-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Нове будівництво дитячого майданчика з штучним покриттям за адресою: Вінницька область, Хмільницький р-н., с.Махнівка, вул.Шкільна, буд.3
Завершена
498 414.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 984.14 UAH
мін. крок: 1% або 4 984.14 UAH
Період оскарження:
09.08.2023 11:19 - 15.08.2023 00:00
Вимога
Відхилено
щодо зміни умов ТД
Номер:
2b325fea6d9c47d7b65d2f1a49c0424f
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-09-003737-a.b4
Назва:
щодо зміни умов ТД
Вимога:
Замовник пише:
Необхідно додати ліцензію на програмний комплекс АВК та сертифікат інженера- проектувальника.
Предметом закупівлі є будівельний підряд (правовідносини які регулюються ст.ст. 875-886 Цивільного кодексу України)
натомість Замовник вимагає не досвідчених спеціалістів будівельників на Нове будівництво дитячого майданчика з штучним покриттям, а інженера –проектувальника, який будувати не буде
навіщо Вам людина з сертифікатом інженера-проектувальника? Ви проектні роботи замовляєте?
Це дискримінаційна вимога, усуньте її а то подамо скаргу до АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.08.2023 01:03
Вирішення:
Шановний, Учаснику - Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно Рекомендації Комітету Ради Європи №R(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11.03.1980 на 316-й нараді, під дискреційним повноваженням слід розуміти повноваження, яке адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду - тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.
Натомість, наявність сертифікат інженера- проєктувальника, свідчить що суб’єкт господарювання, який буде як переможець виконувати роботи на об’єкті, має у своєму володінні спеціаліста, який правильно обраховує кошторисну вартість робіт. Це дозволить не перевитрачати бюджетні кошти, правильно складати документи звітності за виконані роботи, від цього виграють всі сторони закупівель.
Крім того, з огляду на норми пункту 27 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII визначення роботи включає в себе розроблення проєктної документації на об’єкти будівництва. Такі роботи в свою чергу виконуються інженерами-проєктувальниками. Так як Учасник надає свою розроблену кошторисну документацію в тендерній пропозиції.
З урахуванням вищевикладеного відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
щодо умов ТД
Номер:
26c217de9b354852aebec85678acc8ae
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-09-003737-a.a3
Назва:
щодо умов ТД
Вимога:
Замовник пише:
Договірна ціна та розрахунки до неї, кошторисна документація мають визначатися з використанням будь-якого рекомендованого Мінрегіоном програмного комплексу, в якому враховані останні зміни в стандартах з ціноутворення.
А далі
Необхідно додати ліцензію на програмний комплекс АВК та сертифікат інженера- проектувальника.
Мінрегіоном рекомендовано використання декількох програмних комплексів, в яких враховані останні зміни в стандартах з ціноутворення, зокрема «Експерт-Кошторис» - «АВК-5», ІВК, «будівельні Технології Кошторис», «Кошторис 2000», «АС-4», «АКР-2», «Тендер-Контракт».
Але зайти на тендер зможуть т які мають в своєму розпорядженні АВК-5
Це дискримінація учасників.
Видаліть вимогу про надання ліцензії на АВК-5
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.08.2023 00:56
Вирішення:
Шановний Учаснику - відповідно до ст. 19 Конституції України Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені чинним Законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно Рекомендації Комітету Ради Європи №R(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11.03.1980 на 316-й нараді, під дискреційним повноваженням слід розуміти повноваження, яке адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду - тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.
Програмний комплекс АВК-5 є на теперішній час найбільш розповсюдженим програмним комплексом який використовується для визначення кошторисної вартості будівельних робіт. Наявність ліцензії на вказаний комплекс автоматично означає наявність у учасника сучасної версії програмного комплексу, у якому враховані останні зміни, викликані впровадженням передових норм і розцінок. А тому це напряму випливає на визначення кошторисної вартості робіт і проведення розрахунків за роботи виконані за рахунок бюджету.
З урахуванням вищевикладеного відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
вимога надати затверджену проектну документацію
Номер:
83263cb0a62148f89beddf40be5f77fb
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-09-003737-a.c2
Назва:
вимога надати затверджену проектну документацію
Вимога:
Наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», завтерджено Кошторисні норми України у будівництві (URL: https://e-construction.gov.ua/laws_detail/2699601180912256347?doc_type=6):
1. Настанова з визначення вартості будівництва (URL: https://e-construction.gov.ua/files/upload/d1ae2e40-4074-11ec-914b-37ce4613b831.pdf);
2. Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво.
Відповідно до до п. 1.1. Настанови з визначення вартості будівництва, ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво). Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об’єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором. Нагадаємо що Замовник є комунальною установою. Власником якої є Ружинська селищна рада Житомирської області. Закупівля ця здійснюється із залученням бюджетних коштів, коштів комунальних підприємств, установ та організацій,
Відповідно до п5.1. Настанови, ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією.
Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію. За рішенням замовника відомість обсягів робіт може бути складена за міжнародною системою вимірювання, визначеною замовником. Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) окремих видів капітальних ремонтів (див. пункт 3.10 цієї Настанови) замовник надає дефектний акт, форму якого наведено у додатку 29 цієї Настанови.
Вищевказані норми є імперативними тобто обов’язкові до виконання всіма Замовниками
В свою чергу Замовник у складі тендерної пропозиції з невідомих причин не надав відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію.
Таким чином у вказаній процедурі закупівлі зможуть правильно обрахувати цінову пропозицію, прийняти участь і відповідно отримати перемогу, тільки ті учасники які володіють відомостями про обсяги робіт, ресурси та мають доступ до проектної документації – тобто суб’єкти господарювання, які наближені до Замовника чи до проектанта/проектної організації, яка розробляла проектну документацію. Скаржник не перебуває у таких відносинах ні з Замовником чи до проектанта/проектної організації, яка розробляла проектну документацію.
Отже Замовник порушив принцип здійснення закупівель - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, отже замовник в супереч ч.3 ст. 5 Закону не забезпечив вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Вимагаємо надати відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.08.2023 23:04
Вирішення:
Шановний Учаснику - Замовник є комунальною установою, але власником якої не є Ружинська селищна рада Житомирської області, а Махнівська сільська рада Вінницької області.
Замовником надано «Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-01 на Нове будівництво дитячого майданчика з штучним покриттям за адресою: Вінницька область, Хмільницький район, с.Махнівка, вул.Шкільна,буд.3».
Відомість об"ємів робіт та ресурсів на Нове будівництво дитячого майданчика з штучним покриттям за адресою: Вінницька область, Хмільницький район, с.Махнівка, вул.Шкільна,буд.3 буде додано до Оголошення закупівлі в Додаток 1.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
щодо порушення законодавства під час складання умов тендерної документації
Номер:
6aa4064483aa4141b1e262ce9b101555
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-09-003737-a.c1
Назва:
щодо порушення законодавства під час складання умов тендерної документації
Вимога:
Замовник встановив нову умову:
В період подачі пропозиції учасники закупівлі зобов’язані виїхати по місцю проведення закупівлі для проведення контрольних обмірів та уточнень, про що складається відповідний акт, який в обов’язковому порядку прикладається учасником до документів.
Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право Скаржника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері фактично необхідно отримувати Довідку (Акт) обстеження об’єкту за підписом уповноваженої особи Замовника. Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання акту проведення контрольних обмірів та уточнень є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону № 922-VIII, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, зокрема Скаржника, Замовник може не надати наведену вище довідку, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої Пропозиції.
Підтвердженням цьому є наступна ситуація.
Учасник неодноразово намагається отримати від Замовника «Інформаційну довідку, яка підтверджує здійснення виїзду Учасника на об’єкт Замовника», однак під час телефонних розмов щоразу виникають складнощі різного характеру зі сторони Замовника (наприклад, просять зателефонувати пізніше; пояснюють, що необхідно зібрати відповідну комісію, що є неможливим, оскільки не всі учасники даної комісії є на місці тощо). Тобто постійно відбувається зі сторони Замовника маніпулювання ситуацією, метою якої є не надати потенційним учасникам, зокрема Скаржнику, «Інформаційну довідку, яка підтверджує здійснення виїзду Учасника на об’єкт Замовника ».
Також не виключено, що учасник який пов'язаний із Замовником, буде отримувати таку довідку в самий останній момент перед закінченням подання тендерних пропозицій, і таким чином буде знати скільки і які конкретно потенційні учасники здійснили виїзд на об’єкт Замовника для проведення замірів, визначення обсягу, а у даному випадку ще й оптимальні ціни кожного учасника для повного виконання робіт. Таким чином, останній учасник знаходиться не в рівнозначних умовах з іншими учасниками, які обстежували об’єкт перед ним. А у випадку коли для участі в закупівлі подає тендерну пропозицію тільки один учасник, він може знаючи про відсутність інших учасників, подає тендерну пропозицію з цінову пропозицією, яка дорівнює або максимально наближена до очікуваної вартості замовника. У такому разі не може йти мова про такий принцип здійснення закупівель як максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Також замовник може не допустити учасника на об’єкт під різними причинами.
Проте що надання акту обстеження об’єкту а рівно як акту проведення контрольних обмірів та уточнень, є порушенням принципів Закону № 922-VIII, Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зазначила це у рішеннях за №10669-р/пк-пз від 29.05.2020 в закупівлі UA-2020-05-06-000306-c, № 6298-р/пк-пз від 29.03.2021 у закупівлі UA-2021-02-22-003442-a та інших.
На підставі вище викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України та встановлені умови які містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, зокрема Скаржника.
Відповідно до ч.2 ст.25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку.
Відповідно до ч.2 ст.31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається.
Частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону № 922-VIII передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII.
Вимагаємо внести зміни в тендерну документацію і скасувати умову «В період подачі пропозиції учасники закупівлі зобов’язані виїхати по місцю проведення закупівлі для проведення контрольних обмірів та уточнень, про що складається відповідний акт, який в обов’язковому порядку прикладається учасником до документів».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.08.2023 22:58
Вирішення:
Шановний, Учаснику - відповідно до ст. 19 Конституції України Замовник діє лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 Закону України від 25 грудня 2015 року № 922-VIII "Про публічні закупівлі", у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно Рекомендації Комітету Ради Європи №R(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11.03.1980 на 316-й нараді, під дискреційним повноваженням слід розуміти повноваження, яке адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду - тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.
Оскільки вищевказаним Законом передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, тому замовник висунув вимогу що в період подачі пропозиції учасники закупівлі зобов’язані виїхати по місцю проведення закупівлі для проведення контрольних обмірів та уточнень, про що складається відповідний акт, який в обов’язковому порядку прикладається учасником до документів.
Такі дії замовника спрямовані виключно на усунення недобросовісних учасників, які приймають участь в закупівлях, а потім у разі їх перемоги відмовляються від виконання робіт за предметом закупівлі.
Більш того, учасник який прибув на об’єкт має змогу більш точно оцінити свої можливості, визначити сили і засоби, які йому необхідні для виконання робіт за предметом закупівлі. Це призводить до здорової конкуренції між учасниками і як результат - економії коштів замовника.
З урахуванням вищевикладеного відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено