• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 - 30190000-7 Офісне устаткування та приладдя різне (Канцтовари) 84 найменування.

Завершена

2 693 383.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 466.92 UAH
Період оскарження: 09.08.2023 16:09 - 19.08.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: 0cbd7eb1db49473aa9e66caeef302507
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-09-010602-a.a2
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! 09.08.2023 року Державною службою України з безпеки на транспорті було оголошено закупівлю UA-2023-08-09-010602-a, за предметом «ДК 021:2015 - 30190000-7 Офісне устаткування та приладдя різне (Канцтовари) 84 найменування». 16.08.2023р Замовником було внесено зміни до тендерної документації. Нами під час аналізу тендерної документації було виявлено ряд вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, що суперечить Закону України “Про публічні закупівлі” та Постанові Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року, виходячи з наступних підстав. Додатком №1 Тендерної документації, зокрема пунктом 2.2. передбачено наступну вимогу до учасників процедури: «Надати у складі документації підтверджуючий документ застосування заходів із захисту довкілля від забруднення, відповідно до Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» (ст. 56), при постачанні товару, що є предметом закупівлі (протокол (свідоцтво), наданий службою екологічного контролю про атестацію власного або орендованого вантажного автотранспортного засобу учасника, відповідно ДСТУ 4277:2004 або ДСТУ 4276:2004, які надані на автотранспорт не раніше 2021 року.» Вважаємо що цією вимогою Замовник порушує принципи здійснення закупівель, встановлені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням. Зазначаємо, щодо ДСТУ 4276:2004 та ДСТУ 4277:2004, дані стандарти взагалі не стосуються предмета закупівлі (перевірка проводиться під час техогляду автомобіля ). Ці стандарти розроблено з метою створення нормативної бази для контролювання в умовах експлуатації екологічних показників автомобілів. Так і стаття 50 Закону України «Про охорону здоров’я»: Підприємства, установи, організації, що здійснюють проектування, виробництво, експлуатацію та обслуговування автомобілів, літаків, суден, інших пересувних засобів, установок та виробництво і постачання пального, зобов'язані розробляти і здійснювати комплекс заходів щодо зниження токсичності та знешкодження шкідливих речовин, що містяться у відпрацьованих газах та скидах транспортних засобів, переходу на менш токсичні види енергії й пального, додержання режиму експлуатації транспортних засобів та інші заходи, спрямовані на запобігання й зменшення викидів та скидів у навколишнє природне середовище забруднюючих речовин та додержання встановлених рівнів фізичних впливів. { Частина перша статті 56 із змінами, внесеними згідно із Законом N 198-IV від 24.10.2002 }. Виробництво і експлуатація транспортних та інших пересувних засобів та установок, у викидах та скидах яких вміст забруднюючих речовин перевищує встановлені нормативи, не допускається. Керівники транспортних організацій та власники транспортних засобів несуть відповідальність за додержання встановлених для відповідного типу транспортного засобу нормативів вмісту забруднюючих речовин у відпрацьованих газах, скидів забруднюючих речовин та впливу фізичних факторів пересувних джерел на стан навколишнього природного середовища. { Частина третя статті 56 в редакції Закону N 198-IV від 24.10.2002 } – жодного відношення до предмету закупівлі «Офісне устаткування і приладдя». Отже, свідоцтво, що вимагає Замовник, не має відношення до предмету закупівлі «Офісне устаткування і приладдя», тому вимагати документи, які не передбачені законодавством і не відносяться до предмету закупівлі є порушенням Закону. Закон не дозволяє Замовникам встановлювати на власний розсуд вимоги, що є вищими порівняно з вимогами, що становляться самим Законом. І відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. Наслідком вищезазначеного є встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації, якою до речі, Замовник чомусь керується першочергово, порушуючи тим самим інститут права у сфері публічних закупівель, що приведе до необґрунтованого звуження кола учасників тендеру. Відповідно до ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.» Зазначаємо також, що у ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема у ч.6 вказано: «Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.» Проте Замовником у тендерній документації про це жодним чином не вказано. Враховуючи вищевикладене, повідомляємо що даною вимогою Замовник порушив права ТОВ «В.М.» як Учасника процедури закупівлі, тому що ця вимога суперечить чинному законодавству у сфері публічних закупівель, а саме ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників; ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі»: порядок подання тендерних пропозицій; ст 23. Закону України «Про публічні закупівлі»: технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності. Вимагаємо видалити вимогу тендерної документації «Надати у складі документації підтверджуючий документ застосування заходів із захисту довкілля від забруднення, відповідно до Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» (ст. 56), при постачанні товару, що є предметом закупівлі (протокол (свідоцтво), наданий службою екологічного контролю про атестацію власного або орендованого вантажного автотранспортного засобу учасника, відповідно ДСТУ 4277:2004 або ДСТУ 4276:2004, які надані на автотранспорт не раніше 2021 року." В разі не задоволення нашої вимоги, ми будемо змушені звернутись до Антимонопольного комітету України за захистом своїх прав та законних інтересів, а також у скарзі вимушені будемо зазначити, що Замовник вводить в оману і АМКУ і учасників закупівлі, публікуючи свої щоденні зміни до тендерної документації.
Вирішення: « На Вашу вимогу повідомляємо, що відповідно до статті 56 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» підприємства, установи, організації, що здійснюють проектування, виробництво, експлуатацію та обслуговування автомобілів, літаків, суден, інших пересувних засобів, установок та виробництво і постачання пального, зобов'язані розробляти і здійснювати комплекс заходів щодо зниження токсичності та знешкодження шкідливих речовин, що містяться у відпрацьованих газах та скидах транспортних засобів, переходу на менш токсичні види енергії й пального, додержання режиму експлуатації транспортних засобів та інші заходи, спрямовані на запобігання й зменшення викидів та скидів у навколишнє природне середовище забруднюючих речовин та додержання встановлених рівнів фізичних впливів. Виробництво і експлуатація транспортних та інших пересувних засобів та установок, у викидах та скидах яких вміст забруднюючих речовин перевищує встановлені нормативи, не допускається. Керівники транспортних організацій та власники транспортних засобів несуть відповідальність за додержання встановлених для відповідного типу транспортного засобу нормативів вмісту забруднюючих речовин у відпрацьованих газах, скидів забруднюючих речовин та впливу фізичних факторів пересувних джерел на стан навколишнього природного середовища. Виходячи з вищевикладеного, вимога щодо надання підтверджуючий документ застосування заходів із захисту довкілля від забруднення, відповідно до Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» (ст. 56), при постачанні товару, що є предметом закупівлі (протокол (свідоцтво), наданий службою екологічного контролю про атестацію власного або орендованого вантажного автотранспортного засобу учасника, відповідно ДСТУ 4277:2004 або ДСТУ 4276:2004 не є дискримінаційною та не може бути задоволена.»
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Залишено без розгляду

СКАРГА у процедурі публічної закупівлі

Номер: 0cff00454c0f44408e0a340272f51855
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-09-010602-a.a1
Назва: СКАРГА у процедурі публічної закупівлі
Скарга:
Звертаємось до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель із даною скаргою, оскільки вважаємо, що Замовником порушуються принципи здійснення закупівель, тендерна документація містить дискримінаційні вимоги та непрозорі технічні умови, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, враховуючи наступне.
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 15.08.2023 19:17
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "В.М.", Єрмолович Олеся Сергіївна 380503889817 Tender@vm.ua http://vm.ua/