-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Автомобільні шини
Завершена
1 894 750.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 473.75 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 473.75 UAH
Період оскарження:
10.08.2023 14:54 - 16.08.2023 01:00
Вимога
Відхилено
сертифікат
Номер:
f3105b17463c4bbdae1430eb8d5057f0
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-10-008371-a.b3
Назва:
сертифікат
Вимога:
Просимо вас видалити вимогу щодо надання сертифікату системи менеджменту протидії корупції.
На даний час отримання цього сертифікату неможливо, у зв_язку з военним станом .
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.08.2023 14:37
Вирішення:
Відповідно до статті 24 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15.01.2015 № 14 передбачає, що здійснення добровільної оцінки відповідності не вимагається технічними регламентами.
Більше того, добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
Частиною 3 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» вбачається наступне: тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Як визначено частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник може вимагати від учасників, у тому числі, і сертифікати, які підтверджують відповідність предмета закупівлі екологічним чи іншим характеристикам, установленим у тендерній документації. Тобто Закон:
- передбачає, що замовник може вимагати від учасників сертифікати;
- не забороняє вимагати саме сертифікат ISO.
Дискримінаційними умовами є вимоги замовника до учасників спрощеної закупівлі або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з тими, які висувають зазвичай та є об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Контролюючі органи детально вивчають заявлені замовником вимоги в документації й аналізують, наскільки характеристики предмета закупівлі є специфічними чи спеціальними у порівнянні з іншими.
Для уточнення: сертифікат ISO не являється дискримінаційною вимогою, більше того, не суперечить вимогам чинного законодавство про здійснення публічних закупівель тощо.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Додаток 2, п.6 - оскарження дискримінаційних вимог
Номер:
0825b6def1594e88b7f91a040ce9f01a
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-10-008371-a.b2
Назва:
Додаток 2, п.6 - оскарження дискримінаційних вимог
Вимога:
Ознайомившись із тендерною документацією встановлено, що умови Документації порушують вимоги Закону України “Про публічні закупівлі” від 25.12.2015 року №922-VIII року в редакції від 19.04.2020 року №114-IX (далі – Закон) та наше право на участь у процедурі закупівлі, виходячи з наступного: Додатком 2 п. 6 тендерної документації встановлено наступну вимогу до учасників: «Учасник надає сертифікати (видані на його ім’я), що підтверджує впровадження на підприємстві системи менеджменту якості, системи екологічного менеджменту, системи менеджменту протидії корупції. Зазначені документи повинні бути видані уповноваженим на те органом.» Вказані Сертифікати не передбачені чинним законодавством як обов’язкові для суб’єктів господарювання при постачанні автомобільних шин. Більш того, отримання вказаного документу є дороговартісним та займає час до 1 місяця, тоді як прийом пропозицій відбувається в термін з 10.08.2023 14:54 до 21.08.2023 01:00. Тобто в передбачений строк подання тендерних пропозицій такий сертифікат отримати не можливо. Вказана вимога обмежує участь у закупівлі тих учасників, які заздалегідь не отримали вказаний документ. Це в свою чергу наштовхує на думку про можливе зловживання Замовника та порушення принципів здійснення закупівель, за якими усі учасники повинні бути в рівних умовах. При цьому вимоги Замовника до учасника вчинити дії, які не є обов’язковими згідно законодавства в частині оформлення запитуваних сертифікатів не лежать в правовій площині, а отже є незаконними. Відповідно до ст. 42 Конституції України «кожний має право на підприємницьку діяльність, не заборонену законом». Тому підприємства мають право без обмежень приймати рішення і здійснювати самостійно будь-яку діяльність, яка не суперечить чинному законодавству. Держава не має права втручатись у порядок ведення господарської діяльності суб’єктами господарювання, зокрема в частині формування для них додаткових вимог. Цивільним кодексом України за статтею 627 передбачено: «Відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості». В порушення Конституції України Замовник встановлює вимогу вчинити дії, які держава не вважає обов’язковими. З огляду на вказане, відповідна вимога за тендерною документацією підлягає виключенню як незаконна та дискримінаційна.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.08.2023 18:41
Вирішення:
Відповідно до статті 24 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15.01.2015 № 14 передбачає, що здійснення добровільної оцінки відповідності не вимагається технічними регламентами.
Більше того, добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
Частиною 3 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» вбачається наступне: тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Як визначено частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник може вимагати від учасників, у тому числі, і сертифікати, які підтверджують відповідність предмета закупівлі екологічним чи іншим характеристикам, установленим у тендерній документації. Тобто Закон:
- передбачає, що замовник може вимагати від учасників сертифікати;
- не забороняє вимагати саме сертифікат ISO.
Дискримінаційними умовами є вимоги замовника до учасників спрощеної закупівлі або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з тими, які висувають зазвичай та є об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Контролюючі органи детально вивчають заявлені замовником вимоги в документації й аналізують, наскільки характеристики предмета закупівлі є специфічними чи спеціальними у порівнянні з іншими.
Для уточнення: сертифікат ISO не являється дискримінаційною вимогою, більше того, не суперечить вимогам чинного законодавство про здійснення публічних закупівель тощо.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
зміст і подання тендерної документації
Номер:
c0214ea0e0e344d99335bf244b725220
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-10-008371-a.a1
Назва:
зміст і подання тендерної документації
Вимога:
Добрий день, шановний Замовнику.
В Розділі І тендерної документації, в пункті 14 зазначено таку вимогу: "Всі документи, що вимагаються цим оголошенням та додатками до нього, Учасник відбору повинен розмістити (завантажити) в електронній системі закупівель до кінцевого строку подання цінових пропозицій, з обов’язковим накладанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП). КЕП використовують відповідно до статті 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» для ідентифікації автора електронного документа. Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа."
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України затверджено продовження використання удосконаленого електронного підпису (УЕП) протягом дії воєнного стану та ще 6 місяців по його завершенню або припиненню.
Зокрема Постанову доповнено пунктом 4 такого змісту:
“4. Міністерству цифрової трансформації, власникам інформаційних та інформаційно-комунікаційних систем на період воєнного стану на території України та протягом шести місяців з дня його припинення чи скасування забезпечити технічну можливість використання електронних підписів чи печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, через відповідні інформаційні та інформаційно-комунікаційні системи.”.
На даний момент воєнний стан в Україні діє до 05:30 хв 23.08.2022 року. Виходячи в вищевказаного відповідно до законодавства України, тендерна пропозиція може бути підписати не лише з накладенням кваліфікованого електронного підпису (КЕП), але й накладанням удосконаленого електронного підпису (УЕП), що не може бути підставою для дискваліфікації пропозиції.
У вас в Розділі І пункті 14. зазанчено, що учасники мають право для подачі рпопозиції використовувати лишу КЕп, що суперечить діючому законодавству України.
Прохання внести відповідні зміни до вимог тендерної документації, та надати змогу відповідно до законодавства Україин учасникам підписувати свою пропозиції не тільки КЕп, але й УЕП.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.08.2023 18:01
Вирішення:
Добрий день, відповідні зміни будуть внесені найближчим часом.
Статус вимоги:
Задоволено