• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Дизельне паливо

Згідно вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 зі змінами

Торги не відбулися

100 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 500.00 UAH
Період оскарження: 15.08.2023 09:23 - 20.08.2023 00:00
Вимога
Відхилено

ВИМОГА вилучити дискримінаційну умову тендерної документації

Номер: c1e013e276524eae9ed6e78f640f877d
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-15-001312-a.c1
Назва: ВИМОГА вилучити дискримінаційну умову тендерної документації
Вимога:
В пункті 2 Додатку 2 до тендерної документації визначено: "АЗС Учасника повинні належати Учаснику на праві власності або перебувати у користуванні на підставі договору оренди (суборенди). Учасник, у складі своєї тендерної пропозиції, повинен надати - копії документів, які підтверджують право власності, договори оренди/суборенди на АЗС, на яких буде здійснюватися заправка автотранспорту Замовника; - гарантійний лист з переліком АЗС, в тому числі власних та/або орендованих, на яких буде здійснюватися заправка автотранспорту Замовника;" Відповідно до зазначеної вище умови – Замовник дискримінує учасників, які не мають власних та/або орендованих АЗС або АЗС у користуванні, а здійснюють діяльність з продажу талонів на пальне на умовах партнерських договорів, укладених з уповноваженими власником представниками на продаж талонів. Тобто Вимога щодо права власності/оренди на АЗС є дискримінаційна у закупівлі, адже дозволяє брати участь у процедурі тільки тим учасникам, які мають АЗС у володінні або оренді або у користуванні. Вимагаючи від учасників наявність власних/орендованих АЗС або АЗС у оренді- Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників». Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, або на праві користування АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати власні або орендовані АЗС, або АЗС з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють продаж талонів, які надають їм право реалізації палива через партнерську мережу АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, без залучення партнерських АЗС. Учасники які не мають власних, орендованих АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації. Інші учасники, у разі вилучення дискримінаційної вимоги, зможуть брати участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його постійним постачальникам, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону). В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС». Окрім цього, практика з розгляду АМКУ скарг з зазначеного питання дуже широка, і кожного разу АМКУ виносить рішення про дискримінаційність вимоги ТД про власні/орендовані АЗС. З огляду на зазначене, вимагаю вилучити вимогу щодо наявності власних-орендованих АЗС та дозволити приймати участь у закупівлі тим учасникам, які мають партнерські відносини з мережами АЗС.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: У Додатку 2 до тендерної документації дана вимога у воєнний стан є необхідною для безперебійного постачання нафтопродуктів для потреб Комунального некомерційного підприємства «Міська клінічна лікарня №16» Дніпровської міської ради, а також є гарантією надійності та стабільності постачальника, що унеможливлює виникнення ситуації щодо недійсності талонів або наявності перешкод в частині неможливості здійснити заправку автомобілів.
Статус вимоги: Відхилено