-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Бензин А-92, дизельне паливо
Завершена
1 200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 12 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 12 000.00 UAH
Період оскарження:
03.03.2018 11:37 - 15.03.2018 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо дискримінаційних дій Замовника під час проведення процедури закупівлі.
Номер:
eb300c3c25e344ccb3f6a0db8b738ab5
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-03-03-000133-b.a1
Назва:
Вимога щодо дискримінаційних дій Замовника під час проведення процедури закупівлі.
Вимога:
Звертаємо увагу тендерного комітету Замовника на допущенні порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII зі змінами та доповненнями (надалі за текстом - Закон), а саме:
Перш за все вважаємо за необхідне наголосити, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Крім того, відповідно до положень статті 3 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія та ефективність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників;
- об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Враховуючи вищезазначене повідомляємо, що Замовником було допущено порушення вимог цієї статті в частині встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації (а саме: обов'язкова наявність мережі заправних станцій на відстані не більш ніж 5 км від місця знаходження Замовника) та з метою здійснення закупівлі у одного учасника (постачальника). Слід зазначити, що відповідно до розташування заправних станцій у радіусі 5-ти км. від Вашого місцезнаходження наявні АЗС саме компанії «Авіас», що фактично унеможливлює проведення закупівлі за принципом добросовісної конкуренції та суперечить основній меті цього Закону.
Крім того, Замовником було допущено порушення п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону щодо встановлення у тендерній документації вимог документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 Закону, проте така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним (а саме: виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань). Також вважаємо за необхідне звернути Вашу увагу, на положення статі 17 Закону щодо надання документального підтвердження учасником-переможцем закупівлі, а саме: переможець торгів у строк, що не перевищує п'яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті. Проте Замовником було встановлено у Додатку №2 до тендерної документації вимоги наступного змісту: «Переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати: 1 Довідку, що учасник не був засуджений за злочин, учинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку. 2. Довідки органу державної податкової служби про відсутність (наявність) заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), що є дійсною на дату аукціону або на дату подання документів переможцем.»
Таким чином, за змістом тендерної документації Замовник вимагає від учасника-переможця документальне підтвердження п.5 ч. 1 та ч.2 ст. 17 Закону, що встановлено лише для фізичних осіб-учасників та фактично наштовхує на порушення юридичну особу у разі перемоги, оскільки ч. 3 ст. 17 Закону встановлено, що спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Таким чином, замовником не було встановлено спосіб документального підтвердження відсутності підстав, передбачених п.6 ч.1ст. 17 Закону та у разі визначення юридичної особи переможцем закупівлі, такий учасник повинен надати документальне підтвердження відповідно вимог Закону, а саме:службова (посадова) особа учасника, яка підписала тендерну пропозицію, була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку. Враховуючи той факт, що тендерною документацією не встановлено вимог документального підтвердження для юридичних осіб, пропозиція юридичної особи-переможця повинна бути відхилена на підставі п. 2 ч. 1 ст. 30 Закону: Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону.
Слід зазначити, що відповідно п. 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовником встановленовимогу, що всі документи Тендерної пропозиції повинні бути у вигляді сканованої копії (тобто необхідно зробити копію документу, її належним засвідчити та відсканувати) та повинні бути подані у форматі PDF, проте у Додатку 4 до тендерної документації Замовником вимагається скан-копії оригіналів, що фактично суперечить п. 1 розділу ІІІ тендерної документації та вводить учасників процедури у замішання.
Також вважаємо за необхідне повідомити, що пропозицію учасника ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ШАТАНЕЛЬ" було відхилено зі рішенням тендерного комітету лише з дискримінаційних підстав, що суперечить основним принципам Закону та його основній меті. Наголошуємо на дискримінаційному розгляді нашої пропозиції та допущення порушення прав як учасника процедури закупівлі. Крім того, рекомендуємо Вам звернути увагу на порушення вимог тендерної документації, що наявні у пропозиціях інших учасників аукціону:
- У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТК ТД ТРЕЙД ЕНЕРДЖІ» відсутній гарантійний лист в довільній формі (за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника) щодо погодження з технічними, якісними та кількісними характеристиками предмету закупівлі.
- Учасником ТОВ «ТК ТД ТРЕЙД ЕНЕРДЖІ»надано у складі тендерної пропозиції договір поставки №27/39 від 02.01.2018 року (надалі за текстом-Договір), укладеного між ТОВ «ТК ТД ТРЕЙД ЕНЕРДЖІ» (Покупець) та ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» (Постачальник). Відповідно до п. 1.1. цього Договору Постачальник приймає на себе зобов’язання передати Покупцю у власність Товари, а Покупець зобов’язується сплатити і прийняти вказаний Товар. Пунктом 1.2. Договору визначено, що найменування Товару: згідно накладних на товар та в свою чергу, п. 1.4. Договору встановлено кількість товару: згідно накладних на товар. Слід зазначити, що учасником не було надано документальне підтвердження на постачання якого саме товару було укладено договір та його кількість. Таким чином, учасником не було надано документальне підтвердження права на володіння, використання, розпорядження Товару зазначеної торгової марки, що не відповідає вимогам Додатку 4 до тендерної документації в цій частині.
- На виконання вимог тендерної документації учасником ТОВ «ТК ТД ТРЕЙД ЕНЕРДЖІ» надано перелік АЗС по території України на російській мові, що є порушенням вимог документації на закупівлю товару, а саме: пункту 7 розділу І тендерної документації. Додатково звертаємо увагу, що учасником не було надано належним чином засвідчені копії сертифікатів відповідності та паспорта на пропоновану продукцію (паливо) (відсутній напис «Згідно з оригіналом», «Копія вірна», т.п.).
- Учасником ТОВ Торговий Дім Сан Ойл допущені аналогічні порушення у тому числі: У складі тендерної пропозиції учасникавідсутній гарантійний лист в довільній формі (за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника) щодо погодження з технічними, якісними та кількісними характеристиками предмету закупівлі та Статут підприємства.
- У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» відсутній гарантійний лист в довільній формі (за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника) щодо погодження з технічними, якісними та кількісними характеристиками предмету закупівлі та учасником не було накладено електронний цифровий підпис, відповідно до вимог тендерної документації, Закону та Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг".
Враховуючи наявність порушень тендерній документації вимог Закону, узгодженість дій Замовника із одним з учасників процедури, дискримінаційне та халатне ставлення Замовника до проведення процедури закупівлі, невідповідність тендерних пропозицій учасників процедури вимогам тендерної документації, Замовник повинен на виконання вимог Закону відмінити процедуру закупівлі на підставі ч.1 статті 31 Закону, а саме: Замовник відміняє торги в разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель. У протилежному випадку,з метою захисту порушених прав та інтересів учасник буде вимушений звернутися до Антимонопольного комітету України, громадського контролю у сфері публічних закупівель, правоохоронних органів та органів державного фінансового контролю.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.03.2018 16:08
Вирішення:
У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо:
Замовник не має в наявності власних або орендованих АЗС, а щоденне заправлення важкої тихохідної автотракторної та спеціалізованої техніки, у кількості до 20 одиниць, на відстані що перевищує 5 км, унеможливить ефективне виконання виробничих та невідкладних завдань у зв’язку з витратами часу на транспортування техніки до місця заправлення та призведе до неефективного і нераціонального використання техніки, збільшення витрат пального, а от же і бюджетних коштів, що суперечить принципам закупівель (ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон)) щодо максимальної економії та ефективності. Саме тому, з метою дотримання принципів закупівель, Замовником встановлена вимога щодо заправлення автотранспорту дизельним паливом та бензином, обов'язково у мережі заправних станцій на відстані не більш ніж 5 км від місця знаходження Замовника, необхідність якої є цілком обґрунтованою і тому не є дискримінаційною.
Також повідомляємо, що Ваша інформація щодо наявності на відстані до 5 км від місця розташування Замовника АЗС тільки компанії «Авіас» - не відповідає дійсності. Оскільки за інформацією, якою володіє тендерний комітет, в межах даної відстані розташовано не менше 6 од. АЗС різних торгових марок таких як: «Авіас», «Авантаж-7», «ANP», «Петроль» тощо, окрім того інші компанії («Лівайн Торг», «ТК ТД ТРЕЙД ЕНЕРДЖІ», та інші) співпрацюють з деякими власниками перерахованих АЗС на партнерських засадах, також зауважимо, що будь-який суб’єкт господарювання, у тому числі фізична особа підприємець можуть укласти партнерські договори з будь-якими власниками (орендарями) АЗС на обслуговування талонів на пальне та відпуску за ними палива, що, в свою чергу, забезпечує принципи добросовісної конкуренції серед учасників.
Також у тендерній документації зазначено: «Відсутність будь-яких запитань і уточнень стосовно змісту та викладення вимог тендерної документації з боку Учасників процедури закупівлі, означатиме, що Учасники процедури закупівлі, що беруть участь в цих торгах, повністю усвідомлюють зміст цієї тендерної документації та вимоги, викладені Замовником при підготовці цієї закупівлі» (п.1 Розділу VІІ тендерної документації), та «Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за десять днів до закінчення строку подання тендерних пропозицій звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації. Усі звернення за роз’ясненнями автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надає роз’яснення на звернення та оприлюднює його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 Закону» (п. 1 Розділу ІІ тендерної документації), що не було прийнято Вами до уваги. Не скориставшись своїм правом запропонувати внести зміни до тендерної документації, яку Ви вважаєте викладеною з порушенням Закону, прийняли участь у процедурі закупівлі, погодившись з усіма вимогами тендерної документації, які Ви вважали дискримінаційними. Тому Ваша позиція не зрозуміла.
Разом з тим, відповідно до частини 3 статті 30 Закону, «…учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може повторно звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема, технічній специфікації та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям…», а не стосовно інших прийнятих рішень тендерним комітетом. Виходячи з викладеного, Вам не надане право звертатися з вимогою про відміну процедури закупівлі до Замовника.
Не зважаючи на це надаємо роз’яснення з інших питань:
Щодо порушення п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону повідомляємо, що у Додатку 4 тендерної документації Замовника зазначено: «Документи, які вимагаються Замовником у складі тендерної пропозиції відповідно до вимог цієї документації, але не передбачені чинним законодавством України, не подаються Учасниками, про що у складі тендерної пропозиції надається відповідна інформація із зазначенням причин».
Щодо встановлення дискримінаційних вимог документального підтвердження відсутності учасником-переможцем підстав відмови в участі у процедурі закупівлі згідно ст..17 Закону повідомляємо, що згідно п. 36 ч.1 ст..1 «учасник процедури закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, у тому числі фізична особа - підприємець, юридична особа (резидент або нерезидент), яка подала тендерну пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі». З огляду на викладене тендерну пропозицію може подавати як фізична особа-підприємець так і юридична.
Щодо документів у вигляді сканованих копій – вимога не зрозуміла, тому не маємо можливості надати роз’яснення.
Щодо погодження з технічними, якісними та кількісними характеристиками предмету закупівлі у складі тендерної пропозиції ТОВ "ТК ТД ТРЕЙД ЕНЕРДЖІ" надана інформаційна довідка у файлі «Технічні характеристики.pdf».
Для документального підтвердження права на володіння, використання, розпорядження Товару у складі тендерної пропозиції ТОВ "ТК ТД ТРЕЙД ЕНЕРДЖІ" надав договір поставки нафтопродуктів №27/39 від 02 січня 2018 року укладеного з ТОВ «Лівайн Торг».
Щодо переліку АЗС по території України. Замовник у тендерній документації у Додатку №1 зазначає: «Для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність обладнання та матеріально-технічної бази» Учасник надає довідку в довільній формі з переліком адрес розташування мережі АЗС». Учасник ТОВ "ТК ТД ТРЕЙД ЕНЕРДЖІ" надав довідку в довільні формі на українській мові у файлі «Довідка про наявність обладнання та ТМБ.pdf». Перелік АЗС по території України Замовником не вимагався.
Щодо відсутності напису «Згідно з оригіналом», «Копія вірна» на копії сертифікатів відповідності та паспорта на пропоновану продукцію (паливо) – це вважається технічною помилкою, яку віднесено до формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не впливають на зміст пропозиції, тому дана тендерна пропозиція не підлягає відхиленню.
Щодо поданих пропозицій Учасників ТОВ "ЛІВАЙН ТОРГ" та ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ САН ОЙЛ» – Замовником не розглядалися.
На підставі вище викладеного, вважаємо вимогу ПП "ШАТАНЕЛЬ" безпідставною та такою, що не підлягає задоволенню.
Статус вимоги:
Не задоволено