зловживанням; Товар, що має намір закупити Замовник має законодавчо встановленні технічні вимоги яким повинен відповідати останній, що визначенні у Національному стандарті України – ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги» (надалі за текстом – «ДСТУ 7013:2009»). Згідно ст.1 ДСТУ 7013:2009 цей стандарт поширюється на автобуси спеціалізовані (в подальшому автобуси), призначенні для перевезення школярів, які сидять, у тому числі з обмеженою здатністю пересування, та осіб, які супроводжують школярів. Наведене свідчить про те, що встановлені ДСТУ 7013:2009 вимоги до автобусів спеціалізованих для перевезення школярів є обов’язковими до виконання і відображають всі вимоги, встановленні державними органами, яким повинен відповідати такий автобус. Інформація про «Технічні вимоги» у Додатку 2 до Документації, викладена з вимогами до конкретного виробника (ів), а саме під конкретного виробника автобусів та суперечить меті Закону України «Про публічні закупівлі» про створення конкурентного середовища у сфері державних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері та розвиток добросовісної конкуренції. А отже визначенні та встановленні вимоги Замовника, щодо об’єму двигуна, та довжини автобусу, прямо призводять до унеможливлення конкурентної участі усім іншим виробникам (представникам виробників, дилерів, тощо) автобусів які мають можливість запропонувати Замовнику саме шкільні автобуси, які відповідають ДСТУ 7013:2009. У свою чергу в даному стандарті відсутні технічні вимоги, які вказані у Додатку 2 Документації, зокрема щодо об’єму двигуна у тому числі 5,5л, а також довжини в частині що остання не може бути більшою 8 300 у зв’язку із цим є всі юридичні підстави припустити,що Замовник перебуває у прямій змові із виробниками автобуси яких мають визначений вище об’єм двигуна. Вважаємо, що визначенні (встановленні) вимоги Замовника, щодо об’єму двигуна не менше 5.5л і довжина не більше 8500 є прямим свідомим зловживанням та нехтуванням з боку Замовника принципів, викладених у ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема таких як добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; Також слід взяти до уваги, що згідно п.5.1. розділу 5 «Вимоги безпеки» ДСТУ 7013:2009 автобуси повинні бути обладнанні пристроєм обмеження швидкості руху, яка не повинна перевищувати 70км/год. Тобто визначена вимога прямо обмежує максимальну швидкість руху шкільного автобусу та здійсвідчує відсутність будь-якої необхідності у придбані автобусів з більш потужним об’ємом двигуна, так як фактично при експлуатації додаткова потужність у порівнянні із меншим об’ємом не може бути повно використана. Такі вимоги Документації (об’єм двигуна 5.5 л, а також визначена довжина, що не може бути більшою 8500) є дискримінаційною до інших, потенційно можливих учасників процедури закупівлі, адже всі автобуси для перевезення школярів, відповідають вимогам ДСТУ 7013:2009, проте вимогам Документації Замовника відповідають лише автобуси ЕТАЛОН, виробництва ПАТ «Бориспільський завод» та ПАТ «Чернігівський автозавод» які спільно входять до Корпорації «ЕТАЛОН». А отже виробники інших марок автобусів штучно не обґрунтовано позбавленні конкурентної можливості для прийняття участі у закупівлі. У свою чергу можна прийти до обґрунтованого висновку, що з метою належного, повного виконання Закону України «Про публічні закупівлі» при визначенні і встановленні технічних вимог, щодо предмету закупівлі у Документації Замовник перш за все повинен керуватися принципом максимальної ефективності використання державних коштів, а для цього до участі у закупівлі повинно бути допущено якогомога більше учасників як вітчизняних так і іноземних. З огляду на вказане Замовник в праві при визначенні технічних вимог до предмета закупівлі вимагати від потенційних учасників відповідності їх пропозицій і Товару виключно вимогам ДСТУ7013:2009 і законодавчо обмежений встановлювати будь-які інші вимоги, до Товару що додатково обмежують його поставку. В той же час, Замовник, зловживаючи наданими йому правами шляхом внесення на свій розсуд до Додатоку 2 до тендерної документації «Технічні вимоги» додаткові об’єктивно не обґрунтовані вимоги, що прямо виключають конкурентність та порушують основоположні вимоги та принципи Закону фактично порушує права будь-якого учасника. Керуючись ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. На підставі вище викладеного керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі». Вимагаємо внести зміни до тендерної документації, виключивши з Документації дискримінаційну вимогу визначену у Додатоку 2 до тендерної документації «Технічні вимоги» в частині встановлення об’єму двигуна не менше 5.5 л, а також встановлення довжини – не більше 8500.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Дата опублікування: 30.03.2018 17:10
Опис причини скасування: Технічна помилка
Дата скасування: 30.03.2018 17:10