-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
09130000-9 Нафта і дистиляти (Придбання пально-мастильних матеріалів (талонів) (Дизельне паливо)
Торги не відбулися
120 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 600.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 600.00 UAH
Період оскарження:
11.08.2023 13:44 - 18.08.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінація
Номер:
c547926132fa4154a60c5895b949d044
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-11-006601-a.a4
Назва:
Дискримінація
Вимога:
Шановний Замовнику! Відповідно до пункту 8 Додатку № 3 до тендерної документації:
Учасник повинен надати єдині зразки талонів з можливістю заправки по усіх запропонованих АЗС (зразки надаються Учасником, у кольоровому зображенні, у складі документів (інформації) до проекту Договору про закупівлю Товару згідно з Додатком 2 цієї Документації).
Вимагаючи надання «талонів єдиного зразка» - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників».
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що паливний талон повинен бути єдиного зразка фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька партнерських мереж АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише декілька найбільших мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, без залучення АЗС мереж-партнерів.
Це пояснюється тим, що в кожній окремій мережі існує власний окремий зразок паливного талону, який приймається в конкретній мережі.
Учасники які не мають власних АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Інші учасники, в тому числі Скаржник, у разі вилучення дискримінаційної вимоги, зможуть брати участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його постійним постачальникам, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону).
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС».(Додаток № 1)
Враховуючи Рекомендації Антимонопольного комітету України, вбачається, що вимогою щодо наявності талону єдиного зразка по всій Україні, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають декілька партнерських АЗС різних ТМ, які мають талони єдиного зразка на кожну АЗС партнерів окремо.
Наявність принаймні двох видів талонів від різних мереж АЗС жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на одній з АЗС, якщо інша через певні причини припинить обслуговування.
Вимога «талонів єдиного зразка на всіх АЗС, запропонованих Учасником» зменшує коло учасників у зв’язку з тим, що учасник який має декілька партнерських АЗС з неєдиним талоном, не зможе взяти участь у закупівлі, при цьому такий учасник здатний виконати умови ТД по термінам поставки та якості товару. Крім того, наявність різних мереж АЗС з Неєдиними та неєдиного бренду талонами у складі пропозиції Переможця дає можливість Замовнику вибирати мережу АЗС у період поставок, керуючись максимальною економією коштів, так як ціна на роздрібному ринку змінюється щотижнево і ціни на різних мережах можуть відрізнятися суттєво.
Отже, вимагаємо вилучити зазначену дискримінаційну умову тендерної документації.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 26.pdf 18.08.2023 20:42
Дата подачі:
17.08.2023 11:12
Вирішення:
Шановний учасник. Нами було розглянуто вашу вимогу щодо умов тендерної документації на закупівлю. За результатом розгляду повідомляємо, що в тендерній документації не встановлено жодної дискримінаційної умови. Картки (талони) мають бути єдиного уніфікованого зразка, номіналам 10 та/або 15 та/або 20 л, які повинні прийматись на усіх АЗС, запропонованих Учасником у складі тендерної пропозиції відповідно до умов документації (надати гарантійний лист). Тендерна документація розроблена тендерним комітетом на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами та доповненнями) (далі - Закон). Так, відповідно до зазначених вимог Учасник не обмежений обов’язковою наявністю власних або орендованих АЗС, а має можливість зазначити в довідці АЗС своїх партнерів, незалежно від договірних відносин та торгової марки (логотипу) АЗС. Тобто, Учаснику необхідно мати будь-які договірні відносини (без обмежень) с операторами АЗС. Звертаємо увагу на те, що Замовник жодним чином в своїй тендерній документації не зазначив конкретну марку або торгівельний знак карток (талонів), а вказав лише технічні характеристики предмету закупівлі, виходячи з власних потреб. Також незрозумілим є факт того, чому потенційний Учасник не має змоги самостійно встановити картки (талони) власного уніфікованого зразка та домовитись зі своїми партнерами щодо їх обслуговування на АЗС партнерів. Так, згідно проведеного Замовником моніторингу публічних закупівель, оголошених на веб-порталі уповноваженого органу, можливо дійти висновку, що у інших учасників процедур закупівель не виникало проблем із цією тендерною умовою, оскільки не зважаючи на наявність партнерів, картки (талони) учасників приймаються на партнерських АЗС за домовленістю. Підсумовуючи вищенаведене, потенційний учасник у своїй вимозі не обґрунтовув, чому саме вищенаведена умова Замовника заважає йому взяти участь у даній процедурі закупівлі. Крім того, згідно встановленої практики Постійно діючій адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, поняття «дискримінаційні умови» повинно виражатися у неможливості виконати вказану вимогу тендерної документації більш ніж одному учаснику процедури закупівлі, тому, Замовник вважає вимоги тендерної документації обґрунтованими та не вбачає в них порушення Закону України «Про публічні закупівлі», а саме у даній процедурі закупівлі не порушена умова рівності участі у закупівлях вітчизняних та іноземних учасників всіх форм власності та організаційно-правових форм.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
21.08.2023 00:03
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінація
Номер:
2414438f26184c4da11abae2a041ff39
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-11-006601-a.a3
Назва:
Дискримінація
Вимога:
Шановний Замовнику!
Відповідно до пунку 11 Додатку № 3 до тендерної документації:
"Учасник повинен мати (у користуванні, оренді або у власності) розгалужену мережу АЗС, які мають ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, по всій території України з обов’язковим розташуванням автозаправних станцій (далі - АЗС) на території кожної області та м. Києва (крім тимчасово окупованих територій). Мінімальна кількість АЗС по м. Києву не менше 20 (в тому числі партнерів). Одна з АЗС територіально повинна розташовуватися на відстані не більше 3 км від місцезнаходження Замовника (м. Київ, бул. Т. Шевченка, 56)."
1. Щодо радіусу розташування АЗС: Зазначену умову тендерної документації, в сукупності з вимогою щодо наявності АЗС в кожній області України зможе виконати лише одна мережа АЗС - Вог. Тобто Ви свідомо прописали такі вимоги документації. які може виконати тільки мережа АЗС Вог.
Тому вимагаю збільшити радіус до 10 км.
2. Щодо власної/орендованої чи АЗс у користуванні: Вимога щодо права усіх видів "власні/орендовані/у користуванні" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) є дискримінаційна у закупівлі, адже дозволяє брати участь у процедурі тільки тим учасникам, які мають АЗС у володінні, користуванні або оренді.
Вимагаючи від учасників наявність власних/орендованих АЗС або у користуванні, - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників».
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, або на праві користування АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати власні або орендовані АЗС, або АЗС з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють продаж талонів, які надають їм право реалізації палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, без залучення партнерських АЗС.
Учасники які не мають власних, орендованих АЗС або АЗС у праві користуванні та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Інші учасники, в тому числі Скаржник, у разі вилучення дискримінаційної вимоги, зможуть брати участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його постійним постачальникам, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону).
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС».
Тому вимагаю дозволити приймати участь у закупівлі тим учасникам, які здійснюють діяльність на умовах договорів, що надають учасникам, які не мають азс у власності/оренді/користуванні, право на продаж палива.
Отже, вимагаємо вилучити зазначені дискримінаційні умови тендерної документації.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 26.pdf 18.08.2023 20:41
Дата подачі:
17.08.2023 11:08
Вирішення:
У відповідь на вимогу пояснюємо, що автотранспорт Замовника переміщується на пальному, яке закуповується за бюджетні кошти. Отже, вимога щодо розташування АЗС Учасника обумовлена виключно принципом економії бюджетних коштів, для якої автотранспорт Замовника заправляється на АЗС в тому районі, де й виконує роботи згідно Статуту підприємства та мети його створення. Транспорт Замовника не повинен залишати межі району через необхідність дістатися АЗС, на яких Учасник взмозі запропонувати здійснювати заправку техніки Замовника, витрачаюти при цьому придбане за бюджетні кошти пальне, при наявності АЗС багатьох мереж в радіусі, зазначеному в тендерній документації. Учаснику не заборонено укладати партнерські договори на співпрацю з декількома мережами АЗС, що робить його конкуретноспроможнім. Вважаємо, що дана вимога обґрунтована та недискримінаційна.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
21.08.2023 00:03
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінація
Номер:
49cf2e4fb1814eca9a978a0b63a588e6
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-11-006601-a.a2
Назва:
Дискримінація
Вимога:
Шановний Замовнику!
Відповідно до пункту 2 Додатку № 3 до тендерної документації:
"Учасник повинен здійснювати відпуск товарів через стаціонарну мережу автозаправних станцій (АЗС) по всім областям України (крім тимчасово окупованих), що призначені для відпуску споживачам нафтопродуктів, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами» від 20.12.1997 р. № 1442 (зі змінами та доповненнями)."
Таким чином, Скаржник не може виконати умову документації Замовника щодо наявності АЗС в кожній області України, Скаржник має можливість запропонувати Замовнику – ініціатору здійснювати заправку автомобілів на АЗС усіх областях України окрім Луганської та Донецької.
Вважаємо, що окрім того, що зазначена вимога носить дискримінаційний характер, Замовник не довів необхідність встановлення вимоги тендерної документації щодо наявності АЗС учасників в усіх областях України.
Таким чином, вимагаємо вилучити зазначену дискримінаційну умову тендерної документації.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 26.pdf 18.08.2023 20:41
Дата подачі:
17.08.2023 11:03
Вирішення:
У відповідь на вимогу щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі повідомляємо наступне: Під час організації та проведення процедури закупівлі замовник неухильно дотримується усіх без винятку положення чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, у тому числі базових принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ЗУ «Про публічні закупівлі»(надалі-Закон), серед яких: • добросовісна конкуренція серед учасників; • максимальна економія та ефективність; • відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; • недискримінація учасників; • об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; • запобігання корупційним діям і зловживанням. При проведені закупівлі за процедурою відкритих торгів Нами, Замовником торгів, враховано особливості законодавства в частині визначення кваліфікаційних критерії до Учасників торгів. Всебічно досліджено питання встановлення вимог щодо того, що Учасник повинен здійснювати відпуск товарів через стаціонарну мережу автозаправних станцій (АЗС) по всім областям України (крім тимчасово окупованих). Заперечуємо факт дискримінаційного характеру положень тендерної документації. Наголошуємо, що замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлію, власних потреб. Враховуючи вищенаведене, членами тендерного комітету прийнято рішення щодо відмови у задоволені вимоги Учасника в частині внесення змін в умови тендерної документації.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
21.08.2023 00:03
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінація
Номер:
8428cb79c3c2451ca24b05680ab28c22
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-11-006601-a.a1
Назва:
Дискримінація
Вимога:
Шановний Замовнику!
Відповідно до пункту 7 Додатку № 3 до тендерної документації:
«Учасник має бути емітентом талонів з власним брендом.»
Замовник обмежив в участі у закупівлі тих учасників, які не мають талонів, емітованих безпосередньо учасником. Скаржник не є емітентом талонів, які постачає Замовникам за укладеними договорами.
Талони, які ми пропонуємо Замовнику емітовані власником АЗС. Відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є власник АЗС або його партнер, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС автомобілів Замовника. Наявність талонів емітованих мережею АЗС жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на АЗС.
Скаржник працює з партнерськими АЗС на умовах партнерських договорів, та поставляє Замовником вже придбане у власність паливо у партнерських АЗС. Суб’єкту господарювання не обов’язково бути емітентом талонів для того, щоб якісно здійснювати поставку талонів Замовнику для подальшого отоварення паливом на АЗС партнерів Скаржника.
Вимагаючи від учасників наявність саме емітованих Учасниками талонів – Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників».
Тому вимагаємо вилучити зазначену умову тендерної документації.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 26.pdf 18.08.2023 20:37
Дата подачі:
17.08.2023 11:01
Вирішення:
Шановний учасник. Нами було розглянуто вашу вимогу щодо умов тендерної документації на закупівлю. За результатом розгляду повідомляємо, що в тендерній документації не встановлено жодної дискримінаційної умови. Відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постанови 1178 Замовник в праві формулювати вимоги до предмету закупівлі виходячи з власних потреб та циклів. Вимога Талонів єдиного зразка продиктована складністю обліку талонів різних операторів азс та неможливістю спланувати витрати та потреба в АЗС за кожним напрямком наперід , а отже і кількість талонів що обмежені певним оператором ринку. ВВідповідно , з метою спрощення обліку та уникнення нестач/перевитрат палива в процесі діяльності змовника замовник очікує талони єдиного зразка що будуть прийматись на усіх пропонованих АЗС.
Учасники не обмежені в праві використовувати АЗС у будь якій формі , в тому числі партнерські за умов однорідного обсулуговування талонів зразка що пропонуються Учасником.
Вами не надано аргументованих доводів для задоволення даної вимоги. Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України Наказ Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 «Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому». Аналізуючи вищевикладену норму можна зробити висновок, що талон як засіб для отримання відповідної кількості пального, певної марки придбаний раніше за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу породжує певні правовідносини та встановлює зобов’язання між суб’єктами право, а саме продавцем талону та його покупцем. Так у продавця виникає обов’язок здійснити відпуск пального покупцю за пред’явленим ним талоном. Слід зауважити, що такі правовідносини виникають саме між покупцем та продавцем талонів, в зв’язку з тим, що талон не є засобом розрахунку та платіжним засобом, а є фактично засобом контролю відпуску раніше придбаного пального. Придбані учасником у власників мереж талони для подальшої передачі Замовнику не породжують між Замовником та власником мережі АЗС правовідносин та зобов’язань один перед одним. З точки зору власника та емітента талону певної мережі покупцем(споживачем) залишається виключно покупець талонів, а ні особа якій вони передані, що в свою чергу позбавляє Замовника певних прав у відносинах з власником мережі. Крім того, учасник не довів, що не має можливостей емітувати власні талони та укладення договорів щодо відпуску пального за ними. Враховуючи вищевказане, у задоволені вимоги відмовлено.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
21.08.2023 00:03