Послуги з вивезення та утилізації токсичних, медичних та небезпечних відходів ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами для потреб Комунального некомерційного підприємства Сумської обласної ради "Обласна дитяча клінічна лікарня"
Закупівля здійснюється відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”. Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку або засвідчений уповноваженою особою учасника. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою
Період оскарження:08.08.2023 11:19 - 13.08.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо Тендерної документації
Номер:bddd56af68ee4a7797b9eed84b521c29
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2023-08-08-003144-a.a2
Назва:Вимога щодо Тендерної документації
Вимога:
У пункті 1.2 Додатку 3 Замовник зазначає наступне:
«Копія ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, оброблення, видалення, утилізація, знешкодження, що дає право поводження з небезпечними відходами, яка буде дійсною на весь період надання послуг відносно предмету закупівлі»
Згідно Закону України «Про управління відходами»
Видалення відходів – операція, що не є відновленням відходів, навіть якщо одним із наслідків такої операції є використання речовин або енергії. Перелік видалення відходів наведено у Додатку 1 Закону України «Про управління відходами».
До медичних відходів операція «Видалення» не застосовується.
Після термічного знешкодження медичних відходів утворюється такий вид відходів, як «Зола-летка».
«Зола-летка» є малонебезпечним відходом і відноситься до 4 класу небезпеки, що підтверджує Звіт з визначення складу та властивостей, ступені небезпечності для навколишнього природного середовища промислових відходів, що утворюються в процесі виробничої діяльності Учасника.
На право провадження господарської діяльності операцій з поводження з відходами 4 класу небезпеки ліцензування не перебачено (згідно Закону України «Про управління відходами» № 2849-IX від 31.03.2023 (Додаток 3 «Перелік властивостей, що робить відходи небезпечними»).
Також наголошуємо, що згідно чинного законодавства
Компанії, які мають чинні ліцензії з поводження з небезпечними відходами, а саме збирання, зберігання, оброблення, знешкодження та мають власні інсинераторні комплекси (згідно пункту 13 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 «Суб’єкти господарювання для здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами повинні мати матеріально-технічну базу (разом з документами, що дають можливість її ідентифікувати), власні або орендовані виробничі площі, приміщення») здійснюють свою діяльність з операції з видалення відходів згідно Закону «D10 Спалювання на суші», що відповідає такій операції з поводження з небезпечними відходами , як знешкодження відходів.
Згідно статті 1 Закону України «Про управління відходами»:
-Пункт 3: «Видалення відходів - операція, що не є відновленням відходів, навіть якщо одним із наслідків такої операції є використання речовин або енергії. Перелік операцій з видалення відходів наведено в додатку 1»
- Пункт 20 : об’єкт оброблення відходів - установка, інженерна споруда або інший об’єкт, що використовується для здійснення операцій з відновлення або видалення відходів;
- Пункт 37: Термічне оброблення відходів - технологічний процес з термічного оброблення відходів, який відповідає правилам технічної експлуатації відповідної установки;
Пункт 39: Установка спалювання відходів - будь-яка стаціонарна або мобільна технічна одиниця та обладнання, призначене для термічного оброблення відходів, з відновленням утворюваного при горінні тепла або без нього, з метою видалення шляхом спалювання за допомогою окислення, а також інших процесів термічного оброблення, таких як піроліз, газифікація, плазмовий процес, якщо речовини, що утворюються в результаті термічного оброблення, у подальшому спалюються.
Тому вимагаємо, видалити з пункту 1.2 Додатку 3 Тендерної документації «Копія ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, оброблення, видалення, утилізація, знешкодження, що дає право поводження з небезпечними відходами, яка буде дійсною на весь період надання послуг відносно предмету закупівлі.» таку операцію як видалення, адже до відходів коду ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами - така операція НЕ застосовується.
Вирішення:Надати відповідь на вимогу від потенційного учасника щодо встановлення дискримінаційних вимог, що була оприлюднена в електронній системі закупівель 12.08.2023, 11:55, по предмету закупівлі товару «Послуги з вивезення та утилізації токсичних, медичних та небезпечних відходів ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами для потреб Комунального некомерційного підприємства Сумської обласної ради "Обласна дитяча клінічна лікарня", в інтересах Комунального некомерційного підприємства Сумської обласної ради "Обласна дитяча клінічна лікарня", «UA-2023-08-08-003144-a».
Статус вимоги:Відхилено
declined
declined
Вимога
Відхилено
Вимога щодо Тендерної документації
Номер:2c7e82386b064bc2a49840106e0e9b0c
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2023-08-08-003144-a.c1
Назва:Вимога щодо Тендерної документації
Вимога:
Згідно рішення Всесвітньої організації охорони здоров'я епідемія COVID-19 визнана такою, що закінчилась. Режим пандемії - знято. Це підтверджує Постанова Кабінету Міністрів України від 27 червня 2023 р. № 651 «Про відміну на всій території України карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2»
У Додатку 3 Замовник вимагає наступне:
«3.4 Вимоги та настанови щодо застосування»; SIC.COVID-FREE:2020 «Система протидії COVID-19. Спеціальні вимоги для організацій» з інформацією про щорічне підтвердження (у разі настання строку щорічного підтвердження);
3.5 Уповноваженого з системи протидії COVID-19 (не менше одного).»
У пункті 12 Постанові Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами» від 13.07.2016 №446 вказано : «Ліцензіат у процесі експлуатації виробничих, побутових та інших приміщень, споруд, обладнання, устаткування, транспортних засобів, використання технологій повинен забезпечувати: - працівників засобами колективного захисту (огородження, вентиляція, герметизація тощо) і ефективне їх використання; - здійснення заходів, спрямованих на запобігання захворюванням, отруєнням, травмам, забрудненню навколишнього природного середовища; - екологічну безпеку людей, раціональне використання природних ресурсів, додержання вимог природоохоронного законодавства; - безоплатно працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального захисту».
Міністерство Охорони здоров’я України встановила порядок поводження з небезпечними медичними відходами для запобігання можливих заражень та епідемій, видавши Наказ №1602 від 06.09.2022.
Згідно частини 3 Наказу Міністерства Охорони Здоров’я України від 06.09.2022 №1602: Частина 2 пункту 1 «Фізична особа-підприємець безпосередньо організовує поводження з відходами, тобто є відповідальною особою. (тобто Учасник)»
Пункт 3. На кожен з етапів системи поводження з відходами відповідальною особою розробляється СОП, що затверджується керівником закладу.
Пункт 4. Працівники не допускаються до виконання робіт з відходами без проведених навчання, підготовки і перевірки знань (далі - навчання) щодо СОП, залежно від залученості (виконування працівниками процесів щодо поводження з відходами). Навчання обов’язково включає СОП щодо алгоритму дій у разі виникнення аварійних ситуацій.
Пункт 5. Поводження з відходами у закладах проводиться відповідно до типової схеми поводження з відходами (далі - типова схема), яка розробляється відповідальною особою і затверджується керівником закладу. Типова схема може бути розроблена для закладу в цілому або окремо для кожного з структурних підрозділів закладу (далі - підрозділ).
Пункт 8. Відходи категорій В, С, D мають бути відповідно упаковані з метою нівелювання небезпеки відходів
Пункт 10. У місцях первинного утворення відходів повинні бути запасні ємності (контейнери, мішки/ пакети) для збирання відходів.
Пункт 11. Наповнені ємності (контейнери/мішки/пакети) первинного паковання після збирання щільно закриваються, позначаються біркою для маркування (за необхідності), поміщуються в ємності (контейнери/мішки/пакети) вторинного паковання для зберігання та/або транспортування ( з метою невілювання можливого розриву пакування та розповсюдження інфекцій та захворювань)
Пункт 12. Маркування і паковання небезпечних медичних відходів проводиться відповідно до додатка 1 до цих Правил.
Пункт 15. Керівник закладу забезпечує наявність і запас ЗІЗ та організовує проведення навчання працівників щодо їхнього використання на робочих місцях у відповідності до Мінімальних вимог безпеки і охорони здоров’я при використанні працівниками засобів індивідуального захисту на робочому місці, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 29 листопада 2018 року № 1804, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2018 року за № 1494/32946.
Пункт 16. Працівників, які проводять транспортування, дезінфекцію і видалення відходів, керівник закладу забезпечує захисним взуттям (наприклад, гумові чоботи) та ЗІЗ відповідно до оцінки ризиків впливу небезпеки відходів, але мінімально: 1) рукавичками захисними (захист від інфекційних агентів та хімічних речовин); 2) фартухом захисним (водонепроникний, захист від інфекційних агентів та хімічних речовин); 3) медичними (хірургічними) масками.
Згідно частини 2 статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Згідно з частиною четвертою статті 16 Закону документи, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
При цьому відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Разом з тим згідно з частиною третьою статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. При цьому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 Закону).
Враховуючи вище перелічене, Наявність сертифікату «Вимоги та настанови щодо застосування»; SIC.COVID-FREE:2020 «Система протидії COVID-19. Спеціальні вимоги для організацій» НЕ МОЖЕ бути обов’язкою. Компанії керуються чинними законодавчими документами і скасування режима пандемії – дає змогу НЕ поновлювати строки даного сертифікату. Адже є врегульована схема поводження з небезпечними медичними відходами відходами для невілювання можливої небезпеки від небезпечних медичних відходів ( Наказ МОЗ України №1602 від 06.09.2022) в якій не вказано про обов’язковість наявності сертифікату SIC.COVID-FREE:2020 «Система протидії COVID-19. Спеціальні вимоги для організацій.
Вимога є дискримінаційною, адже скорочує коло учасників які можуть брати участь у закупівлі.
Пандемія COVID-19 не має ніякого відношення до поводження з небезпечними медичними відходами. Даний сертифікат, видається приватною структурою ТОВ «Хай Кволті Сервісес» та не має жодного відношення до державної системи сертифікації.
Вимагаємо видалити з тендерної документації вимоги, а саме:
- у підпункті 3.4 Додатку 3 Тендерної документації «Вимоги та настанови щодо застосування: «SIC.COVID-FREE:2020 «Система протидії COVID-19. Спеціальні вимоги для організацій» з інформацією про щорічне підтвердження ( у разі настання строку щорічного підтвердження).
- у підпункті 3.5 Уповноваженого з системи протидії COVID-19 )(не менше одного)
Вирішення:Надати відповідь на вимогу від потенційного учасника щодо встановлення дискримінаційних вимог, що була оприлюднена в електронній системі закупівель 12.08.2023, 11:09, по предмету закупівлі товару «Послуги з вивезення та утилізації токсичних, медичних та небезпечних відходів ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами для потреб Комунального некомерційного підприємства Сумської обласної ради "Обласна дитяча клінічна лікарня", в інтересах Комунального некомерційного підприємства Сумської обласної ради "Обласна дитяча клінічна лікарня", «UA-2023-08-08-003144-a».