-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Хліб та булочки свіжовипечені
Торги не відбулися
201 898.07
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 018.98 UAH
мін. крок: 1% або 2 018.98 UAH
Період оскарження:
26.02.2018 02:02 - 10.03.2018 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
ВИМОГА про усунення порушень під час проведення процедури закупівель (в порядку ст.23 ЗУ «Про публічні закупівлі»)
Номер:
b82bb9ed84ad4db28aad5b81ce24fa47
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-02-26-000001-a.a1
Назва:
ВИМОГА про усунення порушень під час проведення процедури закупівель (в порядку ст.23 ЗУ «Про публічні закупівлі»)
Вимога:
У додатку №3 Тендерної документації Замовника Розділом II «Інші вимоги до поставки товарів» передбачено наступне: харчові продукти, які постачаються повинні відповідати вимогам законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів, діючим стандартам ДСТУ». У зв’язку з чим виникає питання:
1) Які саме окремі показники якості харчових продуктів повинні відповідати стандартам ДСТУ?
2) Чи вважає Замовник такими, що не відповідають вимогам тендерної документації стандарти якості хлібобулочної продукції підприємств (наприклад СОУ) та технічні умови (ТУ).
Якщо Замовник все таки вважає, що якісними характеристиками продукції є її відповідність ДСТУ і всі решта стандартів, затверджених у відповідності до ЗУ «Про стандартизацію» є такими, що не відповідають вимогам тендерної документації, то така вимога тендерної документації є дискримінаційною.
Відповідно до п.4 ч.2. ст.4 ЗУ «Про стандартизацію» національні стандарти застосовуються підприємствами добровільно. У той же час підприємства мають право розробляти та затверджувати в установленому вказаним законом порядку власні стандарти з якості (особливо, якщо таких стандартів національне законодавство взагалі не передбачає). Таким чином, на підприємстві, що виробляє продукти харчування можуть діяти як національні стандарти (ДСТУ), так і стандарти розроблені та затверджені іншою компетентною установою (наприклад СОУ чи ТУ) (ст.6,8 ЗУ «Про стандартизацію»).
Вимагаючи від учасників процедури закупівель документацію, що підтверджує якість продукції у відповідності до вимог ДСТУ, Замовник таким чином дискримінує всіх решта операторів ринку, хто застосовує стандарти якості, які є розроблені та затверджені у встановленому законом порядку та можуть використовуватися на території України на рівні із ДСТУ.
В той же час, проект договору про закупівлю товарів, а саме п.5.1 містить інше (ніж, передбачене тендерною документацією) формулювання вимог до якості продукції, що закуповується: Продавець зобов 'язаний поставити Покупцеві товар, якість якого відповідає діючим в Україні державним стандартам, технічним умовам, нормативно-правовим актам, іншим нормативно-технічним документам, які встановлюють вимоги до показників якості такого роду/виду товару, а також мати відповідні дозволи, i сертифікати для поставки та використання (в т.ч. права продажу або надання у користування третім особам) товару на території України. Таке формулювання вимог до якості, на нашу думку, є найбільш збалансованим щодо виконання принципу недискримінації, передбаченого ст.3 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також таке формулювання повністю відповідає вимогам ЗУ «Про безпечність та якість харчових продуктів» та ЗУ «Про стандартизацію».
Таким чином, з огляду на вищезазначене, просимо привести у відповідність до вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерну документацію, а саме прибрати із додатку №3 розділ II «Інші вимоги до поставки товарів» таку дискримінаційну вимогу як відповідність «окремих показників якості харчових продуктів, діючим стандартам ДСТУ», оскільки жодні зі стандартів якості на території України не є обов’язковими до застосовування і кожне підприємство має право обирати стандарти з якості, що є оптимальними для кожних окремих умов виробництва.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога_на_умови_до_тендерної_закупівлі.pdf 03.03.2018 16:04
Дата подачі:
03.03.2018 16:04
Вирішення:
Нормативно-правовим актом, який визначає правові засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, є Закон України «Про публічні закупівлі». Зокрема, цим законом визначаються права та обов’язки замовника під час планування та здійснення закупівель.
Так, згідно із частиною другою статті 22 вказаного закону замовник у тендерній документації з-поміж інших вимог повинен визначити технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі технічну специфікацію, посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами При цьому, технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. Тендерна документація замовника повністю відповідає вимогам закону в цій частині.
Частиною четвертою статті 22 Закону визначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Тендерна документація замовника не містить жодних дискримінаційних умов, усі зацікавлені особи мають право взяти участь у закупівлі. Вимоги до якості предмета закупівлі не є дискримінаційними умовами, оскільки визначають вимоги до товару, який має постачатися, а не вимоги до того, яким саме критеріям має відповідати учасник, що постачатиме товар.
УЧАСНИК НЕ ВПРАВІ ВИМАГАТИ ВІД ЗАМОВНИКА ЗМІНИ ВИМОГ ДО ЯКОСТІ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ В СТОРОНУ ЇЇ ПОГІРШЕННЯ, ТІЛЬКИ ТОМУ, ЩО ПОТЕНЦІЙНИЙ УЧАСНИК ПРОПОНУЄ ПОСТАВИТИ ЗОВСІМ ІНШИЙ ТОВАР.
Зважаючи на вищевикладене, підстави для внесення змін до тендерної документації відсутні.
Статус вимоги:
Не задоволено