• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Столи за ДК 021:2015 39120000-9 Столи, серванти, письмові столи та книжкові шафи

Столи, відповідно до технічного завдання (Додаток 3). Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 10005, Україна, Житомирська область, м. Житомир, вул. Чуднівська, 103, строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: з дати підписання договру по 30.08.2023року

Завершена

173 775.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 737.75 UAH
Період оскарження: 04.08.2023 16:18 - 09.08.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Неправомірна дискваліфікація Рівненського НВП УТОГ Неправомірне визнання переможцем процедури відкритих торгів ФОП "НІКОЛАЄНКО КОСТЯНТИН ВІТАЛІЙОВИЧ"

Номер: 67605519561846d692638a4ccbda2d9e
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-04-010292-a.b1
Назва: Неправомірна дискваліфікація Рівненського НВП УТОГ Неправомірне визнання переможцем процедури відкритих торгів ФОП "НІКОЛАЄНКО КОСТЯНТИН ВІТАЛІЙОВИЧ"
Скарга:
СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 56 Особливостей Рівненське навчально-виробниче підприємство Українського товариства глухих звертається до Вас зі скаргою стосовно порушення Закону України “Про публічні закупівлі ” а саме: 04.08.2023 р. Державним університетом "Житомирська політехніка " (надалі – Замовник) в системі електронних закупівель було розміщено оголошення про проведення закупівлі за процедурою відкриті торги з особливостями, за предметом закупівлі: Столи за ДК 021:2015 39120000-9 Столи, серванти, письмові столи та книжкові шафи. Рівненське начально-виробниче підприємство Українського товариства глухих (надалі - Скаржник) прийняло участь в закупівлі та подало свою тендерну пропозицію відповідно до вимог тендерної документації (надалі – ТД), Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022року № 1178. Кінцевим строком подання тендерних пропозицій електронною системою закупівель було встановлена дата 12.08.2023 року 00:00 годин. Аукціон було проведено 14 серпня 2023 року, за результатами якого участь у даній закупівлі взяли 2 учасники: 1. РІВНЕНСЬКЕ НВП УТОГ вартість пропозиції 146 190, 00 грн. (сто сорок шість тисяч сто дев’яносто гривень, 00 коп.). 2. ФОП "НІКОЛАЄНКО КОСТЯНТИН ВІТАЛІЙОВИЧ" вартість пропозиції 146 200,00 грн. (сто сорок шість тисяч двісті гривень, 00 коп.) Рішенням уповноваженої особи оформлене протоколом б/н від 15.08.2023 р. було відхилено пропозицію Рівненського НВП УТОГ. В подальшому іншим рішенням уповноваженої особи оформлене протоколом б/н від 15.08.2023 р. ФОП "НІКОЛАЄНКО КОСТЯНТИН ВІТАЛІЙОВИЧ" було визнано переможцем процедури відкритих торгів та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з даним учасником. Скаржник категорично не погоджується з рішенням Замовника та вважає його незаконним, таким що порушує законні права та інтереси Скаржника, а також принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, принцип недискримінації учасників. Свою позицію Скаржник обґрунтовує наступним. І. Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою Державного університету «Житомирська політехніка» код ЄДРПОУ 05407870 від 15.08.2023 року Замовник відхилив тендерну пропозицію Скаржника з наступних підстав: «Відповідно до п.6 Додатку №3 Тендерної документації « Технічне завдання» учасник повинен надати документи, що підтверджують відповідність запропонованого учасником товару вимогам діючого санітарного законодавства, та/або відповідність предмета закупівлі ДСТУ ГОСТ 22046:2004 «Меблі для навчальних закладів. Загальні технічні вимоги», підтверджується шляхом подання у складі тендерної пропозиції копії гігієнічного сертифікату або висновку державної санітарно – епідеміологічної експертизи; технічного паспорту на виріб, декларації про відповідність технічних регламентів, тощо. Учасник надає Висновок ДСЕЕ № 12.2-18-1/11512 від 22.05.2020р відповідно до висновку та додатку до нього не вбачається в переліку «стіл лекторський», який передбачається в технічному завдання додаток 3 до ТД. Також учасник надає сертифікат якості виробника № 1 від 10.08.2023р в якому іде посилання на вище вказаний висновок, але даний сертифікат не відповідає чинному законодавству України і не може підтвердити якість стола лекторського або матеріалів з яких він виготовляється. Нормативно-правовий акт, в якому визначено характеристики продукції або пов’язані з ними процеси та методи виробництва, включаючи відповідні адміністративні положення, додержання яких є обов’язковим, — це технічний регламент. Він може також включати або виключно стосуватися вимог до термінології, позначень, пакування, маркування чи етикетування тією мірою, якою їх застосовано до продукції, процесу або методу виробництва. Застосування технічних регламентів регулює Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (далі — Закон про ТР). В Україні існує База даних технічних регламентів (далі — БДТР), яку формує та веде Мінекономіки. До БДТР включено не лише перелік діючих в Україні технічних регламентів, але і до кожного з них наведено перелік призначених органів з оцінки відповідності (якщо технічним регламентом передбачено застосування процедур оцінки відповідності із залученням призначених органів з оцінки відповідності. Відповідно до частини 1 статті 11 Закону про ТР відповідність введеної в обіг, наданої на ринку або введеної в експлуатацію в Україні продукції вимогам усіх чинних технічних регламентів, які застосовують до такої продукції, є обов’язковою, за винятком випадків, визначених у зазначених технічних регламентах та статті 12 Закону про ТР. Така відповідність може бути забезпечена або внаслідок застосування національних стандартів та/або технічних специфікацій, посилання на які містяться у відповідних технічних регламентах, або в інший спосіб, визначений безпосередньо у відповідному технічному регламенті. Технічні регламенти не лише обов’язкові для виконання, але й містять чіткі вказівки, яким чином виробник може забезпечити відповідність своєї продукції такому технічному регламентові, як це перевіряють та яким документом підтверджують. Процес доведення того, що задані вимоги, які стосуються продукції, процесу, послуги, системи, особи чи органу, були виконані, називається оцінкою відповідності. За якими процедурами таку оцінку здійснюють, зазначають у самому технічному регламенті. Документ про відповідність — це декларація (у тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності (абзац 10 частини 1 статті 1 Закону про ТР). Форма декларації про відповідність (яку складає виробник під його власну відповідальність) здебільшого є додатком до відповідного технічного регламенту. Окрім того, формі декларації про відповідність присвячений Д С Т У ІS0/ІЕС 17050-1:2006 «Декларація постачальника про відповідність». Відзначимо, що вимога тендерної документації, сформульована за зразком, означає, що учасник процедури закупівлі повинен сам дослідити відповідний технічний регламент (для початку з’ясувавши, чи він взагалі існує), з’ясувати, чи підлягає пропонований ним предмет закупівлі обов’язковій оцінці відповідності. Якщо підлягає, то за якими процедурами, і як наслідок — самостійно сформувати перелік документів про відповідність. Якщо технічним регламентом передбачено на вибір кілька різних процедур підтвердження відповідності, то комплект документів у різних учасників може відрізнятися. Якщо ж замовник чітко визначає в тендерній документації перелік документів про відповідність, які він бажає отримати, то учасник має надати саме запитуваний пакет документів у повному обсязі. Або ж його пропозиція буде правомірно відхилена за невідповідність вимогам тендерної документації. Я к приклад дивіться далі витяг з постанови Київського апеляційного господарського суду від 14.12.2017 у справі № 910/11723/17. Усі органи з оцінки відповідності підлягають акредитації в Національному агентстві з акредитації України, на вебсторінці якого в однойменній рубриці безкоштовно доступний Реєстр акредитованих органів з оцінки відповідності (далі — Реєстр ООВ). Якість, у т. ч.безпечність, продукції підтверджується документом про відповідність (сертифікат, паспорт, свідоцтво, декларація й т. д.), який видає орган з оцінки відповідності (перелік таких органів — у Реєстрі органів з оцінки відповідності). Учасником не надається документів в тендерній пропозиції які можуть підвередити якість стола лекторська або матеріалів з яких він виготовлений, не вбачається. Також у разі якщо учасник або переможець відповідно до норм чинного законодавства не зобов’язаний складати якийсь із вказаних в оголошенні документ, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ії роз’яснення/нь державних органів. Листів пояснень які передбачені умовами даної ТД учасник також не надає. Учасник не виконав дану вимогу Тендерної документації та додатку З технічне завдання.» Вважаємо таке рішення Замовника незаконним та таким яке не відповідає вимогам діючого законодавства. 1. Згідно вимог Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та цінова пропозиція Учасника» тендерної документації Замовника «якість Товару повинна відповідати діючим на території України державним стандартам, умовам Договору та підтверджується сертифікатами якості виробника, Висновками СЕС та/або іншими документами. Предмет закупівлі повинен відповідати вимогам санітарного законодавства та національних стандартів України ДСТУ ГОСТ 22046:2004 «Меблі для навчальних закладів. Загальні технічні вимоги». На виконання даної вимоги Скаржник у складні тендерної пропозиції надав наступні документи: - файл «13 Сертифікат якості.pdf», що містить в собі Сертифікат якості виробника № 1 від 10.08.2023 р. на стіл лекторський та Сертифікат якості виробника № 2 від 10.08.2023 р. на стіл студентський для навчального процесу. - файл «19 НН. Висновок сант.-епід. експ. меблі для навчальних закладів 2020 .pdf», що містить в собі Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи № 12.2-18-1/11512 від 22.05.2020 року, об’єктом експертизи якого є меблі для навчальних закладів згідно з додатком до Висновку. По перше, Замовник зазначає, що сертифікат якості наданий у тендерній пропозиції Скаржника не відповідає чинному законодавству України і не може підтвердити якість стола лекторського або матеріалів з яких він виготовляється. Згідно визначення Сертифіка́т я́кості — в Україні як правило цей термін використовують замість сертифікату відповідності (що є невірним тлумаченням поняття, котре вводить багатьох в оману), однак згідно з українським законодавством існує також і власне сертифікат якості, хоч чіткого визначення йому в нормативних документах не дається. Виходячи з випадків використання цього терміну в українському законодавстві можна стверджувати, що сертифікат якості — це письмовий документ, складений у довільній формі та виданий виробником товару (продукції), щоб підтвердити відповідність виробленого ним товару (продукції) вимогам, які висуваються до якості такого товару (продукції). Поняття сертифікат якості (виробника) тотожний поняттю паспорт якості (виробника) – це документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості продукції виробника, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів. Можливо під терміном «сертифікат якості виробника» Замовник мав на увазі сертифікат відповідності, та в свою чергу невірно трактує назву та зміст цього документу. І сертифікат якості на продукцію/товар і сертифікат відповідності – документи, які підтверджують відповідність продукції/товару вимогам нормативного документу. Головна відмінність між ними полягає в тому, хто може їх видавати. Сертифікат відповідності може бути виданий тільки спеціальним органом оцінки відповідності, який є сторонньою незалежною організацією по відношенню до виробника. Вимоги до оформлення і змісту сертифікату відповідності регламентовані окремими нормативними документами. Сертифікат якості видається безпосередньо організацією-виробником продукції/товару. Вимоги до його оформлення і змісту можуть бути викладені в нормативному документі на продукцію/товар. Додатково повідомляємо, що ніде в тендерній документації Замовника немає вимоги щодо того як саме має бути оформлений сертифікат якості, яку обов’язкову інформацію має містити. А також немає вимоги у ТД про те, що сертифікат якості виробника має бути виданий на матеріали з яких виготовляється Товар. Стандарт ДСТУ ГОСТ 22046:2004 «Меблі для навчальних закладів. Загальні технічні вимоги» розповсюджується на меблі (а не на матеріали, з яких вони виготовляються), призначені для обладнання приміщень загальноосвітніх та професійних шкіл, середніх спеціальних та вищих навчальних закладів, що випускається підприємствами (організаціями) будь яких форм власності, а також індивідуальними виробниками. Отже, вищевказаний стандарт підтверджує відповідність меблів, а не їх складових чи матеріалів. Також хочемо зазначити, що предметом закупівлі є Столи за ДК 021:2015 39120000-9 Столи, серванти, письмові столи та книжкові шафи, а саме: стіл лекторський та стіл студентський для навчального процесу. Замовник вбачає не відповідність чинному законодавству лише сертифікату якості наданого на стіл лекторський. З цього слідує, що сертифікат якості наданий на стіл студентський для навчального процесу є чинним та підтверджує якість пропонованого товару. В даному питанні Замовник суперечить сам собі. Отже, наданий Скаржником у тендерній пропозиції сертифікат якості на стіл лекторський є чинним, підтверджує відповідність та якість Товару – стола лекторського відповідно до ДСТУ ГОСТ 22046:2004 «Меблі для навчальних закладів. Загальні технічні вимоги». Скаржником повністю виконана вимога Замовника, що відповідає умовам тендерної документації Замовника. По друге, Замовник зазначає, що у додатку до Висновку ДСЕЕ № 12.2-18-1/11512 від 22.05.2020 р. не вбачається в переліку «стіл лекторський», який передбачається в технічному завданні Додатку 3 до ТД. Повідомляємо, що стіл лекторський за технічними характеристиками відповідає позиції пункту 17 додатку до Висновку. Оскільки, тендерна документація Замовника не містить жодної окремої вимоги, щодо надання роз’яснення до якої позиції у Висновку ДСЕЕ належить той чи інший товар предмету закупівлі, то Скаржник надав дану інформацію в пункті 3 Декларації про відповідність технічних регламентів № 12 ( файл «19 Декларація відповідності виробника. pdf»). Додатково відзначимо, що Замовник вбачає відсутність інформації у додатку до Висновку ДСЕЕ тільки щодо стола лекторського, а щодо стола студентського для навчального процесу – жодних зауважень, хоча Скаржник надавав всю інформацію аналогічно. Замовник суперечить сам собі. Отже, наданий у тендерній пропозиції Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи № 12.2-18-1/11512 від 22.05.2020 року підтверджує відповідність та якість Товару – стола лекторського, та відповідає вимогам санітарного законодавства та національних стандартів України ДСТУ ГОСТ 22046:2004 «Меблі для навчальних закладів. Загальні технічні вимоги». Скаржником повністю виконана вимога Замовника, що відповідає умовам тендерної документації Замовника. 2. Згідно вимог Додатку 3 «Інформація про необхідні
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 30.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.08.2023 15:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.09.2023 17:28
Дата виконання рішення Замовником: 05.09.2023 12:54
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення АМКУ № 13752-р/пк-пз від 30.08.2023, Замовником було скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «РІВНЕНСЬКЕ НВП УТОГ» та рішення про визначення ФОП "НІКОЛАЄНКО КОСТЯНТИН ВІТАЛІЙОВИЧ" ", Відповдіно до протоколу уповноваженої особи від 05.09.2023 р було обрано переможцем закупівлі ТОВ «РІВНЕНСЬКЕ НВП УТОГ»
Автор: РІВНЕНСЬКЕ НВП УТОГ, Віктор +380969335310 mebli-utog@ukr.net