• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Вугілля кам’яне, брикети паливні з деревини (код ДК 021:2015 09110000-3 – Тверде паливо)

Завершена

4 900 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 49 005.00 UAH
Період оскарження: 10.08.2023 15:35 - 15.09.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості

Номер: 19264ecbb5f74d00bfd190ea6f3926a0
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-10-009533-a.b1
Назва: СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості
Скарга:
Щодо дискримінаційних вимог : 1. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним. Тендерна документація розробляється та оприлюднюється в електронній системі закупівель з урахуванням чинного законодавства, а саме закону України (надалі - зу) «про публічні закупівлі» та постановою Кабінетів Міністрів України про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (надалі – особливості), а саме ст. 22-23 Закону України, а також п.28-29 Особливостей. Звертаємо увагу Колегії на п.29 Особливостей : «У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі» Згідно із оприлюдненою закупівлею – зазначений замовником код код ДК 021:2015 - 09110000-3 – «Тверде паливо», національним стандартом яким є ДСТУ 7146:2010 та Що в свою чергу підпадає під п.29 Особливостей. Відповідно до вищевикладеного замовник зобов’язаний установлювати вимоги до предмета даної закупівлі виключно із національного стандарту, а саме - ДСТУ 7146:2010. 1.Відповідно до умов Тендерної документації замовник закуповує код ДК 021:2015 - 09110000-3 – «Тверде паливо» Вугілля кам’яне марки Г/А (13-100), Г(Г2) (13-100), брикети паливні з деревини. На тверде паливо вугілля поширює свою дію ДСТУ 7146:2010 Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови. ДСТУ 7146:2010 Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови (копія додається), яке встановлює перелік документів і вимоги щодо документального підтвердження якості як вугілля.. Відповідно до Додатку № 3 до тендерної документації: до тендерної документації Вимоги щодо предмету закупівлі Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі. Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: -копії посвідчення якості, видане на ім’я учасника або виробника, або іншого суб’єкта господарювання, з яким Учасник має чинні договірні відносини щодо реалізації та/або відвантаження пропонованих марок вугілля. Посвідчення якості має бути видане не раніше 2021 року. Таку умову «копії посвідчення якості, видане на ім’я учасника або виробника, або іншого суб’єкта господарювання, з яким Учасник має чинні договірні відносини щодо реалізації та/або відвантаження пропонованих марок вугілля. Посвідчення якості має бути видане не раніше 2021 року.» вважаємо дискримінаційною та незаконною з огляду на наступне: Згідно ДСТУ 7146:2010 Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови пункт 7. Відтак, вбачається, що чинним стандартом для даного виду товару передбачено надання лише посвідчення про якість, жодних інших документів. Таких документів як: «…видане на ім’я учасника або виробника, або іншого суб’єкта господарювання, з яким Учасник має чинні договірні відносини щодо реалізації та/або відвантаження пропонованих марок вугілля. Посвідчення якості має бути видане не раніше 2021 року» - не узгоджуються з Особливостями та ДСТУ, що є дискримінаційним по відношенню до суб'єктів господарювання, в тому числі і ТОВ «Закарпатоблпаливо» просимо зобов’язати замовника виключити таку вимогу із документації, шляхом внесення відповідних змін. Отже у разі здійснення закупівлі твердого палива (Вугілля марки Г/А (13-100)* та Вугілля марки Г (Г2) (13-100)**) Замовник не може установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені ДСТУ 7146:2010 Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови. ", тобто не може вимагати будь-які інші документи, окрім посвідчення про якість. 2. Відповідно до Додатку № 3 до тендерної документації: до тендерної документації Вимоги щодо предмету закупівлі Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі. Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: -В складі пропозиції надається підтвердження наявності діючих договірних відносин з виробником товару або його офіційним представником, дилером, дистриб’ютором чи продавцем, що здійснює реалізацію та відвантаження товару, що є предметом договору, на договірних засадах (оригінал або копія дійсного договору учасника з виробником пропонованої марки вугілля або з будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію та/або відвантаження пропонованої марки вугілля учаснику торгів). Таку умову: «В складі пропозиції надається підтвердження наявності діючих договірних відносин з виробником товару або його офіційним представником, дилером, дистриб’ютором чи продавцем, що здійснює реалізацію та відвантаження товару, що є предметом договору, на договірних засадах (оригінал або копія дійсного договору учасника з виробником пропонованої марки вугілля або з будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію та/або відвантаження пропонованої марки вугілля учаснику торгів).» - не узгоджуються з Особливостями та ДСТУ, що є дискримінаційним по відношенню до суб'єктів господарювання, в тому числі і ТОВ «Закарпатоблпаливо» просимо зобов’язати замовника виключити таку вимогу із документації, шляхом внесення відповідних змін. Така вимога є дискримінаційною з огляду на таке: Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Враховуючи те, що вугілля кам’яне також є твердим паливом, тим паче саме цей код ДК обрав Замовник, Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен послуговуватися наявним Національним стандартом. Станом на сьогодні національними стандартом для (Вугілля марки Г/А(13-100)* та Вугілля марки Г (Г2) (13-100)**) є ДСТУ 7146:2010 Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови. Даний Національний стандарт не містить вказаних замовником документів. Окремо вказуємо на те, що ми не можемо надати: «…На всі документи, видані не на ім’я учасника, необхідно надати листи-дозволи на використання документів від власника документів, видані на ім’я учасника із зазначенням номеру ідентифікатору закупівлі.». Оскільки, по-перше, це не передбачено нормами ДСТУ 7146:2010, а по-друге, ми таких документів не маємо, оскільки не співпрацюємо із виробником. Тож замовника встановивши вимогу що суперечить вимогам ДСТУ 7146:2010 грубим чином порушує положення п. 29 Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 року № 1178. З урахуванням вказаного, просимо зобов’язати Замовника виключити наступну умову закупівлі: «В складі пропозиції надається підтвердження наявності діючих договірних відносин з виробником товару або його офіційним представником, дилером, дистриб’ютором чи продавцем, що здійснює реалізацію та відвантаження товару, що є предметом договору, на договірних засадах (оригінал або копія дійсного договору учасника з виробником пропонованої марки вугілля або з будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію та/або відвантаження пропонованої марки вугілля учаснику торгів).» а також: «…На всі документи, видані не на ім’я учасника, необхідно надати листи-дозволи на використання документів від власника документів, видані на ім’я учасника із зазначенням номеру ідентифікатору закупівлі.» 3. Відповідно до Додатку № 3 до тендерної документації: до тендерної документації Вимоги щодо предмету закупівлі Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі. Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: - гарантійний лист, який містить інформацію яким чином буде забезпечена учасником поставка визначених замовником в цьому тендері марок вугілля з наданням копії договору виробника товару (вказати повне найменування, код ЄДРПОУ, адресу і телефон виробника) та постачальника (продавця товару, якщо учасник для забезпечення потреб замовника буде закуповувати вугілля не безпосередньо у виробника, а у будь-якого суб’єкта підприємницької діяльності (вказати найменування, код ЄДРПОУ, адресу і телефон такого суб’єкта господарювання). Таку умову: «- гарантійний лист, який містить інформацію яким чином буде забезпечена учасником поставка визначених замовником в цьому тендері марок вугілля з наданням копії договору виробника товару (вказати повне найменування, код ЄДРПОУ, адресу і телефон виробника) та постачальника (продавця товару, якщо учасник для забезпечення потреб замовника буде закуповувати вугілля не безпосередньо у виробника, а у будь-якого суб’єкта підприємницької діяльності (вказати найменування, код ЄДРПОУ, адресу і телефон такого суб’єкта господарювання).» - вважаємо дискримінаційною та незаконною з огляду на наступне: Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Враховуючи те, що вугілля кам’яне також є твердим паливом, тим паче саме цей код ДК обрав Замовник, Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен послуговуватися наявним Національним стандартом. Станом на сьогодні національними стандартом для (Вугілля марки Г/А(13-100)* та Вугілля марки Г (Г2) (13-100)**) є ДСТУ 7146:2010 Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови. Даний Національний стандарт не містить вказаних замовником документів, а саме: «: гарантійний лист, який містить інформацію яким чином буде забезпечена учасником поставка визначених замовником в цьому тендері марок вугілля з наданням копії договору виробника товару». З урахуванням вказаного, просимо зобов’язати Замовника виключити наступну умову закупівлі: «- гарантійний лист, який містить інформацію яким чином буде забезпечена учасником поставка визначених замовником в цьому тендері марок вугілля з наданням копії договору виробника товару (вказати повне найменування, код ЄДРПОУ, адресу і телефон виробника) та постачальника (продавця товару, якщо учасник для забезпечення потреб замовника буде закуповувати вугілля не безпосередньо у виробника, а у будь-якого суб’єкта підприємницької діяльності (вказати найменування, код ЄДРПОУ, адресу і телефон такого суб’єкта господарювання).» 4.Відповідно до умов Тендерної документації замовник закуповує код ДК 021:2015 - 09110000-3 – «Тверде паливо» Вугілля кам’яне марки Г/А (13-100), Г(Г2) (13-100), брикети паливні з деревини. Найменування предмету закупівлі Розмір кусків, мм Зольність на сухий стан палива, %, не більше ніж Загальна волога на робочий стан палива, %, не більше ніж Масова частка кусків розміром менше нижчої границі, %, не більше ніж Нижча теплота згорання, ккал/кг, не менше ніж Вугілля марки Г/А (13-100)* 13-100 22 9 17 5543 Вугілля марки Г (Г2) (13-100)** 13-100 24 8 20 5300 Так вимогу вважаємо дискримінаційною. Ми звернулись до ВП «УКРНДІВУГЛЕЗАБЕЗПЕЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ» з метою отримання сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на вказану у документації марку Вугілля марки Г/А (13-100) а також вугілля, зазначених у Зміні №1 до ДСТУ 7146:2010. Нами у телефонному режимі було отримано відповідь, що на товарну продукцію, яка зазначена у зміні №1 є чинні патенти. Письмова відповідь буде надана через декілька днів. Надаємо для підтвердження інформації Лист №06 від 25.05.2023р. адресований ТОВ Промтопресурс, з відкритих джерел.). Отримати сертифікати на марки вугілля , які зазначені у зміні №1 до ДСТУ 7146:2010, може будь який замовник, але за згодою власника патенту. Таким чином, хоч це нормами ДСТУ 7146:2010 і не передбачено, однак ВП «УКРНДІВУГЛЕЗАБЕЗПЕЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ» єдиний уповноважений орган на видачу сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик (згідно норм ДСТУ 7146:2010) відмовляє нам у видачі даного сертифікату на Вугілля кам’яне марки Г/А (13-100). Станом на сьогодні функціонуючим органом, що видає сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик є лише ВП «УКРНДІВУГЛЕЗАБЕЗПЕЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ». Оскільки ТК 92 (інший орган, який вказаний у ДСТУ 7146:2010) по, перше, перебуває на окупованій території з 2014 року (м. Луганськ), а по-друге, знаходиться в стані припинення та не функціонує нині. Крім того, хоч у відповіді і вказано про наявність двох патентів, але фактично станом на сьогодні він один. Оскільки другий патент видавався у 2012 році, а отже ще у 2022 році він втратив свою чинність. Згідно опису до патенту на корисну модель його предметом є: Вугільна паливна суміш для комунально-побутових потреб являє собою суміш вугілля з різними стадіями метаморфізму. Основним компонентом суміші є низькометаморфізоване вугілля марок Д та/або ДГ, та/або Г, та/або ГЖП, та/або ГЖ, та/або Ж (Д та/або ДГ, та/або Г(Г1), та/або Г(Г2), та/або ГЖП, та/або ГЖ, та/або Ж). Додатковим компонентом суміші є високометаморфізоване вугілля марок А та/або П. А отже, Вугілля кам’яне марки Г/А (13-100) є запатентованим. Патент надає правовласнику виключне право забороняти іншим особам використовувати запатентоване рішення. Лише патентовласник може надати згоду на використання рішення або передати виключні майнові права на використання патенту. Відповідно, існує лише один власник на марку вугілля кам’яне марки Г/А (13-100). Таким чином, отримати сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик на Вугілля кам’яне марки Г/А (13-100), яке закуповує замовник ми не можемо. Крім того, ми звертались до власника патента і отримали усну відповідь, що це можливо лише за умови, що такі власники визначатимуть в яких регіонах ми зможемо брати участь у закупівлях. Це є обмеженням наших прав. Ясна річ, що таку відповідь у письмовій формі нам власник патенту не надасть, оскільки станом на сьогодні він фактично монополізував ринок і сам визначає кому надавати право, а кому ні і за яку ціну. А замовники цим користуються і навмисно публікують тендери із закупівлі вугілля, які вказані у Зміні 1 до ДСТУ 7146:2010. Є інші марки і фракції вугілля, які вказані у ДСТУ 7146:2010, які не є патентованими, такі як ДГ 13-100, ДГ 13-25, Г 13-100, Г 13-25 та інші, що вказані у таблиці 1. Однак, замовник чомусь вирішує дискримінувати учасників та закуповувати те вугілля на яке є патент. Тобто з одного боку орган оскарження створює узагальнюючу практику щодо вирішення скарг у сфері закупівлі вугілля, Міністерство економіки значним чином спрощує технічні вимоги до закупівлі вугілля в Особливостях, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 року № 1178, а замовник починають закуповувати вугілля, на яке ВП «УКРНДІВУГЛЕЗАБЕЗПЕЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ» відмовляється видавати сертифікати генетичних, технологічних та якісних характеристик, оскільки воно запатентоване. На наше переконання це створення монополії за спиною у Антимонопольного комітету України. Оскільки кам’яне вугілля марки Г/А (13-100) є у ДСТУ 7146:2010 і наче замовник визначає предмет закупівлі чітко за нормами ДСТУ, але ж це вугілля запатентоване, а отже вже не є загальним у користуванні та постачанні. Це ставить нас у становище, коли коло учасників заздалегідь визначене, обмежене та укладено доступ до кола можливих учасників. Отже має місце явно дискримінаційна вимога. Крім того, частина 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Хоча Замовник і не вказав номер патенту, фактично він встановив таку марку вугілля, яку може поставити чітко окреслене коло учасників. Хоч замовник і встановив можливість пропонувати еквівалент товару, у Листі ВП «УКРНДІВУГЛЕЗАБЕЗПЕЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ» ( це єдина функціонуюча установа, яка видає сертифікати генетичних, технологічних та якісних характеристик) вказує те, що термін «еквівалент вугілля» чинним нормативними документами на вугілля кам’яне, антрацит та суміші вугілля в Україні не передбачено. А отже встановити еквівалент замовник не зможе. (відповідь Інституту додається). Тобто за таких умов, замовник фактично прямо посилається на патент, не передбачає еквівалент, бо як ми вказали вище для вугілля його не існує і цим він повністю обходить норми Закону України «Про публічні закупівлі». Тобто фактично йде у супереч із принципом вільної конкуренції. Тому виникає ситуація згідно якої марку вугілля Г/А (13-100) може виготовити лише власник патенту, а еквівалент до вугілля і , відповідно, до даної марки не застосовується. Тому закупівля вугілля кам’яного марки Г/А (13-100) призводить до виключного монопольного становища власника патенту. Наша участь у закупівлі можлива за умови надання дозволу від власника патенту, чого ми отримати не можемо. У власника патенту немає обов’язку взагалі нам відповідати. Отримати сертифікат на вугілля кам’яне марки Г/А (13-100) без такої згоди ми не можемо, оскільки нам прямо на це вказує єдиний уповноважений та нині функціонуючий орган, що видає сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик. Таким чином взяти участь у закупівлі ми не зможемо Замовник не просто обмежив коло учасників, а чітко окреслив його, чим порушив наші права. Додатково вказуємо на те, що у змінах до ДСТУ 7146:2010 вказана наступна фраза: «Підрозділ 3.1 доповнити приміткою: «Примітка. За згодою зі споживачем дозволено постачати суміші вугілля марок ДГ, Г, Ж та А з розмірами кусків згідно з ГОСТ 19242 та розмірами кусків, погодженими зі споживачем, але не менше ніж 6 мм.». Тобто тут повинна бути згода споживача, щоб придбати таке вугілля. На відміну від іншого вугілля, яке вказано у таблиці 1 ДСТУ 7146:2010, такого як ДГ 13-100, Г 13-100, ДГ 13-25 і так далі. Тобто і тут є певна умовність у придбанні вугілля марки Г/А (13-100) . Із чого можна зробити висновок, що вугілля, яке доповнено зміною 1 у ДСТУ 7146:2010, не є таким вугіллям, яке є вільним та загальним у користуванні. Що у свою чергу, йде у розріз взагалі із визначенням поняття національний стандарт. Оскільки, відповідно до п. 13 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про стандартизацію» вказано наступне визначення поняття «національний стандарт», національний стандарт - стандарт, прийнятий національним органом стандартизації та доступний для широкого кола користувачів. Тобто це той стандарт, що є використовуваним усіма. І так це і є, але лише для того вугілля, що вказане у таблиці 1 ДСТУ 7146:2010 (не у змінах до ДСТУ). Таке вугілля не є патентованим, його може добувати, переробляти, сортувати, збагачувати будь-який виробник. І лише суміші вугілля є патентованими та на них наявний патент. З огляду на вказане, доходимо до висновку, що замовник не може закуповувати вугілля кам’яне марки Г/А (13-100) , оскільки таке вугілля не є загальним у використанні через наявний патент, а також обмеження у вигляді згоди споживача на його придбання. Інше ж вугілля вказане у таблиці 1 ДСТУ 7146:2010, зокрема ДГ 13-100 тощо, такі обмеження немає та не створює перешкод для вільної конкуренції. Просимо припинити штучне обмеження конкуренції, фактичну монополізацію вугільного ринку та зобов’язати замовника виключити придбання вугілля кам’яного марки Г/А (13-100) , та виключити вимогу щодо надання сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на вугілля кам’яне Г/А (13-100) , та листа-згоди щодо надання такого сертифікату, копії договору виробника товару, копії посвідчення якості. Перелік документів (доказів) п 4 до скарги: 1. Лист №06 від 25.05.2023 2. Лист №02 від 21.05.2023 3. опис до патенту 4. Лист №03 від 21.05.2023р 5. ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови» 5. Відповідно до умов Тендерної документації замовник закуповує код ДК 021:2015 - 09110000-3 – «Тверде паливо» Вугілля кам’яне марки Г/А (13-100), Г(Г2) (13-100), брикети паливні з деревини. Станом на сьогодні національними стандартом для брикет паливний з деревини є ДСТУ 8358:2015 Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови. Даний Національний стандарт не містить вказаних замовником документів, а саме: 5.1. Частина ІІ пункт 1 Додаток 3: Довідку з інформацією про виробника товару, його місцезнаходження. У разі наявності в учасника договірних відносин з виробником – надати копію такого договору, чинного протягом 2023 року та гарантійний лист від виробника на адресу Замовника про гарантоване постачання всього обʼєму предмета закупівлі замовнику протягом встановленого строку із зазначення ідентифікатора закупівлі. Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Враховуючи те, що вугілля кам’яне також є твердим паливом, тим паче саме цей код ДК обрав Замовник, Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен послуговуватися наявним Національним стандартом. Станом на сьогодні національними стандартом для для брикет паливний з деревини є ДСТУ 8358:2015 Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови. Даний Національний стандарт не містить вказаних замовником документів, а саме: «Довідку з інформацією про виробника товару, його місцезнаходження. У разі наявності в учасника договірних відносин з виробником – надати копію такого договору, чинного протягом 2023 року та гарантійний лист від виробника на адресу Замовника про гарантоване постачання всього обʼєму предмета закупівлі замовнику протягом встановленого строку із зазначення ідентифікатора закупівлі.» - З урахуванням вказаного, просимо зобов’язати Замовника виключити наступну умову закупівлі. 5.2. Частина ІІ пункт 1 Додаток 3: разі наявності в учасника договірних відносин з постачальником, який не є виробником – надати копію договору, укладеного між постачальником та виробником, чинного протягом 2023 року та гарантійний лист від виробника на адресу постачальника про гарантоване постачання всього обʼєму предмета закупівлі постачальнику протягом встановленого строку, а також гарантійний лист від постачальника на адресу замовника про гарантоване постачання всього обʼєму предмета закупівлі замовнику протягом встановленого строку із зазначення ідентифікатора закупівлі. Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Враховуючи те, що вугілля кам’яне також є твердим паливом, тим паче саме цей код ДК обрав Замовник, Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен послуговуватися наявним Національним стандартом. Станом на сьогодні національними стандартом для для брикет паливний з деревини є ДСТУ 8358:2015 Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови. Даний Національний стандарт не містить вказаних замовником документів, а саме: «У разі наявності в учасника договірних відносин з постачальником, який не є виробником – надати копію договору, укладеного між постачальником та виробником, чинного протягом 2023 року та гарантійний лист від виробника на адресу постачальника про гарантоване постачання всього обʼєму предмета закупівлі постачальнику протягом встановленого строку, а також гарантійний лист від постачальника на адресу замовника про гарантоване постачання всього обʼєму предмета закупівлі замовнику протягом встановленого строку із зазначення ідентифікатора закупівлі.» - З урахуванням вказаного, просимо зобов’язати Замовника виключити наступну умову закупівлі. 5.3. Частина ІІ пункт 2 Додаток 3: протокол випробувань, сертифікат відповідності та сертифікат якості (разом з актом відбору та вивезення проб), видані протягом 2020-2023 років на ім’я або виробника, або учасника, або постачальника учасника з зазначенням показників вмісту вологи на робочий стан, зольності на сухий стан, нижчої теплоти спалювання на робочий стан, вищої теплоти спалювання на сухий беззольний стан. У разі якщо вищезазначені документи видані не на імʼя учасника, надати дозвіл від виробника або постачальника на використання таких документів із зазначенням ідентифікатора закупівлі. Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Враховуючи те, що вугілля кам’яне також є твердим паливом, тим паче саме цей код ДК обрав Замовник, Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен послуговуватися наявним Національним стандартом. Станом на сьогодні національними стандартом для для брикет паливний з деревини є ДСТУ 8358:2015 Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови. Даний Національний стандарт не містить вказаних замовником документів, а саме: «протокол випробувань, сертифікат відповідності та сертифікат якості (разом з актом відбору та вивезення проб), видані протягом 2020-2023 років на ім’я або виробника, або учасника, або постачальника учасника з зазначенням показників вмісту вологи на робочий стан, зольності на сухий стан, нижчої теплоти спалювання на робочий стан, вищої теплоти спалювання на сухий беззольний стан. У разі якщо вищезазначені документи видані не на імʼя учасника, надати дозвіл від виробника або постачальника на використання таких документів із зазначенням ідентифікатора закупівлі.» - З урахуванням вказаного, просимо зобов’язати Замовника виключити наступну умову закупівлі. 5.4. Частина ІІ пункт 3 Додаток 3: оригінал або завірена копія Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на брикети паливні деревини про відповідність встановленим медичним критеріям безпеки, що пропонується до постачання, в якому обов’язково має бути вказаний виробник брикетів, виробництва якого пропонується до постачання. У разі якщо вищезазначений документ виданий не на імʼя учасника, надати дозвіл від виробника або постачальника на використання таких документів із зазначенням ідентифікатора закупівлі. Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Враховуючи те, що вугілля кам’яне також є твердим паливом, тим паче саме цей код ДК обрав Замовник, Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен послуговуватися наявним Національним стандартом. Станом на сьогодні національними стандартом для для брикет паливний з деревини є ДСТУ 8358:2015 Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови. Даний Національний стандарт не містить вказаних замовником документів, а саме: «оригінал або завірена копія Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на брикети паливні деревини про відповідність встановленим медичним критеріям безпеки, що пропонується до постачання, в якому обов’язково має бути вказаний виробник брикетів, виробництва якого пропонується до постачання. У разі якщо вищезазначений документ виданий не на імʼя учасника, надати дозвіл від виробника або постачальника на використання таких документів із зазначенням ідентифікатора закупівлі.» - З урахуванням вказаного, просимо зобов’язати Замовника виключити наступну умову закупівлі. 5.5. Частина ІІ пункт 4 Додаток 3: гарантійний лист від виробника, на ім’я учасника(або постачальника учасника, в разі надання довідки на ім’я постачальника, потрібно також надати відповідну довідку від імені постачальника на ім’я учасника торгів) щодо можливості постачання у потрібному обсязі із вказанням ідентифікатору закупівлі.У разі, якщо будь-які документи, які вимагаються відповідно до цього Додатку, видані не на імʼя учасника, він повинен надати дозвіл (із зазначенням ідентифікатора закупівлі ) на використання таких документів або від виробника безпосередньо, або від постачальника. В останньому випадку необхідно надати дозвіл від виробника на право використання постачальником таких документів. Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Враховуючи те, що вугілля кам’яне також є твердим паливом, тим паче саме цей код ДК обрав Замовник, Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен послуговуватися наявним Національним стандартом. Станом на сьогодні національними стандартом для для брикет паливний з деревини є ДСТУ 8358:2015 Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови. Даний Національний стандарт не містить вказаних замовником документів, а саме: « гарантійний лист від виробника, на ім’я учасника(або постачальника учасника, в разі надання довідки на ім’я постачальника, потрібно також надати відповідну довідку від імені постачальника на ім’я учасника торгів) щодо можливості постачання у потрібному обсязі із вказанням ідентифікатору закупівлі.У разі, якщо будь-які документи, які вимагаються відповідно до цього Додатку, видані не на імʼя учасника, він повинен надати дозвіл (із зазначенням ідентифікатора закупівлі ) на використання таких документів або від виробника безпосередньо, або від постачальника. В останньому випадку необхідно надати дозвіл від виробника на право використання постачальником таких документів.» - З урахуванням вказаного, просимо зобов’язати Замовника виключити наступну умову закупівлі. 5.6. Частина ІІ пункт 5 Додаток 3: Копію нормативного документу, який встановлює вимоги до предмета закупівлі (технічні вимоги, вимоги щодо маркування, пакування, безпеки, зберігання, транспортування тощо) – стандарти, технічні умови тощо. Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Враховуючи те, що вугілля кам’яне також є твердим паливом, тим паче саме цей код ДК обрав Замовник, Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен послуговуватися наявним Національним стандартом. Станом на сьогодні національними стандартом для для брикет паливний з деревини є ДСТУ 8358:2015 Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови. Даний Національний стандарт не містить вказаних замовником документів, а саме: «Копію нормативного документу, який встановлює вимоги до предмета закупівлі (технічні вимоги, вимоги щодо маркування, пакування, безпеки, зберігання, транспортування тощо) – стандарти, технічні умови тощо.» З урахуванням вказаного, просимо зобов’язати Замовника виключити наступну умову закупівлі. 5.7. Частина ІІ пункт 6 Додаток 3: Свідоцтво (або копія свідоцтва) про належність палива, яке пропонується до поставки, до альтернативного, виданого Державним агентством з енергоефективності та енергозбереження України. Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Враховуючи те, що вугілля кам’яне також є твердим паливом, тим паче саме цей код ДК обрав Замовник, Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен послуговуватися наявним Національним стандартом. Станом на сьогодні національними стандартом для для брикет паливний з деревини є ДСТУ 8358:2015 Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови. Даний Національний стандарт не містить вказаних замовником документів, а саме: «Свідоцтво (або копія свідоцтва) про належність палива, яке пропонується до поставки, до альтернативного, виданого Державним агентством з енергоефективності та енергозбереження України.» З урахуванням вказаного, просимо зобов’язати Замовника виключити наступну умову закупівлі. 5.8. Частина ІІ пункт 7 Додаток 3: 7. Документ про якість, в якому має бути вказано: - назву й умовне позначення гранул; - призначеність гранул; - специфічні показники гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, сировину, зв’язувальну або іншу добавку і її кількість); - вид спожиткового паковання; - номінальні габаритні розміри і масу спожиткового паковання; - загальну масу партії (її частини) нетто; - номер партії; -дату виготовлення; -позначення стандарту; - номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи; -вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції; - гарантійний строк зберігання брикетів або гранул; - номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника. На всі документи, видані не на ім’я учасника, необхідно надати листи-дозволи на використання документів від власника документів, видані на ім’я учасника або постачальника учасника із вказанням номеру ідентифікатору закупівлі. Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Враховуючи те, що вугілля кам’яне також є твердим паливом, тим паче саме цей код ДК обрав Замовник, Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен послуговуватися наявним Національним стандартом. Станом на сьогодні національними стандартом для для брикет паливний з деревини є ДСТУ 8358:2015 Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови. Даний Національний стандарт не містить вказаних замовником документів а саме: «…На всі документи, видані не на ім’я учасника, необхідно надати листи-дозволи на використання документів від власника документів, видані на ім’я учасника або постачальника учасника із вказанням номеру ідентифікатору закупівлі.» Відповідно до умов Тендерної документації замовник закуповує код ДК 021:2015 - 09110000-3 – «Тверде паливо» - брикети паливні з деревини, але в пункті 7 Додатку 3 вимагає Документ про якість – для гранул. Що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема,за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Просимо зобов’язати замовника виключити зі складу документації, а саме із додатку № 3 до тендерної документації наступний документ: Частина ІІ пункт 7 Додаток 3: 7. «Документ про якість, в якому має бути вказано: - назву й умовне позначення гранул; - призначеність гранул; - специфічні показники гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, сировину, зв’язувальну або іншу добавку і її кількість); - вид спожиткового паковання; - номінальні габаритні розміри і масу спожиткового паковання; - загальну масу партії (її частини) нетто; - номер партії; -дату виготовлення; -позначення стандарту; - номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи; -вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції; - гарантійний строк зберігання брикетів або гранул; - номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника.» 6. Відповідно до умов Тендерної документації замовник закуповує код ДК 021:2015 - 09110000-3 – «Тверде паливо» Вугілля кам’яне марки Г/А (13-100), Г(Г2) (13-100),брикети паливні з деревини. Відповідно до Додатку №1 до тендерної документації Кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують відповідність учасників таким критеріям: Документи щодо підтвердження інформації про відповідність вимогам: Копії не менше ніж двох повністю виконаних аналогічних договорів. На підтвердження виконання договорів надати копії видаткових накладних та позитивні відгуки до них. Під аналогічним договором слід розуміти договори, предметом яких є поставка вугілля кам’яного та брикету паливного з деревини. Учаснику слід надати щонайменше 1 аналогічний договір на поставку вугілля камʼяного та 1 аналогічний договір на поставку брикету паливного з деревини. Під аналогічним договором слід розуміти виконаний договір, предмет якого відповідає конкретній назві предмету цієї закупівлі (вугілля кам’яного та брикету паливного з деревини). Разом з тим, відповідно до пункту 4.1 розділу I Документації назва предмета закупівлі – " Вугілля кам’яне марки Г/А (13-100), Г(Г2) (13-100), брикети паливні з деревини (код ДК 021:2015 09110000-3 – Тверде паливо) . Таким чином, Замовником вимагається надання у складі Пропозиції договору предметом якого є вугілля кам’яного та брикету паливного з деревини. Разом з тим, відповідно до умов Документації та інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником закуповуються -" Вугілля кам’яне марки Г/А (13-100), Г(Г2) (13-100), брикети паливні з деревини (код ДК 021:2015 09110000-3 – Тверде паливо) . Просимо зобов’язати замовника виключити зі складу документації, а саме: «Копії не менше ніж двох повністю виконаних аналогічних договорів. На підтвердження виконання договорів надати копії видаткових накладних та позитивні відгуки до них. Під аналогічним договором слід розуміти договори, предметом яких є поставка вугілля кам’яного та брикету паливного з деревини. Учаснику слід надати щонайменше 1 аналогічний договір на поставку вугілля камʼяного та 1 аналогічний договір на поставку брикету паливного з деревини.» Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua). Перелік документів (доказів): 1. Тендерна документація, що затверджена Рішенням уповноваженої особи від 10.08..2023р. 2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF/ed20230711#Text) 3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#n1284) 4. Національний стандарт ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови». 5. Лист №06 від 25.05.2023 6. Лист №02 від 21.05.2023 7. опис до патенту 8. Лист №03 від 21.05.2023р 9. ДСТУ 8358:2015 Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови. ТОВ "ЗАКАРПАТОБЛПАЛИВО" просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі -" Вугілля кам’яне марки Г/А (13-100), Г(Г2) (13-100), брикети паливні з деревини (код ДК 021:2015 09110000-3 – Тверде паливо) . ідентифікатор процедури закупівліUA-2023-08-10-009533-a. 3.)Зобов’язати Замовника – Відділ освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Привільненської сільської ради Баштанського району Миколаївської області – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних зміни до тендерної документації. Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 30.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.08.2023 15:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.09.2023 16:58
Дата виконання рішення Замовником: 13.09.2023 14:08
Коментар замовника щодо усунення порушень: На рішення №13739-р/пк-пз від 30.08.2023 Замовником внесено зміни до тендерної документації (протокол додається).
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗАКАРПАТОБЛПАЛИВО", Іван Бабурнич 380671001590 zakarpatoblpalivo@gmail.com