-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Компресор FORD CARGO
Відсутні
Завершена
60 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 600.00 UAH
мін. крок: 1% або 600.00 UAH
Період оскарження:
14.08.2023 16:14 - 19.08.2023 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга до АМКУ
Номер:
3dfd4a1468f84731bf81efe2180f26f3
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-14-015802-a.b2
Назва:
Скарга до АМКУ
Скарга:
Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником Комунальне підприємство «СпецЕко» Горішньоплавнівської міської ради Кременчуцького району Полтавської області було проведено закупівлю ID UA-2023-08-14-015802-a «Компресор FORD CARGO»
Відповідно до протоколу розкриття у закупівлі взяли участь 2 учасники:
1. ФОП Якубик Андрій Володимирович
2. ТОВ "ЦАР ПАРТС"
Ціна учасника ФОП Якубик Андрій Володимирович була визначена електронною системою закупівель, як найбільш економічно вигідна, але визнано електроною системою як аномально низька. В пояснення аномально низької ціни учасник ФОП Якубик Андрій Володимирович надав пояснення як було досягнуто рівня цін наданих замовнику, а саме:
- Фізична особа-підприємець Якубик Андрій Володимирович не є платником податку на додану вартість, що в свою чергу зменшує вартість товару.
- Закупівля товару була здійснена у постачальників, що мають партнерів-постачальникі безпосередньо на внутрішньому ринку Туреччини, що спричинило зменшення його вартості так як відсутня націнка інших посередників внутрішнього ринку України.
- Учасник має персональні знижки, що залежать від об’ємів закупівлі у постачальників.
Однак дані пояснення не влаштували замовника та він відхилив пропозицію ФОП Якубик Андрій Володимирович мотивуючи це тим, що:
1. Учасником не надано документів, що підтверджують обґрунтування аномально низької ціни.
2. Замовником проаналізовані документи надані Учасником та встановлено, що він є платником єдиного податку без ПДВ та сплачує ставку єдиного податку 20 відсотків.
3. У складі тендерної пропозиції є гарантійний лист відповідно якого Фізична особа-підприємець Якубик Андрій Володимирович гарантує, що постачання буде здійснюватися виключно за попереднім замовленням Замовника, що свідчить про відсутність товару на момент замовлення.
4. Учасник гарантує, що ціна на предмет вказана з врахуванням витрат на доставку. Слід вказати, що відповідно до Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ФОП Якубик Андрій Володимирович здійснює діяльність в м. Києві, що значно збільшує вартість товару.
5. У Учасника неналежно обґрунтовано наявність знижок на товар. Для прикладу не надано підтверджуючих документів, що свідчать про наявний досвід з реалізації предмета закупівлі з знижкою більше 50%.
6. Водночас Замовником з метою достовірного визначення ціни закупівлі, Замовником перед початком проведення відкритих торгів, здійснено аналіз цін, шляхом отримання цінових пропозицій та здійснення моніторингу інтернет ресурсів за результатами яких орієнтована ціна даного товару не може складати ціну, яку запропоновано ФОП Якубик Андрій Володимирович.
Фізична особа-підприємець Якубик Андрій Володимирович, розглянувши рішення уповноваженої особи КП «СПЕЦЕКО» Нікітюка О. від 25.08.23 №1037 щодо відхилення пропозиції Якубика А.В, вважає його необґрунтованим та незаконним з огляду на наступне:
По-перше:
Відповідно абзацу 1 пункту 45 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі Особливостей) замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою.
Також слід зазначити, що абзацом 1 пункту 44 Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей.
В той же час частиною 14 статі 29 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі Закон) передбачає, що Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим цієї частини.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
Виходячи з викладеного вбачається, що в обґрунтування аномально низької ціни ФОП Якубик А.В. надав пояснення щодо цінової пропозиції визначеної як аномально низька, в пояснені у відповідності частини 14 статі 29 Закону було зазначено інформацію завдяки чому досягнуто цінової пропозиції наданої замовнику.
Надання документів в підтвердження досягнення рівня цін не передбачено ні Особливостями ні Законом і не Тендерною документацією замовника, тому дана аргументація замовника є безпідставною.
По-друге:
Відповідно статті 9 Податкового Кодексу України (далі Кодексу) податок на додану вартість є загальнодержавним податком.
Підпунктом 14.1.178 пункту 14.1 статті 14 Кодексу податок на додану вартість - непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм розділу V Кодексу
Підпункт 1 пункту 180.1 статті 180 Кодексу будь-яка особа, яка провадить або планує провадити господарську діяльність і реєструється за своїм добровільним рішенням як платник податку у порядку, визначеному статтею 183.
Відповідно розділу V Кодексу ставка додатку на додану вартість для предмету закупівлі «Компресор FORD CARGO» для платників ПДВ складає 20 відсотків, тобто до ринкової ціни додається податок на додану вартість.
Оподаткування платників єдиного податку визначається главою 1 розділу XIV Кодексу.
Відповідно статті 293 Кодексу визначені ставки єдиного податку, зокрема для другої групи платників єдиного податку - не більше 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати.
Таким чином можна зробити логічний висновок, що вартість товару у платника єдиного податку на порядок дешевша ніж у платника податку на додану вартість, так як останній має додати до вартості товару 20%, а платник єдиного податку сплачує ставку 20% від розміру мінімальної заробітної плати (1340грн. в місяць) незалежно від обсягу продаж.
По-третє:
Учасником надано гарантійний лист, що постачання товару буде здійснюватися виключно за попереднім замовленням Замовника, оскільки учасник розуміє, що Замовник є комунальним підприємством та частково залежним від бюджетного фінансування і самостійно визначає період отримання товарів чи послуг, тому даним листом Учасник підтверджує, що при готовності прийняти товар Замовником в певний період, Учасник його відвантажить і ні як не свідчить про те, що в Учасника не має в наявності предмету закупівлі.
По-четверте:
Щодо вартості доставки товару замовнику, то за розрахунками логістичних компаній вона не перевищує 536 грн. з врахуванням вартості зворотної доставки документів, таким чином суму доставки не можна вважати значною, вона не перевищує 1,9 відсотка вартості товару.
По-п’яте:
Замовник зазначаючи, що Учасником неналежно обґрунтовано наявність знижок на товар, не надано підтверджуючих документів, що свідчать про наявний досвід з реалізації предмета закупівлі з знижкою більше 50% - не обґрунтував на яких підставах має надаватися така інформація/ документи в обґрунтування знижок 50%, та не пояснив знижки по відношенню до яких цін.
По-шосте:
Замовник зазначає, що їм було моніторинг інтернет ресурсів за результатами яких орієнтована ціна даного товару не може складати ціну, яку запропоновано ФОП Якубик Андрій Володимирович.
Слід зазначити, що скориставшись пошуковою системою Гугл (www.google.com) за пошуком GC46 2875 CA (що є каталожним номером предмета закупівлі) на другому пункті розміщено оголошення учасника з ціною більше на 400грн., саме ця різниця стала знижкою для замовника.
https://flagma.ua/kompresor-1-no-cilyndrovy-ford-kargo-1833-gc46-2875-ca-o15338288.html
Також в інших результатах пошуку гугл вартість складає від 422,37 EUR, що у національній валюті становить 16 806,53грн. без врахування вартості доставки яка ні як не може перевищувати вартість самого товару.
Також слід зазначити, що інший учасник ТОВ "ЦАР ПАРТС" якого Замовник визнав переможцем з пропозицією 48 199,00 грн.( Протокол акцепт (1044).pdf) , у закупівлі UA-2023-07-27-006279-a цього ж Замовника з цим же предметом закупівлі надавав пропозицію 29 450,00 грн. та теж був визнаний переможцем (Протокол акцепт 138.pdf), але чомусь не надав як переможець довідки відповідно тендерної документації (Протокол про відхилення тендерної пропозиції 139.pdf)
Виходячи з вищевикладеного,
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати дії замовника в частині відхилення тендерної пропозиції Фізичної особи-підприємця Якубика Андрія Володимировича не правомірними.
3. Зобов’язати Замовника (Комунальне підприємство «СпецЕко» Горішньоплавнівської міської ради Кременчуцького району Полтавської області):
- скасувати протокольне рішення (протокол) від 25.08.2023 №1037 яким відхилено тендерну пропозицію Фізичної особи-підприємця Якубика Андрія Володимировича в закупівлі UA-2023-08-14-015802-a «Компресор FORD CARGO»
- скасувати протокольне рішення (протокол) від 28.08.2023 №1044 яким визнано переможцем в закупівлі UA-2023-08-14-015802-a «Компресор FORD CARGO» ТОВ "ЦАР ПАРТС"
- прийняти протокольне рішення яким визнати Фізичну особу-підприємця Якубика Андрія Володимировича переможцем закупівлі UA-2023-08-14-015802-a «Компресор FORD CARGO»
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ.pdf 01.09.2023 23:41
- Протокол відхилення тендерної пропозиції (1037).pdf 01.09.2023 23:41
- Протокол про відхилення тендерної пропозиції 139.pdf 01.09.2023 23:41
- Протокол акцепт 138.pdf 01.09.2023 23:41
- Протокол акцепт (1044).pdf 01.09.2023 23:41
- Додаток 2 (ТД 34320000-6) 1023.docx 01.09.2023 23:41
- щодо цінової пропозиції визначеної як аномально низька.pdf 01.09.2023 23:41
- Додаток 0 (ТД 34320000-6) 1023.docx 01.09.2023 23:41
- Додаток 1 (ТД 34320000-6) (1).docx 01.09.2023 23:41
- з врахуванням витрат на доставку.pdf 01.09.2023 23:41
- за попереднім замовленням.pdf 01.09.2023 23:41
- щодо оподаткування.pdf 01.09.2023 23:41
- рішення від 05.09.2023 № 14025.pdf 05.09.2023 17:12
- інформація про резолютивну частину рішення від 13.09.2023 № 14612.pdf 14.09.2023 13:07
- рішення від 13.09.2023 № 14612.pdf 18.09.2023 11:48
- Заперечення по скарзі.pdf 06.09.2023 21:26
- Пропозиція Компресор ФОРД.pdf 06.09.2023 21:26
- Рахунок 0277-00009237.pdf 06.09.2023 21:26
- Заперечення по скарзі.docx 06.09.2023 21:26
- Інфо сайт.docx 06.09.2023 22:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.09.2023 11:28
Дата розгляду скарги:
13.09.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.09.2023 17:13
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
18.09.2023 11:49
Вимога
Є відповідь
неправомірна дискваліфікація
Номер:
2e4d4d850cc74ebb8663c50aa8e436d4
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-14-015802-a.c1
Назва:
неправомірна дискваліфікація
Вимога:
неправомірна дискваліфікація, суть викладено в файлі
Пов'язані документи:
Учасник
- щодо аргументації.pdf 26.08.2023 15:47
Дата подачі:
26.08.2023 15:47
Вирішення:
Відповідно до вимог тендерної документації, Учасником торгів надано тендерну пропозицію, яка системою закупівель визначена, як найбільш економічно вигідна пропозиція є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону / найбільш економічно вигідна пропозиція є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону.
На підтвердження обґрунтування аномально низької ціни, ФО-П Якубик Андрій Володимирович в визначені терміни завантажено до системи закупівель довідку щодо обґрунтування аномально низької ціни.
Відповідно до вказаної довідки досягти рівня цін наданих замовнику було можливо завдяки:
- Фізична особа-підприємець Якубик Андрій Володимирович не є платником податку на додану вартість, що в свою чергу зменшує вартість товару.
- Закупівля товару була здійснена у постачальників, що мають партнерів постачальників безпосередньо на внутрішньому ринку Туреччини, що спричинило зменшення його вартості так як відсутня націнка інших посередників внутрішнього ринку України.
- Учасник має персональні знижки, що залежать від об’ємів закупівлі у постачальників.
Документів, що підтверджують викладене в обґрунтуванні аномально низької ціни Учасником не надано.
Водночас, Учасник гарантує, що ціна на предмет закупівлі вказана з врахуванням витрат на доставку до замовника. Слід вказати, що відповідно до Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ФО-П Якубик А.В. здійснює діяльність в м. Києві, що значно збільшує вартість товару.
Також, Учасником неналежно обґрунтовано наявність знижок на товар. Для прикладу не надано підтверджуючих документів, що свідчать про наявний досвід з реалізації предмету закупівлі з знижкою більше 50 %.
В той же час Замовником з метою достовірного визначення ціни закупівлі, перед початком проведення відкритих торгів, здійснено аналіз цін, шляхом отримання цінових пропозицій та здійснення моніторингу інтернет ресурсів за результатами яких орієнтовна ціна даного товару не може складати ціну, яку запропоновано ФО-П Якубик А.В.
Відповідно до частини 1 статті 45 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 Замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою.
Враховуючи вищевикладене, Замовник вважає, що ФО-П Якубик А.В. надано неналежне обґрунтування аномально низької ціни.
Виходячи з судової практики, яка наразі склалася ( Шостий апеляційний адміністративний суд у постанові від 19.05.21 р. в справі № 640/30067/20) обґрунтування аномально низької ціни є обов`язком учасника процедури. Втім, визначення того, чи є обґрунтування належним, на думку судів, є поняттям оціночним.
Суди погодилися із замовником, що учасником (який подав скаргу до АМКУ, що спричинило виникнення цієї судової справи) було надане неналежне обґрунтування. Суди виходили з того, що учасник надав пояснення, які фактично містять загальні фрази щодо наявності у нього команди спеціалістів (не було надано розрахунку рівня оплати праці), виходу на новий ринок (суди визнали це твердження абстрактним) та застосуванню технологічного процесу надання послуг розробки проекту за рахунок попередньо набутого досвіду на аналогічних проектах (учасник не надав жодних доказів таких доводів та жодних розрахунків щодо аналогічних робіт (послуг), що вже були виконані), а також не надав жодних розрахунків заявленої, у тендерній пропозиції, ціни. Тож, суди дійшли висновку, що, за приписами чинного законодавства, ціна є істотною умовою договірних правовідносин, тож і зміна ціни має бути обґрунтована документально - підкріплена розрахунками.
Отже, Замовник вважає недостатнім та ніяким чином не підтвердженим надане обґрунтування аномально низької ціни ФО-П Якубик А.В.
Статус вимоги:
Відхилено