• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з капітального ремонту систем кондиціонування

Закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII у редакції № 114-IX від 19.09.2019 з урахуванням особливестей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178

Завершена

8 278 924.41 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 41 394.62 UAH
Період оскарження: 16.08.2023 10:29 - 23.08.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо вимог у проєкті договору

Номер: a098dff5cf634868adfe4dd75188760b
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-16-001288-a.c1
Назва: Щодо вимог у проєкті договору
Вимога:
Шановний замовнику! У тендерній документації (Додаток 9 «Проєкт договору», Розділ 10, п.10.4) є вимоги до фінансових установ, які можуть надати банківську гарантію (Забезпечення виконання Договору), а саме: 10.4. Банківська гарантія має бути видана однією з наступних фінансових установ: - банком, у якому держава прямо чи опосередковано володіє часткою понад 75 (сімдесят п’ять) % статутного капіталу банку, або - системно важливим банком (за класифікацією Національного банку України), регулятивний капітал (Н1), якого на дату випуску гарантії перевищує 6.0 млрд грн, або - банком іноземної банківської групи, яка має довгостроковий кредитний рейтинг материнської компанії на рівні не нижче BBB - за методологією Fitch Ratings або Moody’s Investors Service або S&P Global Ratings, або - іноземним банком, який має довгостроковий кредитний рейтинг на рівні не нижче BBB- за методологією Fitch Ratings або Moody’s Investors Service або S&P Global Ratings. Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено такі принципи здійснення закупівель як недискримінація учасників та рівне ставлення до них, а також максимальна економія, ефективність та пропорційність. Відповідно до ч. 4 зазначеної статті замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно з ч. 4 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі», а також, виходячи з чинного антимонопольного законодавства та принципу вільної конкуренції, такі вимоги як вказані у п. 10.4. носять відвертий дискримінаційний характер не тільки для учасників, але і також для більшості банків України. Адже, в разі включення цього пункту до Договору значно зменшиться перелік потенційних банківських установ щодо можливого оформлення банківських гарантій, і суб’єкти господарювання, учасники будуть обмежені в виборі банків та умов, щодо отримання таких послуг;виключення більшості банків України з даного процесу виключить можливість щодо залучення клієнтів та реалізації банківських продуктів відповідно Закону України «Про банки та банківську діяльність»; Звертаємо Вашу увагу, що будь-який суб’єкт господарювання має право відкривати рахунки в будь-яких банках України відповідно до власного вибору для забезпечення своєї господарської/підприємницької/інвестиційної/ незалежної професійної діяльності/діяльності, яка не пов’язана з підприємницькою, і власних потреб. Відповідно до ст. 2 Закону України «Про банки і банківську діяльність» банком є юридична особа, яка на підставі банківської ліцензії має виключне право надавати банківські послуги, відомості про яку внесені до Державного реєстру банків. Вказана норма кореспондується із нормою, викладеною у ст. 17 Закону України «Про банки і банківську діяльність», відповідно до якої юридична особа набуває статусу банку і право на здійснення банківської діяльності виключно після отримання банківської ліцензії та внесення відомостей про неї до Державного реєстру банків. Таким чином, наявність ліцензії та запису у реєстрі банків є підставою для набуття статусу банку та здійснення банківської діяльності. В своїй діяльності наша компанія обрала банка-партнера, якого вважає надійним, з яким веде господарську діяльність. Ми готові надати банківську гарантію , яка відповідає нормам статті 200 Господарського кодексу України, статті 560 Цивільного кодексу України, вимогам постанови Правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах». Отже, на підставі зазначеного, вважаємо вимоги що зазначені у п. 10.4 Проєкту договору є дискримінаційними, порушують вищезазначені норми та обмежують коло потенційних учасників закупівлі. Вимагаємо внести зміни до тендерної документації шляхом усунення дискримінаційних вимог встановлених до учасників у Додатку 9 «Проєкт договору», Розділ 10, п.10.4, шляхом видалення цього пункту. Усунення дискримінаційних вимог сприятиме конкуренції серед учасників та максимальній економії коштів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: За даними Національного банку України (https://bank.gov.ua/) відповідно до рішення Комітету від 5 лютого 2021 року № 40 до переліку банків з державною часткою увійшли: АТ "Укрексімбанк", АТ "ОЩАДБАНК", АТ КБ "ПРИВАТБАНК", АБ "УКРГАЗБАНК", ПАТ "РОЗРАХУНКОВИЙ ЦЕНТР". Згідно з даними Нацбанку, станом на 2023 рік до переліку системно важливих банків відносяться 15 установ, а саме: АТ “А-БАНК”, АТ “КРЕДІ АГРІКОЛЬ БАНК”, АТ “КРЕДОБАНК”, АТ “ОТП БАНК”, АТ “ОТП БАНК”, АТ “Ощадбанк”, АБ “Південний”, АТ КБ “ПриватБанк”, АТ “ПУМБ”, АТ “Райффайзен Банк”, АТ “СЕНС БАНК”, АТ “ТАСКОМБАНК”, АБ “УКРГАЗБАНК”, АТ “Укрексімбанк”, АТ “УКРСИББАНК”, АТ “УНІВЕРСАЛ БАНК”. Перелік банків затверджено рішенням Правління Національного банку України від 08 березня 2023 року № 95-рш "Про визначення системно важливих банків". Дані фінансові установи визначаються щороку за даними на 1 січня відповідно до Положення про порядок визначення системно важливих банків, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 25 грудня 2014 року № 863 (зі змінами). Що дає гарантію Замовнику, щодо виконання взятих на себе зобов’язань банком-гарантом у випадку невиконання, або неналежного виконання контрагентом умов договору. Таким чином, існують чітко встановлені критерії, закріплені нормативно, що дають змогу визначити надійність фінансової установи. Разом з тим, критерії, згідно яких Ви визначили вашого «банка-партнера» надійним – це суб’єктивна оцінка діяльності фінансової установи, яка може не відповідати або суперечити визначеним в Україні критеріям надійності та ефективності здійснення банківської діяльності юридичними особами згідно Закону України «Про банки і банківську діяльність». Крім того, документально не доведено факту неможливості надання Вам банківської гарантії більше ніж 20 фінансовими установами, згідно даних Нацбанку, які відповідають вимогам, визначеним у Додатку 9 тендерної документації.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 26.08.2023 00:00