-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Бензин А-92 (Євро 5), Дизельне паливо (Євро 5) (за талонами або скретч-картками)
Торги відмінено
305 670.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 528.35 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 528.35 UAH
Період оскарження:
16.08.2023 08:49 - 21.08.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінація № 5
Номер:
7b6e197d8e0047889c0154554d05cd6f
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-16-000200-a.a5
Назва:
Дискримінація № 5
Вимога:
Відповідно до тендерної документації:
"- талони або скретч-картки, копії (зразки) яких надані у складі тендерної пропозиції, матимуть строк дії з дати їх видачі (передачі) Замовнику не менше ніж 12 місяців"
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо надання учасниками талонів терміном дії 12 місяців, що суперечить ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також варто зазначити, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. А в даному випадку Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
Також варто зауважити, що під талонами на пальне слід розуміти спеціальні талони, придбані за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджують право їх власника на отримання фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки на АЗС.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, виникає питання як Замовник може вимагати талони термін дії яких 12 місяців, якщо кошторис затверджується на один календарний рік, а бюджетний період закінчується 31 грудня 2023 року? Адже відповідно до чинного законодавства України бюджетні установи здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.08.2023 23:35
Вирішення:
Доброго дня. Відповідно до пункту 31 частини 1 статті 1 Закону Закону України «Про публічні закупівлі» – тендерна документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником та містить відомості, передбачені частиною 2 статті 22 Закону.
Отже, вимоги в тендерній документації встановлюються замовником самостійно згідно із законодавством, з дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону, не призводячи своїми діями до штучного або умисного обмеження потенційного кола учасників.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
24.08.2023 00:02
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінація № 4
Номер:
29009a978f5d4a00894aa080e03a7d23
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-16-000200-a.a4
Назва:
Дискримінація № 4
Вимога:
Відповідно до тендерної документаціїї:
"Копії лицьової та зворотної сторони талонів або скретч-крток (єдиного зразка, єдиного бренду), що пропонуються Учасником та обслуговуються у мережі АЗС. Копії (зразки) наданих талонів або скретч-карток повинні бути завірені підписом посадової особи (із зазначенням посади та ПІБ) власника (емітента) талонів та завірені його печаткою (у разі використання)."
Вимагаючи від учасників «єдині зразки талонів» - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в статті 5 Закону.
Зазначена вимога Документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну
мережу АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога Документації про те, що паливний талон повинен бути єдиного зразка фактично унеможливлюватиме виконання
вимог Документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька партнерських мереж АЗС. Таким чином, у Процедурі закупівлі зможуть взяти
участь лише декілька найбільших мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, без залучення АЗС мереж-партнерів.
Це пояснюється тим, що в кожній окремій мережі існує власний окремий зразок паливного талону, який приймається в конкретній мережі.
Учасники, які не мають власних АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації. Інші учасники, в тому числі Скаржник, у разі вилучення дискримінаційної вимоги,
зможуть брати участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його постійним постачальникам, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до
економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна
економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону).
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб'єкти господарювання
можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб –
підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу)
товару покупцю при пред'явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності
в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС.
Враховуючи Рекомендації Антимонопольного комітету України, вбачається, що вимогою щодо наявності талону єдиного зразка по всій території України, Замовник
обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб'єктів господарювання, які мають декілька партнерських АЗС різних ТМ, які мають
талони єдиного зразка на кожну АЗС партнерів окремо.
Наявність принаймні двох видів талонів від різних мереж АЗС жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану
заправку транспорту на одній з АЗС, якщо інша через певні причини припинить обслуговування. Вимога «талонів єдиного зразка на всіх АЗС, запропонованих Учасником» зменшує коло учасників у зв'язку з тим, що учасник який має декілька партнерських АЗС з неєдиним
талоном, не зможе взяти участь у закупівлі, при цьому такий учасник здатний виконати умови ТД по термінам поставки та якості товару. Крім того, наявність різних мереж АЗС з
Неєдиними та неєдиного бренду талонами у складі пропозиції Переможця дає можливість Замовнику вибирати мережу АЗС у період поставок, керуючись максимальною економією
коштів, так як ціна на роздрібному ринку змінюється щотижнево і ціни на різних мережах можуть відрізнятися суттєво.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.08.2023 23:34
Вирішення:
Доброго дня. Стосовно вашої вимоги, хочемо зазначити, що в тендерній документації Замовником правомірно зазначено надання копії єдиного зразка талонів на всі АЗС, на яких можливо отримати бензин А-92 (Євро-5) та дизельне паливо (Євро-5) . Дана вимога не обмежує коло учасників, так, як необхідна для перевірки дійсності талонів у учасника.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
24.08.2023 00:02
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінація № 3
Номер:
c32ad25517ad4b32ba68ee7f8d5a0c1c
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-16-000200-a.a3
Назва:
Дискримінація № 3
Вимога:
В тендерній документації зазначено:
"оригіналом гарантійного листа від власника АЗС, або партнера АЗС, або орендодавця АЗС, або зберігача палива на АЗС тощо з гарантією цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального через мережу АЗС, через яку Учасником пропонується заправка автотранспорту, протягом 2023-2024 рр., за талонами або скретч-картками зразка Учасника. Лист повинен бути виданий на ім’я Замовника та Учасника не раніше січня 2023 року та повинен містити зразок копій (або оригіналів) талонів або скретч-карток за якими буде здійснюватися відпуск палива та перелік і місцезнаходження АЗС. Лист повинен містити вихідний №, дату, ПІБ та номер телефону уповноваженої особи, що його підписала. "
Дана вимога позбавлена будь-якого сенсу, оскільки суть існування талонів встановленого зразка і
полягає в гарантії заправок автотранспорту на АЗС власника (емітента, партнера). В дійсності, вимоги про надання гарантійного листа від партнера учасника, фактично
полягають в витребуванні документів не від самих учасників, а від третіх осіб, які не є Учасниками. Підтвердженням господарських відносин між учасниками та партнером
можуть бути відповідні партнерські договори, які надаються учасниками. У випадку наявності сумнівів стосовно наданої Учасником інформації, Замовник може звернутися з відповідними запитами як до самого учасника, так і до його контрагентів.
Тому, вимагаємо вилучити зазначену вимогу.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.08.2023 23:31
Вирішення:
Доброго дня. вимога стосовно надання учасником оригіналу листа від власника вказаних АЗС або суб’єкта, який здійснює господарську діяльність на АЗС, (згідно наданого списку розташування (адрес) АЗС) щодо підтвердження відпуску Замовнику пального на їх мережі АЗС по єдиному зразку талонів Учасника є правомірною, так, як необхідна для підтвердження законної взаємодії учасника з власником АЗС або суб’єктом, який здійснює господарську діяльність на АЗС.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
24.08.2023 00:02
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінація № 2
Номер:
cddd54a99da641f7a03e6db5138e7b3e
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-16-000200-a.a2
Назва:
Дискримінація № 2
Вимога:
В тендерній документації визначено:
"На підтвердження наявності АЗС Учасник надає інформаційний лист в довільній формі, дислокацію розташування автозаправних станцій та правовстановлюючі документи (купівля-продаж, оренда, витяг з реєстру права власності на нерухоме майно тощо) на зазначені АЗС."
Вимагаючи від учасників наявність власних/орендованих АЗС або у користуванні, - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону.
Зазначена вимога Документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну
мережу АЗС, або на праві користування АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати власні або орендовані АЗС,
або АЗС з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання
14 вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють продаж
талонів, які надають їм право реалізації палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, без залучення партнерських АЗС.
Учасники які не мають власних, орендованих АЗС або АЗС у праві користуванні та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – фактично не зможуть
виконати вказану вимогу тендерної документації.
Інші учасники, в тому числі Скаржник, у разі вилучення дискримінаційної вимоги, зможуть брати участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його
постійним постачальникам, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із
основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону).
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: "Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб'єкти господарювання
можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб –
підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу)
товару покупцю при пред'явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності
в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо,
емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС".
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.08.2023 23:24
Вирішення:
Доброго дня! Нами було розглянуто вашу вимогу щодо умов тендерної документації на закупівлю. За результатом розгляду повідомляємо, що в тендерній документації не встановлено жодної дискримінаційної умови. Наведені Вами аргументи не відповідають нормам законодавства України та є підставою для відхилення вашої вимоги з наступних підстав: Відповідно до вимог ч.2 ст.41 Закону «Про публічні закупівлі» Учасник - переможець процедури закупівлі під час укладення договору повинен надати дозвіл або ліцензію на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання такого дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством. Відповідно до вимог Закону «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» № 481/95-ВР, 19.12.1995. в сфері обігу пального розділяють окремі види діяльності, а саме: виробництво, зберігання, оптова та роздрібна торгівля пальним. Роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів. Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України Наказ Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 «Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому». Пунктом 3 Постанови від 20 грудня 1997 р. N 1442 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами» визначається: «Роздрібна торгівля нафтопродуктами здійснюється за наявності у суб’єкта господарювання відповідних документів дозвільного характеру та ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним. Торгівля нафтопродуктами, призначеними для відпуску споживачам, здійснюється через мережу автозаправних станцій, автогазозаправних станцій та автогазозаправних пунктів. Забороняється торгівля нафтопродуктами на автозаправних станціях, автогазозаправних станціях, в автогазозаправних пунктах безпосередньо з автоцистерн. Торгівля нафтопродуктами (крім бензину, дизельного палива, скрапленого вуглеводневого газу) у дрібній розфасовці може здійснюватися через об’єкти роздрібної торгівлі (далі - пункти продажу нафтопродуктів). Отже, дана закупівля передбачає відпуск пального з АЗС в паливні баки автотранспорту Замовника, що за всіма ознаками є операцією з роздрібної торгівлі пальним. Таким чином, вимога щодо наявності в учасника не лише «партнерських», а й мінімально-необхідної кількості власних або орендованих АЗС та надання в складі пропозиції копій ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним спрямована на з’ясування наявності в учасників прав на провадження відповідного виду діяльності, а також є гарантією виконання договору протягом строку його дії, в зв’язку з тим, що так звані «партнерські» угоди є фактично простими договорами купівлі-продажу товару у суб’єктів, що є операторами мереж АЗС, такій договір не несе жодних обов’язків оператора мережі АЗС перед Замовником та може бути розірваний в будь-який момент будь-якою стороною договору, що не дає гарантій якісного та вчасного виконання договору закупівлі. Не маючи відносин з суб’єктом господарювання, що безпосередньо здійснює відпуск пального, замовник позбавлений можливості контролю за якістю пального. Враховуючи вищевказане, у задоволені вимоги відмовлено.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
24.08.2023 00:02
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінація
Номер:
f1a84061781540f387ce5a652dec2545
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-16-000200-a.a1
Назва:
Дискримінація
Вимога:
В тендерній документації визначено, що учасник має надати:
"довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору за 2020р., не менше одного договору за 2021р., не менше одного договору за 2022р.)."
В ч. 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
В статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено, що замовник встановлює до учасників такий критерій, як наявність досвіду виконання аналогічних договорів.
Встановлювати часові рамки виконання таких договорів є дискримінацією, а отже заборонено.
Аналогічним договором учасник не може бути обмежений надати інший вже виконаний та оплачений аналогічний договір в будь якому році своєї господарської діяльності.
Тому, з метою усунення зазначеної дискримінації вимагаю вилучити обмеження в роках виконрання аналогічного договору.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.08.2023 23:21
Вирішення:
Доброго дня! Нами було розглянуто вашу вимогу щодо умов тендерної документації на закупівлю. За результатом розгляду повідомляємо, що в тендерній документації не встановлено жодної дискримінаційної умови. Вами не надано аргументованих доводів для задоволення даної вимоги. Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами, далі – Закон), з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 “Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (далі – Особливості) та інших нормативно-правових актів у сфері закупівель. Отже, у наведеному випадку замовник не встановлює дискримінаційних вимог, стосовно надання аналогічно договору лише у випадку коли - виконання договору для потреб певного замовника та / або договір з чітко вказаним предметом закупівлі є вимогами, що можуть обмежувати конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
24.08.2023 00:02