-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
За кодом CPV за ДК 021:2015 09130000-9 – нафта і дистиляти (Дизельне паливо)
Мова тендерної пропозиції – українська. Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі: зазначено в додатку №2 тендерної документації.
Завершена
334 980.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 674.90 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 674.90 UAH
Період оскарження:
15.08.2023 16:58 - 20.08.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога про внесення змін до тендерної документації в частині дискримінаційних вимог
Номер:
174ca66d8ab7417daf21d4c74857229b
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-15-014510-a.a1
Назва:
Вимога про внесення змін до тендерної документації в частині дискримінаційних вимог
Вимога:
В пункті 5,6,7 Додатку 2 до тендерної документації встановлено:
"5. На підтвердження відповідності товару учасник повинен надати:
5.1. копію (або сканкопію з оригіналу) чинної ліцензії або витяг з ліцензійного реєстру або лист в довільній формі із зазначенням реєстраційного номеру ліцензії на право роздрібної/оптової торгівлі пальним, видані на місця торгівлі учасника/партнера(ів) учасника, які планується задіяти при виконанні договору про закупівлю;
5.2. копію (або сканкопію з оригіналу) ліцензії на право перевезення небезпечних вантажів автомобілями, причепами та напівпричепами, виданий на ім’я учасника та/або партнера(ів) учасника (автотранспорт якого використовується для перевезення товару);
5.3. копію (або сканкопію з оригіналу) ліцензії на зберігання нафтопродуктів на кожне місце зберігання, що буде задіяне учасником при виконанні умов договору про закупівлю. Документ має бути виданий на ім’я учасника та/або партнера (ів) учасника (якщо резервуари та ємності для зберігання нафтопродуктів знаходяться в учасника на праві користування, іншого правочину).
6. Учасник (переможець) торгів забезпечує зберігання товару у період між поставками. Використання, зберігання, транспортування вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 та 2 класів небезпеки здійснюється на підставі дозволів Держпраці (у складі пропозиції учасник повинен надати копії таких дозволів).
7. Учасник відповідає за проведення контролю якості товару у відповідності до вимог законодавства України. Учасник самостійно відповідає за одержання будь-яких та всіх необхідних сертифікатів, свідоцтв, паспортів якості та самостійно несе всі витрати на отримання таких документів. Учасник повинен надати в складі своєї тендерної пропозиції гарантійний лист щодо даного пункту."
Зазначені вимоги Замовник встановив таким чином, що обмежив в праві на учать тих учасників, які не мають власних АЗС, оскільки такі документи отримує безпосередньо власник АЗС.
Відповідно до зазначеної вище умови – Замовник дискримінує учасників, які не мають власних та/або орендованих АЗС або АЗС у користуванні, а здійснюють діяльність з продажу талонів на пальне на умовах партнерських договорів, укладених з уповноваженими власником представниками на продаж талонів.
Тобто Вимога щодо права власності/оренди на АЗС є дискримінаційна у закупівлі, адже дозволяє брати участь у процедурі тільки тим учасникам, які мають АЗС у володінні або оренді або у користуванні.
Вимагаючи від учасників наявність власних/орендованих АЗС або АЗС у користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників».
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, або на праві користування АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати власні або орендовані АЗС, або АЗС з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють продаж талонів, які надають їм право реалізації палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, без залучення партнерських АЗС.
Учасники які не мають власних, орендованих АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Інші учасники, в тому числі Скаржник, у разі вилучення дискримінаційної вимоги, зможуть брати участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його постійним постачальникам, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону).
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС».
Таким чином, вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність до принципу створення конкурентних торгів та у відповідність до принципу недискримінації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.08.2023 22:13
Вирішення:
Шановний учаснику.
Порядок видачі та анулювання ліцензій на виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним врегульовано Законом України від 19.12.1995 р. №481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» зі змінами і доповненнями (далі – Закон №481).
Згідно з п.6.2 ДСТУ 7688:2015 для підтримання екологічної безпеки всіх операцій із дизельним паливом технічний стан і відповідність вимогам безаварійного експлуатування місткостей для зберігання і транспортування дизельного палива, трубопроводів і арматури та обладнання для роботи з ним потрібно в обов’язковому порядку регулярно за встановленим порядком перевіряти і контролювати, а виявлені несправності та недоліки оперативно ліквідовувати.
Згідно з п. 6.3 ДСТУ 7688:2015 Охорона атмосферного повітря від викидів шкідливих речовин має відповідати вимогам ГОСТ 17.2.3.02 та чинних нормативно-правових актів у сфері охорони атмосферного повітря.
Згідно з п.5.11 ДСТУ 7688:2015 Зони приміщень, у яких виконують роботи з дизельним паливом, згідно з НПАОП 40.1-1.32, належать до вибухонебезпечних зон класу 2, категорія приміщень згідно з НАПБ Б.03.002 — А (вибухопожежонебезпечні). Під час роботи в цих приміщеннях треба виконувати вимоги згідно з Правилами пожежної безпеки в Україні.
Враховуючи вищевикладене вимоги, встановлені замовником у п.5,6 Додатку 2 до тендерної документації узгоджуються з нормами національного стандарту та чинним законодавством, що передбачає наявність у суб’єкта господарювання дозвільних документів, необхідних для реалізації палива.
Звертаємо Вашу увагу, що тендерна документація не містить вимоги про те, що всі зазначені документи мають бути видані саме на ім’я учасника (допускається надання документів у складі пропозиції виданих на ім’я партнера учасника).
Щодо п. 7 Додатку 2 до тендерної документації повідомляємо, що зазначений пункт також не містить вимог щодо необхідності отримання вказаних у додатку 2 документів саме на ім’я учасника. Зазначеним пунктом передбачено, що учасник самостійно несе витрати на отримання таких документів.
Враховуючи вищевикладене у замовника відсутні підстави для задоволення вимог порушених Вами у вимозі, так як умови тендерної документації дозволяють подавати учаснику документи, вказані у Додатку 2, що видані як на ім’я учасника так і його партнерів.
Статус вимоги:
Відхилено