• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Послуги поточного ремонту дитячих майданчиків на території Димерської селищної територіальної громади Вишгородського району Київської області»

Торги не відбулися

2 400 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 000.00 UAH
Період оскарження: 07.08.2023 16:34 - 22.08.2023 00:00
Скарга
Розгляд припинено

СКАРГА щодо встановлення Замовником дискримінаційних вимог

Номер: b6a80241bf51474da3e127c93cdb6d6e
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-07-010538-a.a2
Назва: СКАРГА щодо встановлення Замовником дискримінаційних вимог
Скарга:
І. Загальні відомості про конкурсні торги Димерською селищної радою (далі – Замовник) 07 серпня 2023 року оголошено процедуру відкритих торгів з особливостями: «Послуги поточного ремонту дитячих майданчиків на території Димерської селищної територіальної громади Вишгородського району Київської області» (далі – Закупівля). Проте в тендерній документації з Відкритих торгів на закупівлю робіт: «Послуги поточного ремонту дитячих майданчиків на території Димерської селищної територіальної громади Вишгородського району Київської області» Замовника міститься дискримінаційна вимога, що порушує право учасника на конфіденційність інформації та несе у собі корупційні ризики, унеможливлює їх виконання та може призвести до обмеження (неможливості) участі у зазначених конкурентних торгах потенційних учасників. Встановлені Замовником вимоги тендерної документації не відповідають Закону, порушують принципи проведення публічних торгів за державні кошти, та спрямовані на штучне обмеження конкуренції при здійсненні закупівлі з наступних підстав: ІІ. Підстави та вимоги подання скарги та їх обґрунтування. Дискримінаційна вимога, що звужує коло учасників Тендерної документації та такою, що порушую норми діючого законодавства, а саме: в Додатку 3 до тендерної документації Замовника встановлено наступне: «Учасник повинен в період уточнення погодити з Замовником розташування дитячого обладнання та погодити креслення майданчика, надати схему з підписом Замовника » Дана норма є дискримінуючою, оскільки теоретично звужує коло учасників в закупівлі, більше того, встановивши дану вимогу в Тендерній документації, Замовник намагається здійснювати контроль зацікавлених учасників та які виявили намір прийняти участь, що порушує принципи здійснення публічних закупівель, а саме: принципів добросовісної конкуренції серед учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них та порушує частину 2 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Така вимога порушує рівні вимоги учасників, оскільки пропозиції учасників, які не будуть містити схему, будуть відхилятись. Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право Скаржника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно погодити схему, чим «повідомити» Замовника до проведення аукціону та розкриття протоколу з переліком всіх тендерних пропозицій. Встановлена вимога є незаконною та такою, що порушує права учасників та принципи закупівель: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія, ефективність та пропорційність; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання схеми є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону № 922-VIII, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, зокрема Скаржника, Замовник може не надати можливості оглянути даний об’єкт та не підписати схему, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої Пропозиції. На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України та умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, зокрема Скаржника. Частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону № 922-VIII передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII. На підставі викладеного просимо Колегію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації в Додатку 3 до Тендерної документації Замовника щодо погодження з Замовником схеми майданчика та внести зміни шляхом видалення з тендерної документації вимоги «Учасник повинен в період уточнення погодити з Замовником розташування дитячого обладнання та погодити креслення майданчика, надати схему з підписом Замовника». Просимо: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови, встановлені ним у додатку 3 до тендерній документації .
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 22.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.08.2023 18:53
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 24.08.2023 17:51
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 24.08.2023 17:51
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТІРЕЛ ІНДАСТРІС", Трощій Наталія 380661104544 tirel2021@ukr.net
Вимога
Вирішена

порушення ст.5 Закону України "Про публічні закупівлі"

Номер: 94c74f288be048ffa92581be0eb53929
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-07-010538-a.a1
Назва: порушення ст.5 Закону України "Про публічні закупівлі"
Вимога:
Відповідно до вимог тендерної документації : « учасник повинен в період уточнення погодити з Замовником розташування дитячого обладнання та погодити креслення майданчика, надати схему з підписом Замовника». Встановлюючи відповідну вимогу Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації та несе у собі корупційні ризики. Встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги порушує принципи закупівель, встановлені статтею 5 Закону, якими передбачена об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та запобігання корупційним діям і зловживанням. Вимагаємо прибрати дану вимогу, а інакше будемо змушені звернутися в АМКУ. Також додатково повідомляємо, як показує практика оскарження закупівель, АМКУ задовольняє вищезазначену вимогу.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Зміни внесено до тендерної документації
Статус вимоги: Задоволено