• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Аварійно-відновлювальні роботи (капітальний ремонт) світлофорного об`єкту на перехресті вул. Сумський шлях та вул. Вокзальна, м. Дергачі, Харківський район, Харківська область

закупівля відбувається відповідно до потреби та на підставі Постанови КМУ "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" №1178 від 12 жовтня 2022 року (в редакції Постанови КМУ від 12 травня 2023 року №471)

Торги не відбулися

1 927 582.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 19 275.82 UAH
Період оскарження: 04.08.2023 14:28 - 13.08.2023 00:00
Скарга
Залишено без розгляду

оскарження умов закупівлі

Номер: 3727c26edf134022bdf507ef48cfd25a
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-04-007884-a.b4
Назва: оскарження умов закупівлі
Скарга:
вих. №180 від 10.08.2023 р. Найменування органу оскарження: Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ЄДРПОУ: 00032767 вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ – 35,03680 тел.: (044)594-64-12, факс: (044) 520-10-42 Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ» 04210, м. Київ, Код ЄДРПОУ 34892518 проспект Героїв Сталінграда, 12 Г, оф. 1 тел/факс: +38 044 537 28 38 е-мейл: saf-inmed@ukr.net Замовник торгів: Дергачівська міська рада Адреса: Україна, 62303, Харківська область, м. Дергачі, площа Перемоги, будинок 5 +380963916514 E-mail: derg07@ukr.net Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-08-04-007884-a СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ 4 серпня 2023 року Дергачівською міською радою (далі – Замовник) в електронній системі закупівель «prozorro.gov.ua» було розміщено оголошення про проведення процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі - UA-2023-08-04-007884-a). Предмет закупівлі: «Аварійно-відновлювальні роботи (капітальний ремонт) світлофорного об`єкту на перехресті вул. Сумський шлях та вул. Вокзальна, м. Дергачі, Харківський район, Харківська область». Тендерна документація по вказаній закупівлі складена з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, містить незаконні дискримінаційні вимоги, внаслідок чого порушує права та законні інтереси ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ» (далі-Скаржник), на підставі чого потребує внесення змін в частині видалення дискримінаційних умов з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, допущених Замовником у Тендерній документації. Окремі умови Тендерної документації порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Обґрунтування незаконності Тендерної документації, внаслідок наявності у ній дискримінаційних вимог, що є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель та порушує права і інтереси Скаржника. підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі І. ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ ЩОДО НАДАННЯ ЛИСТА-ПОГОДЖЕННЯ НА ТЕХНІКУ ВІД УЧАСНИКА ОБ’ЄДНАННЯ Дискримінаційна умова, що оскаржується є наступною: Відповідно до вимог тендерної документації, Розділ 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником: - акт обстеження об'єкту - під час строку, визначеного для подання тендерних пропозицій, учасник повинен обов’язково відвідати об’єкт та скласти акт обстеження довільної форми, що має бути підтверджено підписом посадової особи замовника на такому акті. Огляд здійснюється в робочі дні (понеділок-п’ятниця) та в межах робочого часу понеділок - четвер з 08:00 год. до 17:00 год., п’ятниця з 08:00 до 15:45 год. За попередньою домовленістю або шляхом направлення офіційного листа на офіційну електронну або поштову адресу Замовника. Відповідальна особа за підписання акту – заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Олександр ТУРЕНКО, телефон для довідок +380987990055. Скаржник вважає зазначену вимогу Тендерної документації дискримінаційною та такою, що порушуює принципи здійснення публічних закупівель загалом та законні права та інтереси Скаржника, зокрема, з огляду на наступне. Відповідно до пункту 28 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Водночас згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. По-перше. Дана вимога не містить в собі жодної необхідності та створена виключно для зменшення кількості потенційних учасників. Відповідно до ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі», технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Згідно ст.. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі», технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги; Відповідно до Додаток № 4 до тендерної документації, Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, Технічне завдання, згідно предмету закупівлі: «Аварійно-відновлювальні роботи (капітальний ремонт) світлофорного об’єкту на перехресті вул. Сумський шлях, пров. Паркового та вул. Каштановій, м. Дергачі, Харківський район, Харківська область (код ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи). Тобто, Замовником встановлено усі необхідні технічні характеристики щодо предмета закупівлі і учасник відповідно до даної технічної специфікації і визначає свою пропозицію, ціну та можливість взяти участь в закупівлі, необхідність в акті огляді необґрунтована, а виключно направлена на зменшення конкуренції серед учасників. По-друге. Скаржник повністю залежить від волі Замовника щодо можливості участі в закупівлі. Відповідно до даної умови необхідним є обов’язково відвідати об’єкт та скласти акт обстеження довільної форми, що має бути підтверджено підписом посадової особи замовника на такому акті. При цьому відсутня інформація щодо того, що вважається оглядом, чи є обов’язок у посадової особи підписувати такий акт, за якими критеріями посадова особа може не підписати акт та інші критерії, які б уберегли від зловживання з боку посадових осіб Замовника. Тобто, Скаржник потрапляє в повну залежність від замовника щодо можливості доступу його до участі в закупівлі. Так, як тільки замовник вирішує, чи допускати такого учасника, надавши йому такий акт огляду чи ні. В Замовника відсутній обов’язок щодо підписання такого акту. Таким чином порушується право Скаржника на участь. Більше того, на прийом пропозицій 10 днів, 8 з яких робочі (проте і до цього була менше кількість днів, яка збільшилась виключно у зв’язку із внесенням змін в тендерну документацію). Протягом якого часу замовник повинен відреагувати та надати учаснику можливість такого огляду не є зрозумілим. Обмеження в такому часі також звужує коло потенційних учасників, зокрема Скаржника. По-третє. Таким чином зменшується коло потенційних учасників, зокрема участь Скаржника в даній закупівлі. Потенційні учасники знаходяться по всій Україні, саме тому запланувати таку поїздку щодо потенційної можливості отримання акту створює додаткові труднощі, ризики, фінансові навантаження. Тобто, Скаржник не буде здійснювати додаткові витрати щодо поїздки в інше місто, не знаючи чи надасть Замовник такий акт огляду. Скаржник знаходиться в місті Києві та враховуючи необгрунтованні додаткові фінансові витрати, обмеженні часові проміжки та залучення додаткових співробітників до поїздки, у Скаржника не буде можливості взяти участь у закупівлі. Більше того, дана вимога є абсолютно дискримінаційною та такою, що звужує коло потенційних учасників. По-четверте. Наявність такої норми надає змогу Замовнику знати потенційних учасників. Порядок звернення до Замовника стосовно роз’яснень щодо тендерної документації процедури відкритих торгів, визначено у статті 24 Закону. Так, Закон зокрема визначає, що усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника процедури відкритих торгів. Звернутися до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру є можливим виключно через електронну систему закупівель. Є очевидним, що вимога підписання документу, що підтверджує здійснення учасником огляду/обстеження/відвідування об’єкта щодо підтвердження виїзду учасника на місце проведення робіт, за закупівлею, для обстеження об’єкту, на якому мають бути виконані роботи, за підписом представника Замовника, дозволяє встановити особу учасника та є такою, що порушує положення даної статті. Дана вимога є дискримінаційною та такою, що порушує принципи та норми Закону, адже відвідування об'єкту потенційним учасником та підписання уповноваженою особою замовника документа, що підтверджує здійснення учасником огляду об’єкта до подання пропозиції та проведення аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням вищевказаного документа. Аналогічна практика АМКУ. В своєму рішенні № 3526-р/пк-пз від 21.03.2023 Колегія висловила наступну позицію: замовник не обґрунтував необхідність встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги тендерної документації у вказаній редакції. За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати акт огляду об'єкта, підписаний саме представником замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, скаржника. З незалежних від учасника підстав представник замовника може не допустити учасника до відвідування об'єкта та не підписати акт огляду об'єкта, що в подальшому може стати підставою для відхилення тендерних пропозицій таких учасників. Аналогічну позицію Колегія займала в наступних рішеннях: №1307 від 06.02.2023; №1089 від 31.01.2023. Згідно ч. 4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: 4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Аналогічно, відповідно до положень ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі»: 4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Відповідно до ч. 15 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»: За попереднім письмовим бажанням однієї із сторін, зазначеним у скарзі (для скаржника) або поясненні (для замовника), на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель запрошуються сторони (суб’єкт оскарження та замовник) для надання додаткових пояснень тощо, при цьому, суб’єкт оскарження, замовник та інший учасник процедури закупівлі (якщо оскаржується рішення замовника, прийняте щодо його тендерної пропозиції) мають право брати участь в такому розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу і такий розгляд скарги є відкритим, усі бажаючі можуть бути присутніми на її розгляді. Особи, присутні на розгляді, можуть використовувати засоби фото-, відео- та звукозапису. Резолютивна частина рішення, прийнятого органом оскарження, за результатами відкритого розгляду скарги, проголошується прилюдно. Замовником не доведено та не обґрунтовано наявність законодавчих засад для встановлення такої вимоги. Враховуючи вищевикладене, описана вимога щодо надання акту обстеження об'єкту - під час строку, визначеного для подання тендерних пропозицій, учасник повинен обов’язково відвідати об’єкт та скласти акт обстеження довільної форми, що має бути підтверджено підписом посадової особи замовника на такому акті., є дискримінаційною, протиправною і незаконною, на підставі чого має бути усунута із Тендерної документації для приведення її у відповідність вимогам чинного законодавства. Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з участю у закупівлі, тощо. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести відповідні зміни в тендерну документацію. Також, звертаємо увагу, що замовником відмовлено в усуненні такої вимоги, шляхом надання відповіді на вимогу одного із потенційних учасників. Повідомляємо, що Скаржник бажає скористатися зазначеним правом та письмово заявляє про необхідність запрошення Скаржника на засідання, під час якого відбуватиметься розгляд скарги, зокрема, для надання додаткових пояснень. У зв’язку з вищевикладеним, просимо: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушення законодавства з боку Замовника процедури закупівлі - UA-2023-08-04-007884-a, Предмет закупівлі: «Аварійно-відновлювальні роботи (капітальний ремонт) світлофорного об`єкту на перехресті вул. Сумський шлях та вул. Вокзальна, м. Дергачі, Харківський район, Харківська область». 3. Зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства та усунути незаконну дискримінаційну вимогу щодо надання «- акт обстеження об'єкту - під час строку, визначеного для подання тендерних пропозицій, учасник повинен обов’язково відвідати об’єкт та скласти акт обстеження довільної форми, що має бути підтверджено підписом посадової особи замовника на такому акті. Огляд здійснюється в робочі дні (понеділок-п’ятниця) та в межах робочого часу понеділок - четвер з 08:00 год. до 17:00 год., п’ятниця з 08:00 до 15:45 год. За попередньою домовленістю або шляхом направлення офіційного листа на офіційну електронну або поштову адресу Замовника. Відповідальна особа за підписання акту – заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Олександр ТУРЕНКО, телефон для довідок +380987990055». Додаток: 1. Витяг ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ". Директор Євген СКОБЧЕНКО
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 14.08.2023 17:36
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ", Скобченко Є.В. 380445372838 SAF-INMED@UKR.NET
Вимога
Вирішена

Вимога на умови тендерної документації

Номер: af688d5e417e45cdb09b13ed1a67fcc3
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-04-007884-a.a3
Назва: Вимога на умови тендерної документації
Вимога:
При підготовці тендерної пропозиції нами було виявлено невідповідність у тендерної документації, а саме: У Додатку №2 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановлених замовником кваліфікаційним критеріям, відповідно до статті 16 Закону», п 1. Наявність в Учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», під таблицею №1 зазначено перелік інформації та документів, які учасник повинен завантажити в складі тендерної пропозиції, а саме: В підтвердження інформації, зазначеної в довідці, на кожну одиницю техніки Учасник надає копії свідоцтва про державну реєстрацію техніки. Якщо техніка не підлягає державній реєстрації, - інший документ, що посвідчує право власності (обліку). Если аренда – не надо? Як бачимо, цей абзац з вашої тендерної документації закінчується фразою «Если аренда – не надо?» По-перше: це ви питання задаєте майбутнім учасникам? Чи це ствердження, і знак оклику є механічною помилкою? ---і з цього виходить що при зазначенні орендованої техніки не потрібно надавати підтверджуючих документів. Чи це так, чи ні? Тобто все-таки потрібно подавати або ні? По-друге: також просимо звернути увагу на мову викладення тендерної документації, законодавством передбачено що тендерна документація повинна складатися державною українською мовою. А це речення викладене чомусь на мові окупанта. Вимагаємо внести зміни у тендерну документацію у частині Додатку №2, а саме- виправити мову викладання в зазначеному реченні на державну, українську. Також виправити розділові знаки в реченнях, бо з наведеного вами формулювання не зрозуміло які ж потреба подавати документи у складі тендерної пропозиції. Ми як потенційний учасник дуже уважно ставимся до кожного слова в тендерній документації, для того щоб досконало підготовити тендерну пропозицію та уникнути помилок при її складанні. Сподіваємось на те, що наша вимога буде розглянута відповідно до Закону, та усі зауваження будуть прийняті до уваги та виправлені Замовником у встановлені Законом строки. До вимоги прикріплюємо частину ТД, яку викладено на порталі, а саме Додаток №2. Для зручності цей файл переведено у формат ПДФ.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний учаснику, дякуємо за Вашу вимогу. Стосовно Вашої вимоги, замовник може повідомити, що в найближчий час буде внесено зміни до тендерної документації
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Відхилено

Щодо усунення порушень у ТД

Номер: dc32637c635142478abf044143fcd233
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-04-007884-a.a2
Назва: Щодо усунення порушень у ТД
Вимога:
Шановний Замовнику! Ми, як потенційний Учасник маємо багаторічний досвід у виконані робіт, які є аналогічними предмету закупівлі на ринку України, та маємо намір прийняти участь у зазначених торгах. Разом з тим, ознайомившись з вимогами тендерної документації нами було встановлено, що положення документації містять дискримінаційний характер, що порушує наші права та законні інтереси, як потенційного учасника процедури закупівлі та в подальшому може призвести до відхилення нашої тендерної пропозиції. Обґрунтування незаконності Тендерної документації, внаслідок наявності у ній дискримінаційних вимог, що є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 1. Про надання акту обстеження об'єкту - під час строку, визначеного для подання тендерних пропозицій, учасник повинен обов’язково відвідати об’єкт та скласти акт обстеження довільної форми, що має бути підтверджено підписом посадової особи замовника на такому акті. Огляд здійснюється в робочі дні (понеділок-п’ятниця) та в межах робочого часу понеділок - четвер з 08:00 год. до 17:00 год., п’ятниця з 08:00 до 15:45 год. За попередньою домовленістю або шляхом направлення офіційного листа на офіційну електронну або поштову адресу Замовника. Відповідальна особа за підписання акту – заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Олександр ТУРЕНКО, телефон для довідок +380987990055. Дана вимога є дискримінаційною для нас, оскільки Замовник на власний розсуд та не залежно від Учасника може не підписати даний Документ, що підтверджує здійснення учасником обстеження об’єкта. Крім того, Замовник бажає завчасно знати про потенційних учасників тендеру та можливість корупційного зловживання (маніпуляції) з боку Замовника до Учасника. Замовник може вирішувати підписувати чи не підписувати даний документ у необхідні терміни, а саме до завершення терміну подання тендерних пропозицій). Це суперечить меті Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон) та принципам проведення закупівель, зокрема, що інформація про учасників відкритих торгів розкривається лише після аукціону. Наголошуємо! Порядок звернення до Замовника стосовно роз’яснень щодо тендерної документації процедури відкритих торгів, визначено у статті 24 Закону. Так, Закон зокрема визначає, що усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника процедури відкритих торгів. Звернутися до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру є можливим виключно через електронну систему закупівель. Є очевидним, що вимога підписання документу, що підтверджує здійснення учасником огляду/обстеження/відвідування об’єкта щодо підтвердження виїзду учасника на місце проведення робіт, за закупівлею, для обстеження об’єкту, на якому мають бути виконані роботи, за підписом представника Замовника, дозволяє встановити особу учасника та є такою, що порушує положення даної статті. Дана вимога є дискримінаційною та такою, що порушує принципи та норми Закону, адже відвідування об'єкту потенційним учасником та підписання уповноваженою особою замовника документа, що підтверджує здійснення учасником огляду об’єкта до подання пропозиції та проведення аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням вищевказаного документа. Звертаємо увагу, що Замовник навмисно встановлює дискримінаційну вимогу в тендерній документації, тим самим елементарно не підписуючи учаснику документ, що підтверджує здійснення учасником обстеження об’єкта, ставлячи таким чином потенційних учасників у залежність під свою волю, оскільки саме він вирішує чи підписувати документ, що підтверджує здійснення учасником обстеження об’єкта. Дії Замовника щодо ініціювання, а тим більше проведення переговорів з потенційними учасниками щодо відвідування об'єкта та підписання за результатами зустрічі відповідного документа до моменту розкриття їх тендерних пропозицій – є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість учасників та їх склад. Встановлення Замовником вимоги, щодо надання учасником у складі пропозиції відповідного документа за підписом представника Замовника (про фактичне відвідування об’єкту), містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки безпосереднє підписання такого акту, та, як наслідок, і повнота тендерної пропозиції, в складі якої він повинен подаватися, залежить не від учасника, а напряму від самого Замовника. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси нас як учасника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Вважаємо, що оскільки обсяги виконання робіт, технічні вимоги до предмету закупівлі є визначеними, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги тендерної документації. Наводимо приклади аналогічних питань, які вирішувались у АМКУ, де АМКУ визнає неправомірною, незаконною та такою що взагалі порушує увесь принцип та мету здійснення закупівель саме через публічні майданчики виключно електронні. Рішення Колегії під час розгляду аналогічного питання Підтвердженням правомірності нашої скарги є аналогічні рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема: - Рішення №23471-р/пк-пз від 18.10.2021, згідно з яким встановлено наступне: "За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати акт обстеження об’єкту, підписаний Замовником, що є дискримінацією по відношенню до інших суб'єктів господарювання (у тому числі Скаржника). Крім того, з підстав, незалежних від учасника, Замовником може бути не підписаний зазначений акт, що в подальшому може стати підставою для відхилення тендерної пропозиції такого учасника, що є дискримінаційним по відношенню до таких суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника"; - Рішення № 21058-р/пк-пз від 15.09.2021, згідно з яким встановлено наступне: «За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати акт обстеження (огляду) об'єкту за підписом пpедстaвникa Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника»; - Рішення № 2680-р/пк-пз від 09.02.2022, згідно з яким встановлено наступне: «Замовник не обгрунтував, та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги тендерної документації у наведеній редакції. За таких умов, Замовник з незалежних від учасника обставин на власний розсуд може не підписати вищезазначені акти, що в подальшому стане підставою для відхилення пропозиції учасника, що є дискримінаційними по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Отже, враховуючи вищевикладене, наполягаємо у виключенні з тендерної документації вимоги щодо надання у складі тендерної пропозиції акту обстеження об'єкту та вимогу щодо відвідування об’єкту у термін визначений для подачі пропозицій . У випадку ігнорування нашої вимоги ми будемо вимушені звернутися до АМКУ, до ДАСУ з метою встановлення законності під час проведення публічних закупівель, але це в першу чергу призведе до затягування строків проведення закупівлі- тому вважаємо, що це по-перше в ваших інтересах привести ТД у відповідність до законодавства, чим потім скасовувати закупівлю у зв1язку з неможливістю виправити порушення.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику, дякуємо за Вашу вимогу. Стосовно Вашої вимоги, замовник може повідомити, що акт обстеження об’єкту передбачений не для дискримінаційних вимог Учасників та ні в якому разі не звужує коло учасників. Виходячи з вище переліченого, Ваша вимога відхилена та не містить підстав, які доводять порушення Закону України «Про публічні закупівлі» та положень Особливостей.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: a4ef8ccba23846ff88d870d6d7915953
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-04-007884-a.c1
Назва: Вимога
Вимога:
Звертаємось до Замовника з вимогою усунути дискримінаційні вимоги з тендерної документацї Розділом 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», п.1 Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції, вимагається надання у складі тендерної пропозиції всіх учасників: - акт обстеження об'єкту - під час строку, визначеного для подання тендерних пропозицій, учасник повинен обов’язково відвідати об’єкт та скласти акт обстеження довільної форми, що має бути підтверджено підписом посадової особи замовника на такому акті. Огляд здійснюється в робочі дні (понеділок-п’ятниця) та в межах робочого часу понеділок - четвер з 08:00 год. до 17:00 год., п’ятниця з 08:00 до 15:45 год. За попередньою домовленістю або шляхом направлення офіційного листа на офіційну електронну або поштову адресу Замовника. Відповідальна особа за підписання акту – заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Олександр ТУРЕНКО, телефон для довідок +380987990055. Даний пункт, суперечить Закону України «Про публічні закупівлі», де зазначено, що учасники закупівлі мають право лише звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, а не обов’язково оглянути чи обстежити об’єкт . Крім того з підстав незалежних від учасника, Замовник може не підписати такий акт, що в подальшому може стати підставою для відхилення тендерної пропозиції такого учасника. Вважаємо, насамперед, порушенням Закону БЕЗСПОСЕРЕДНІЙ КОНТАКТ Учасника із Замовником поза електронною системою закупівель під час підписання Акту обстеження (із врахуванням п.7 ст.14 Закону, де зазначено, що звернення подаються через електронну систему закупівель). Дана вимога Замовника є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та частині четвертій статті 22 Закону України про публічні закупівлі № 922, яка визначає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. По перше- саме Замовник повинен у документах до закупівлі надати вичерпну інформацію яка буде необхідна всім учасникам для підготовки пропозиції та укладання договору. По друге- такою вимогою, Замовник заздалегідь звужує коло учасників, тому що відвідування об’єкту в період подачі пропозицій фактично обмежує потенційних учасників по часу , у зв’язку з тим, що компанії, які співпрацюють з державними замовниками – можуть запланувати участь у конкретній закупівлі запізно, і не зможуть сконтактувати попередньо з Замовником для планування такої зустрічі, а потім ще цю зустріч організувати, тим паче в воєнний час коли є перебої з електроенергією та транспортом та беручи до уваги повітряні тривоги та обстріли. По третє- щодо огляду об’єкту є конкретна позиція АМКУ- в рішенні якого міститься що вимога Замовника щодо огляду об’єкту Учасником в період саме прийому пропозицій є дискримінаційною Також надання підписаного замовником Акту обстеження не передбачено ст 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», а отже, не може вимагатися Замовником, так як такий документ не є документом який підтверджує кваліфікаційні критерії учасника. Замовник, ще до періоду розкриття пропозицій має бажання познайомитися з учасниками- це суперечить принципам здійснення закупівель та є порушенням Закону. Для підготовки тендерної пропозиції нам як учаснику, на етапі подачі документів- не потрібно оглядати об’єкт!!! Ми, маючи достатній досвід укладаємо договори з замовниками бюджетної сфери не оглядаючи об’єкти, і виконання робіт здійснюється на рівні, який повністю задовольняє вимоги замовника та закупівлі! Вимагаємо внести зміни до тендерної документації та вилучити вимогу щодо обов'язкового обстеження об'єкту в період подачі пропозицій.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику, дякуємо за Вашу вимогу. Стосовно Вашої вимоги, замовник може повідомити, що акт обстеження об’єкту передбачений не для дискримінаційних вимог Учасників та ні в якому разі не звужує коло учасників. Виходячи з вище переліченого, Ваша вимога відхилена та не містить підстав, які доводять порушення Закону України «Про публічні закупівлі» та положень Особливостей.
Статус вимоги: Відхилено