• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Багатофункціональні пристрої (30230000-0 Комп'ютерне обладнання за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника)

Торги не відбулися

697 213.50 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 486.07 UAH
Період оскарження: 31.07.2023 13:32 - 07.08.2023 00:00
Вимога
Вирішена

Дискримінаційна вимога

Номер: ba5c700e059a443a80b53f766eef2c9a
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-31-004536-a.a2
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику, під час аналізу Тендерної документації нами було виявлено вимогу, що суперечить положенням Закону України (далі – ЗУ) «Про публічні закупівлі» № 922-VIII» від 25.12.2015 року та спричиняє дискримінацію учасників процедури закупівлі, а саме в Додатку №3 до Тендерної наявна вимога наступного змісту: «Для належного захисту інтересів Замовника щодо авторизованого джерела постачання за даною процедурою закупівлі Учасник повинен надати оригінал авторизаційного листа про повноваження від виробника багатофункціональних пристроїв, що підтверджує право Учасника постачати запропоновані багатофункціональні пристрої на території України. Лист надається із зазначенням найменування Замовника, найменування запропонованого Товару, номера оголошення в електронній системі закупівель ProZorro» Повідомляємо, що головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Вимога, щодо надання авторизаційного листа суттєво обмежує право на участь інших учасників, скасовує принцип добросовісної конкуренції, ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших учасників. Просимо звернути увагу на те, що, по-перше, наявність авторизаційного листа в розумінні Цивільного Кодексу України не може вважатися гарантією виконання учасником умов договору. По-друге, предмет закупівлі за законодавством України не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та на нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Ані норми Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми Закону України «Про захист прав споживачів» не містять положення стосовно того, що єдиним належним доказом та гарантією виконання переможцем закупівлі умов договору та гарантією здійснення ним поставки товарів належної якості є саме лист від виробника або офіційного представництва виробника товару в Україні. Чинним законодавством України, яке регулює порядок проведення публічних закупівель встановлений вичерпний перелік способів забезпечення виконання договору про закупівлю (банківська, страхова гарантія та гарантія фінансових установ), до яких лист від виробника не належить. Більш дієвим способом попередження постачання фальсифікатів є вимога надання у складі пропозиції видаткових та податкових накладних з кодом товару по УКТ ЗЕД, адже за допомогою зазначеного коду можна визначити митні економічні операції, що проводилися щодо товару, прослідкувати походження товару та порядок здійснення поставки. Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Встановлення вимоги щодо надання «..оригіналу авторизаційного листа про повноваження від виробника багатофункціональних пристроїв…» є способом зменшення кола учасників, які відповідали б кваліфікаційним критеріям та мали змогу взяти участь у торгах, що є проявом дискримінації та обмеженням конкуренції. Встановлення такої вимоги обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінують тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Враховуючи вищесказане, вимагаємо внести зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник. За результатами розгляду Вашої вимоги прийнято рішення про внесення відповідних змін до тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Відкликано скаржником

Дискримінаційна вимога

Номер: 28fe74f0494549f8b9ca46d18682a9e7
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-31-004536-a.a1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Встановлення таких вимог обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінують тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Враховуючи вищесказане, вимагаємо внести зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Опис причини скасування: помилка при завантаженні
Дата скасування: 02.08.2023 14:38