-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з проведення вогнезахисної обробки дерев’яних конструкцій елементів горищ та покрівлі комунальних закладів дошкільної освіти Богодухівської міської ради Харківської області за адресою: 62103,Харківська область, м. Богодухів, вулиця 8-го Мехкорпусу,16; 62103,Харківська область, м. Богодухів, улиця Пушкіна,24-А
Завершена
270 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 350.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 350.00 UAH
Період оскарження:
08.08.2023 15:47 - 13.08.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Незаконна вимога щодо Розрахунку договірної ціни
Номер:
8e430275c967424ca6bf3b6baa41f4d7
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-08-009647-a.c6
Назва:
Незаконна вимога щодо Розрахунку договірної ціни
Вимога:
Розділ 2 Додатку 2 містить незаконну вимогу щодо Розрахунку договірної ціни, а саме:
"2.1. Розрахунки договірної ціни у відповідності до Кошторисних норм України, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021р. №281"
Будівлі Замовника, щодо яких здійснюється закупівля, не є об'єктами нового будівництва, вони давно здані в експлуатацію та функціонують, тому Розрахунок договірної ціни повинен здійснюватись за збірником розцінок для РЕМОНТН-БУДІВЕЛЬНИХ робіт, затверджених згідно наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 15 червня 2021 року № 156 - а саме за розцінкою КР20-21-3 "Вогнезахист дерев'яних конструкцій лат під покрівлю, покриттів та настилів по фермах" (шифр розцінки "КР" зі збірника для РЕМОНТН-БУДІВЕЛЬНИХ робіт).
Недоброчесні виконавці для завищення ціні тендерної пропозиції та незаконного отримання державних коштів за актами виконаних робіт використовують кошторисні розцінки КБ13-73-1 та КБ 13-73-3 та інші зі збірника розцінок для НОВОГО БУДІВНИЦТВА (шифр розцінок "КБ" - затверджених САМЕ наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021р. №281). В подальшому це призводить до накладення штрафів на посадових осіб замовника та підрядника (виконавця) Держаудитслужбою (раніше - "КРУ") при документальних перевірках правильності складення Розрахунку договірної ціни.
У зв'язку з цим, вимагаємо видалити незаконну вимогу Розрахунку договірної ціни у відповідності до Кошторисних норм України, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021р. №281 та додати вимогу складання Розрахунку договірної ціни згідно наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 15 червня 2021 року № 156 - а саме за розцінкою КР20-21-3 "Вогнезахист дерев'яних конструкцій лат під покрівлю, покриттів та настилів по фермах" за збірником розцінок для РЕМОНТН-БУДІВЕЛЬНИХ робіт.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.08.2023 11:02
Вирішення:
Учаснику, Замовник діє лише в межах законодавства України, а ваші безпідставні обвинувачення направлені на залякування, дискредитацію та затягування процедури закупівлі. Припеніть істерику і займіться ділом
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Дискримінаційна вимога щодо залучення третьої чи незалучення сторони для оцінки результатів вогнезахисного просочення
Номер:
09e1493213de4c68a60473bb045e64aa
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-08-009647-a.c5
Назва:
Дискримінаційна вимога щодо залучення третьої чи незалучення сторони для оцінки результатів вогнезахисного просочення
Вимога:
Розділ 5 Додатку 2 тендерної документації містить дискримінаційні вимоги щодо залучення чи незалучення третьої сторони для оцінки результатів вогнезахисного просочення.
Формулювання в підрозділі Інші вимоги є манипулятивним і дискримінаційним:
"У складі тендерної пропозиції Учасник надає гарантійний лист, що після завершення вогнезахисного просочування, підтвердить його відповідність шляхом комісійної перевірки із залученням представників третьої сторони – органу з інспектування, що має атестат акредитації на відповідність у сфері інспектування вогнезахисного обробляння (просочування) тощо, виданий Національним агентством з акредитації України, та що за результатами підтвердження відповідності надасть Замовнику акти перевірки відповідності, підписані та скріплені печатками членів комісії, у тому числі третьої сторони (акредитованого органу з інспектування) (Для уникнення можливої змови, Замовник на власний розсуд залучає та обирає третю сторону, або не залучає її, для перевірки виконаних робіт (послуг). Якщо Замовник прийняв рішення про залучення Третьої сторони (акредитованого інспекційного органу), то всі витрати, пов’язані з виїздом фахівців інспекційного органу, проведення інспектування та підготовки інспекційної документації покладаються на суб’єкта господарювання, який здійснює роботи (послуги))."
- містить явні корупційні ознаки. Тому що згідно з формулюванням "або не залучає її" замовник може маніпулювати залученням або незалученням Третьої сторони (акредитованого інспекційного органу) в залежності від того хто переможе в закупівлі.
Замовник повинен чітко визначити рішення про залучення Третьої сторони (акредитованого інспекційного органу) ДЛЯ ВСІХ УЧАСНИКІВ або не залучати третю сторону ДЛЯ ВСІХ УЧАСНИКІВ, - до проведення торгів та укладення договору.
Вимагаємо змінити тендерну документацію - саме для уникнення можливої змови.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.08.2023 10:40
Вирішення:
Шановний учаснику, дана вимога ніяк не може нести дискримінаційний характер, так як можливе залучення інспекційного органу буде сприяти виконавця якісно надати послуги та усунути недоліки, та виявлені порушення, якщо такі матимуть місце, при цьому не витрачаючи на це бюджетні кошти. Наголошуємо, що у замовника на даний час відсутні кваліфіковані спеціалісти, які можуть контролювати та приймати заявлені послуги. Зауважимо, що надання послуг буде контролюватися та перевірятися на всіх етапах їх виконання.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Тендерна документація містить дискримінаційні вимоги щодо витрати суміші та шарів нанесення, вимоги документів.
Номер:
45d832d9f72a4eb0af2acf82ec990a56
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-08-009647-a.b4
Назва:
Тендерна документація містить дискримінаційні вимоги щодо витрати суміші та шарів нанесення, вимоги документів.
Вимога:
Тендерна документація містить дискримінаційні вимоги.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема,
за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях
закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права
встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація
формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих
особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не
повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації
учасників.
Виконавець за предметом закупівлі надає послуги відповідно до вимог чинного законодавства у т. ч. з дотриманням “Правил з вогнезахисту”, що затверджені Наказом Міністерства внутрішніх справ України 26 грудня 2018 року N 1064 (надалі - “Правила з вогнезахисту”) та згідно ліцензії щодо виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого), згідно вимог постанови КМУ від 23.11.2016 № 852 «Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення».
Постанова КМУ від 23.11.2016 № 852 «Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» та “Правил з вогнезахисту”, що затверджені Наказом Міністерства внутрішніх справ України 26 грудня 2018 року N 1064 (надалі - “Правила з вогнезахисту”) містять виключний перелік вимог до суб'єкт господарювання, який має право виконувати роботи (надавати послуги) за предметом закупівлі.
Кількість шарів нанесення та витрата суміші не мають жодного значення - має значення лише результат, а саме досягнення Групи вогнезахисної ефективності – І (перша), підгрупа ІА.
У зв'язку з викладеним вище, та згідно рішення Антимонопольного комітету України №10093-р/пк-пз від 06.07.2023 та багатьох інших щодо аналогічного питання, вимагаємо видалити з тендерної документації (додаток 2 та додаток 4) вимоги надання наступних документів:
"1.2. Вогнезахист дерев’яних конструкцій провести просочувальною сумішшю для поверхневої вогнезахисної обробки дерев’яних елементів горищних покриттів з витратою не більше 250 г/м2 (без врахування технологічних втрат) за 1-3 шари нанесення."
"1.8. З метою розрахунку кількості вогнезахисної речовини та визначення площі обробляємих конструкцій, а також уникнення хибних обсягів робіт, огляд об’єкту Учасником перед подачею пропозиції є обов’язковий. На підтвердження чого, у складі тендерної пропозиції, Учасник надає Акт обстеження з підписом відповідальної особи Учасника та Замовника, та відбитками їх печаток (за наявності). Направити спеціаліста для ознайомлення з об’єктом, визначення детального обсягу надання послуг, необхідно у робочі дні з понеділка по п’ятницю з 8.00 до 16.00, попередньо узгодивши дату та час відвідування з замовником, шляхом відправлення на електронну адресу заявки на відвідування об’єкту та необхідні документи. За результатами огляду в присутності представників Замовника, обов’язково складається акт про огляд з підписами і печатками."
"3.3. Обов’язкова наявність у учасника проходження психофізіологічного обстеження працівників, які мають безпосереднє відношення до виконання робіт підвищеної небезпеки, за напрямками робіт підвищеної небезпеки, які будуть проводитися на об’єктах (копії протоколів психофізіологічного обстеження працівників та висновків психофізіологічної експертизи працівників про відповідність професійним вимогам до виконання робіт підвищеної небезпеки та тих, що потребують професійного добору)."
"3.6. Обов’язкова наявність у учасника документу, який підтверджує про те, що на підприємстві впроваджена система навчання вмінню надання першої медичної допомоги потерпілим при настанні нещасних випадків, порядок дій та способи;
3.7 Обов’язкова наявність у учасника посвідчень, сертифікатів, або інших документів про проходження навчальних курсів працівників, які мають безпосереднє відношення до виконання робіт підвищеної небезпеки, вмінню надання першої медичної допомоги потерпілим при настанні нещасних випадків, виданих організацією, яка має на це право;"
"3.9. Обов’язкова наявність у учасника посвідчень працівників, задіяних осіб при проведенні робіт з монтажу, про проходження спеціального навчання (пожежно-технічний мінімум);"
"- Наявність спеціального сертифікованого обладнання для роботи на висоті, яке пройшло спеціальне випробування та придатне до експлуатації, та страхувального приладдя, яке пройшло спеціальне випробування та придатне до експлуатації (надати відповідні акти);
- Протокол(-и) перевірки та випробування електроінструменту, що буде використовуватися при наданні послуг;"
"- Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки зареєстрованих відповідним органом ДСНС України;
- Копії документів, що підтверджують наявність власного транспорту, необхідного для надання послуг згідно з умовами закупівлі або договору/-ів оренди транспорту тощо чинні протягом всього періоду надання послуг;
- Гарантійний лист від учасника, про можливість замовника перевірити наявність обладнання та матеріально-технічної бази вказаних в документах тендерної пропозиції."
"Учасник надає документи, що підтверджують впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві системи управління якістю стосовно предмета закупівлі (Сертифікат системи управління якістю ДСТУ ІSО 9001:2018 з посиланням на послуги, що є предметом закупівлі, та впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві системи менеджменту протидії корупції, що підтверджується наданням учасником Сертифікату ІSО 37001:2016 «Системи менеджменту щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», з посиланням на роботи (послуги), що є предметом закупівлі.
Послуги, що виконуються повинні відповідати вимогам охорони праці, екологічній та пожежній безпеці та захисту довкілля, що підтверджується наданням учасником Сертифікату ДСТУ ІSО 14001:2015 «Системи екологічного управління» та Сертифікату ДСТУ ІSО 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ІSО 45001:2018, ІDT)», з посиланням на послуги, що є предметом закупівлі.
Послуги, що виконуються повинні відповідати вимогам щодо соціального захисту, що підтверджується наданням учасником Сертифікату SА 8000:2014 “Соціальна відповідальність», з посиланням на послуги, що є предметом закупівлі.
Також Учасник повинен надати наступні скановані оригінали сертифікатів:
- Сертифікат «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи.» ДСТУ ISO 23932:2018 (або ISO 23932:2009, або ISO 23932-1:2018) з посиланням на роботи (послуги), що є предметом закупівлі;
- Сертифікат ДСТУ ISO 16732-1:2018 (ISO 16732-1:2012) «Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення» з посиланням на роботи (послуги), що є предметом закупівлі;
- Сертифікат ДСТУ 8828-2019 «Пожежна безпека. Загальні положення» з посиланням на роботи (послуги), що є предметом закупівлі."
Також дискримінаційні вимоги надання документів Додатку 4:
"- учасник повинен надати Довідку, складену у довільній формі, про наявність сертифікованого інженера-проектувальника в частині дотримання вимог пожежної безпеки з наданням копії кваліфікаційного сертифікату сертифікованого інженера-проектувальника у частині дотримання вимог пожежної безпеки (класу насідків не менше СС-2) та документ, що підтверджує трудові відносини між Учасником та даною особою (копія трудової книжки працівника та/або копія трудового договору), та сертифікованого інженера-кошторисника з наданням копії кваліфікаційного сертифікату та документу, що підтверджує трудові відносини між Учасником та даною особою (копія трудової книжки працівника та/або копія трудового договору). Додатково надати страховий поліс інженера-проектувальника в частині дотримання вимог пожежної безпеки цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності. На інженерів-проектувальників необхідно надати протокол або витяг з протоколу та посвідчення, які підтверджують знання з пожежної безпеки видані відповідними навчальними центрами;
- довідки та копії документів мають бути засвідчені підписом уповноваженої посадової особи учасника або засвідчені шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису на кожен з таких документів;"
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог
порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, та принципи недискримінації учасників,
відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті
5 Закону.
В разі відмови Замовника виконати законні вимоги залишаємо за собою право звернутися зі скаргою до Постійно діючою комісії АМКУ, що призведе до вимушеного затягування терміну закупівельної процедури і неможливості виконати закупівлю вчасно.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.08.2023 10:31
Вирішення:
Шановний учаснику, послуги протипожежного призначення, в тому числі і послуги з вогнезахисної обробки дерев’яних конструкцій регламентуються та регулюються великою кількістю нормативно-правових документів, які включають законодавчу базу з питань пожежної безпеки, охорони праці, техніки безпеки, медичних оглядів, розробки проектної та кошторисної документації, регулювання в сфері містобудівної діяльності, податкового кодексу та багатьох інших законів та підзаконних актів. Постановою КМУ від 23 листопада 2016 р. №852, зазначені вимоги до суб’єкта господарювання для отримання певних видів ліцензій протипожежного призначення, але не зазначені вимоги до проектувальників та кошторисників, не зазначені вимоги охорони праці, техніки безпеки, не зазначені вимоги перевірки якості, не зазначені вимоги проходження обов’язкових медичних оглядів і т.д., які суб’єкт господарювання, який отримав певну ліцензію повинен неухильно дотримуватися. Зазначаємо, що в чинному законодавстві України відсутній вичерпний перелік необхідних документів, які Замовник повинен або має право вимагати від учасників щодо закупівлі. Тому, Замовник самостійно формує умови, з метою отримання якісних послуг. Отримати необхідні посвідчення, довідки, сертифікати відповідності встановленим вимогам, тощо, може будь-який суб’єкт господарювання, незалежно від організаційно-правової форми власності, який дотримується вимог безпеки, пожежної безпеки, екологічної безпеки, охорони праці і т.д.. Звертаємо увагу учасника, що на ринку виконання протипожежних послуг з’явилася тенденція створювати фірми, які займаються виконанням протипожежних послуг на один рік, а потім їх закривати. При цьому створені фірми-одногодки не мають власного штатного персоналу, і відповідно не отримують необхідні посвідчення, дозволи, декларації, сертифікати і т.д., які регламентують питання якості, пожежної безпеки, охорони праці, та ін., окрім ліцензії на протипожежні послуги. Також фірми-одногодки не мають на своємі балансі власної матеріально-технічної бази, необхідних інструментів та обладнання
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Дискримінація учасників щодо вимог не за предметом закупівлі ("монтажні роботи", "монтаж", "вміння надання першої медичної допомоги", "психофізіологічна експертиза" не є предметом закупівлі)
Номер:
e51e0ca106204e4495296731ade9dd68
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-08-009647-a.a3
Назва:
Дискримінація учасників щодо вимог не за предметом закупівлі ("монтажні роботи", "монтаж", "вміння надання першої медичної допомоги", "психофізіологічна експертиза" не є предметом закупівлі)
Вимога:
Вимоги розділу 3 додатку 2 тенерної документації є дискримінаційною до потенційних учасників, а саме:
"3.3. Обов’язкова наявність у учасника проходження психофізіологічного обстеження працівників, які мають безпосереднє відношення до виконання робіт підвищеної небезпеки, за напрямками робіт підвищеної небезпеки, які будуть проводитися на об’єктах (копії протоколів психофізіологічного обстеження працівників та висновків психофізіологічної експертизи працівників про відповідність професійним вимогам до виконання робіт підвищеної небезпеки та тих, що потребують професійного добору).
3.6. Обов’язкова наявність у учасника документу, який підтверджує про те, що на підприємстві впроваджена система навчання вмінню надання першої медичної допомоги потерпілим при настанні нещасних випадків, порядок дій та способи;
3.7 Обов’язкова наявність у учасника посвідчень, сертифікатів, або інших документів про проходження навчальних курсів працівників, які мають безпосереднє відношення до виконання робіт підвищеної небезпеки, вмінню надання першої медичної допомоги потерпілим при настанні нещасних випадків, виданих організацією, яка має на це право;
3.9. Обов’язкова наявність у учасника посвідчень працівників, задіяних осіб при проведенні робіт з монтажу, про проходження спеціального навчання (пожежно-технічний мінімум)."
Монтажні роботи, монтаж, перша медична допомога, психофізіологічна експертиза - не є предметом закупівлі.
Виключний перелік вимог при виконанні предмету закупівлі до виконавців викладений у Постанові КМУ від 23.11.2016 № 852 «Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» та “Правил з вогнезахисту”, що затверджені Наказом Міністерства внутрішніх справ України 26 грудня 2018 року N 1064 (надалі - “Правила з вогнезахисту”) містять виключний перелік вимог до суб'єкт господарювання, який має право виконувати роботи (надавати послуги) за предметом закупівлі.
Вимагаємо видалити дискримінаційні вимоги.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.08.2023 10:04
Вирішення:
Шановний учаснику, послуги протипожежного призначення, в тому числі і послуги з вогнезахисної обробки дерев’яних конструкцій регламентуються та регулюються великою кількістю нормативно-правових документів, які включають законодавчу базу з питань пожежної безпеки, охорони праці, техніки безпеки, медичних оглядів, розробки проектної та кошторисної документації, регулювання в сфері містобудівної діяльності, податкового кодексу та багатьох інших законів та підзаконних актів. .Діючим законодавством, а саме Законом України "Про охорону праці" розділ ІІ, стаття 5 визначено "До виконання робіт підвищеної небезпеки та тих, що потребують професійного добору, допускаються особи за наявності висновку психофізіологічної експертизи." Діючим законодавством, а саме НПАОП 0.00-4.12-2005 затверджено «Перелік робіт з підвищеною небезпекою» (далі -Перелік). Під час надання послуг з предмету закупівлі будуть виконуватись роботи підвищеної небезпеки, визначені п.11 та п.94 Переліку: П. 94. Роботи верхолазні та на висоті. Перелік робіт, де є потреба у професійному доборі визначено ДНАОП 0.03-8.06-94 «Про затвердження переліку робіт, де є потреба у професійному доборі» (затверджено наказом МОЗ Держпраці від 23.09.94 №263/121). Даним переліком зазначено: п.4. Роботи на висоті, верхолазні роботи, роботи пов’язані з підйомом на висоту. Таким чином, під час надання послуги з предмету закупівлі будуть виконуватись роботи підвищеної небезпеки та ті, що потребують професійного добору. Відповідно, до таких робіт повинні бути залучені особи за наявності висновку психофізіологічної експертизи. Виконавцями вищезазначених робіт з підвищеною небезпекою є особи, які будуть надавати послуги з вогнезахисного просочування. Вимога Скаржника щодо необов’язковості проходження працівниками психофізіологічної експертизи, пожежно-технічного мінімуму та надання інших документів, які передбачаються законодавством в сфері охорони рпаці, пожежної безпеки та інших нормативно-правових документів, є суб’єктивною думкою, що не має законодавчого підґрунтя. Вимога Замовника щодо надання учасниками вищевказаних документів на осіб, що будуть залучені до виконання робіт (послуг), не дискримінаційна, а є такою, що відповідає чинному законодавству України та обов’язкова до виконання всіма суб’єктами господарювання, які виконують роботи підвищеної небезпеки (в тому числі під час надання послуг, аналогічних предмету закупівлі)
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Порушення щодо недискримінації учасників щодо незаконної вимоги надання документів, які не мають жодного відношення до предмету закупівлі
Номер:
e2b0fec931714f90b413de3ce224e607
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-08-009647-a.b2
Назва:
Порушення щодо недискримінації учасників щодо незаконної вимоги надання документів, які не мають жодного відношення до предмету закупівлі
Вимога:
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація
формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих
особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що
оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Згідно рішення № 3739-р/пк-пз від 27.03.2023 ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ Антимонопольного комітету України та багатьох інших рішень АМКУ з аналогічних скарг, відповідно до п. 1 Ліцензійних умов вказані Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. За змістом вказаних Ліцензійних вимог регулюється відносини між органом ліцензування та ліцензіатом з питань отриманням останнім ліцензії що підлягає ліцензуванню (згідно переліку послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню, затверджених постановою КМУ від 23 листопада 2016 р. №852). Отже, вичерпний перелік документів та вимог до ліцензіата встановлених пунктами 10-11,14-15 Ліцензійних умов безпосередньо стосується питання отримання таким ліцензіатом відповідної ліцензії та забороною органу ліцензування розширювати такий перелік та вимагати додаткові документи/інформацію від ліцензіатів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. Ліцензіат отримавши ліцензію на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення у відношеннях з третьою стороною підтверджує можливість та доводить ПРАВО надавати/виконувати послуги/роботи протипожежного призначення згідно ВИЧЕРПНОГО ПЕРЕЛІКУ ДОКУМЕНТІВ ЗГІДНО Ліцензійних умов провадження господарської діяльності. Необхідність надання інших документів не доведена замовником та підлягає виключенню з тендерної документації.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути незаконні вимоги надання учасником закупівлі наступних документів:
- Сертифікат системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2018 з посиланням на роботи (послуги), що є предметом закупівлі;
- Сертифікату ISO 37001:2016 «Системи менеджменту щодо протидії корупції щодо провадження, застосування та постійну дію на підприємстві системи менеджменту протидії корупції, що підтверджується наданням учасником;
- Сертифікату ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління»
- Сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)», з посиланням на роботи (послуги), що є предметом закупівлі
- Сертифікату SA 8000:2014 “Соціальна відповідальність», з посиланням на роботи (послуги), що є предметом закупівлі.
- Сертифікат «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи.» ДСТУ ISO 23932:2018 (або ISO 23932:2009, або ISO 23932-1:2018) з посиланням на роботи (послуги), що є предметом закупівлі;
- Сертифікат ДСТУ ISO 16732-1:2018 (ISO 16732-1:2012) «Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення» з посиланням на роботи (послуги), що є предметом закупівлі;
- Сертифікат ДСТУ 8828-2019 «Пожежна безпека. Загальні положення» з посиланням на роботи (послуги), що є предметом закупівлі.
- Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки зареєстрованих відповідним органом ДСНС України;
- Копії документів, що підтверджують наявність власного транспорту, необхідного для надання послуг згідно з умовами закупівлі або договору/-ів оренди транспорту тощо чинні протягом всього періоду надання послуг;
- Наявність спеціального сертифікованого обладнання для роботи на висоті, яке пройшло спеціальне випробування та придатне до експлуатації, та страхувального приладдя, яке пройшло спеціальне випробування та придатне до експлуатації (надати відповідні акти);
- Протокол(-и) перевірки та випробування електроінструменту, що буде використовуватися при наданні послуг;
- Обов’язкова наявність у учасника проходження психофізіологічного обстеження працівників, які мають безпосереднє відношення до виконання робіт підвищеної небезпеки, за напрямками робіт підвищеної небезпеки, які будуть проводитися на об’єктах (копії протоколів психофізіологічного обстеження працівників та висновків психофізіологічної експертизи працівників про відповідність професійним вимогам до виконання робіт підвищеної небезпеки та тих, що потребують професійного добору).
- Обов’язкова наявність у учасника посвідчень працівників про проходження навчання загального курсу з охорони праці на осіб, які забудуть задіяні при виконанні монтажних робіт;
- Обов’язкова наявність у учасника документу, який підтверджує про те, що на підприємстві впроваджена система навчання вмінню надання першої медичної допомоги потерпілим при настанні нещасних випадків, порядок дій та способи;
- Обов’язкова наявність у учасника посвідчень, сертифікатів, або інших документів про проходження навчальних курсів працівників, які мають безпосереднє відношення до виконання робіт підвищеної небезпеки, вмінню надання першої медичної допомоги потерпілим при настанні нещасних випадків, виданих організацією, яка має на це право;
- Обов’язкова наявність у учасника посвідчень працівників, задіяних осіб при проведенні робіт з монтажу, про проходження спеціального навчання (пожежно-технічний мінімум);
- Довідку, складену у довільній формі, про наявність сертифікованого інженера-проектувальника в частині дотримання вимог пожежної безпеки з наданням копії кваліфікаційного сертифікату сертифікованого інженера-проектувальника у частині дотримання вимог пожежної безпеки (класу насідків не менше СС-2) та документ, що підтверджує трудові відносини між Учасником та даною особою (копія трудової книжки працівника та/або копія трудового договору), та сертифікованого інженера-кошторисника з наданням копії кваліфікаційного сертифікату та документу, що підтверджує трудові відносини між Учасником та даною особою (копія трудової книжки працівника та/або копія трудового договору).
- страховий поліс інженера-проектувальника в частині дотримання вимог пожежної безпеки цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності.
- протокол або витяг з протоколу та посвідчення на інженерів-проектувальників, які підтверджують знання з пожежної безпеки видані відповідними навчальними центрами.
В разі відмови Замовника виконати законні вимоги залишаємо за собою право звернутися зі скаргою до Постійно діючою комісії АМКУ, що призведе до вимушеного затягування терміну закупівельної процедури і неможливості Замовника виконати закупівлю вчасно.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.08.2023 09:51
Вирішення:
Шановний учаснику, Замовника цікавить можливість надання послуг якісно та у встановлені терміни. Тому при складанні тендерної документації, замовником визначені певні вимоги, які будуть направлені на участь кваліфікованих учасників та отримання якісних послуг, які не є дискримінаційними. Наголошуємо, якщо у вас немає змоги надати той чи інший документ при наданні пропозиції відповідно до вимог тендерної документації, Замовник не має права змінювати вимоги до предмету закупівлі тільки тому, що у можливого учасника немає того чи іншого документа і він не хоче його отримувати. Зауважимо, що встановлені тендерною документацією вимоги не містять вимог, що обмежують конкуренцію та не призводять до дискримінації учасників, а направлені на отримання якісних послуг, які будуть відповідати нормативним вимогам. Дивно, що ми на це вам вказуємо, але зазначаємо, що послуги протипожежного призначення, в тому числі і послуги з вогнезахисної обробки дерев’яних конструкцій регламентуються та регулюються великою кількістю нормативно-правових документів, які включають законодавчу базу з питань пожежної безпеки, охорони праці, техніки безпеки, медичних оглядів, розробки проектної та кошторисної документації, регулювання в сфері містобудівної діяльності, податкового кодексу та багатьох інших законів та підзаконних актів. Постановою КМУ від 23 листопада 2016 р. №852, зазначені вимоги до суб’єкта господарювання для отримання певних видів ліцензій протипожежного призначення, але не зазначені вимоги до проектувальників та кошторисників, не зазначені вимоги охорони праці, техніки безпеки, не зазначені вимоги перевірки якості, не зазначені вимоги проходження обов’язкових медичних оглядів і т.д., які суб’єкт господарювання, який отримав певну ліцензію повинен неухильно дотримуватися. Зазначаємо, що в чинному законодавстві України відсутній вичерпний перелік необхідних документів, які Замовник повинен або має право вимагати від учасників щодо закупівлі. Тому, Замовник самостійно формує умови, з метою отримання якісних послуг. Отримати необхідні посвідчення, довідки, сертифікати відповідності встановленим вимогам, тощо, може будь-який суб’єкт господарювання, незалежно від організаційно-правової форми власності, який дотримується вимог безпеки, пожежної безпеки, екологічної безпеки, охорони праці і т.д.. Звертаємо увагу учасника, що на ринку виконання протипожежних послуг з’явилася тенденція створювати фірми, які займаються виконанням протипожежних послуг на один рік, а потім їх закривати. При цьому створені фірми-одногодки не мають власного штатного персоналу, і відповідно не отримують необхідні посвідчення, дозволи, декларації, сертифікати і т.д., які регламентують питання якості, пожежної безпеки, охорони праці, та ін., окрім ліцензії на протипожежні послуги. Також фірми-одногодки не мають на своємі балансі власної матеріально-технічної бази, необхідних інструментів та обладнання
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Дискримінаційна вимога "Акт обстеження"
Номер:
c11a929ddab84ec2b56663655f2de7b0
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-08-009647-a.b1
Назва:
Дискримінаційна вимога "Акт обстеження"
Вимога:
Шановний Замовнику! В Додатку 2 до тендерної документації «Технічна специфікація» встановлено дискримінаційну вимогу наступного змісту:
"1.8. З метою розрахунку кількості вогнезахисної речовини та визначення площі обробляємих конструкцій, а також уникнення хибних обсягів робіт, огляд об’єкту Учасником перед подачею пропозиції є обов’язковий. На підтвердження чого, у складі тендерної пропозиції, Учасник надає Акт обстеження з підписом відповідальної особи Учасника та Замовника, та відбитками їх печаток (за наявності). "
Встановлення такої вимоги несе у собі корупційні ризики, адже задля участі в закупівлі Акт огляду об’єкту необхідно підписати у представника Замовника та завірити його печаткою. За таких умов представник Замовника може не погодитися підписати акт огляду об’єкту або уникати його підписання та погодження, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення пропозиції. Таким чином, необхідність огляду об’єкту є недоречною та обмежує коло потенційних учасників. Відповідно до ч.1 ст. 12 Закону, електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій. Огляд об'єкта потенційним учасником разом із Замовником до подання пропозиції та проведення аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням та погодженням Акту-огляду об’єкту за результатами огляду об’єкта виконання робіт. Дії Замовника щодо ініціювання, а тим більше проведення переговорів з потенційними учасниками щодо огляду об'єкта та підписання за результатами зустрічі відповідного документа до моменту розкриття їх тендерних пропозицій - є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість учасників та їх склад. Встановлення Замовником вимоги, щодо надання потенційним учасником акту огляду об’єкту, підписаний представником до подання тендерних пропозицій, містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки безпосереднє підписання та погодження такого документа, та, як наслідок, і повнота тендерної пропозиції, в складі якої він повинен подаватися, залежить не від учасника, а напряму від самого Замовника. Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону. Також зазначаємо, що вимога тендерної документації щодо обов’язкових оглядів об’єктів, підписаних представником Замовника та документального оформлення таких оглядів, була визнана як дискримінаційна рядом рішень Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема -Рішення №20243-р/пк-пз від 30.10.2020 року -Рішення № 19212-р/пк-пз 13.10.2020 року -Рішення № №4448-р/пк-пз від 05.05.2022 року -Рішення від 06.09.2022 №5702. Отже, просимо не порушувати вимоги чинного законодавства в сфері закупівель та прибрати дискримінаційну вимогу стосовно здійснення огляду об'єкта в період уточнень та надання акту обстеження в складі пропозиції.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.08.2023 10:12
Вирішення:
Шановний учаснику, для проведення розрахунків площ дерев’яних конструкцій, які підлягають вогнезахисному просочуванню, всебічного оцінювання обсягу робіт та якісної підготовки пропозиції, усвідомлення того факту, що останній бере на себе усі ризики недооцінювання складності, обсягів та термінів виконання робіт з відповідними наслідками та безпідставного намагання переглянути умови виконання підписаного за результатами торгів Договору у складі тендерної пропозиції, має обстежити об’єкти та провести розрахунок площ дерев’яних конструкцій, які підлягають вогнезахисному просочуванню. На підставі цього розрахунку складається кошторис, в якому і зазначаються відповідні площі, на підставі яких закуповується необхідна вогнезахисна речовина та встановлюється площа її нанесення. Тобто, учасник повинен оцінити обсяг робіт, які підлягають виконанню і вирішити чи буде для нього вигідною участь у закупівлі. Участь учасника при огляді не означатиме стовідсоткову його участь у тендері.
Статус вимоги:
Задоволено