-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Ремонт електричних машин
Завершена
655 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 6 550.00 UAH
мін. крок: 1% або 6 550.00 UAH
Період оскарження:
08.08.2023 13:22 - 13.08.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Щодо умов здійснення розрахунків
Номер:
d09a37269676401cafbb300fe00209ab
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-08-005895-a.b1
Назва:
Щодо умов здійснення розрахунків
Вимога:
Шановний Замовник, у пункті 4.1. Розділу 4 проєкту Договору (Додаток 7 до тендерної документації) Вами визначено, що оплата за надані послуги здійснюється ЗАМОВНИКОМ не раніше 45 робочих днів з дати реєстрації ВИКОНАВЦЕМ податкової/их накладної/их в системі електронного адміністрування податку на додану вартість та при наявності підписаного Акту приймання-передачі наданих Послуг.
За умов, визначених у наведеному вище пункті проєкту Договору, початок перебігу строку оплати розпочнеться не пізніше 45 робочих днів, в той самий час Замовником не визначено граничний термін такої оплати. Тобто, оплата може бути здійснено Замовником як на 46 день, так і через 1 (один) рік, і це не буде порушенням Замовником своїх зобов’язань за договором про закупівлю.
Вищевказаний порядок розрахунків не сприяє розвитку економіки в умовах воєнного стану, навпаки, ставить Виконавця Послуг з ремонту і технічного обслуговування техніки (надалі – Послуги) в кризові ситуації. Так, за фактично виконану роботу Виконавець, як роботодавець та податковий агент, зобов’язаний сплачувати своїм працівникам заробітну плату своєчасно та щомісячно, відповідно до вимог ст. 24 Закону України «Про оплату праці» та ст. 115 КЗпП України, а також здійснити сплату податків та зборів, витрат на придбання електричної енергії тощо. Як зазначено у вказаній ст. 24 Закону України «Про оплату праці», своєчасність та обсяги виплати заробітної плати працівникам не можуть бути поставлені в залежність від здійснення інших платежів та їх черговості. У разі ж недотримання зазначених вимог Закону Виконавець Послуг буде вимушений додатково здійснити компенсацію працівникам втрати частини заробітної плати у зв'язку з затримкою термінів її виплати відповідно до вимог ст. 34 ЗУ «Про оплату праці», та буде притягнений до відповідальності, встановленої чинним законодавством України.
Разом з тим, для виконання договірних зобов’язань Виконавцю Послуг необхідно здійснити закупівлю матеріалів та комплектуючих, постачальники яких в умовах воєнного стану відмовляються поставляти продукцію без попередньої 100% її оплати. Водночас після надання Послуг Виконавцю відповідно до вимог Податкового кодексу України необхідно здійснити реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі – ЄРПН). При цьому, факт реєстрації податкової накладної в ЄРПН не залежить від волевиявлення Виконавця, так само як і не залежить від законності й правомірності його дій, з огляду на те, що саме контролюючий орган (досить часто без достатніх правових підстав) здійснює зупинення реєстрації податкових накладних. Своєю чергою, Виконавець позбавлений можливості в короткі строки скасувати таке рішення контролюючого органу про зупинення реєстрації податкової накладної, наслідком чого є тривалий адміністративний спір та збільшення строку для здійснення розрахунку між Замовником та Виконавцем.
Виконавець Послуг фактично неспроможний здійснити вищенаведені грошові зобов’язання за власні ресурси, внаслідок чого останній вимушений запозичити кошти у фінансової установи. У зв’язку з цим, дохід за фактично надані послуги Виконавець спрямовує не на розвиток виробничих потужностей і преміювання працівників, допомоги ЗСУ, а на погашення кредиту і відсотків за ним.
Усвідомлюючи зазначені Замовником умови оплати та імовірні вищеперелічені ризики, це призведе до суттєвого зменшення потенційних учасників закупівлі, і, як наслідок, до зменшення пропозицій на закупівлю, що порушує основний принцип закупівель - принцип максимальної економії та ефективності
Відповідно до ч. 2 ст. 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції», суб’єкти господарювання, органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.
Зважаючи на вищевикладене, керуючись ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» просимо внести нижчевикладені зміни:
1) Для платників ПДВ – Пункт 4.1. Розділу 4 проєкту Договору (Додаток 7 до тендерної документації) викласти в наступній редакції: «Оплата за надані послуги здійснюється ЗАМОВНИКОМ протягом 10 (десяти) робочих днів з дати реєстрації ВИКОНАВЦЕМ податкової/их накладної/их в системі електронного адміністрування податку на додану вартість та при наявності підписаного Акту приймання-передачі наданих Послуг».
2) Для неплатників ПДВ - Пункт 4.1. Розділу 4 проєкту Договору (Додаток 7 до тендерної документації) викласти в наступній редакції: «Оплата за надані послуги здійснюється ЗАМОВНИКОМ по факту надання послуг протягом 10 (десяти) робочих днів з дня підписання Актів здачі-приймання наданих послуг».
Пов'язані документи:
Замовник
- Рішення УО про розгляд вимоги маш 600к.docx.p7s 11.08.2023 15:29
- Рішення УО про розгляд вимоги маш 600к.docx 11.08.2023 15:29
Дата подачі:
09.08.2023 11:44
Вирішення:
Замовником прийнято рішення про задоволення вимоги UA-2023-08-08-005895-a.b1 у зв’язку з тим, що замовником внесено зміни до тендерної документації. В новій редакції тендерної документації зазначено конкретний термін оплати на 45-й робочий день.
Статус вимоги:
Задоволено