-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
20.11.1 Гази промислові (24100000-5 Гази) Гази медичні
Завершена
24 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 244.00 UAH
мін. крок: 1% або 244.00 UAH
Період оскарження:
22.08.2016 14:19 - 25.08.2016 16:00
Скарга
Виконана замовником
Вимога про усунення порушень щодо умов закупівлі
Номер:
64231aa08d034f38a3b6312084ffff69
Ідентифікатор запиту:
UA-2016-08-22-000190-a.a1
Назва:
Вимога про усунення порушень щодо умов закупівлі
Скарга:
Комунальний лікувально-профілактичний заклад
«Чернігівська міська лікарня № 3» Чернігівської міської ради
Голові тендерного комітету
Янголь В.І.
Вимога
про усунення порушень щодо умов закупівлі через систему електронних закупівель
ID 1f83a4cfd10b4c629cb5802321ff284e, Ідентифікатор закупівлі UA-2016-08-22-000190-a
Під час ретельної підготовки до участі у допорогових закупівлях, ознайомившись з документацією зазначаємо наступне:
На нашу думку оголошення Замовника про проведення закупівлі має ознаки порушення Закону України «Про публічні закупівлі», а саме Статті 3 та 5:
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
добросовісна конкуренція серед учасників;
максимальна економія та ефективність;
відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
недискримінація учасників;
об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовник необгрунтовано зазначив коди, та найменування предмету закупівлі у оголошенні.
Згідно з п.1 розділу II. Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 17.03.2016 № 454: Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010, за показником п'ятого знака із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників третьої – п'ятої цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, а також конкретної назви товару.
При цьому, для більш прозорого проведення закупівлі, недискримінація учасників, та досягнення максимальної економії та ефективності при використанні бюджетних коштів, згідно цього ж п.1 розділу II. Порядку визначення предмета закупівлі, Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками шостого – десятого знаків Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників четвертої – восьмої цифр Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015, а також за номенклатурою товарів.
Згідно документації Замовника одним лотом закуповуються наступні гази:
№ п/п Перелік предмету закупівлі зазначений у технічних вимогах (Додаток №1)
1 Кисень медичний рідкий у кріоциліндрах
2 Закис азоту у балонах
3 Діоксид вуглецю
при цьому Замовник класифікує усі предмети закупівлі як: 20.11.1 Гази промислові (24100000-5 Гази) Гази медичні
вважаємо це неправильним так як вищевказані гази ні всі є медичними та мають різні медико-технічні показники і коди що вказані в наступній таблиці:
№ п/п Найменування предмету закупівлі Відношення до лікарського засобу Код АТС
(Anatomical Therapeutic Chemical) Код
УКТЗЕД Код
ДК 016:2010 Код ДК 021:2015
1 Кисень медичний рідкий у кріоциліндрах Субстанція
(для виробнитцва кисню медичного газоподібного) не має 2804 400 20.11.11-70.00 24111900-4
3 Закис
азоту Лікарський засіб N01AX13 2811 293 20.11.12-70.00 24112200-4
4 Діоксид
вуглецю не є лікарським засобом не має 2811 299 20.11.12-30.00 24112100-3
Дії Замовника в частині формування єдиного лоту з включенням найменування товару з різними технічними умовами виробництва, фармокотерапевтичною групою, класифікацією, походженням та оподаткуванням є порушенням статті 3 «Принципи здійснення закупівель» та 5 «Недискримінація учасників» Закону України «Про здійснення державних закупівель», а саме:
по-перше:
Учасники виробники кисню медичного рідкого маючи лише ліцензію на виробництво (передбачає також продаж виробленого кисню) не мають законних підстав для участі у тендері (через відсутність ліцензії на оптову торгівлю іншими лікарськими засобами наприклад Закису азоту).
по-друге:
Учасники підприємства які займаються постачаннями виключно одного з газів передбачених документацією конкурсних торгів можуть мати найбільш економічно вигідну пропозицію на цей газ, проте не можуть брати участь у конкурсних торгах, оскільки замовником 3 різні види газу віднесені до 1 лоту.
по-третє:
Учасники виробники Діоксиду вуглецю взагалі не мають можливості брати участь у закупівлі, так як цей вид газу віднесений до лоту в якому можуть брати участь тільки підприємства, які мають ліцензію на оптову торгівлю лікарськими засобами, хоча Діоксид вуглецю до лікарських засобів не відноситься.
Відповідно законодавством передбачено:
п. 18 розділу першого Закону України «Про публічні закупівлі» предмет закупівлі –товари, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі.
п. 37 розділу першого Закону України «Про публічні закупівлі», частина предмета закупівлі (лот) - визначена замовником частина товарів, на яку в межах єдиної процедури закупівлі учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції.
Таким чином, з метою недискримінації учасників, максимальної економії, ефективності та прозорості вимагаємо Замовника з урахуванням наведеної вище інформації, привести тендерну документацію у відповідність до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», вимог Наказа Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 17.03.2016 № 454, вимог ДК 016:2010 та ДК 021:2015 шляхом внесення відповідних змін, а саме сформувати тендерну документацію де в межах єдиної процедури закупівлі буде 3 наступних лота:
ЛОТ № 1 – 20.11.1 Гази промислові (24111900-4) Кисень (Кисень медичний рідкий у кріоциліндрах)
ЛОТ № 2 – 20.11.1 Гази промислові (24112200-4) Оксиди азоту (Закис азоту)
ЛОТ № 3 – 20.11.1 Гази промислові (24112100-3) Діоксид вуглецю
Директор
ТОВ «АТМОТЕРРА» Є.М. Горбунов
Пов'язані документи:
Замовник
- рішення 25.08.2016 13:36
- UA-2016-08-22-000190-a.a1.pdf 02.09.2016 12:31
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.08.2016 19:36
Вирішення:
Замовник схильний вважати документацію торгів на закупівлю 20.11.1 Гази промислові (24100000-5 Гази) Гази медичні такою що повністю відповідає нормам Порядку здійснення допорогових закупівель та наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 17.03.2016 № 454 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі».
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.09.2016 12:31
Задовільнена:
Ні
Вимога
Відхилено
Вимога про усунення порушень щодо умов закупівлі
Номер:
2d6497ddbfe843f38c3466a33c9f99ee
Ідентифікатор запиту:
UA-2016-08-22-000190-a.c2
Назва:
Вимога про усунення порушень щодо умов закупівлі
Вимога:
Замовнику:
КЛПЗ «Чернігівська міська лікарня №3» Чернігівської міської ради (ЄДРПОУ 14242161)
від: КТ «ТОВ «Запорізький автогенний завод» і Компанія» (ЄДРПОУ 00204777)
Запит
щодо внесення змін та надання роз'яснень відповідно до умов
документації конкурсних торгів
22.08.2016 р. на на е-tender було розпочато процедуру закупівлі UA-2016-08-22-000190-a, де єдиним лотом в одній закупівлі зазначено
В Оголошенні про проведення закупівлі через систему електронних закупівель зазначено: п.3.1. «Найменування предмету закупівлі та код відповідно до Державного класифікатору продукції та послуг ДК 016:2010 із зазначенням коду згідно Національного класифікатору України «Єдиний закупівельний словник» ДК 021:2015: 20.11.1 Гази промислові (24100000-5 Гази) Гази медичні».
Під час ретельного вивчення та підготовки для участі у торгах, ознайомившись з документацію конкурсних торгів зазначаємо наступне:
1. Кисень медичний рідкий це рідина (субстанція) згідно реєстраційного посвідчення на лікарський засіб №UA/8158/01/01 не має Код АТС. Застосовується виключно для виготовлення кисню газоподібного у кріогенних ізотермічних ємностях;
2. Закис азоту згідно реєстраційного посвідчення на лікарський засіб №UA/5158/01/01 має Код АТС: N01AX13, згідно анатомо-терапевтическо-химической классификации він відноситься до фармакотерапевтичної групи «Засоби, що діють на нервову систему, засіб для інгаляційної загальної терапії».
Зазначаємо що кисень медичний рідкий є продуктом промислового виробництва і класифікується як промисловий продукт. Гази як діючи речовини можуть бути отримані шляхом хімічного синтезу або з природних джерел за допомогою установок розділення повітря. Підприємства виробники вищезазначенного лікарського засобу при виробництві застосовують норми СТ-Н-МОЗУ 42-4.0:2013, мають відповідно діючого законодавства Ліцензію на виробництво лікарських засобів. Лікарські засоби, які вироблені виробником, відпускаються виключно наступним типам споживачів:
- медичні заклади МОЗ України;
- медичні заклади МО України;
- приватні медичні заклади, які мають ліцензію на провадження медичної практики;
- підприємствам , які мають ліцензію на оптову торгівлю лікарськими засобами;
- підприємствам, які мають ліцензію на виробництво кисню медичного газоподібного.
Закис азоту є медичним газом (суміш) і класифікується як фармацевтичний продукт. За системою якості ISO 9002 єдине в Україні виробництво медичної закису азоту - завод компанії " Стиролфарм ". Реєстраційне посвідчення № UA/5158/01/01/. Зазначаємо , що ТОВ «Стіролбіофарм» має ліцензію на виробництво лише на закис азоту і не є учасником ринку промислових газів.
Закис азоту з травня 2014 року и станом на 22.12.2014 року на території України не виробляється. Закис азоту імпортується з території Росії.
Діоксид вуглицю та закис азоту є продуктоми промислового виробництва і класифікуються як промисловий продукт. Як вище зазначалося вони не є лікарськими засобоми.
Відповідно до пункту 21 частини першої статті 1 Закону предмет закупівлі – товари, роботи чи послуги, які закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, на участь в якій учасниками подаються пропозиції конкурсних торгів (кваліфікаційні, цінові пропозиції) або пропозиції на переговорах (у разі застосування процедури закупівлі в одного учасника), або заявки (у разі застосування процедури електронного реверсивного аукціону).
Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом.
Згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону товари – продукція, об'єкти будь-
якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов'язані з поставкою товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
Відповідно до пункту 33 частини першої статті 1 Закону частина предмета закупівлі (лот) - визначена замовником частина товарів, робіт чи послуг, на яку в межах єдиної процедури закупівлі учасникам дозволяється подавати пропозиції конкурсних торгів або заявки, або цінові пропозиції, на переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Згідно з пунктом 2.1 Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом
Міністерства економіки України від 26.07.2010 № 921 та зареєстрованого в Міністерстві
юстиції України 06.08.2010 за № 623/17918, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 27 частини першої статті 1 Закону та на основі Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010р. № 457, за показником п'ятого знака (класифікаційне угруповання ''категорія'') із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.
При цьому, замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками шостого - десятого знаків зазначеного Класифікатора, а також за обсягом,
номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.
Вважаємо, що формування лота з включенням найменування товару з різними технічними умовами виробництва, фармокотерапевтичною групою, класифікацією, походженням та оподаткуванням є порушенням частини 3 статті 22 Закону «документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.» а саме: Учасники виробники кисню медичного газоподібного та кисню медичного рідкого маючи лише ліцензію на виробництво не мають законних підстав для участі у тендеру. В свою чергу Учасники підприємства - посередники маючи лише ліцензію на оптову торгівлю лікарськими засобами мають перевагу перед учасниками виробниками.
Дії Замовника (в частині формування лоту найменування предмета закупівлі та виду предмета закупівлі п.3.3. згідно Додатоку 1 до Оголошення) порушують вимоги частини третьої статті 22 Закону та один з основних принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, а саме недискримінація учасників.
Таким чином, Замовник, з урахуванням наведеної вище інформації, повинен привести
умови конкурсних торгів у відповідність до вимог Закону та ДКПП шляхом внесення відповідних змін, а саме:
1. Сформувати Оголошення п.3.1, Додаток 1 закупівлі
ЛОТ № 1 – Гази промислові (Водень, аргон, інертні гази, азот і кисень) код ДКПП 016:2010 – 20.11.11: (кисень медичний рідкий (рідина у кріогенних ємностях, Кисень медичний газоподібний, Двоокис вуглицю газоподібний).
ЛОТ № 2 – Гази промислові (Діоксид вуглецю та інші неорганічні кисневмісні сполуки неметалів) код ДКПП 016:2010 – 20.11.12.Закис азоту (газ по 6,2 кг. у балонах),
Зазначаємо, у разі не проведення документації конкурсних торгів в рамки ст..3 Закону, згідно часті 3 статті 8 Закону України, ст. 22 «Про здійснення закупівель» із змінами та п.2.1 Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.07.2010 №, змушені будемо звернутися в орган оскарження.
З повагою,
Генеральний директор В.О. Клєванов
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.08.2016 11:31
Вирішення:
Замовник схильний вважати документацію торгів на закупівлю 20.11.1 Гази промислові (24100000-5 Гази) Гази медичні такою що повністю відповідає нормам Порядку здійснення допорогових закупівель та наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 17.03.2016 № 454 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі».
Статус вимоги:
Відхилено