-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
послуги з впровадження інформаційно-аналітичної системи управління бухгалтерського обліку та фінансово-господарської діяльності КП «Комплексна система автоматизації підприємства «ІС-ПРО»
Торги не відбулися
498 867.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 494.34 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 494.34 UAH
Період оскарження:
01.08.2023 22:46 - 08.09.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
скарга щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Номер:
14aaa79b5c47409194aad040f7482aa8
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-01-012114-a.a1
Назва:
скарга щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Скарга:
СКАРГА
щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Комунальна організація виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Муніципальна охорона», (надалі - Замовник), було розпочато процедуру закупівлі відкриті торги з особливостями на закупівлю: послуги з впровадження інформаційно-аналітичної системи управління бухгалтерського обліку та фінансово-господарської діяльності КП «Комплексна система автоматизації підприємства «ІС-ПРО», за ДК 021:2015 код 72260000-2 «Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням», ідентифікатор закупівлі: UA-2023-08-01-012114-a.
Комунальне підприємство «Головний інформаційно-обчислювальний центр» (Далі - Скаржник) має намір подати тендерну пропозицію для участі у даній процедурі закупівлі. Ознайомившись з положеннями тендерної документації Замовника були виявлені дискримінаційні вимоги, що не узгоджуються з положеннями чинного законодавства в сфері публічних закупівель, а також вимоги які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права потенційних учасників в тому числі Скаржника.
Скаржник користуючись своїм правом, наданим йому ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) повідомляє про наступне:
Стосовно порушення положень Постанови КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» повідомляємо наступне.
Відповідно до пункту 1.1 статті 1 Договору Виконавець зобов'язується надати послуги з впровадження інформаційно-аналітичної системи управління бухгалтерського обліку та фінансово-господарської діяльності КП «Комплексна система автоматизації підприємства «ІС-ПРО» (далі – Послуги).
Відповідно до пункту 1.2 статті 1 Договору найменування та обсяг Послуг наведені у Додатку № 1 (Специфікація послуг), що є невід’ємною частиною цього Договору.
Відповідно до Специфікації послуг (Додаток 1 до Договору) послуги з впровадження інформаційно-аналітичної системи управління бухгалтерського обліку та фінансово-господарської діяльності КП «Комплексна система автоматизації підприємства «ІС-ПРО» складаються з 1) консультаційних послуг з функціонування та налаштування КП «Комплексна система автоматизації підприємства «ІС-ПРО» й 2) постачання примірника програмного забезпечення КП «Комплексна система автоматизації підприємства «ІС-ПРО».
В той же час відповідно до пункту 1.5 статті 1 Договору «Виконавець надає Замовнику невиключні права на використання КП «Комплексна система автоматизації підприємства «ІС-ПРО» (або далі – Система) у формі та у спосіб, що визначені Законом України «Про авторське право та суміжні права», без обмеження по строку і території, а саме:
1.5.1. право на використання Системи у своїй господарській діяльності;
1.5.2. права, що визначені ст. 24 України «Про авторське право та суміжні права»».
Отже, фактично мова йдеться про надання ліцензії на використання КП «Комплексна система автоматизації підприємства «ІС-ПРО».
В той же час в переліку послуг відповідно до Специфікації послуг (Додаток 1 до Договору) відсутня інформація про надання ліцензії і відсутня вартість такої ліцензії.
Окрім цього, зазначені положення Договору суперечать законодавству, а саме Закону України «Про авторське право і суміжні права».
Так:
1. Закон України «Про авторське право та суміжні права», на який є посилання в Договорі, не існує.
2. Стаття 24 Закону України «Про авторське право і суміжні права», відповідно до якої Замовник набуває права, стосується вільного використання твору бібліотеками, музеями з відкритим доступом для відвідувачів, архівами або організаціями із збереження фондів аудіо-, відеозаписів, а отже в Договорі не визначений обсяг прав, що надаються Замовнику, що є суттєвим для визначення ціни Договору.
3.Ураховуючи, що фактично відповідно до Договору Замовник отримує ліцензію на використання КП «Комплексна система автоматизації підприємства «ІС-ПРО», згідно зі статтею 48 Закону України «Про авторське право і суміжні права» розпоряджання майновими правами на об’єкти авторського права або об’єкти суміжних прав може здійснюватися на підставі:
1) трудового договору (контракту) - в частині умов щодо розподілу майнових прав на службовий твір або службове виконання, службову фонограму, службову відеограму;
2) договору про створення за замовленням і використання об’єкта авторського права або об’єкта суміжних прав;
3) договору про передання (відчуження) майнових прав на об’єкт авторського права або об’єкт суміжних прав;
4) ліцензійного договору на використання об’єкта авторського права або об’єкта суміжних прав;
5) публічної ліцензії на використання об’єкта авторського права або об’єкта суміжних прав;
6) іншого правочину щодо розпоряджання майновими правами на об’єкт авторського права або об’єкт суміжних прав.
Відтак, надання ліцензії має відбуватися за ліцензійним договором, а не за договором з впровадження програмного забезпечення.
Відповідно до пункту 1.5 статті 1 Договору «ПРЕДМЕТ ДОГОВОРУ» Виконавець надає Замовнику невиключні права на використання КП «Комплексна система автоматизації підприємства «ІС-ПРО» без обмеження по строку.
В той же час відповідно до пункту 10.1. статті 10 Договору, він діє до 31 грудня 2023 року.
Відтак, наявні протиріччя щодо строку використання КП «Комплексна система автоматизації підприємства «ІС-ПРО», а отже строк використання КП «Комплексна система автоматизації підприємства «ІС-ПРО», а саме строк ліцензії, в Договорі не визначений.
Також, відповідно до пункту 4.1 статті 4 Договору оплата вартості наданих Послуг здійснюється Замовником у безготівковій формі шляхом перерахування належних до сплати грошових коштів в національній валюті України на поточний рахунок Виконавця протягом 15 (п’ятнадцяти) банківських днів після підписання Сторонами акту прийому-передачі наданих послуг (далі - Акт).
Вимога щодо оплати відповідно до банківських днів суперечать законодавству, так як наразі відсутнє визначення банківських днів.
Відтак, невизначений строк оплати за Договором.
Відповідно до пункту 5.1 статті 5 Договору «Строк (термін) надання Послуг: з дати укладення Договору протягом 5 робочих днів, а налаштування – не пізніше 26.12.2023».
В той же час відповідно до Специфікації послуг (Додаток 1 до Договору) до переліку послуг не входить налаштування, а є лише консультаційні послуги з функціонування та налаштування КП «Комплексна система автоматизації підприємства «ІС-ПРО», а з урахуванням пункту 1.5 статті 1 Договору «ПРЕДМЕТ ДОГОВОРУ» «Виконавець надає Замовнику невиключні права на використання КП «Комплексна система автоматизації підприємства «ІС-ПРО».
Відтак, строк надання ліцензії і форма, в якій надається ліцензія, Договором не визначені.
Також, Договором встановлений строк послуги (налаштування), якої немає в переліку послуг відповідно до Специфікації послуг (Додаток 1 до Договору).
Щодо налаштування слід зазначити, що в ТЕХНІЧНОМУ ЗАВДАННІ на послуги з впровадження інформаційно-аналітичної системи управління бухгалтерського обліку та фінансово-господарської діяльності КП «Комплексна система автоматизації підприємства «ІС-ПРО» є розділ 3 такого змісту:
«3. Налаштування комп’ютерної програми
Виконавець самостійно здійснює заходи з впровадження Системи на робочих місцях Замовника (кількість робочих місць – 10):
1. Встановлення Системи на комп’ютери Замовника.
2. Налаштування Системи під специфіку роботи Замовника.
3. Розробка програм користувачів.
4. Розробка вихідних форм (довідки, звіти тощо) під потреби Замовника.
5. Розробка XML-реєстрів та OLAP-звітів.
6. Створення централізованої бази даних та розробка єдиної нормативно-довідкової інформації.
7. Інструктаж користувачів по роботі з системою.
8. Дослідно-промислова експлуатація.
9. Технічна та консультативна допомога».
В той же час відповідно до Специфікації послуг (Додаток 1 до Договору) Виконавець лише консультує з функціонування та налаштування КП «Комплексна система автоматизації підприємства «ІС-ПРО» і саме за консультаційні послуги встановлена ціна.
Отже, такий перелік дій Виконавця, що зазначений в розділі 3 Технічного завдання, не передбачений в Специфікації послуг (Додаток 1 до Договору) і навпаки, такі послуги як консультаційні послуги з функціонування та налаштування КП «Комплексна система автоматизації підприємства «ІС-ПРО» не зазначені в Технічному завданні, а отже в Договорі немає до них вимог.
Відповідно до статті 17 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами), договір про закупівлю укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України.
Згідно з статтею 638 Цивільного кодексу України договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Згідно зі статтею 180 Господарського кодексу України:
«Статті 180. Істотні умови господарського договору
1. Зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства.
2. Господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода.
3. При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
4. Умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості. Вимоги щодо якості предмета договору визначаються відповідно до обов'язкових для сторін нормативних документів, зазначених у статті 15 цього Кодексу, а у разі їх відсутності - в договірному порядку, з додержанням умов, що забезпечують захист інтересів кінцевих споживачів товарів і послуг.
5. Ціна у господарському договорі визначається в порядку, встановленому цим Кодексом, іншими законами, актами Кабінету Міністрів України. За згодою сторін у господарському договорі може бути передбачено доплати до встановленої ціни за продукцію (роботи, послуги) вищої якості або виконання робіт у скорочені строки порівняно з нормативними.
6. У разі визнання погодженої сторонами в договорі ціни такою, що порушує вимоги антимонопольно-конкурентного законодавства, антимонопольний орган має право вимагати від сторін зміни умови договору щодо ціни.
7. Строком дії господарського договору є час, впродовж якого існують господарські зобов'язання сторін, що виникли на основі цього договору. На зобов'язання, що виникли у сторін до укладення ними господарського договору, не поширюються умови укладеного договору, якщо договором не передбачено інше. Закінчення строку дії господарського договору не звільняє сторони від відповідальності за його порушення, що мало місце під час дії договору».
Ураховуючи, що в Договорі не визначений конкретний перелік послуг, ціна ліцензії, вартість налаштування, обсяг прав, що надається при використанні комп’ютерної програми, строк ліцензії, строк оплати послуг і ліцензії, є підстави поціновувати Договір таким, що не містить згоди щодо істотних умов.
Отже, через відсутність згоди з усіх істотних умов договору Договір може в подальшому бути визнаним неукладеним, що порушує права КП ГІОЦ.
Також звертаємо Вашу увагу, що в пункті 4.1. та 4.2 Договору Додаток 3 до тендерної документації зазначено:
4.1. Оплата вартості наданих Послуг здійснюється Замовником у безготівковій формі шляхом перерахування належних до сплати грошових коштів в національній валюті України на поточний рахунок Виконавця протягом 15 (п’ятнадцяти) банківських днів після підписання Сторонами акту прийому-передачі наданих послуг (далі - Акт).
4.2. У разі затримки фінансування розрахунок за надані Послуги здійснюється протягом 3 (трьох) банківських днів з дати отримання Замовником призначення на фінансування закупівлі на свій реєстраційний рахунок.
Повідомляємо, що Національним банком України з 01 квітня 2023 року запроваджено систему електронних платежів Національного банку України нового покоління - СЕП-4.0 та не використовує діюче покоління СЕП - СЕП-3.3 для виконання міжбанківських платіжних операцій.
З 1 квітня в Україні більше не існує поняття ''банківський день". З 01.04.2023 система переказів функціонує на базі міжнародного стандарту ISO 20022, що означає – здійснювати міжбанківські платіжні операції можна в будь-який час, не чекаючи ранку чи закінчення вихідних. Отже, виконання міжбанківських платіжних операції відбувається цілодобово.
Наведені вище умови Документації в частині «протягом 15 (п’ятнадцяти) банківських днів» та «протягом 3 (трьох) банківських днів» не узгоджуються з вимогами законодавства в цій частині.
Більш того, така сама позиція була відображена в Рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 7904-р/пк-пз від 01.06.2023 у процедурі закупівлі UA-2023-05-12-001187-a та Рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №9327-р/пк-пз від 26.06.2023 у процедурі закупівлі UA-2023-06-08-003747-a, що були додані до Скарги.
Отже, враховуючи зазначене проєкт Договору, що є Додатком 3 до тендерної документації є таким, що не відповідає законодавству та є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників в тому числі і Скаржника, оскільки згідно підпункту 8 пункту 2 «Інша інформація» Розділ 5. «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації: «Учасник, який подав тендерну пропозицію, вважається таким, що згодний з проєктом договору про закупівлю, викладеним у Додатку 3 до цієї тендерної документації, та буде дотримуватися умов своєї тендерної пропозиції протягом строку, встановленого в п. 4 Розділу 3 до цієї тендерної документації», тобто при поданні тендерних пропозицій учасники погоджуються з проєктом Договору положення якого не узгоджуються з вимогами чинному законодавству України, а в подальшому може бути визнаним неукладеним.
В Пункті 4. «Умови договору про закупівлю» Розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації зазначено:
«Істотними умовами договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору. Інші умови договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів.
Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті.»
Відповідно до п. 19 Постанови КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
4) продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг);
6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку із зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону.
Замовники при проведенні процедур закупівель, в тому числі і відкритих торгів з особливостями повинні керуватись нормами Закону України «Про публічні закупівлі» та положеннями Постанови КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Адже п. 1 даних Особливостей передбачає, що ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Та відповідно до п. 3 Оособливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі”, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
А тому, усі вимоги, що передбачені в даних Особливостях повинні бути включені до тендерної документації Замовника, в тому числі і ті, що стосуються укладення договору в майбутньому.
Замовник визначив предмет закупівлі як «послуги з впровадження інформаційно-аналітичної системи управління бухгалтерського обліку та фінансово-господарської діяльності КП «Комплексна система автоматизації підприємства «ІС-ПРО»».
Додатком 2 тендерної документації містить інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмента закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі та містить:
Загальні вимоги до програмного забезпечення.
Програмний комплекс «ІС-ПРО» у складі: "Облік кадрів" (прийом, переведення, звільнення, відпустки), "Облік заробітної плати", "Бухгалтерський облік", "Податковий облік", "Фінансовий облік" (головна книга. Облік грошових коштів. Розрахунки з дебіторами і кредиторами.), "Облік основних засобів", "Логістика" (Керування запасами. Облік МШП. Керування закупівлею й реалізацією. Облік робіт і послуг), "Облік договорів". Кількість одночасних підключень до програмного комплексу на 12 робочих місць.
Вимоги до Учасника:
На підтвердження права на надання послуг відповідно предмету закупівлі, Учасник надає лист від виробника програмного забезпечення «ІС-ПРО» про наявність партнерських відносин з виробником ПЗ та прав стосовно надання технічної підтримки. Лист повинен бути виданий не раніше дати публікації цієї закупівлі та містити посилання на цю закупівлю.
Також Учасник повинен:
- гарантувати працездатність програмного продукту, своєчасне оновлення програмних версій згідно змін до чинного законодавства;
- надавати за вимогою телефонні консультації щодо використання програмного забезпечення, можливість здійснювати телефонні консультації протягом робочого тижня без вихідних;
Деталізовані вимоги до програмного забезпечення
Інформаційно-аналітична система управління бухгалтерського обліку та фінансово-господарської діяльності (далі по тексту «Система») має бути побудована на базі програмного продукту з можливістю його доопрацювання, що в подальшому гарантовано забезпечить можливість змін програмних процедур та функцій Системи у відповідності до індивідуальних вимог власними силами Замовника.
Додаток 3 до тендерної документації:
Специфікація послуг
№ Найменування Одиниця виміру Кіль-кість Ціна за одиницю, грн, без
ПДВ Загальна ціна, грн, без
ПДВ
1 Послуги з впровадження інформаційно-аналітичної системи управління бухгалтерського обліку та фінансово-господарської діяльності КП «Комплексна система автоматизації підприємства «ІС-ПРО»: послуга 1
1.1 Консультаційні послуги з функціонування та налаштування програмного забезпечення КП
«Комплексна система автоматизації підприємства « ІС-ПРО » Х Х
1.2 Постачання примірника програмного забезпечення КП «Комплексна система автоматизації підприємства « ІС-ПРО » Х Х
Звертаємо Вашу увагу, що положення Додатку 2 та Додатку 3 тендерної документації Замовника суперечать положенням пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділ 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, який передбачає, що у разі якщо у цій тендерній документації (у тому числі у технічній специфікації) міститься посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва – вважати, що міститься вираз «або еквівалент», але ж згідно Додатків мова йде виключно про Комп’ютерну програму «Комплексна система автоматизації підприємства «ІС-ПРО» та конкретного виробника.
За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які запропонують ПЗ конкретного виробника програмного забезпечення, що є дискримінаційним по відношенню до інших субєктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Таким чином, саме наявність вищезгаданих дискримінаційних умов в тендерній документації позбавляє потенційного учасника Комунальне підприємство «Головний інформаційно-обчислювальний центр» можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушує його права як учасника, оскільки Скаржник має можливість надати послуги з впровадження еквівалентного програмного забезпечення, надати консультаційні послуги з функціонування та налаштування еквівалентного програмного забезпечення та поставити примірник еквівалентного програмного забезпечення, а в складі пропозиції надати документи які підтверджують права Скаржника на надання ним послуг відповідних до предмету закупівлі, однак лише за умови внесення змін до тендерної документації Замовника.
Вимоги тендерній документації Замовника є дискримінаційними та призводять до звуження кола потенційних учасників та не забезпечує добросовісну конкуренцію, що може суттєво вплинути на ефективність проведення процедури закупівлі та прямо суперечить засадам здійснення публічних закупівель бо призводить до відсутності фактичної конкуренції серед учасників. Дії замовника в частині встановлення таких вимог порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників, та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Отже положення тендерної документації не узгоджуються з вимогами чинного законодавства, та є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників закупівлі, у тому числі Скаржника. Задоволення вимог, викладених у Скарзі призведе до відновлення наших прав і законних інтересів, як потенційного учасника цієї закупівлі та дозволить нам взяти участь у цій закупівлі на рівних умовах.
Не виправлення невідповідностей, що зазначені вище може призвести до того, що у Замовника з’являться підстави для відміни даної закупівлі з підстав порушень, що неможливо усунути, що в подальшому може спричинити порушення прав учасників та/або неправомірно відхилити учасника процедури закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, керуючись статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та розділом «Порядок оскарження відкритих торгів» Особливостей,
ПРОСИМО:
1.Прийняти дану скаргу до розгляду та призупинити процедуру закупівлі: «послуги з впровадження інформаційно-аналітичної системи управління бухгалтерського обліку та фінансово-господарської діяльності КП «Комплексна система автоматизації підприємства «ІС-ПРО», за ДК 021:2015 код 72260000-2 «Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням»», ідентифікатор закупівлі: UA-2023-08-01-012114-a .
2. Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2023-08-01-012114-a .
3. Зобов’язати Замовника привести положення тендерної документації, зазначені у даній Скарзі у відповідності до норм чинного законодавства України у сфері публічних закупівель.
Додатки:
Документальні підтвердження положень викладених в Скарзі додаються.
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 26.06.2023 № 9327.pdf 05.08.2023 18:24
- скарга щодо дискримінаційних вимог (1).pdf 05.08.2023 18:24
- скарга щодо дискримінаційних умов тендерної документації.docx 05.08.2023 18:24
- Додаток 3 до ТД (проєкт Договору) (1).docx 05.08.2023 18:24
- Рішення від 01.06.2023 № 7904.pdf 05.08.2023 18:24
- Додаток 2 до ТД (ТВ до предмета закупівлі).docx 05.08.2023 18:24
- ТД (3).docx 05.08.2023 18:24
- Рішення від 08.08.2023 № 12245.pdf 08.08.2023 18:48
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.08.2023 № 13110.pdf 22.08.2023 11:39
- Рішення від 21.08.2023 № 13110.pdf 24.08.2023 13:25
- пояснення щодо скарги.docx 10.08.2023 23:17
- пояснення щодо скарги.pdf 10.08.2023 23:17
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.08.2023 18:31
Дата розгляду скарги:
21.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.08.2023 18:49
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.08.2023 13:25
Дата виконання рішення Замовником:
06.09.2023 17:44
Коментар замовника щодо усунення порушень:
до тендерної документації внесено зміни відповідно до рішення АМКУ