• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з утилізації медичних відходів (Код ДК 021:2015:90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами)

Завершена

275 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 375.00 UAH
Період оскарження: 07.08.2023 15:22 - 12.08.2023 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга

Номер: dd3f821dc0334858a001fba6ca370737
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-07-008583-a.a6
Назва: Скарга
Скарга:
На документацію Замовника
Дата розгляду скарги: 21.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.08.2023 18:58
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 24.08.2023 11:30
Автор: ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ", Катышев Дмитрий 0504990920 DIM_KT@UECO.COM.UA https://ueco.com.ua
Вимога
Відхилено

Вимога щодо невідповідності умов Тендерної документації

Номер: ef20bedf9b034ccab2d467e39e37f11a
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-07-008583-a.c5
Назва: Вимога щодо невідповідності умов Тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовнику! У Додатку 4 Тендерної документації вами вказано наступне: «Відсутність вищезазначених документів в складі наданої пропозиції є підставою для дискваліфікації Учасника, незалежно від ціни його пропозиції». Також, звертаємо Вашу увагу, що у пункті 1 Розділу 3 Вами зазначено наступне: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником» Пункт 2 Розділу 5 Тендерної документації : 2. У разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів або ненакладення електронного підпису; або надає копію/ї роз'яснення/нь державних органів щодо цього. 3. Документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. 4. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником Тендерна документація містить в собі порушення законодавства у вище зазначеному пункті Додатка 4. Вимагаємо видалити дану вимогу «Відсутність вищезазначених документів в складі наданої пропозиції є підставою для дискваліфікації Учасника, незалежно від ціни його пропозиції» з Додатку 4 Тендерної документації, адже вона суперечить чинному законодавству.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Вимога, вказана вами, є законною - всі вимоги Додатку 4 тендерної документації мають законне підгрунтя і учасники закупівлі повинні надати відповідні документи, зазначені тендерною документацією. Саме тому використовується формулювання "Відсутність вищезазначених документів в складі наданої пропозиції є підставою для дискваліфікації Учасника, незалежно від ціни його пропозиції". Адже, наприклад, як можна підтвердити форму власності чи факт реєстрації спеціалізованого автотранспорта без його свідоцтва про реєстрацію або як можна підтвердити факт гарантій від майбутнього надавача послуг без гарантійних листів, чи як можливо підтвердити наявність обов"язкового страхування без надання певного договору страхування?! Відсутні підстави для задоволення вимоги.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Інформацію щодо відповідності технологічного регламенту утилізації (знешкодження) небезпечних відходів вимогам діючого санітарного законодавства України (надати копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи).

Номер: d7ca943ebefd4bf29d9d468d6ef3f082
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-07-008583-a.c4
Назва: Інформацію щодо відповідності технологічного регламенту утилізації (знешкодження) небезпечних відходів вимогам діючого санітарного законодавства України (надати копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи).
Вимога:
Шановний Замовнику! ЗУ "Про управління відходами" визначає правові, організаційні, економічні засади діяльності щодо запобігання утворенню, зменшення обсягів утворення відходів, зниження негативних наслідків від діяльності з управління відходами, сприяння підготовці відходів до повторного використання, рециклінгу і відновленню з метою запобігання їх негативному впливу на здоров’я людей та навколишнє природне середовище. Саме він наразі використовується при наданні послуг з управління медичними відходами, в тому числі. Адже, предметом Закупівлі є послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами. ЗУ "Про управління відходами" не передбачено надання будь-яких висновків СЕС суб'єктом надання послуг з поводження з небезпечними відходами. Тож, Замовник на власний розсуд вимагає документи, які не передбачені Законодавством у сфері відходів. ЗУ "Про відходи" також законодавчо не закріплено наявність та передачу третім особам зазначеного вище висновку СЕС. Очевидно, Закупівля є прописаною під одного із Учасників. На що, вимагаємо видалити неправомірну вимогу з тексту Оголошення. А у разі відсутності реакцію на нашу вимогу, ми будемо змушені звернутися до АМКУ за захистом своїх порушених прав.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Замовник на власний розсуд не вимагає документи, які передбачені чинним законодавством. 1. В частина 1 статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено: «Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг)». 2. Абзац 1 і 2 частини 5 статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» надає роз’яснення всім учасникам публічних торгів: «Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам». 3. Частина 1 статті 24 ЗУ «Про публічні закупівлі» вказує на надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї: Фізична/юридична особа має право звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону». З огляду на п.1 Інших умов тендерної документації (Учасники відповідають за зміст своїх тендерних пропозицій та повинні дотримуватись норм чинного законодавства України) всі учасники закупівлі повинні дотримуватися ЗУ «Про публічні закупівлі». Відсутність будь-яких вимог щодо висновків СЕС саме у ЗУ "Про управління відходами" не надає підстав учаснику вказувати, що відповідної вимоги не повинні бути серед вимог тендерної закупівлі до учасників. В п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022р. №1178 передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей. А от частина третя статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» надає роз’яснення: «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації». Щодо "ЗУ "Про відходи" також законодавчо не закріплено наявність та передачу третім особам зазначеного вище висновку СЕС - відповідно до Інших умов тендерної документації Факт подання тендерної пропозиції учасником — фізичною особою чи фізичною особою — підприємцем, яка є суб’єктом персональних даних, вважається безумовною згодою суб’єкта персональних даних щодо обробки її персональних даних у зв’язку з участю в процедурі закупівлі, відповідно до абзацу 4 статті 2 Закону України «Про захист персональних даних» від 01.06.2010 № 2297-VI. У Замовника відсутні підстави вважати вимогу неправомірною.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: 3b19e79c636f44e680bd3458d92a5ff0
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-07-008583-a.b3
Назва: Вимога
Вимога:
Шановний Замовник! Згідно тексту Додатку 4, вами встановлена Вимога щодо надання у складі пропозиції «Сертифікат відповідності на паковання (згідно ДСТУ 7275:2012), виданий державним органом із стандартизації, метрології та сертифікації, який відповідає умовам надання послуг.» Звертаємо Вашу увагу, що вимоги щодо пакування небезпечних медичних відходів містяться в «ДЕРЖАВНИХ САНІТАРНО-ПРОТИЕПІДЕМІЧНИХ ПРАВИЛАХ І НОРМАХ щодо поводження з медичними відходами» (далі - Правила), затверджених Наказом Міністерства охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325, зокрема, Додатком 1 «МАРКУВАННЯ І ПАКОВАННЯ небезпечних медичних відходів» Правил, передбачається зазначення наступних критеріїв: Вид відходів; Маркування ємностей (первинного паковання), при поводженні з медичними відходами в закладі; Вид ємності первинного паковання; Маркування ємностей (вторинного паковання), які передаються перевізнику; Вид ємності вторинного паковання. Відповідно до зазначених правил – відсутнє обов’язкова сертифікація відповідності на паковання згідно ДСТУ 7275:2012. Прописуючи дану вимогу, Замовник штучно звужує коло потенційних учасників. Вимагаємо видалити цю вимогу з тексту тендерної документації, адже вона немає сенсу, тому що Замовник вже вимагає Сертифікат якості на паковання для збирання медичних відходів категорії «В», який відповідає умовам надання послуг.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Прописуючи дану вимогу, Замовником не було обмежено коло потенційних учасників. Тендерна документація повинна відповідати вимогам чинного законодавства, а оскільки відповідно до Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №1354 від 28.11.2012 «Про затвердження національних стандартів України, прийняття національних стандартів України» затверджені національні стандарти України згідно яких пакети з полімерних та комбінованих матеріалів повинні відповідати ДСТУ 7275:2012 (зі скасуванням в Україні ГОСТ 12302-83). Тобто присутній нормативно-правовий акт, що прямо відноситься до паковання. Отже вимога «Сертифікат відповідності на паковання (згідно ДСТУ 7275:2012), виданий державним органом із стандартизації, метрології та сертифікації, який відповідає умовам надання послуг.» є правомірною. Відсутні підстави для задоволення вимоги учасника (Вимагаємо видалити цю вимогу з тексту тендерної документації, адже вона немає сенсу, тому що Замовник вже вимагає Сертифікат якості на паковання для збирання медичних відходів категорії «В», який відповідає умовам надання послуг).
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

Вимога

Номер: bc14f6d63a58421da1dd791cc71317dc
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-07-008583-a.b2
Назва: Вимога
Вимога:
Шановний Замовник! Відповідно до умов надання послуг Додатку 4, вами встановлена наступна вимога «У зв'язку з важкодоступністю під'їзду до об’єкта/місця тимчасового зберігання медичних відходів з метою їх збирання необхідно надавати вантажний спеціалізований автомобіль, дозволена максимальна маса якого не більше 3500 кг.» Дана вимога є дискримінаційною та вочевидь прописана під конкретного учасника. Звертаємо вашу увагу, що Згідно ст. 1 Закону України «Про автомобільний транспорт» транспортний засіб спеціалізованого призначення - транспортний засіб, який призначений для перевезення певних категорій пасажирів чи вантажів (автобус для перевезення дітей, осіб з інвалідністю, пасажирів певних професій, самоскид, цистерна, сідельний тягач, фургон, спеціалізований санітарний автомобіль екстреної медичної допомоги, автомобіль інкасації, ритуальний автомобіль тощо) та має спеціальне обладнання (таксі, броньований, обладнаний спеціальними світловими і звуковими сигнальними пристроями тощо). В свою чергу, оскільки предметом даної закупівлі є надання послуг у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, транспортний засіб повинен відповідати вимогам Наказу Міністерства внутрішніх справ України «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів» № 656 від 04.08.2018 (далі - Наказ № 656), відповідно до п. 5 якого, небезпечні вантажі дозволено перевозити автомобільним транспортом тільки в разі, якщо вони згідно з вимогами частини 2 таблиці А глави 3.2 та глави 3.3 додатка А до ДОПНВ та цих Правил допущені до перевезення та якщо всі вимоги щодо перевезення таких вантажів виконані. Звертаємо Вашу увагу, що у Наказі № 656 відсутні жодні посилання на обмеження стосовно типу та маси автотранспорту. Таким чином, здійснювати перевезення небезпечних вантажів можуть транспортні засоби, які відповідають вимогам Наказу № 656 та отримали Свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів (Свідоцтво ДОПНВ). Таким чином, Замовник звужує вимоги щодо транспортних засобів до вказаних ним характеристик, всупереч чинному законодавству України. На підставі зазначеного, вимагаємо видалити вимогу «У зв'язку з важкодоступністю під'їзду до об’єкта/місця тимчасового зберігання медичних відходів з метою їх збирання необхідно надавати вантажний спеціалізований автомобіль, дозволена максимальна маса якого не більше 3500 кг.» з тексту тендерної документації. У противному випадку, ми будемо оскаржувати умови тендерної документації до АМКУ та контролюючих органів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Розглянувши Ваше звернення, Замовником прийнято рішення на підставі пункту 54 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022р. №1178, внести зміни до тендерної документації, а саме видалити з Додатку 4 до тендерної документації пункт слідуючого змісту: «У зв'язку з важкодоступністю під'їзду до об’єкта/місця тимчасового зберігання медичних відходів з метою їх збирання необхідно надавати вантажний спеціалізований автомобіль, дозволена максимальна маса якого не більше 3500 кг.».
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: a52f1f31fa16402ebfff5c1547cfcc73
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-07-008583-a.b1
Назва: Вимога
Вимога:
Шановний Замовник! Відповідно до умов тендерної документації додатку 4, вами вимагається: «Виконавець надає тару, а саме: сертифіковані поліетиленові пакети/мішки, призначені для збирання, транспортування та подальшої утилізації медичних відходів категорії «В», стійкі до пошкоджень, одноразового використання, які мають маркування «Особливо небезпечні медичні відходи категорії «В», виготовлені зі щільного поліетилену: Розмір поліетиленових пакетів/мішків має бути не менше розміру: 60*100 см. Поліетиленові пакети/мішки мають бути товщиною не менше: 100 мкм. Поліетиленові пакети/мішки не повинні мати тріщин, складок, розривів, мають бути з рівними зварними швами. Поліетиленові пакети/мішки мають бути стійкими до ненавмисних пошкоджень. На поліетиленовому пакеті/мішку має бути пояснювальний застережний напис стійкою фарбою щодо його вмісту, а саме: «Особливо небезпечні медичні відходи категорії «В». Поліетиленові пакети/мішки для збирання медичних відходів категорії «В» мають бути сертифіковані.» Проте, звертаємо Вашу увагу, що вимоги щодо пакування небезпечних медичних відходів містяться в «ДЕРЖАВНИХ САНІТАРНО-ПРОТИЕПІДЕМІЧНИХ ПРАВИЛАХ І НОРМАХ щодо поводження з медичними відходами» (далі - Правила), затверджених Наказом Міністерства охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325, зокрема, Додатком 1 «МАРКУВАННЯ І ПАКОВАННЯ небезпечних медичних відходів» Правил, передбачається зазначення наступних критеріїв: Вид відходів; Маркування ємностей (первинного паковання), при поводженні з медичними відходами в закладі; Вид ємності первинного паковання; Маркування ємностей (вторинного паковання), які передаються перевізнику; Вид ємності вторинного паковання. Звертаємо Вашу увагу, що у Правилах відсутнє жодне посилання на товщину пакування. Окрім цього, для різних видів відходів, у тому числі, які входять до переліку найменування послуг (відходів), що є предметом закупівлі (Категорія небезпеки «В» та «С» - Додаток 4 до тендерної документації «Технічні вимоги до предмета закупівлі»), згідно Переліку, використовуються різні види ємностостей (контейнери, мішки/пакети). Українські виробники випускають спеціалізоване сертифіковане пакування у відповідності до нормативно-правових актів різної товщини. Замовник не наводить критеріїв, на підставі яких звужує вимоги щодо пакування саме до вказаних ним характеристик. Оскільки вимоги Замовника є дискримінаційними, необґрунтованими та незаконними, просимо зобов’язати Замовника привести їх у відповідність до законодавства шляхом видалення вимоги стосовно товщини та викласти у наступній редакції: «Учасник бере на себе зобов’язання надавати вторинну сертифіковану пакувальну тару за власний кошт, стійку до розривів. (Надати гарантійний лист у довільній формі, а також фото ємності, накладні на покупку, сертифікат якості). У противному випадку, ми будемо оскаржувати умови тендерної документації до АМКУ та контролюючих органів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Замовник не визначав конкретний розмір паковання. Вимога розмірів 60см*100см*100мкм (не менше) присутня у зв’язку з потребою медичного закладу: шириною не менше 60 см та довжиною не менше 100см - для зручності переміщення медичних відходів у мішок і товщиною не менше 100 мкм для меншої ймовірності розриву. Ваше твердження, що українські виробники випускають спеціалізоване сертифіковане пакування у відповідності до нормативно-правових актів різної товщини ми не можемо коментувати як і заперечувати його, оскільки наш заклад не уповноважений надавати роз’яснення щодо даної інформації Замовник не наводить критеріїв, на підставі яких звужує вимоги щодо пакування саме до вказаних ним характеристик. Замовник закупівлі надає роз’яснення відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Вся документація відповідає чинному законодавству України. Згідно пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022р. №1178, зі змінами (далі-Особлвості) тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до частина 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Отже, відсутні підстави для задоволення скарги учасника.
Статус вимоги: Відхилено