-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Спеціальна аварійно-рятувальна машина легкого типу САРМ-Л
ДК 021:2015: 34131000-4 Пікапи (Спеціальна аварійно-рятувальна машина легкого типу САРМ-Л) - відповідно до НАКАЗУ МРЕТСГУ №1082 від 11.06.2020 визначення предмета закупівлі товару за ЄЗС, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі). Усі документи, що входять до складу тендерної пропозиції мають бути складені українською мовою. Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію „Ціна”. Питома вага – 100%. З урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, визначених ПКМУ від 12.10.2022 р. №1178 (зі змінами).
Торги не відбулися
7 290 960.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 36 454.80 UAH
мін. крок: 0.5% або 36 454.80 UAH
Період оскарження:
11.08.2023 14:55 - 25.08.2023 00:00
Вимога
Вирішена
щодо калькуляції як Додаток в проекті Договору
Номер:
9fba8b9e7f0345feb5e29ce70caa4d26
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-11-008446-a.b2
Назва:
щодо калькуляції як Додаток в проекті Договору
Вимога:
Шановний Замовник.
Ваша процедура закупівлі проводиться з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 (зі змінами) «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Відповідно ви як замовник не має права вимагати (калькуляцію) як Додаток до договору. Та ваша відповідь на попередню вимогу є об’єктивною.
Тому що:
І. ст. 638 ЦК України (Укладення договору)
1. Договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору.
{Абзац перший частини першої статті 638 із змінами, внесеними згідно із Законом № 738-IX від 19.06.2020}
Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
2. Договір укладається шляхом пропозиції однієї сторони укласти договір (оферти) і прийняття пропозиції (акцепту) другою стороною.
ІІ. ст.180 ГК України (Істотні умови господарського договору)
1. Зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства.
2. Господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода.
3. При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
4. Умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості. Вимоги щодо якості предмета договору визначаються відповідно до обов'язкових для сторін нормативних документів, зазначених у статті 15 цього Кодексу, а у разі їх відсутності - в договірному порядку, з додержанням умов, що забезпечують захист інтересів кінцевих споживачів товарів і послуг.
5. Ціна у господарському договорі визначається в порядку, встановленому цим Кодексом, іншими законами, актами Кабінету Міністрів України. За згодою сторін у господарському договорі може бути передбачено доплати до встановленої ціни за продукцію (роботи, послуги) вищої якості або виконання робіт у скорочені строки порівняно з нормативними.
6. У разі визнання погодженої сторонами в договорі ціни такою, що порушує вимоги антимонопольно-конкурентного законодавства, антимонопольний орган має право вимагати від сторін зміни умови договору щодо ціни.
7. Строком дії господарського договору є час, впродовж якого існують господарські зобов'язання сторін, що виникли на основі цього договору. На зобов'язання, що виникли у сторін до укладення ними господарського договору, не поширюються умови укладеного договору, якщо договором не передбачено інше. Закінчення строку дії господарського договору не звільняє сторони від відповідальності за його порушення, що мало місце під час дії договору.
ІІІ. Вимогами Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема пунктом 61 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» встановлено, що замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 пункту 6-1 Закону виключно, якщо ступінь локалізації виробництва дорівнює або перевищує показники визначені пп.1 п. 6-1 Закону.
Порядок підтвердження ступеня локалізації затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 року №861. Порядок встановлює механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що є предметом закупівлі і визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) та додатковим переліком товарів, що затверджується Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 3 пункту 6-1 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.
ІV. Стосовно формування ціни договору.
1. п.30. (Під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи), Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 (зі змінами).
2. п.31. (Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону), Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 (зі змінами).
3. п.35. (Для проведення відкритих торгів із застосуванням електронного аукціону повинно бути подано не менше двох тендерних пропозицій. Електронний аукціон проводиться електронною системою закупівель відповідно до статті 30 Закону), Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 (зі змінами).
4. п.39. (Розкриття тендерних пропозицій здійснюється відповідно до статті 28 Закону (положення абзацу третього частини першої та абзацу другого частини другої статті 28 Закону не застосовуються)), Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 (зі змінами).
5. п.41. (Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.), Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 (зі змінами).
6. п.49. (Рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником відповідно до статті 33 Закону та цього пункту), Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 (зі змінами).
На підставі вище наведеного, Учасник згідно діючих чинних законодавчих та нормативних актів України повинен:
1. На підтвердження ступеню локалізації запропонованого товару повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції довідку у довільній формі із зазначенням найменування товару, назви виробника та ID товару, який присвоєно електронною системою закупівель.
Замовник самостійно перевіряє інформацію щодо ступеня локалізації виробництва товару, який є предметом закупівлі у переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації за посиланням: https://prozorro.gov.ua/search/products?local_share=15 (відповідно до постанови КМУ від 2 серпня 2022 р. № 861 «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва»).
У разі відсутності товару запропонованого учасником процедури закупівлі у відповідному переліку або у разі, якщо ступінь локалізації товару є меншим ніж 15 відсотків, замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника на підставі абзацу 3 частини 1 статті 31 Закону, а саме: не відповідає встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
2. Відповідно п.13 постанови КМУ від 2 серпня 2022 р. № 861 «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва»).
«13. Учасник, з яким укладено договір про закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, одночасно з передачею товару надає замовнику підготовлену виробником товару фактичну калькуляцію собівартості такого товару, що оприлюднюється замовником в електронній системі закупівель разом із звітом про виконання договору про закупівлю.»
На підставі вище наведеного Замовник немає права змушувати потенційних учасників додавати фактичну калькуляцію як додаток до договору.
Просимо внести зміни та привести Тендерну документацію у відповідність діючого законодавства України.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 22.08.2023 14:09
Дата подачі:
21.08.2023 15:51
Вирішення:
Зміни в проект договору внесено.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду
щодо подання калькуляції в проекті Договору
Номер:
ea80b0dd110741038af6baf3f0b6d252
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-11-008446-a.a1
Назва:
щодо подання калькуляції в проекті Договору
Вимога:
Шановний Замовник.
Згідно Тендерної документації замовником вимагається у Проекті договору, а саме як Додаток 3 Калькуляція (Спеціальної аварійно-рятувальної машини легкого типу САРМ-Л).
Згідно діючих чинних законодавчих та нормативних актів України, Замовник не має права вимагати (калькуляцію) як Додаток до договору.
Замовник має враховувати норми Закону України "Про публічні закупівлі" та постанови Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861 (Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва).
Просимо привести Тендерну документацію у відповідність діючого законодавства України.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу 21.08.2023 11:55
Дата подачі:
17.08.2023 18:33
Вирішення:
З метою надання роз’яснень на запит потенційного учасника від 17.08.2023 р. щодо подання калькуляції в проекті Договору, оприлюднити через електронну систему закупівель наступну інформацію:
Вимогами ч.1 ст.638 ЦК України визначено, що однією з істотних умов договору є умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів цього виду.
Вимогами Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема пунктом 61 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» встановлено, що замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 пункту 61 Закону виключно, якщо ступінь локалізації виробництва дорівнює або перевищує показники визначені пп.1 п. 61 Закону.
Порядок підтвердження ступеня локалізації затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 року №861. Відповідно до вимог якої, виробником на підтвердження ступеня локалізації надається калькуляція собівартості товару.
Тобто, фактично, «калькуляція собівартості товару» формує ціну майбутнього договору, яка в розумінні вимог ст. 638 ЦК України та ст.180 ГК України є істотною умовою договору купівлі-продажу.
В свою чергу, якщо додаток до договору містить хоча б одну істотну умову договору, то такий додаток в обов’язковому порядку визначається як невід'ємна частина договору і має бути підписаний разом з договором, адже він виступає складовою договірних зобов’язань.
З урахуванням наведеного, відсутні підстави для задоволення вимоги учасника про внесення змін до тендерної документації.
Відповідно п. 54 Особливостей Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Враховуючи зазначене вище, ст. 254 ЦК України (Якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, що визначений відповідно до закону у місці вчинення певної дії, днем закінчення строку є перший за ним робочий день.), а також те, що останній день надання роз’яснень на звернення припав на вихідний день, а саме 20.08.2023 р. (неділя), Замовник вважає останнім днем для надання роз’яснень на звернення потенційного учасника – 21.08.2023 р.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
28.08.2023 00:03