-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з протипожежних заходів (проведення вогнезахисної обробки (просочення) дерев’яних конструкцій горищ) в закладах освіти Дніпровського району м. Києва
Завершена
3 457 700.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 288.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 17 288.50 UAH
Період оскарження:
11.08.2023 18:11 - 16.08.2023 00:00
Скарга
Відхилено
порушено принципи здійснення закупівель
Номер:
ca79606402e84560b7f5e5f1ee2d87da
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-11-011256-a.b3
Назва:
порушено принципи здійснення закупівель
Скарга:
До Антимонопольного комітету України
Адреса: 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
Суб’єкт оскарження:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГАРАНТ СПЕЦМОНТАЖ"
Юридична адреса: 01054, місто Київ, вул. Дмитрівська (Шевченківський р-н) 18/24 офіс 5
Фактична адреса: 01054, місто Київ, вул. Дмитрівська (Шевченківський р-н) 18/24 офіс 5
тел. 380950993851
код ЄДРПОУ 44050710
e-mail: garant_sm@ukr.net
Замовник:
Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації
код ЄДРПОУ 37397216
Місцезнаходження: 02105, Україна, Київська область, Київ, пр-т Миру, 6-А
тел. 380633197098
e-mail: dnepr-osvitakkt@ukr.net
Інформація про закупівлю:
ID: 2a1e618927e44f918d4abb453dbffb0f
Закупівля: UA-2023-08-11-011256-a
Скарга
на незаконні дії Замовника щодо визначення переможця процедури закупівлі «Послуги з протипожежних заходів (проведення вогнезахисної обробки (просочення) дерев’яних конструкцій горищ) в закладах освіти Дніпровського району м. Києва»
Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель Prozorro, 16.08.2023 року Управлінням освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник) була оголошена закупівля послуг за процедурою «Відкриті торги з особливостями» за предметом закупівлі «Послуги з протипожежних заходів (проведення вогнезахисної обробки (просочення) дерев’яних конструкцій горищ) в закладах освіти Дніпровського району м. Києва» (ідентифікатор закупівлі UA-2023-08-11-011256-a).
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій Учасниками – 19-08-2023, 08:00
За результатами аукціону в закупівлі прийняли участь наступні учасники:
1) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГАРАНТ СПЕЦМОНТАЖ" - 2 451 786,00 грн.
2) ПП "ЛИТВИНЮК"- 2 451 780,00 грн.
3) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РОЯЛ ВЕСТ СЕРВІС"- 2 451 700,00 грн.
Очікувана вартість закупівлі: 3 457 700,00 грн.
Відповідно до пункту 59 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГАРАНТ СПЕЦМОНТАЖ" (далі- ТОВ "ГАРАНТ СПЕЦМОНТАЖ") реалізує своє право на оскарження рішення Замовника щодо визначення переможця процедури закупівлі.
Протоколом №09/688 ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ АУКЦІОНУ ТА НАМІР УКЛАСТИ ДОГОВІР від 25.09.2023 року (далі – Протокол від 25.09.2023 року) уповноважена особа Замовника прийняла рішення щодо визначення переможцем процедури закупівлі 3) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РОЯЛ ВЕСТ СЕРВІС".
ТОВ "ГАРАНТ СПЕЦМОНТАЖ" не погоджується з рішенням Замовника щодо визначення переможцем процедури закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РОЯЛ ВЕСТ СЕРВІС" з огляду на наступне.
1.Відповідно до п.2.5. Таблиці 1 Додатку № 1 до тендерної документації вимагалося надати чинний акт або чинну інформаційну довідку щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці, виданий щодо Учасника управлінням Держпраці (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442) (довідка повинна містити інформацію щодо робочого місця керівника робіт або головного інженера; щодо робочого місця маляра/штукатура).
14-09-23, 18:13:53 Замовником було опубліковано Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей щодо надання вищезаначеного документу.
Учасник не виправив виявлені невідповідності, оскільки не надав чинний акт або чинну інформаційну довідку щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці, виданий щодо Учасника саме управлінням Держпраці (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442) (довідка повинна містити інформацію щодо робочого місця керівника робіт або головного інженера; щодо робочого місця маляра/штукатура).
Отже, у складі пропозиції відсутній чинний акт або чинна інформаційна довідка щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці, виданий щодо Учасника управлінням Держпраці (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442) (довідка повинна містити інформацію щодо робочого місця керівника робіт або головного інженера; щодо робочого місця маляра/штукатура).
Таким чином, відповідно до абз.4 ч.1 п. 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
2. Відповідно до п. 1.4 Додатк №2 тендерної документації зазначено, що для забезпечення ефективного просочення (досягнення групи вогнезахисної ефективності 1 підгрупа 1А згідно чинного законодавства) та виконання графіку обробки, кількість шарів нанесення вогнезахисної суміші, яка планується учасником до застосування, не повинна перевищувати двох (механізованим спосіб нанесення) або трьох (при ручному нанесенні), про що повинно бути зазначено у Протоколі випробувань або у Регламенті, затвердженого виробником вогнезахисної суміші.
Відповідно до Регламенту, наданого Учасником (стор.7 файлу «86_[18-08-2023 18.25.18]32. Регламент.pdf) зазначено:
«За умови обробляння деревини способом «поверхневого просочення» з середюм значениям поглинання робочого розчину не менше нiж 350 г/м2 (в перерахунку на суху речовину 210 г/м2) забезпечує I групу вогнезахисної ефективностi (пiдгрупа IB).
За умови обробляння деревини способом «поверхневого просочення» з середнiм значениям поглинання робочого розчину не менше нiж 600 г/м2 (в перерахунку на суху речовину 360 г/м2) забезпечує I групу вогнезахисної ефективностi (пiдгрупа IA)».
Згідно висновку наданого протоколу №89/1-2020 (стор.5 файлу «78_[18-08-2023 18.17.21]28. Протокол_очіуваний_строк_придатності.pdf»), зазначено: «..просочувальна вогнебiозахисна речовина для деревини та целюлозовмiсних матерiалiв «WOOD SAVER» виробництва ТОВ «БIЛДIНГ ПРОТЕКТ», за умови обробляння деревини способом «поверхневого просочення» пензлем за один-два рази з середнiм значениям витрати робочого розчину 350,0 г/м2 (в перерахунку на суху речовину 210,0 г/м2) здатна забезпечити п`ять років прогнозованого (очікуваного) строку придатностi вогнезахисного просочення при експлуатацiї в неопалювальних примiщеннях. Середне значения втрати маси зразкiв вогнезахищеноУ деревини, яке округлене до цiлого числа, через п' ять рокiв прискореного старiння, становить 9 %. ». Таким чином, протокол не містить інформацію щодо кількості шарів нанесення вогнезахисної суміші підгрупи 1А, адже така група досгається шляхом поглинання робочого розчину не менше нiж 600 г/м2 (в перерахунку на суху речовину 360 г/м2) (про таку кількість в Протоколі відсутня інформація).
Відповідно до Регламенту, наданого Учасником (стор.8-9 файлу «86_[18-08-2023 18.25.18]32. Регламент.pdf) зазначено: просочувальна вогнебiозахисна речовина для деревини та целюлозовмісних матерiалiв «WOOD SAVER» наноситься на деревину пензлем, валиком або розпилювачем. При механiзованому способi засiб наноситься за 1-2 рази, при ручному 2-3 рази (до досягнення необхiдного поглинання його робочого розчину) з 2-4 годинною просушкою деревини в iнтервалах мiж нанесеннями. Таким чином, регламент не містить інформацію щодо кількості шарів нанесення вогнезахисної суміші конкретно для підгрупи 1А , адже, згідно регламенту речовина «WOOD SAVER» має підгрупи 1А та 1В.
Таким чином, відповідно до абз.1 ч.2 п. 44 Особливостей, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до п.43 Особливостей.
3. Відповідно до п. 1.4 Додатк №2 тендерної документації, передбачено …… (надати регламент від виробника).
У складі пропозиції Учасника розміщений файл «86_[18-08-2023 18.25.18]32. Регламент.pdf», в якому міститься регламент без доданих результатів кліматичних або періодичних випробувань, а саме: протоколи сертифікаційних випробувань від 13.11.2020 №№85/1-2020, 86/1-2020, 87/1-2020, 88/1-2020, та від 19.05.2021 р. № 103/1-2021 (інформація про які зазначена у наданому Сертифікаті відповідності DCS.0001119-21 ).
Відповідно до п.2 ч.4 Наказу Міністерства внутрішніх справ України № 1064 від 26.12.2018р., Регламент складається, в тому числі, з технічних характеристики - строку придатності вогнезахисного покриву (просочування), який визначено відповідно до результатів кліматичних або періодичних випробувань (результати випробувань додаються до Регламенту).
Таким чином, Регламент Учасника наданий не в повному обсязі.
Тендерна документація не передбачає надання витягу з Регламенту або якоїсь його певної частини.
Таким чином, відповідно до абз.1 ч.2 п. 44 Особливостей, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до п.43 Особливостей.
4. Відповідно до ч.10 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Звертаємо Вашу увагу, що Аукціон завершився 21-08-2023, 14:53.
Відповідно до стаття 253 Цивільного Кодексу України, перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок.
Отже від 22.08.2023 р, двадцятий робочий день розгляду тендерної пропозиції спливає 18.09.2023 р. включно.
Але, рішення ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ АУКЦІОНУ ТА НАМІР УКЛАСТИ ДОГОВІР було прийняте 25.09.2023 р., а саме на ДВАДЦЯТЬ ПЯТИЙ РОБОЧИЙ ДЕНЬ з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції.
Таким чином, Замовник порушив ч.10 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» та повинен був відмінити процедуру закупівлі через неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Отже, враховуючи все вищевикладене, вважаємо, що Замовником під час проведення процедури закупівлі було порушено принципи здійснення закупівель, а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
На підставі вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктом 59 Особливостей,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем процедури закупівлі Учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РОЯЛ ВЕСТ СЕРВІС".
3. Зобов’язати Замовника відмінити процедуру закупівлі через неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга в АМКУ РОЯЛ ВЕСТ СЕРВІС.pdf 26.09.2023 12:49
- Рішення від 28.09.2023 №15458.pdf 28.09.2023 15:31
- Інформація про перенесення скарги від 05.10.2023 №1459.pdf 05.10.2023 18:18
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.10.2023 №16416.pdf 16.10.2023 15:20
- Рішення від 13.10.2023 №16416.pdf 18.10.2023 16:34
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.09.2023 13:13
Дата розгляду скарги:
05.10.2023 10:30
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.09.2023 15:32
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
18.10.2023 16:35
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
1aaa38e97a8044088447108ab94afe7f
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-11-011256-a.a2
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику!
В п.п. 2.5. пункту 2 Додатку 1 до тендерної документації вимагається надати чинний акт або чинну інформаційну довідку щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці, виданий щодо Учасника управлінням Держпраці (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442) (довідка повинна містити інформацію щодо робочого місця керівника робіт або головного інженера; щодо робочого місця маляра/штукатура).
Дана вимога суперечить чинному законодавству та є дискримінаційною по відношенню до нас, як до потенційного учасника та до інших учасників.
Основними нормативно-правовими актами, що регулюють процес проведення атестації робочих місць за умовами праці на підприємстві, є Порядок проведення атестації робочих місць за умовами праці, затверджений постановою КМУ від 01.08.1992 р. № 442.
Згідно пункту 11 Порядку проведення атестації робочих місць за умовами праці, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 1992 року № 442, контроль за якістю проведення атестації робочих місць за умовами праці покладається на Держпраці, проте даною Постановою та іншими чинними нормативними актами не визначено офіційного документу, який би підтверджував факт перевірки атестації робочих місць Державною службою України з питань праці.
Згідно пункту № 4 Порядку проведення атестації робочих місць за умовами праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №442 від 1 серпня 1992 р.: «Атестація проводиться атестаційною комісією, склад і повноваження якої визначаються наказом по підприємству, організації, в строки, передбачені колективним договором, але не рідше ніж один раз на п’ять років.»
Також згідно п. №5 того ж Порядку до проведення атестації можуть залучатися проектні та науково-дослідні організації, технічні інспекції праці профспілок, територіальні органи Держпраці. Тобто залучення територіальних органів Держпраці або інших організацій є правом учасника, а не його обов’язком. Вимагаємо внести відповідні зміни до тендерної документації та усунути дискримінаційну вимогу.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.08.2023 15:46
Вирішення:
Шановний Учаснику!
Вимога щодо надання чинного акту або інформаційної довідки щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці, виданий щодо Учасника управлінням Держпраці (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442) не є дискримінаційною вимогою, адже, послуги, передбачені предметом закупівлі є проведення вогнезахисної обробки (просочення) дерев’яних конструкцій горищ. Просочення дерев’яних конструкцій належать до робіт/послуг підвищеної небезпеки.
Відповідно до пункту 1 Порядку проведення атестації робочих місць за умовами праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 1992 року № 442: "Атестація робочих місць за умовами праці (надалі - атестація) проводиться на підприємствах і організаціях незалежно від форм власності й господарювання, де технологічний процес, використовуване обладнання, сировина та матеріали є потенційними джерелами шкідливих і небезпечних виробничих факторів, що можуть несприятливо впливати на стан здоров'я працюючих, а також на їхніх нащадків як тепер, так і в майбутньому".
Таким чином, вищезазначена вимога сформована згідно з вимогами чинного законодавства. Атестація робочих місць за умовами праці є обов’язковою за наявності шкідливих та небезпечних умов праці, однак проводити її рекомендовано в будь-якому випадку.
Також, виходячи з практики АМКУ, така вимога є законною та такою, що жодним чином не порушує права та інтереси Учасників.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога (тех.завдання)
Номер:
f9f0cefd364d4e979a35aaf31b1c396f
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-11-011256-a.a1
Назва:
Дискримінаційна вимога (тех.завдання)
Вимога:
Шановний Замовнику!
В Додатку 2 до тендерної документації встановлена наступна вимога: кількість шарів нанесення вогнезахисної суміші, яка планується учасником до застосування, не повинна перевищувати двох (механізованим спосіб нанесення) або трьох (при ручному нанесенні), про що повинно бути зазначено у Протоколі випробувань або у Регламенті, затвердженого виробником вогнезахисної суміші.
Вважаємо дану вимогу дискримінаційною та такою, що обмежує права потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки дана кількість разів нанесення вогнезахисної речовини визначається Регламентом робіт, що прописується виробником вогнебіозахисного засобу та є різною до кожного розчину. Тобто взяти участь у даній закупівлі зможе лише учасник, який використає розчин, кількість шарів нанесення якого, згідно Регламенту, відповідає вимозі Замовника. У нас, як у потенційних учасників виникають сумніви щодо об’єктивності та неупередженості Замовника під час встановлення даної вимоги.
Керуючись статею №5 ЗУ «Про публічні закупівлі», яка передбачає добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, а також пунктом 4 статті 23 цього ж закону, згідно якого: «Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент"», просимо вилучити вимогу кількості разів нанесення вогнебіозахисного засобу та передбачити можливість зазначення еквіваленту.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.08.2023 15:44
Вирішення:
Шановний Учаснику!
Враховуючи, що послуги надаються в дошкільних та загальноосвітніх закладах освіти, де перебуває велика кількість дітей, а також, для забезпечення ефективного просочення (досягнення групи вогнезахисної ефективності 1 підгрупа 1А згідно чинного законодавства) та виконання графіку обробки, кількість шарів нанесення вогнезахисної суміші, яка планується учасником до застосування, не повинна перевищувати двох (механізованим спосіб нанесення) або трьох (при ручному нанесенні), про що повинно бути зазначено у Протоколі випробувань або у Регламенті, затвердженого виробником вогнезахисної суміші.
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Виконана замовником
Скарга на рішення про відміну торгів
Номер:
eed170db4cf94c3ead976e899311fc26
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-11-011256-a.c4
Назва:
Скарга на рішення про відміну торгів
Скарга:
Вих. № П/23/11/03/01
Від 03.11.2023 року
.
Антимонопольний комітет України
03035, м. Київ, вул. Митрополита
Василя Липківського, 45
телефон: (044) 251-62-62
факс: (044) 520-03-25
http://www.amc.gov.ua
e-mail: slg@amcu.gov.ua
Суб’єкт оскарження:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РОЯЛ ВЕСТ СЕРВІС»
Код ЄДРПОУ 39486590
Україна, 31226, Хмельницька область, Волочиський район, село Купіль, вулиця Перемоги, будинок 10
e-mail: 39486590rvs@gmail.com
Тел./факс +380 (98) 646-81-66
Замовник, рішення, дії або
бездіяльність якого оскаржуються:
Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації
Код ЄДРПОУ 37397216
02105, Україна, Київська область, Київ, пр-т Миру, 6-А
e-mail: dnepr-osvitakkt@ukr.net
тел/факс: 380633197098
Інформація про закупівлю:
Ідентифікатор закупівлі UA-2023-08-11-011256-a
Очікувальна вартість закупівлі:
3 457 700 грн з ПДВ
Скарга
щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
(в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон 922), з урахуванням положень розділу «Порядок оскарження відритих торгів» Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості))
Від 11.08.2023 18:11, Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації (надалі за текстом – Замовник), оголосив процедуру закупівлі (Державна закупівля, Відкриті торги з особливостями) на предмет надання послуг «Послуги з просочування деревини» код 77220000-8 за ЄЗС ДК 021:2015 (послуги з протипожежних заходів (проведення вогнезахисної обробки (просочення) дерев’яних конструкцій горищ) в закладах освіти Дніпровського району м. Києва), код визначений згідно з ЄЗС, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі 77220000-8 послуги з просочування деревини (надалі за текстом – Закупівля). Ідентифікатор Закупівлі: UA-2023-08-11-011256-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-08-11-011256-a).
На участь у даній закупівлі подано пропозиції від 3 (трьох) учасників:
1. ТОВ «РОЯЛ ВЕСТ СЕРВІС» - Остаточна пропозиція (2 451 700 грн з ПДВ) (надалі за текстом – Скаржник);
2. ПП «ЛИТВИНЮК» - Остаточна пропозиція (2 451 780 грн з ПДВ);
3. ТОВ «ГАРАНТ СПЕЦМОНТАЖ» - Остаточна пропозиція (2 451 786 грн з ПДВ).
25.09.2023, Протоколом (Рішенням) уповноваженої особи Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації про визначення переможця аукціону та намір укласти договір № 09/688, переможцем процедури визначено ТОВ «РОЯЛ ВЕСТ СЕРВІС».
Однак, від 24.10.23, 17:39, Протоколом (Рішенням) уповноваженої особи Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації про відміну тендеру № 10/810 (надалі за текстом – Протокол), Замовником прийнято рішення про скасування Закупівлі із причин неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель і надано наступні пояснення:
«Відмінити процедуру відкритих торгів з особливостями на закупівлю «Послуги з просочування деревини» код 77220000-8 за ЄЗС ДК 021:2015 (послуги з протипожежних заходів (проведення вогнезахисної обробки (просочення) дерев’яних конструкцій горищ) в закладах освіти Дніпровського району м. Києва), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-08-11-011256-a з підстави, що передбачена п.п.2, п. 50 відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471), неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, а саме: Замовник порушив ч.10 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням Рішення АМКУ № 16416-р/пк-пз від 13.10.2023р.».
ТОВ «РОЯЛ ВЕСТ СЕРВІС», як учасник процедури закупівлі з найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією, який є переможцем процедури Закупівлі, не погоджується із прийнятим рішенням Замовником про скасування Закупівлі, вважає його неправомірним та таким, що порушує законні інтереси ТОВ «РОЯЛ ВЕСТ СЕРВІС» зважаючи на наступне.
Відповідно до ч.10 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно
вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Відповідно до вимог ч.1. ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник відміняє тендер у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
У той же час, Замовник не повідомляв про об'єктивні підстави для того, щоб не розглянути Пропозицію ТОВ «РОЯЛ ВЕСТ СЕРВІС» до 20 робочих днів (у період від 22.08.2023 р, двадцятий робочий день розгляду тендерної пропозиції спливає 18.09.2023 р. включно), тому ТОВ «РОЯЛ ВЕСТ СЕРВІС» вважає, що Замовником умисно затягнуто розгляд тендерної пропозиції ТОВ «РОЯЛ ВЕСТ СЕРВІС» і не у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», а саме, з порушенням строків, визнано його переможцем Закупівлі.
Вказана причина відміни торгів у Протоколі не відповідає причині «неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель» і до того ж, Замовником не було вказано опису порушень, які неможливо усунути, вважаємо, що Замовником застосовано штучну підставу для відміни торгів.
Зазначене вище, крім того, дає підстави ТОВ «РОЯЛ ВЕСТ СЕРВІС» вважати, що замовник цілеспрямовано не розглянув Пропозицію ТОВ «РОЯЛ ВЕСТ СЕРВІС» вчасно, обрав його переможцем процедури Закупівлі із порушенням строків встановлених вимогами чинного законодавства та в подальшому прийняв рішення про відміну Процедури закупівлі з надуманих причин: «неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель».
На думку ТОВ «РОЯЛ ВЕСТ СЕРВІС», факт порушення ч.10 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням Рішення АМКУ № 16416-р/пк-пз від 13.10.2023р. може бути усунуто якраз через здійснення у встановлені строки розгляду тендерної пропозиції, тому вибір підстави для відміни Процедури закупівлі «неможливість усунення порушень» є неправомірним.
За порушення строку розгляду пропозицій до відповідальності притягується уповноважена особа замовника за адміністративні правопорушення, а не відміняються торги.
Учасник ТОВ «РОЯЛ ВЕСТ СЕРВІС» не повинен нести економічні наслідки через недобросовісність та помилки Замовника Закупівлі.
З огляду на все вищезазначене, дії Замовника щодо відміни цієї процедури закупівлі свідчать виключно про зловживання повноваженнями Замовника та намагання уникнути завершення законної процедури закупівлі, за якими мають місце чисельні рішення АМКУ про встановлення незаконних дії та рішень Замовника.
Приклад позитивного розгляду Комісією АМКУ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ скарги за рішенням від 22.03.2023 №3573 (закупівля № UA-2023-01-18-014923-a) та від 25.08.2021 №19183 (закупівля № UA-2021-01-15-000307-b) коли скаржник довів неправомірність прийнятого рішення замовником про відміну торгів.
Відмінивши тендер, Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено права та інтереси ТОВ «РОЯЛ ВЕСТ СЕРВІС».
Порушення прав та інтересів ТОВ «РОЯЛ ВЕСТ СЕРВІС» полягає також в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовник повинен був укласти договір з ТОВ «РОЯЛ ВЕСТ СЕРВІС», за результатами якого ТОВ «РОЯЛ ВЕСТ СЕРВІС» мали б змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Отже, враховуючи, що рішення про відміну закупівлі не було підтверджено жодними обставинами, документами чи іншими аргументованими на те причинами, не було вказано опису порушень, які неможливо усунути, вважаємо, що Замовником застосовано штучну підставу для відміни Торгів.
Наданим Протоколом щодо відміни торгів Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив правомірність відміни Процедури закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси ТОВ «РОЯЛ ВЕСТ СЕРВІС» можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює Комісію (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та здійснює інші повноваження, визначені цим Законом та Законом України «Про Антимонопольний комітет України». Рішення Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України.
Повноваження, порядок утворення та функціонування Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановлюються відповідно до цього Закону та Закону України «Про Антимонопольний комітет України».
Оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням ПОСТАНОВИ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 Київ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Суб’єкт оскарження несе відповідальність за точність та достовірність інформації, що надається шляхом заповнення електронної форми. При цьому ризики настання негативних наслідків, пов’язаних з наданням суб’єктом оскарження неточної або недостовірної інформації шляхом заповнення електронної форми, несе суб’єкт оскарження.
Керуючись вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема, але не виключно положенням ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Просимо:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати прийняте Протоколом (Рішенням) уповноваженої особи Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації про відміну тендеру № 10/810 від 24.10.2023 неправомірними, тобто прийнятими з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
3. Зобов'язати Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації скасувати рішення прийняте Протоколом (Рішенням) уповноваженої особи Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації про відміну тендеру № 10/810 від 24.10.2023 у закупівлі UA-2023-08-11-011256-a.
4. Зобов’язати Замовника завершити процедуру закупівлі у встановленому Законом порядку.
Директор ТОВ «РОЯЛ ВЕСТ СЕРВІС» Сергій ГУПАЛЮК
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ від 03.11.2023.pdf 03.11.2023 18:14
- Скарга до АМКУ від 03.11.2023.pdf.asice.zip 03.11.2023 18:14
- рішення від 13.11.2023 № 18156.pdf 16.11.2023 17:46
- інформація про резолютивну частину рішення від 13.11.2023 № 18156.pdf 14.11.2023 15:41
- рішення від 07.11.2023 № 17785.pdf 07.11.2023 16:14
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.11.2023 18:24
Дата розгляду скарги:
13.11.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.11.2023 16:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
16.11.2023 17:46
Дата виконання рішення Замовником:
30.11.2023 09:57
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовник відповідно до рішення АМКУ від 13.11.2023 № 18156-р/пк-пз, скасував рішення про відміну процедури закупівлі — "Послуги з протипожежних заходів (проведення вогнезахисної обробки (просочення) дерев’яних конструкцій горищ) в закладах освіти Дніпровського району м. Києва", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-08-11-011256-a.