-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Детектори та аналізатори
Завершена
240 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 400.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 400.00 UAH
Період оскарження:
08.08.2023 16:10 - 13.08.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги закупівлі
Номер:
03e145d16b094fbf8368adfed86bb021
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-08-010300-a.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги закупівлі
Вимога:
Скарга, вимога щодо зазначення Замовником дискримінаційних вимог
08.08.2023 року Замовник КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ОРЖИЦЬКИЙ ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ" оголосив закупівлю: «Код ДК 021:2015– 38430000-8 – «Детектори та аналізатори». Код закупівлі UA-2023-08-08-010300-a.
Ознайомившись з тендерною документацією, виявили дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії, що вбачається з нижченаведеного.
Відповідно у Додатку №2 до Тендерної документації наведений перелік обладнання, а саме автоматичний гематологічний аналізатор, яке закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до них.
Слід зазначити, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до предмета закупівлі автоматично гематологічний аналізатор, відсутні щонайменше два виробники, обладнання яких відповідають усім в сукупності вимогам тендерної документації (ТД). Зокрема, у сукупності з іншими умовами ТД (Додаток №2) дискримінаційними є наступні вимоги:
Зокрема вимоги до пункту – Методи вимірювання: метод електричного імпедансу для визначення даних RBC і PLT; колориметричний метод визначення HGB; лазерна проточна цитометрія для визначення даних WBC. Дана вимога є дискримінаційною, та суттєво обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі, лише до одного учасника, адже вказує на характеристику, яка прописана лише в інструкції до конкретного приладу, а саме автоматичного гематологічного аналізатора РЕ-3200 виробника Прокан Електронікс Інк, офіційного представника компанії «Медістарлаб» в Україні. Про це свідчить зокрема попередня закупівля Замовника на даний прилад, за номером UA-2023-07-24-006764-a. Тим паче дана вимога більше стосується гематологічних аналізаторів класу 5-діф, в механізмі яких використовується саме лазерна технологія. В інструкції жодного 3-діфного гематологічного аналізатора, жодного виробника немає зазначеної інформації про підрахунок даних WBC саме за допомогою лазерної проточної цитометрії. Тож наполегливе прохання дану дискримінаційну вимогу прибрати з таблиці медико-технічних вимог.
Вимоги до пункту – Наявність комунікаційного інтерфейсу: USB порт (не менше 4 шт.), LAN-інтерфейс розташовані на боковій панелі аналізатора. Дана вимога є дискримінаційною, адже жодним чином не впливає на саму роботу на аналізаторі, а лише обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі. Виробники обладнання можуть розміщувати дані порти як на боковій частині аналізатора, так і на задній (тильній) частині приладу. Тим паче розміщення даних портів на задній частині аналізатора є більш практичним, адже жодні проводи не стирчать по боках та не заважають роботі на аналізаторі, де можуть розміщуватися реактиви, зокрема Ділюент та лізуючі розчини, штативи з пробірками, тощо. Дана вимога є необгрунтованою та не суттєвою при виборі гематологічного аналізатора, оскільки не впливає на якість аналізу, собівартість аналізів, точність аналізів, а лише виступає дискримінаційною вимогою, задля обмеження конкуренції., то ж наполеглива вимога її прибрати з МТВ.
Вимога щодо пункту – Термін служби приладу: Не менше 5 років(на основі щоденного обсягу тестування 100 проб). Дана вимога також є необгрунтованою, і дискримінаційною, оскільки суттєво звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, адже жоден із виробників гематологічних аналізаторів не вказує інформації на подобі – на основі щоденного обсягу тестування 100 проб, в інструкції до приладу. Ця інформація наявна лише в інструкції до автоматичного гематологічного аналізатора РЕ-3200 виробника Прокан Електронікс Інк, офіційного представника компанії «Медістарлаб» в Україні, з метою відхилення усіх інших учасників, які бажатимуть взяти участь в процедурі закупівлі.
Також дискримінаційною вимогою є зазначення в медико-технічних вимогах зокрема і фізичних параметрів аналізатора та ваги самого приладу. Тобто вимоги до пунктів – Розміри та вага: Не більше Ширина(мм) 364 Висота(мм) 498 Глибина(мм), 431 вага(кг)не більше 23.5. Дані вимоги є необґрунтованими, які не підтверджуються реальними потребами замовника, а лише покликані суттєво обмежити коло потенційних учасників процедури закупівлі. Адже вказують на конкретний прилад, а саме автоматичний гематологічний аналізатор РЕ-3200. Адже кожен аналізатор має свої в більшості специфічні показники, і вага та габарити є саме такими вимогами, притаманними конкретній моделі аналізатора. Тому наполеглива вимога прибрати ці вимоги з медико-технічних вимог щодо обладнання, оскільки вага та габарити аналізатора на роботу самого приладу та його характеристики не впливають.
Також з минулої закупівлі вами було додано ще декілька дискримінаційних вимог, які лише розширюють попередні медико-технічні вимоги до аналізатора і знову ж таки покликані обмежити коло потенційних учасників, а саме:
Наявність калібрування сенсорного екрану – не зрозуміло взагалі про що іде мова і яким чином дана функція впливає на роботу на приладі.
Наявність налаштування мікроскопічного дослідження – про яку мікроскопію зразка взагалі може іти мова коли ми говоримо про гематологічний аналізатор класу 3-діф.
Наявність функції програмного забезпечення повідомлень відхилення від
норми за допомогою звукового сигналу.
Наявність можливості переглядати та редагувати результати
індивідуальних параметрів вибраного зразка в інтерфейсі аналізу зразка.
Прохання дані вимоги прибрати з МТВ.
Таким чином, наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати медичні вироби саме з такими СУКУПНИМИ вимогами, які включають вимоги в\інших пунктів медико-технічного завдання) позбавляє потенційних учасників можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням їхніх прав як учасників.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, зокрема лише компанія ТОВ «Медістарлаб», яка є офіційним представником в Україні продукції виробництва Прокан Електронікс Інк, зокрема гематологічного аналізатора РЕ-3200, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Так, вами в Додатку №2 вказано, що можлива подача «еквіваленту» товару, проте наявність описаних вище сукупних дискримінаційних вимог не дає можливості подачі еквіваленту запитуваного товару, адже звужує перелік обладнання лише до моделі аналізатора, вказаного Замовником, а саме гематологічного аналізатора РЕ-3200.
Згідно з частиною першою та четвертою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, керуючись п. п. 52-64 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, -
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу на процедуру закупівлі до розгляду: «Код ДК 021:2015 – 38430000-8 – «Детектори та аналізатори». Ідентифікатор закупівлі UA-2023-08-08-010300-a.
2. Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2023-08-08-010300-a.
3. Внести зміни або прибрати взагалі зазначені вимоги що є дискримінаційними сукупними вимогами, як описано Скаржником вище.
В разі незадоволення наших законних вимог, ми будемо змушені звертатися із відповідною скаргою до органів АМКУ.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга вимога Замовнику 12.08.2023 22:37
- протокол52.PDF 15.08.2023 15:58
Дата подачі:
12.08.2023 22:37
Вирішення:
Відхилити вимогу як недійсну
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
16.08.2023 08:00