• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Візок медичний для перевезення їжї

Завершена

224 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 240.00 UAH
Період оскарження: 01.08.2023 11:50 - 06.08.2023 00:00
Вимога
Відхилено

щодо дискримінаційних вимог

Номер: 0c99decb63684d59b11e839f798ca549
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-01-004249-a.b2
Назва: щодо дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику! Згідно п. 3 Статті 22 Закону : «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації». Також згідно п. 4 статті 22 Закону «Про публічні закупівлі» : «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників….» Вимога замовника стосовно надання сертифікату на систему управління якістю ISO-9001:2015 в якому повинно бути зазначено: «Проектування та розроблення, виробництво, реалізація та обслуговування ліжок та меблів медичних, код ДКПП 32.50.30-50.00; меблів медичних спеціальних код ДКПП 32.50.30-50.99» є дискримінаційною тому, що обмежує можливості для участі у процедурі закупівлі для учасників, які пройшли сертифікацію відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001:2015 та отримали сертифікат, в якому сфера застосування відповідає застосованим / зареєстрованим на підприємстві кодам ДКПП / КВЕД за 4 знаками, в тому числі на вид діяльності — код 32.50. Цей код включає проектування, розроблення та виробництво за кодами ДКПП 32.50.30-50.00 та ДКПП 32.50.30-50.99, але окремо не зазначені за 10 знаками. Вимагаємо усунути невідповідності, які суперечать чинному законодавству, шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Вивчивши Вашу вимогу, повідомляємо Вам наступне: Тендерною документацією передбачено, що виробник повинен мати сертифікат на систему управління якістю ISO-9001:2015 в якому повинно бути зазначено: «Проектування та розроблення, виробництво, реалізація та обслуговування ліжок та меблів медичних, код ДКПП 32.50.30-50.00; меблів медичних спеціальних код ДКПП 32.50.30-50.99». В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб. Верховний суд у своєму рішенні http://reyestr.court.gov.ua/Review/78715900# дійшов до висновку, що в контексті принципів тендерних закупівель, що були визначені ще у Законі №1197-VII, дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників, також беручи до уваги рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021, оголошення № UA-2021-03-19-000685-c, № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021, оголошення № UA-2021-03-19-000685-c в яких були розглянуті скарги, щодо вимог надання сертифікатів на систему управління якістю ISO. Зважаючи на вищевикладене, не можна стверджувати, що вимоги, встановлені нами у тендерній документації є дискримінаційними, адже вони сформовані з врахуванням наших потреб та критеріїв надання якісного товару, а на ринку присутні більше ніж два Учасника, які можуть запропонувати товар, який відповідає вимогам тендерної документації від різних виробників продукції. Більш того, згідно частини 3 статті 22 Закону України Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Наголошуємо, що Наказом ДП «УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ» № 495 від 17.12.2018 року прийнято національні стандарти, гармонізовані з європейськими та міжнародними стандартами, методом підтвердження з наданням чинності з 01 січня 2019 року, серед яких було передбачено впровадження ДСТУ EN ISO 13485:2018 (EN ISO 13485:2016, IDT; ISO 13485:2016, IDT). Щодо зазначення саме ДСТУ EN ISO 13485:2018 повідомляємо, що кожен виробник медичного обладнання в Україні кожного року має проходити обов’язковий наглядовий аудит відповідним органом оцінки відповідності. Як було зазначено вище, починаючи з 2019 року в Україні почав діяти ДСТУ EN ISO 13485:2018. Тобто згідно чинного законодавства, виробник медичного обладнання в Україні повинен мати сертифікат відповідності оновленого стандарту ДСТУ EN ISO 13485:2018. З приводу зазначення у сертифікаті ««Проектування та розроблення, виробництво, реалізація та обслуговування ліжок та меблів медичних, код ДКПП 32.50.30-50.00; меблів медичних спеціальних код ДКПП 32.50.30-50.99». зазначаємо наступне. Відповідно до тендерної документації та оголошення закупівлі предметом закупівлі є Візок медичний для перевезення їжї, тому вимога наявності в сертифікаті виробника коду ДКПП 32.50.30-50.00 («Проектування, розроблення та виробництво ліжок та меблів медичних» )та 32.50.30-50.99(«меблів медичних спеціальних») , із конкретизацією, що дія сертифікату розповсюджується саме на такі товари, а не на будь які інші товар є повністю обґрунтованою та вмотивованою, адже ми як Замовник зацікавлені, щоб виробник спеціалізувався безпосередньо на проектуванні та розробленні, виробництві, реалізації та обслуговуванні медичних меблів. Враховуючи викладене, Замовник не погоджується із вимогою про внесення змін до тендерної документації і вважає встановлені ним вимоги обґрунтованими і доцільними.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Щодо дискримінаційних вимог замовника

Номер: 3cb1870b999a48d595f40177e613031b
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-01-004249-a.a1
Назва: Щодо дискримінаційних вимог замовника
Вимога:
Шановний Замовнику! Згідно п. 3 Статті 22 Закону : «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації». Також згідно п. 4 статті 22 Закону «Про публічні закупівлі» : «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників….» Стандарт ISO 13485 :2018 містить вимоги стосовно системи менеджменту якості виробників медичних виробів. Вимоги вказаного стандарту та діючого законодавства не конкретизують необхідність щодо зазначення конкретизованого переліку КВЕД/ДКПП із визначенням видів господарської діяльності для суб’єктів господарювання. Разом з тим сертифікат на систему якості ISO 9001:2015 містить сферу застосування та відповідає застосованим / зареєстрованим на підприємстві кодам ДКПП / КВЕД на види діяльності. зауважимо, що сертифікат на систему управління якістю ISO-9001:2015 є базовим, тобто отримання сертифікату на систему управління якістю ISO-13485:2018 можливо тільки, якщо попередньо отриманий сертифікат на систему управління якістю ISO-9001:2015, але сертифікат ISO-13485:2018 не повинен обов’язково містити формулювання, зазначене у сертифікаті ISO-9001:2015, тому що стандартизація по ISO 13485 :2018 включає в себе інші, більш специфічні функції, в тому числі і класифікацію товару. Тому вимоги замовника щодо надання сертифікату на систему управління якістю ISO-13485:2018 в якому повинно бути чітко зазначено: «Проектування, розроблення та виробництво ліжок та меблів медичних, код ДКПП 32.50.30-50.00; меблів медичних спеціальних код ДКПП 32.50.30-50.99» є дискримінаційними та такими, що обмежують конкуренцію, тому що виконати вимогу зможуть тільки учасники обмежене коло учасників із зазначеним у сертифікаті ДКПП товарів, що не передбачено законодавством для даного документу. Вимагаємо усунути невідповідності, які суперечать чинному законодавству, шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації, а саме виключити із вимог тендерної документації наявність у сертифікаті на систему управління якістю ISO-13485:2018 чіткого формулювання, яке значно обмежує коло потенційних учасників, спроможних підтвердити відповідність пропонованого товару міжнародним стандартам якості.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Вивчивши Вашу вимогу, повідомляємо Вам наступне: Тендерною документацією передбачено, що виробник повинен мати сертифікат на систему управління якістю ISO-9001:2015 в якому повинно бути зазначено: «Проектування та розроблення, виробництво, реалізація та обслуговування ліжок та меблів медичних, код ДКПП 32.50.30-50.00; меблів медичних спеціальних код ДКПП 32.50.30-50.99». В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб. Верховний суд у своєму рішенні http://reyestr.court.gov.ua/Review/78715900# дійшов до висновку, що в контексті принципів тендерних закупівель, що були визначені ще у Законі №1197-VII, дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників, також беручи до уваги рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021, оголошення № UA-2021-03-19-000685-c, № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021, оголошення № UA-2021-03-19-000685-c в яких були розглянуті скарги, щодо вимог надання сертифікатів на систему управління якістю ISO. Зважаючи на вищевикладене, не можна стверджувати, що вимоги, встановлені нами у тендерній документації є дискримінаційними, адже вони сформовані з врахуванням наших потреб та критеріїв надання якісного товару, а на ринку присутні більше ніж два Учасника, які можуть запропонувати товар, який відповідає вимогам тендерної документації від різних виробників продукції. Більш того, згідно частини 3 статті 22 Закону України Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Наголошуємо, що Наказом ДП «УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ» № 495 від 17.12.2018 року прийнято національні стандарти, гармонізовані з європейськими та міжнародними стандартами, методом підтвердження з наданням чинності з 01 січня 2019 року, серед яких було передбачено впровадження ДСТУ EN ISO 13485:2018 (EN ISO 13485:2016, IDT; ISO 13485:2016, IDT). Щодо зазначення саме ДСТУ EN ISO 13485:2018 повідомляємо, що кожен виробник медичного обладнання в Україні кожного року має проходити обов’язковий наглядовий аудит відповідним органом оцінки відповідності. Як було зазначено вище, починаючи з 2019 року в Україні почав діяти ДСТУ EN ISO 13485:2018. Тобто згідно чинного законодавства, виробник медичного обладнання в Україні повинен мати сертифікат відповідності оновленого стандарту ДСТУ EN ISO 13485:2018. З приводу зазначення у сертифікаті ««Проектування та розроблення, виробництво, реалізація та обслуговування ліжок та меблів медичних, код ДКПП 32.50.30-50.00; меблів медичних спеціальних код ДКПП 32.50.30-50.99». зазначаємо наступне. Відповідно до тендерної документації та оголошення закупівлі предметом закупівлі є Візок медичний для перевезення їжї, тому вимога наявності в сертифікаті виробника коду ДКПП 32.50.30-50.00 («Проектування, розроблення та виробництво ліжок та меблів медичних» )та 32.50.30-50.99(«меблів медичних спеціальних») , із конкретизацією, що дія сертифікату розповсюджується саме на такі товари, а не на будь які інші товар є повністю обґрунтованою та вмотивованою, адже ми як Замовник зацікавлені, щоб виробник спеціалізувався безпосередньо на проектуванні та розробленні, виробництві, реалізації та обслуговуванні медичних меблів. Враховуючи викладене, Замовник не погоджується із вимогою про внесення змін до тендерної документації і вважає встановлені ним вимоги обґрунтованими і доцільними.
Статус вимоги: Відхилено